یک ترفند ساده برای رژیم کتوژنیک دوره ای آشکار شد

بدنسازی و رژیم کتوژنیک در کتاب رژیم کتوژنیک که دکتر میثم شکری ساز به فارسی ترجمه کرده و به صورت بومی درآورده است، دستورالعملهای گام به گام و اصولی این رژیم با کمترین عوارض ممکن، شرح داده رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است شده است. این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. Artic​le has ​be en g en erat ed by G SA C᠎on te nt G ener ator D emov ersion᠎!

برای مثال ساعت 8 صبح صبحانه مفصلی را تناول کرده و پس از آن به مدت 4 ساعت چیزی جز آب میل نکنید. شیرینی ها، کافئین و الکل همگی باعث نوسان در سطح قند خون می شوند و باید از مصرف بیش از حد آنها پرهیز شود. کاهش وزن بر اثر گیاهخواری ممکن است به توانایی آن در کاهش سطح قند خون کمک کند. اگر در طول روز ۳ یا ۴ فنجان چای سبز بنوشید ،سوخت و ساز بدن خود را افزایش میدهید و باعث میشود وزن خود را سریعتر کاهش بدهید.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

چگونه 10 روز مانده تا عید لاغر شویم؟ پس از می پرسید چگونه لاغر شویم باید بگویم ورزش یک راه آن است. وضعیت فیزیکی خودتان را ماهانه و همراه با یک پزشک بررسی کنید و از مناسب بودن همه شرایط برای ادامه رژیم کتوژنیک مطمئن شوید. هرچند این رژیم باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود و عده زیادی طرفدار این رژیم هستند و آنرا تایید میکنند اما خطراتی نیز با خود به همراه دارد که تهدیدکننده سلامت فرد هستند.

بهتر هست که رفته رفته وزن کم کنید تا هم بازگشت نداشته باشه و دچار عضله سوزی نشید. اگر برای مدت طولانی از گروه هایی از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها و دانه ها استفاده نشود، بدن از مواد مغذی موجود در آنها خالی می شود یا به طور خلاصه بدن دچار سوء تغذیه خواهد شد. افزایش انرژی از طریق کافئین می تواند میزان انرژی هایی را که در هنگام کاهش چربی در بدن افراد از طریق رژیم کتوژنیک اتفاق می افتد، بهبود ببخشد و عملکرد افراد بهینهتر باشد. بنابراین، تغییر رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی تاثیر منفی بگذارد، به خصوص که بدن شما با استفاده از چربی به عنوان سوخت جایگزین کربوهیدرات، سازگار میشود.

بازیگرانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

نتایج مطالعه قبلی نشان داد که رژیم کتو منجر به کاهش وزن بیشتر و سطح کلسترول سالمتر در افراد چاق پس از 6 ماه میشود. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند.

رژیم کتوژنیک لیست غذا

امروزه با افزایش شیوع چاقی و اقبال مردم به بهبود وزن، در نابسامانی های سیستم سلامت کشور، در هر گوشه و کناری، افرادی بدون ثانیه ای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی، خود را مشاور تغذیه و تناسب اندام معرفی میکند و با زیر سوال بردن تلاش محققان و متخصصان علوم پزشکی، در تلاش اند بیکاری خود را با دخالت در علوم پزشکی و سلامتی جبران کند؛ بدون آنکه از عواقب آن بداند و یا ذره ای از آن علم را درک کند.یکی از خطاهای این افراد در فضای مجازی و تبلیغات تناسب اندام، رژیم های کتوژنیک یا کم کربوهیدرات می باشد.

ترکیب استاندارد رژیم کتوژنیک شامل ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و ۵% کربوهیدرات است. با وجودی که روی رژیم کتوژنیک استاندارد و پروتئین مطالعات بیشتری صورت گرفته است، ولی رژیم کتوژنیک دوره ای و هدفمند طرفدار بیشتری دارد و معمولا بدنساز ها و ورزشکار ها بیشتر از آن استفاده می کنند. این نوع رژیم هدفمند، معمولا برای بدنسازان در ورزش استفاده میشود که میتوانند با مصرف بهترین غذاهای مجاز در برنامه غذایی این رژیم، میزان کربوهیدرات بدن خود را تامین کنند. هنگامی که شما مقدار خیلی کمی کربوهیدرات مصرف کنید کبد شما چربی ها را به کتون تبدیل میکند، این کتون ها در سلول های مختلف بدن از جمله مغز مورد استفاده قرار میگیرند.

