یک کاندیدای جدید کنترل بارداری مذکر در تحقیقات موش نویدبخش است: شات


محققان در حال آزمایش یک رویکرد امیدوارکننده برای پیشگیری از بارداری مردان هستند، رویکردی که شامل بی حرکت کردن اسپرم است.

درک بروین/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

درک بروین/گتی ایماژ


محققان در حال آزمایش یک رویکرد امیدوارکننده برای پیشگیری از بارداری مردان هستند، رویکردی که شامل بی حرکت کردن اسپرم است.

درک بروین/گتی ایماژ

گزینه های موجود برای پیشگیری از بارداری مردانه عبارتند از کاندوم، وازکتومی یا پرهیز.

بنابراین، کار پیشگیری از بارداری ناخواسته اغلب به عهده زنانی است که ممکن است روزانه قرص‌های ضدبارداری مصرف کنند، آی‌یو‌دی کاشته شوند، حلقه‌های واژینال بپوشند، از دیافراگم استفاده کنند – یا اگر همه چیز ناموفق باشد، قرص صبح بعد از ظهر را مصرف کنند.

دانشمندان در حال پیشرفت در گزینه های بیشتری برای تولیدکنندگان اسپرم هستند. مقاله ای که در 14 فوریه در مجله منتشر شد ارتباطات طبیعت، رویکرد جدیدی را برای پیشگیری از بارداری مردانه ارائه می دهد که در موش ها امیدوارکننده به نظر می رسد. محققان ترکیبی را آزمایش کردند که مانع از آنزیمی که نیاز اسپرم به شنا را دارد، راهی را برای یک نوع موقتی پیشگیری از بارداری پیشنهاد می کند. (اگرچه روی موش ها آزمایش شده است، اما بسیاری از گونه ها از جمله نرهای انسان دارای آنزیم یکسان هستند.)

جوخن باک، فارماکولوژیست در Weill Cornell Medicine و یکی از نویسندگان مقاله، می گوید: “آزمایشگاه ما کلید روشنایی را پیدا کرد که اسپرم را برای حرکت روشن می کند.”

ارزش بالقوه این ترکیب به عنوان یک ضدبارداری مردانه در یک هوس کشف شد. پنج سال پیش، یک دانشجوی فارغ التحصیل در آزمایشگاه باک می خواست آن را به عنوان یک درمان احتمالی برای اختلال چشمی روی موش آزمایش کند. اما دانش‌آموز از موش‌ها می‌ترسید، بنابراین از پزشک فوق‌العاده دیگری به نام ملانی بالباخ ​​کمک خواست. بالباخ ​​موافقت کرد، مشروط بر اینکه بتواند بررسی کند که چه اتفاقی برای اسپرم موش‌های نر افتاده است، زیرا می‌دانست که این دارو بر روی آنزیم‌های مرتبط با باروری نر اثر می‌گذارد.

بالباخ ​​نتایج را به باک و مدیر آزمایشگاه لونی لوین در یک جلسه آزمایشگاهی در هفته بعد ارائه کرد. آنها خیره کننده بودند: پس از تزریق این ترکیب به موش های نر، اسپرم آنها حرکت نکرد.

باک به یاد می‌آورد: “واکنش لونی این بود، “وای! این بدان معناست که ما می‌توانیم یک ضدبارداری مردانه تولید کنیم.”

این دارو از شنا کردن اسپرم جلوگیری کرد و دم تند تند آنها را تا حد انقباض کند کرد. در انسان، این می تواند به این معنی باشد که آنها هرگز از کانال واژن عبور نمی کنند و از دهانه رحم به داخل رحم می گذرند. تحقیقات بیشتر نشان داد که اثر سریعی دارد و حدود پانزده دقیقه طول می کشد تا اثر داشته باشد. و موقت بود – چندین ساعت در سیستم ماند.

در آن ساعات، موش‌های نر و ماده در این مطالعه رابطه جنسی زیادی داشتند. در عرض 2.5 ساعت پس از دریافت دارو، 100٪ در جلوگیری از بارداری موثر بود. در عرض 3.5 ساعت، 91٪ موثر بود.

