هنگامی که پزشکان نمی توانند استراحت واقعی از کار داشته باشند، سیستم مراقبت های بهداشتی آسیب می بیند: شات


یک نظرسنجی نشان می دهد که پزشکان در تعطیلات کامل از مشاغل پر استرس خود با مشکل مواجه هستند. حتی زمانی که این کار را انجام می دهند، اغلب هنوز در زمان مرخصی خود کار می کنند.

Wolfgang Kaehler/LightRocket از طریق Getty Images


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

Wolfgang Kaehler/LightRocket از طریق Getty Images


یک نظرسنجی نشان می دهد که پزشکان در تعطیلات کامل از مشاغل پر استرس خود با مشکل مواجه هستند. حتی زمانی که این کار را انجام می دهند، اغلب هنوز در زمان مرخصی خود کار می کنند.

Wolfgang Kaehler/LightRocket از طریق Getty Images

چند هفته پیش با خانواده ام به تعطیلات رفتم. ما به پیاده روی در پارک های ملی یوتا جنوبی رفتیم و من به طرز خوشبختی از کار جدا شدم.

من یک پزشک خانواده هستم، بنابراین استراحت کردن از کارم به معنای ندیدن بیماران بود. همچنین به معنای پاسخ ندادن به پیام های بیماران یا چک نکردن ایمیل کاری من بود. یک هفته کامل آزاد بودم.

استراحت واقعی – بدون اینکه وقت کامپیوتری برای انجام چند درخواست مجدد نسخه داشته باشم – باعث شد احساس انرژی دوباره ای داشته باشم و وقتی برگشتم آماده مراقبت از بیمارانم باشم.

اما ظاهراً پزشکی که در تعطیلات کار نمی‌کند، من را کاملاً در اقلیت پزشکان ایالات متحده قرار می‌دهد.

تحقیق منتشر شده در شبکه JAMA باز است امسال تصمیم گرفتیم دقیقاً چگونگی استفاده پزشکان از زمان تعطیلات خود را تعیین کند – و چه پیامدهایی ممکن است برای نیروی کار مراقبت های بهداشتی که دچار فرسودگی شغلی، نارضایتی و پزشکانی هستند که به ترک پزشکی فکر می کنند، داشته باشد.

دکتر کریستین سینسکی، نویسنده اصلی مقاله می‌گوید: «یک مورد تجاری قوی برای حمایت از گرفتن تعطیلات واقعی وجود دارد. فرسودگی شغلی برای سازمان ها بسیار گران است.

محققان 3024 پزشک را مورد بررسی قرار دادند که بخشی از گروه انجمن پزشکی آمریکا بود که برای نمایندگی نیروی کار پزشکان آمریکایی طراحی شده بود. آنها دریافتند که 59.6 درصد از پزشکان آمریکایی 15 روز یا کمتر در سال مرخصی می گیرند. این مقدار کمی بیشتر از میانگین یک آمریکایی است: طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، اکثر کارگرانی که یک سال یا بیشتر در کار بوده اند بین 10 تا 14 روز مرخصی با حقوق دریافت می کنند.

با این حال، اکثر پزشکان مصرف نمی کنند واقعی تعطیلات بیش از 70 درصد از پزشکان مورد بررسی گفتند که در یک روز مرخصی معمولی کار می کنند.

سینسکی با اشاره به مخفف «مرخصی با حقوق» می گوید: «شنیده ام که پزشکان از PTO به عنوان «تظاهر به مرخصی» یاد می کنند.

سینسکی و همکارانش دریافتند که پزشکانی که بیش از سه هفته در سال مرخصی می‌گیرند، نسبت به کسانی که کمتر از آن استفاده می‌کنند، میزان فرسودگی شغلی کمتری دارند، زیرا زمان تعطیلات با رفاه و رضایت شغلی مرتبط است.

و آن همه پزشکانی که در تعطیلات زحمت می کشند، کنار استخر با لپ تاپ خود می نشینند؟ سینسکی استدلال می کند که عواقب جدی برای مراقبت های بهداشتی دارد.

فرسودگی شغلی پزشک با جابجایی شغلی بالا و هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی و سایر مشکلات مرتبط است.

با این حال، تغییر فرهنگ اعتیاد به کار در پزشکی دشوار است. حتی نویسندگان مطالعه اعتراف کردند که آنها نیز در تعطیلات کار می کردند.

دکتر کالین وست، یکی از نویسندگان مطالعه جدید و محقق نیروی کار مراقبت های بهداشتی در کلینیک مایو، می گوید: «به یاد می آورم زمانی که یکی از اولین مقالات رفاهی ما منتشر شد. “من به اصلاحات در کابین خانواده در شمال مینه سوتا در تعطیلات پاسخ دادم.”

سینسکی موافقت کرد. او می‌گوید: «من تمام تعطیلاتم را نمی‌گذرانم، که به نظرم کنایه‌ای خوشمزه از همه چیز است.