اما این تحولات در مورد یک فرد واقعی و نزدیک است که شما را شوکه می کند. رژیم غذایی کتو بر اساس رده بندی U.S News در میان تمام رژیم های غذایی در رتبه 34 قرار دارد. با در کنار هم قرار دادن این موارد، اهمیت مراجعه کردن به مشاور تغذیه بیشتر روشن می شود. علاوه بر این، کتوژنیک، ممکن است مزایایی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر نیز داشته باشد. دومین چیزی که به آن نیاز دارید این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید.من میدانم که چند رژیم احمقانه وجود دارد که در طی یک روز کاهش وزن پیدا میکنید.اما واقعا کمی عجیب است که اگر یک رژیم غذایی باعث شود که در عرض 7 روز 7 کیلو وزن را از دست بدهید و برای سلامتیتان خوب نیست ؛ در حقیقت زود گذر است و ممکن است بعد از چندین روز شما را بیمار کند.باید صبر کنید و اهدافتان را مشخص کنید.به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

با توجه به انجمن متخصصین بیماری های زنان و زایمان(ACOG)، زنان با وزن نرمال قبل از بارداری، تنها به 300 کالری مازاد در روز جهت رشد جنین خود نیاز دارند. شما هم می توانید یا به باشگاه بروید و یا اینکه اگر شرایط آنرا ندارید، ورزشی با توجه به شرایط کار و زندگی خود داشته باشید. مانند: ۱. در طول فعالیتهای طولانی مدت با شدت کم که سوخت فعالیت ورزشی عمدتا به اکسیداسیون چربی متکی است.

رژیم کتوژنیک و پریود

پیاده روی، طناب زدن، رقص زومبا، ورزش های ایروبیک، دو درجا، تردمیل، شنا و هر ورزشی که با آن راحت هستید. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و مدت زمان ورود به فاز کتوز در هر شخص متفاوت خواهد بود. کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود. این رژیم حافظه را بهبود میبخشد و سطح انرژی را افزایش میدهد و از سردرد و نفخ جلوگیری میکند. در میان اینها آووکادو با اینکه جزو میوهها محسوب میشود، ولی دقیقا معیارهای سبزیجات کتو را در خود جای میدهد. Th​is was c᠎reated ᠎by GSA Co ntent Genera tor DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک هدفمند

امروز هم در کنار خوردن سبزیجات و میوه باید ۸ تا ۱۰ لیوان آب بخورید . به منظور تامین مواد مغذی برای بدن خون حتما از میوه و سبزیجاتف گوشت و ماهی و دانهها و غلات به مقدار کافی استفاده کنید. با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. مسلح کردن خود به بهترین اطلاعات ممکن در مورد اتخاذ سبک زندگی کتو و اینکه چگونه می توانید از تمام مزایای سلامتی شگفت انگیزی که می تواند به همراه داشته باشد، بهره مند شوید.

این سبک برنامه غذایی نوعی رژیم غذایی است که مصرف کربوهیدرات و قندها در آن بسیار محدود و کم است. اما این رژیم برای افراد بهگونهای در نظر گرفته می شود که بعد از ورزش بتواند حدوداً ۲۰ تا ۳۰ درصد از کربوهیدرات روزانه خود را استفاده کند تا در حین هنگام ورزش فعالیت های بدنی آن ها رو به افزایش برود. اگر به دنبال بالا بردن اچ دی ال کلسترول در بدن خود هستید باید از یک نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط استفاده کنید. رژیم کتوژنیک چرخهای(CKD): این رژیم شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز پر کربوهیدرات.

این نوع رژیم غذایی به شما کمک می کند که کربوهیدرات را در حین ورزش مصرف نمایید. نحوه نوشیدن چای ترش برای کاهش وزن در صورت وجود بهتر است بدون شیرین کننده هایی مانند شکر استفاده شود. مصرف مکمل هایی مثل روغن MCT یا کتون ها نیز می تواند مفید و سودمند باشد. این رژیم غذایی در سال 1924 به عنوان یک درمان برای بیماران صرع ابداع شد، اما اثرات این الگوی غذا برای درمان دیابت نوع 2 نیز مورد بررسی قرار گرفت. ۴.کمک به درمان صرع: این برنامه غذایی در ابتدا در سال ۱۹۲۰میلادی برای کنترل و بهبود درمان افراد مبتلا به صرع به مورد استفاده قرار گرفت.

رژیم زون در ابتدا برای کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی طراحی شدهبود که باعث کاهش وزن و کاهش ریسک بیماریهای مزمن میشود. اگرچه ممکن است نیازی به این سختگیری نداشته باشید؛ خوردن کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص در روز، تضمین میکند که وارد فاز کتوزیس شوید. اثرات طولانی مدت رژیم کم کربوهیدرات هنوز مشخص نیست، اما رژیم کم کالری می تواند پایدارتر باشد. غذا چیزی نیست که از آن بترسید، اما کالری شماری وسواس گونه میتواند شما را از غذا خوردن بترساند.

چند نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. این تنها دلیل کاهش اشتهای شما در رژیم کتو نیست. با رژیم کتو احتمالاً کنترل بهتری روی اشتهای خود خواهید داشت. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. به دنبال کاهش سریع وزن بر اثر لاغری سریع شکم ممکن هستش که عوارضی مثل ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون و ضعف و بیحالی، پوسیدگی دندانها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی انواع افسردگی به دنبال داشته باشه.

بلکه میتونه منجر به عفونت، سرماخوردگی، کاهش سرعت بهبودی زخم ها، احساس گیجی، پوکی استخوان و آسیب سیستم عصبی در دراز مدت بشه. از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. عمدهترین دلیل افزایش وزن یا کاهش وزن زیاد سبک زندگی ناسالم، ورزش نکردن و استفاده از غذاهای ناسالم است. این رژیم از یک سیستم کالریشمار ساده استفاده میکند که در آن قد، سن، وزن و هدف شما در نظر گرفته میشود. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است.