آنچه در مورد آخرین مورد آنفولانزای پرندگان در یک فرد می دانیم


بآنفولانزای ird یا آنفلوانزای مرغی می تواند در پرندگان کشنده باشد اما معمولاً افراد را مبتلا نمی کند. در حالی که برخی از سویه ها باعث بیماری جدی و حتی مرگ در انسان شده اند که بیشتر آنها علائم نسبتاً خفیفی ایجاد می کنند.

در ایالات متحده، دو نفر شناخته شده است که به آنفلوانزای پرندگان مبتلا شده اند: یک نفر در سال 2022 و دیگری در اوایل امسال. در گزارشی که روز جمعه در مجله پزشکی نیوانگلند-در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد انتقال عفونت از پرندگان به گاوها- مقامات بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) و وزارت بهداشت ایالتی تگزاس جزئیاتی را در مورد آخرین مورد انسانی ارائه می دهند.

بر اساس این گزارش، یک کارگر مزرعه لبنی در تگزاس در اواخر ماه مارس دچار قرمزی و مقداری ترشح از چشم راست خود شد. از آنجایی که کمیسیون بهداشت حیوانات تگزاس و وزارت کشاورزی ایالات متحده در پایان ماه مارس گزارش داده بودند که ویروس آنفولانزای پرندگان در دو مزرعه لبنی تگزاس و دو مزرعه کانزاس شناسایی شده است، دامپزشکان در منطقه نسبت به علائم عفونت در گاوهای بیمار و در افراد هوشیار بودند. . به گفته سخنگوی این وزارت، یک دامپزشک کارگر لبنی را برای آزمایش به دفتر صحرایی وزارت بهداشت ایالت تگزاس معرفی کرد. او هیچ تب یا مشکلی در تنفس – که از علائم بالقوه عفونت است – نداشت و بینایی او طبیعی بود. دکتر اسکات میلتون، مدیر بهداشت منطقه ای این بخش، سواب‌هایی را از چشم‌ها و پشت گلوی کارگر گرفت و در آزمایشگاه واکنش بیوتروریسم فناوری تگزاس در لوبوک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، جایی که نتایج اولیه برای آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری‌زا (HPAI)A و A(H5) مثبت بود.

ادامه مطلب: آیا خوردن تخم مرغ و مرغ در طول شیوع آنفولانزای پرندگان بی خطر است؟

مقامات بهداشتی به این مرد توصیه کردند که در منزل خود را ایزوله کند و داروی ضد ویروسی را تجویز کردند اوسلتامیویر به مدت پنج روز به او و همچنین اعضای خانواده اش برای محافظت از آنها در برابر عفونت. تاکنون گزارشی مبنی بر گسترش مداوم آنفولانزای پرندگان از فردی به فرد دیگر گزارش نشده است، اما داروهای ضد ویروسی با احتیاط فراوان تجویز می شدند. قرمزی در او چشم ها پس از چند روز برطرف شد و کارگر هرگز مشکل تنفسی نداشت.

تجزیه و تحلیل اضافی نمونه های کارگر توسط محققان آزمایشگاه CDC در آتلانتا، نوع خاصی از آنفولانزای پرندگان، HPAI 2.3.4.4b A(H5N1) را تایید کرد که اخیراً در جمعیت پرندگان و گاوها شناسایی شده است. این گونه گونه‌های آنفولانزای پرندگان عموماً در بین گونه‌های پرندگان در گردش هستند، اما طبق گزارش جدید، مواردی از عفونت‌های انسانی در 23 کشور در 20 سال گذشته گزارش شده است. گزارش. به طور کلی، این ویروس دارای نرخ مرگ و میر 50 درصدی است – اما این می تواند نشان دهنده جمعیتی منحرف از افراد با سیستم ایمنی حساس تر باشد که در برابر عفونت آسیب پذیر هستند، زیرا بسیاری از موارد منجر به علائم خفیف یا بدون علائم یا علائمی می شوند که گزارش نشده اند.

با توجه به این گزارش، سویه در کارگر لبنی «نزدیک» با آنهایی بود که در آن زمان در گاوها و پرندگان شیری در تگزاس یافت شد. NEJM گزارش. اما تجزیه و تحلیل ژنتیکی مجموعه ای از اخبار اطمینان بخش و نگران کننده بود. سویه‌ای که کارگر لبنیات را آلوده کرده است تغییری دارد که به آن کمک می‌کند تا با پستانداران آلوده، از جمله افراد سازگار شود. اما حاوی تغییراتی نیست که آن را در برابر درمان های ضد ویروسی فعلی مقاوم کند. این ویروس همچنین به اندازه کافی به نسخه‌هایی نزدیک است که محققان برای ایجاد واکسن‌های کاندید استفاده کرده‌اند که در صورت شروع انتشار ویروس از فردی به فرد دیگر می‌توانند در دسترس باشند، که هنوز اتفاق نیفتاده است.

ادامه مطلب: اگر ما هنوز در یک بیماری همه گیر هستیم، کارشناسان نمی توانند موافقت کنند

مقامات بهداشتی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) به آزمایش شیر، پنیر، خامه ترش و گوشت گاو برای نظارت بر ویروس ادامه می دهند. در حالی که حدود 20 درصد شیر فروخته شده در فروشگاه ها حاوی قطعاتی از ویروس آنفلوانزای پرندگان است، طبق آخرین آزمایشات FDA، این ویروس ها فعال نیستند. این آژانس می‌گوید که فرآیند پاستوریزاسیون برای از بین بردن ویروس‌هایی مانند HPAI طراحی شده است و بنابراین توصیه می‌کند از مصرف هرگونه محصولات لبنی غیرپاستوریزه مانند شیر خام خودداری کنید.



Source link