آیا زمان گزارش کلی جراح در مورد ویپینگ فرا رسیده است؟


نیویورک – شصت سال پیش، جراح عمومی ایالات متحده گزارشی را منتشر کرد که یک بحث عمومی طولانی مدت در مورد خطرات سیگار را حل کرد و منجر به تغییرات عظیمی در مصرف سیگار در آمریکا شد.

امروز، برخی از کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که گزارش مشابهی می تواند به پاکسازی هوا از بخارپز کمک کند.

بسیاری از بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که مصرف نیکوتین به اندازه سیگار کشیدن مضر است – یا خطرناک‌تر از سیگار. آن اشتباه است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده و اکثر دانشمندان موافق هستند که بر اساس شواهد موجود، سیگارهای الکترونیکی بسیار کمتر از سیگارهای سنتی خطرناک هستند.

اما این بدان معنا نیست که سیگارهای الکترونیکی نیز بی ضرر هستند. و کارشناسان بهداشت عمومی در مورد اینکه این دستگاه ها دقیقا چقدر مضر یا مفید هستند، اختلاف نظر دارند. لارنس گوستین، کارشناس حقوق سلامت عمومی در دانشگاه جورج تاون، گفت که اطلاعات شفاف سازی فوری مورد نیاز است.

گوستین گفت: «پیام‌های گیج‌کننده زیادی در مورد بخارپز وجود دارد. “گزارش یک جراح عمومی می تواند همه اینها را روشن کند.”

یکی از موانع اصلی: سیگارهای الکترونیکی آنقدر وجود نداشته است که دانشمندان بتوانند ببینند که آیا ویپرها دچار مشکلاتی مانند سرطان ریه و بیماری قلبی می شوند یا خیر.

دکتر کلی هنینگ، که برنامه بهداشت عمومی را در Bloomberg Philanthropies رهبری می کند، گفت: «فقدان قابل توجهی شواهد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: یک تغییر کوچک سیاست می تواند صنعت بخارپز ایالات متحده را متحول کند

سیگار کشیدن و بخار کردن

سیگار کشیدن از دیرباز به عنوان عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در ایالات متحده توصیف شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تلفات سالانه را 480000 نفر اعلام کرده است. بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته توسط مجله آمریکایی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد، این تعداد باید در حدود سال 2030 شروع به کاهش کند که تا حدی به لطف کاهش نرخ سیگار کشیدن که از دهه 1960 شروع شد.

در آن زمان، زیرسیگاری در همه جا وجود داشت و بیش از 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی سیگار می کشیدند.

در 11 ژانویه 1964، ژنرال لوتر تری، جراح ایالات متحده، گزارش معتبری را منتشر کرد که گفت سیگار کشیدن باعث بیماری و مرگ می شود – و دولت باید کاری در مورد آن انجام دهد. این گزارش نقطه عطفی در نظر گرفته می‌شود: در دهه‌های بعد، برچسب‌های هشداردهنده بر روی پاکت‌های سیگار نصب شد، تبلیغات سیگار ممنوع شد، دولت‌ها مالیات دخانیات را افزایش دادند و محدودیت‌های جدیدی برای مکان‌هایی که مردم می‌توانستند روشن کنند اعمال شد.

تا سال 2022، میزان مصرف سیگار در بزرگسالان 11 درصد بود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که سیگارهای الکترونیکی مستحق برخی اعتبار هستند. این دستگاه‌ها به‌عنوان راهی برای کمک به ترک سیگار به حساب می‌آیند و FDA تعداد انگشت شماری از سیگارهای الکترونیکی را به عنوان جایگزین‌های کم‌مضر برای سیگاری‌های بزرگسال مجاز کرده است.

محبوبیت ویپینگ در دهه 2010، هم در بین بزرگسالان و هم در بین نوجوانان افزایش یافت. در سال 2014، سیگارهای الکترونیکی از سیگارهای قابل احتراق به عنوان محصول تنباکوی که بیشتر از همه جوانان استفاده می‌کردند، پیشی گرفت. تا سال 2019، 28 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در حال مصرف سیگار بودند.

مقامات بهداشتی ایالات متحده از ترس اینکه کودکانی که به نیکوتین گیر کرده بودند سیگار را دوباره کشف کنند، زنگ خطر را به صدا درآوردند. این اتفاق نیفتاده است. سال گذشته، میزان سیگار کشیدن در دبیرستان کمتر از 2٪ بود – بسیار کمتر از نرخ 35٪ که در حدود 25 سال پیش مشاهده شد.

“این یک پیروزی بزرگ بهداشت عمومی است. کنت وارنر، که سیاست های کنترل دخانیات را در دانشگاه میشیگان مطالعه می کند، می گوید: این موضوع تقریباً باورنکردنی است.

او گفت: «اگر سیگارهای الکترونیکی نبود، فکر می‌کنم ما می‌شنویدیم که جامعه بهداشت عمومی در بالای ریه‌های خود درباره موفقیت در عدم سیگار کشیدن بچه‌ها فریاد می‌زدند.»

فواید و مضرات ویپینگ

سیگار را کشنده ترین محصول مصرفی اختراع شده می نامند. دود آنها حاوی هزاران ماده شیمیایی است که حداقل 69 مورد از آنها می تواند باعث سرطان شود.

تخمین زده شده است که بخار سیگارهای الکترونیکی حاوی مواد شیمیایی بسیار کمتر و مواد سرطان زا است. برخی از مواد سمی در هر دو وجود دارد، اما در بخار سیگار الکترونیکی با غلظت بسیار کمتری نسبت به دود سیگار ظاهر می‌شوند.