او معاون رضایت حرفه ای انجمن پزشکی آمریکا است. اگر او نتواند یک تعطیلات واقعی داشته باشد، آیا امیدی برای بقیه وجود دارد؟

من با نیم دوجین پزشک همکار مصاحبه کردم و بدون سابقه با بسیاری از دوستان و همکارانم گفتگو کردم تا بفهمم چرا استراحت دادن به خود بسیار سخت است. در اینجا، من چند نظریه در مورد اینکه چرا پزشکان در مرخصی بسیار وحشتناک هستند، ارائه می کنم.

ما نمی خواهیم برای همکارانمان کار بیشتری کنیم

نویسندگان مطالعه در شبکه JAMA باز است دقیقاً بررسی نکردم که پزشکان در تعطیلات چه نوع کاری انجام می‌دهند، اما پزشکانی که با آنها صحبت کردم ایده‌هایی داشتند.

جوسلین فیتزجرالد، متخصص اورژانس در دانشگاه پیتسبورگ که در این مطالعه شرکت نداشت، می گوید: «اگر کاری انجام ندهم، ایمیلم را کمی تریاژ می کنم. من همچنین متوجه شدم که برخی از جلسات مجازی با اولویت بالا گاهی اوقات به تعطیلات من راه پیدا می کنند.”

حتی اگر قرار نیست پزشکان بیماران را ببینند، تقریباً همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد: رسیدگی به موارد اضطراری، پر کردن مجدد داروها، کاغذبازی. برای بسیاری از ما، پرونده الکترونیک پزشکی (EMR) یک مدیر کار بی امان است که جریان تقریباً ثابتی از کارهای بوروکراتیک را ارائه می دهد.

وقتی به تعطیلات می روم، پزشکان همکار مراقبت های اولیه ام این کار را برای من انجام می دهند و من هم همین کار را برای آنها انجام می دهم.

اما گاهی اوقات می‌توان خیلی چیزها را پرسید، به خصوص زمانی که همکاران آن کار را بیش از حجم کاری معمولی خود انجام می‌دهند.

“در نهایت شما مردم را در یک موقعیت سخت قرار می دهید، درخواست لطف می کنید، و آنها [feel they] جی شری آلن، پزشک خانواده و همکار پزشکی پیشگیرانه در کلینیک مایو، می‌گوید.

او می‌گوید مطب او یک “پزشک روز” دارد که همه تماس‌ها و پیام‌های فوری را پوشش می‌دهد، که به کاهش بخشی از احساس گناه او در مورد مرخصی کمک می‌کند.

با این حال، کارهای غیر فوری برای او باقی مانده است که پس از بازگشت به پایان برسد. او می‌گوید که معمولاً زمانی که در تعطیلات است وارد EMR می‌شود تا پس از بازگشت، وظایف روی هم انباشته نشود. اگر این کار را نکند، آلن تخمین می‌زند که بعد از یک هفته یا بیشتر از تعطیلات، حدود هشت ساعت کار اداری در انتظار او خواهد بود.

آلن می گوید: «استراتژی من، من مطلقاً توصیه نمی کنم. اما “من این را به بازگشت به طوفان کامل ترجیح می دهم.”

ما در مورد زمانی که به تعطیلات می رویم انعطاف پذیری کمی داریم

لاورن ووتن، پزشک متخصص اطفال در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، می‌گوید که 100 درصد از زمان تعطیلات خود را صرف می‌کند. اما شرایط زیادی در مورد نحوه استفاده او از آن وجود دارد.

او باید آن را در بلوک‌های دو هفته‌ای مصرف کند – او می‌گوید “این یک زمان طولانی است” – و تغییر برنامه زمانی که ساکنان اصلی او تاریخ‌های او را تعیین می‌کنند سخت است.

او با اشاره به بخش مراقبت‌های ویژه می‌گوید: «بعضی وقت‌ها آرزو می‌کنم که ای کاش در میانه دو چرخش بسیار چالش برانگیز احساسی مانند چرخش ICU و چرخش انکولوژی، تعطیلات را می‌گذراندم. ما واقعاً نمی‌توانیم برنامه‌هایمان را در این مرحله از حرفه‌مان کنترل کنیم.»

هنگامی که ووتن دوره رزیدنتی را به پایان رساند و پزشک معالج شد، به احتمال زیاد در طول تعطیلات خود استقلال بیشتری خواهد داشت – اما نه لزوماً خیلی بیشتر.

فیتزجرالد، متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «ما معمولاً باید بدانیم که چه زمانی تعطیلات ما خیلی زود است، زیرا بیماران از قبل با ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

مرخصی به معنای کنار گذاشتن حقوق احتمالی است

بسیاری از پزشکان بر اساس تعداد بیمارانی که می بینند یا اقداماتی که انجام می دهند، دستمزد دریافت می کنند. اگر مرخصی بگیرند، درآمد کمتری دارند.

وست، محقق سلامتی پزشک می‌گوید: «تعطیلات پولی است که از روی میز شما برداشته می‌شود. “مردم به سختی از تردمیل خارج می شوند.”