باک امید زیادی دارد که در انسان نیز به همین شکل عمل کند. «پیش‌بینی این است که بعد از نیم ساعت یا بعد از پنج ساعت یا بعد از هشت ساعت، [their] اسپرم‌ها حرکت نمی‌کنند و یک روز بعد، دو روز بعد، به حالت عادی برمی‌گردند.»

کارشناسانی که به این مطالعه وابسته نیستند آن را امیدوارکننده می‌دانند، اما هشدار می‌دهند که داروهایی که روی موش‌ها کار می‌کنند همیشه در افراد مؤثر نیستند.

دکتر مایکل آیزنبرگ، متخصص اورولوژی و مدیر برنامه طب باروری و جراحی مردان در پزشکی استنفورد می گوید: «خیلی زود است. ایده یک قرص درخواستی که به طور بالقوه می تواند باروری را مختل کند، هیجان انگیز است، اما هر زمان که مطالعه ای روی موش ها انجام می شود، باید آن را تکرار کنید و مطمئن شوید که در انسان نیز معتبر است.

دکتر جان آموری، استاد پزشکی در دانشگاه واشنگتن، که در حال حاضر در حال تحقیق در مورد نوعی از پیشگیری از بارداری هورمونی مردانه بر روی افراد انسانی است، می‌گوید که ترکیب جدید «ایده‌ای عالی» است.

او می افزاید: «این یک سوال باز است که این رویکرد چقدر خوب از موش به انسان ترجمه می شود. تفاوت هایی در فیزیولوژی تولید مثل بین گونه ها وجود دارد، اما ارزش آزمایش را دارد.

این دارو آنزیمی را در اسپرم هدف قرار می دهد که در بسیاری از پستانداران یکسان است. محققان اکنون در حال آزمایش آن بر روی خرگوش ها هستند و قصد دارند طی دو تا سه سال آینده آزمایش های انسانی را آغاز کنند.

آیزنبرگ می گوید که تقاضا برای داروهای ضد بارداری مردانه وجود دارد. “شکی نیست که نیاز زیادی وجود دارد. وقتی به نظرسنجی از مردان، به ویژه مردان جوان نگاه می کنید، بسیاری از آنها علاقه زیادی به داشتن برخی از آنها دارند. [more] گزینه ها.”

برخی از مفاهیم تجربی دیگر، مانند قرص های هورمونی، ژل ها و تزریقات برای مردان، ممکن است هفته ها طول بکشد تا شروع به کار کنند. برخی از آنها می توانند باعث اختلالات خلقی شوند، بر تحمل الکل تأثیر بگذارند یا بیضه های افراد را کوچک کنند. آیزنبرگ می گوید از آنجایی که داروهای ضد بارداری مردانه برای مردان سالم طراحی شده است، “تحمل عوارض جانبی بسیار بسیار پایین خواهد بود.”[The gains] باید بدون بسیاری از این اثرات خارج از هدف کاملاً خاص باشد.”

عوارض جانبی این درمان بالقوه جدید در انسان هنوز شناخته نشده است، اما به گفته Amory، داشتن یک درمان ضد بارداری مردانه که می تواند در صورت نیاز مصرف شود، ممکن است این خطرات را کاهش دهد. برخلاف برخی از رویکردهای هورمونی، که باید روزانه انجام شوند، “شما فقط آن را به صورت دوره ای مصرف می کنید، بنابراین نگرانی کمتری در مورد مسمومیت های مزمن وجود دارد.”

به گفته محققان، افراد مورد مطالعه وضعیت خوبی داشتند. باک می‌گوید: «ببینید، موش‌های ما اگر درد داشتند هرگز رابطه جنسی برقرار نمی‌کردند. او می گوید که اگر همه چیز خوب پیش برود، امیدوار است که این دارو حدود هشت سال آینده در دسترس باشد.

آیا این واقع بینانه است؟ احتمالا. آموری می‌گوید: «شوخی در این زمینه این است: در 40 سال گذشته 5 تا 10 سال از یک وسیله ضدبارداری مردانه دور بوده است. “همیشه همین اطراف است.” او می‌گوید که فناوری به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهد و در نهایت، جامعه به آنجا خواهد رسید.