مطالعات نشان داده‌اند که سیگاری‌هایی که به‌طور کامل به استفراغ روی می‌آورند، عملکرد ریه‌های بهتری دارند و شاهد پیشرفت‌های دیگری در سلامت هستند.

من ترجیح می‌دهم کسی را ببینم که بخار می‌کشد تا اینکه یک مارلبرو بکشد. دونالد شاپلند که کارمند کمیته ای بود که گزارش سال 1964 را تهیه کرد و یکی از نویسندگان کتابی در مورد آن است، گفت: هیچ سوالی در ذهن من وجود ندارد که استخاره بی خطرتر است.

اما خطرات برای افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند چیست؟

دکتر نیل بنوویتز، از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، یک صدای آکادمیک پیشرو در مورد اعتیاد به نیکوتین و تنباکو، گفت: 100 تا 200 مطالعه در مورد سیگار کشیدن انجام شده است. او گفت که در این مطالعات از تکنیک‌های مختلفی استفاده شد و بسیاری از آنها در توانایی خود برای تفکیک تأثیرات سیگار کشیدن از سیگار قبلی محدود بودند.

وارنر گفت: “اگر به تحقیقات نگاه کنید، همه چیز در نقشه است.”

مطالعات علائم برونشیت و تشدید آسم را در جوانانی که ویپ می کنند شناسایی کرده اند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که بخار کردن می‌تواند بر سلول‌هایی که رگ‌های خونی و قلب را می‌پوشانند نیز تأثیر بگذارد و منجر به جستجوی ارتباط با بیماری قلبی شود. شاید بیشترین مورد اشاره نیکوتین باشد، محرکی که سیگار و ویپ را اعتیاد آور می کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نیکوتین در نوجوانان می تواند بر رشد ناحیه ای از مغز که مسئول توجه، یادگیری و کنترل تکانه است تأثیر بگذارد. برخی از تحقیقات در افراد نشان می دهد که بین سیگار کشیدن و علائم ADHD، افسردگی و احساس استرس ارتباط وجود دارد. اما کارشناسان می گویند که تحقیقات بسیار محدود است و باید کارهای بیشتری انجام شود.

در همین حال، حتی یک اجماع علمی واضح وجود ندارد که سیگار کشیدن روشی موثر برای ترک سیگار است، زیرا مطالعات مختلف نتایج متفاوتی را به دست آورده است.

پاک کردن هوا

ماه گذشته، سازمان جهانی بهداشت هشدارهایی را در مورد بازارهای جهانی در حال رشد سریع برای سیگارهای الکترونیکی به صدا درآورد و یادآور شد که این سیگارها در هزاران طعم وجود دارند که جوانان را به خود جذب می کند.

در سال 2016، دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی ایالات متحده، گفت که برای جلوگیری و کاهش استفاده از سیگار الکترونیکی توسط کودکان و بزرگسالان به تلاش‌هایی نیاز است و گفت که نیکوتین به هر شکلی برای کودکان ناامن است.

حدود چهار ماه قبل از انتشار این گزارش، FDA شروع به انجام اقداماتی برای تنظیم سیگارهای الکترونیکی کرد و معتقد بود که سیگارهای الکترونیکی برای افراد سیگاری مفید است.

این آژانس چندین سیگار الکترونیکی را مجاز کرده است، اما بیش از 1 میلیون برنامه بازاریابی محصول را رد کرده است. منتقدان می گویند FDA در مقررات محصولات ناعادلانه و ناسازگار بوده است.

در همین حال، تعداد دستگاه‌های مختلف سیگار الکترونیکی که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، رونق گرفته است، که عمدتاً به دلیل اقلام یکبار مصرف وارداتی از چین است که در طعم‌های میوه و آب نبات تولید می‌شوند. اما مصرف سیگار توسط جوانان اخیراً کاهش یافته است: سال گذشته، 10 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که در ماه قبل از سیگار الکترونیکی استفاده کرده‌اند که نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش یافته است.

چرا افول؟ استیون کلدر، محقق دانشگاه تگزاس، گفت: «گفتن اینکه چه چیزی کار می کند، سخت است.

او در سال 2019 به شیوع بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در میان افرادی که محصولات حاوی THC را بخار می‌دادند، اشاره کرد.

ردیابی این بیماری در یک عامل غلیظ کننده مورد استفاده در کارتریج های ویپ بازار سیاه بود، ماده ای که در سیگارهای الکترونیک نیکوتین تجاری استفاده نمی شود. کلدر گفت، اما ممکن است دلیلی باشد که بسیاری از آمریکایی‌ها سیگارهای الکترونیکی را ناامن می‌دانند.

شری میفیلد، یک کارگر پست 47 ساله، شیوع سال 2019 و گزارش هایی از بیماری ها و مرگ و میرهای سریع در جوانان را به یاد می آورد. میفیلد هفته گذشته در حالی که در نیویورک با تعدادی از همکارانش در حال استراحت سیگار بود، گفت که «کاملاً» باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

او گفت: “سیگارها بی خطر نیستند” اما حداقل دهه ها طول می کشد تا سلامت شما را از بین ببرد.

دفتر جراح عمومی در بیانیه ای گفت که گزارش سال 1964 “یک جنبش 60 ساله را برای رسیدگی به اثرات مضر سیگار تسریع کرد” و پیشنهاد کرد که اقدامات مشابهی برای رسیدگی به سیگار کشیدن جوانان مورد نیاز است.

با این حال، وب‌سایت مورتی در حال حاضر نه استعمال دخانیات و نه استعمال دخانیات را به‌عنوان یک موضوع اولویت‌دار فهرست می‌کند.



Source link