یک خلاصه تحقیقاتی در سال 2022 از انجمن پزشکی آمریکا تخمین زد که بیش از 55٪ از پزشکان ایالات متحده حداقل تا حدی بر اساس “بهره وری” دستمزد می گیرند، در حالی که بدون توجه به حجم بیمار، مبلغ ثابتی دریافت می کنند. این بدان معناست که هر چه پزشکان بیماران بیشتری را در برنامه خود قرار دهند، پول بیشتری به دست می آورند. رفتن به تعطیلات می تواند دستمزد آنها را کاهش دهد.

اما وست می‌گوید مهم است که مزایای مالی نادیده گرفتن تعطیلات را با خطر فرسودگی شغلی ناشی از کار بیش از حد سنجید.

فرسودگی شغلی پزشک نه تنها با هزینه های اضافی مراقبت های بهداشتی، بلکه با نرخ بالاتر خطاهای پزشکی مرتبط است. به عنوان مثال، در یک نظرسنجی بزرگ از جراحان آمریکایی، جراحانی که دچار فرسودگی شغلی شده بودند، احتمال بیشتری داشت که درگیر یک خطای پزشکی بزرگ باشند. (البته مشخص نیست فرسودگی شغلی تا چه حد باعث خطاها شده یا خطاها باعث فرسودگی شغلی شده است.)

پزشکان فکر می کنند آنها تنها کسی هستند که می توانند وظایف خود را انجام دهند

وقتی به تعطیلات می روم، همکارانم برای من بیمارانم را می بینند. من در یک مطب کوچک کار می کنم، بنابراین پزشکان دیگر را به خوبی می شناسم و اطمینان دارم که بیمارانم وقتی دور هستم دست خوبی دارند.

اما واگذاری این کنترل به همکاران ممکن است برای برخی از پزشکان دشوار باشد، به خصوص وقتی صحبت از چالش برانگیز کردن بیماران یا پروژه های تحقیقاتی بزرگ باشد.

آدی شاه، پزشک بیماری های عفونی در کلینیک مایو می گوید: «من فکر می کنم باید یاد بگیریم که در اعتماد به همکارانمان بهتر باشیم. “لازم نیست هر اسلاید پاورپوینت را ریزمدیریت کنید – اشکالی ندارد.”

وست، محقق بهزیستی، می‌گوید مراقبت‌های بهداشتی به سمت یک مدل مبتنی بر تیم حرکت می‌کند و از فرهنگی دور می‌شود که در آن یک پزشک مسئول همه چیز است. با این حال، او اضافه می کند که پذیرش کمک برای برخی پزشکان ممکن است سخت باشد.

وست می گوید: “شما می توانید جراح مغز و اعصاب باشید، قرار است فردا به تعطیلات بروید و یک بیمار را عمل کنید. و عوارض یا خطر عوارض وجود دارد، و شما هستید که با آن خانواده رابطه دارید.” واقعاً برای ما سخت است که بگوییم… “شما در دستان بزرگی با بقیه اعضای تیم من هستید.”

وست می‌گوید آنچه پزشکان به آن نیاز دارند «کمی کمتر از عقده خدا» است.

ما هیچ علاقه ای جز پزشکی نداریم

شاه دکتر عفونی به طور مکرر میم های زبانی را در X پست می کند (که قبلاً توییتر نامیده می شد) در مورد فرهنگ پزشکی. جدا کردن برق در طول تعطیلات یکی از موضوعات مورد علاقه او است، علیرغم تلاش هایش برای پیروی از توصیه های خود.

توصیه او به پزشکان این است که یک سرگرمی داشته باشند، تا بتوانیم کاری بهتر از کار کردن دائمی پیدا کنیم.

او می گوید: «خودت را خیلی جدی نگیرید. شاه استدلال می کند که آموزش پزشکی آنقدر شلوغ است که بسیاری از پزشکان از ایجاد علایق دیگری به جز پزشکی غافل می شوند. او می‌گوید وقتی پزشکان کاملاً آموزش دیده سرانجام تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند، آنها از این که با آزادی تازه یافته‌شان چه کنند، دچار مشکل می‌شوند.

شاه از زمان تکمیل آموزش خود در چند سال پیش، خود را متعهد به سرگرمی های جدیدی مانند رقص سالسا کرده است. او قصد دارد سال آینده به جشنواره بادبادک ها برود.

شاه همچنین سفر طولانی از مینه سوتا را برای دیدن خانواده خود در هند حداقل دو بار در سال در اولویت قرار داده است – سفری که مستلزم مرخصی قابل توجهی از کار است. او برای این ماه سفری به آنجا برنامه ریزی کرده است.

شاه می‌گوید: «این اولین بار در 11 سال است که در تابستان به هند می‌روم تا بتوانم در ماه مه یک انبه بخورم.» این فصل اوج میوه است.

ووتن، متخصص اطفال، موافق است. او سخت کار می کند تا زندگی کاملی را خارج از حرفه خود ایجاد کند.

ووتن می افزاید: «در طول تحصیلات متوسطه و پزشکی، من معتقدم که ما واقعاً به ما تلقین شده ایم که موسسات را بالاتر از خود قرار دهیم. غلبه بر آن به کار نیاز دارد.»

مارا گوردون یک پزشک خانواده در کامدن، نیوجرسی، و یکی از همکاران NPR است. او در X به عنوان @MaraGordonMD.





Source link