نحوه پرداخت مالیات نوشابه برای میوه و سبزیجات تازه برای برخی خانواده ها در بولدر: شات


ماریبل مارتینز و پسرش، ایوان مونرئال-مارتینز، 9 ساله، در کتابخانه عمومی بولدر در شب توزیع کوپن دسامبر برای برنامه میوه و سبزیجات.

ریچل وولف برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ریچل وولف برای NPR


ماریبل مارتینز و پسرش، ایوان مونرئال-مارتینز، 9 ساله، در کتابخانه عمومی بولدر در شب توزیع کوپن دسامبر برای برنامه میوه و سبزیجات.

ریچل وولف برای NPR

بیرون از کتابخانه عمومی بولدر، عصری سرد و زمستانی است و آفتاب در آسمان پایین است. در داخل، پشت یک راه پله مارپیچ جمع شده اند، جمعیت کمی شروع به تشکیل پرونده به اتاق جلسه می کنند.

آنها برای توزیع کوپن برای برنامه میوه و سبزیجات بولدر که توسط کارکنان بخش بهداشت شهرستان و گروه های اجتماعی اجرا می شود، اینجا هستند. این توزیع ها هر سه ماه یکبار انجام می شود – یک خانواده دو نفره 40 دلار در ماه کوپن دریافت می کند، خانواده های چهار نفره به بالا 80 دلار دریافت می کنند. آنها را می توان تقریباً در هر نقطه ای از شهر که می توانید محصولات تازه خریداری کنید – از فروشگاه های مواد غذایی بزرگ گرفته تا غرفه های مزرعه استفاده کنید.

آنا کارینا کاساس ایبارا، از El Centro AMISTAD، یک انجمن غیرانتفاعی، می‌گوید: «روز سه‌شنبه، صف عظیمی از در بیرون بود. “آنها حاضرند در سرما و در برف با 80 دلار در ماه میوه و سبزیجات بیایند، که چیزهای زیادی به شما می گوید – مردم در حال مبارزه هستند.”

این برنامه بخشی از موج رو به رشد پروژه های تشویقی تغذیه در سراسر کشور است. هدف فقط رساندن غذا به افرادی نیست که توانایی خرید آن را ندارند، بلکه این است که به آنها اجازه دهیم غذای مغذی خود را بخرند و انتخاب کنند. دولت فدرال هزینه بسیاری از این برنامه ها را پرداخت می کند، اما آنها اغلب مکمل هایی برای مزایای فدرال هستند که برای همه، از جمله افرادی که فاقد مدرک هستند، در دسترس نیست. برخی از مکان‌ها، مانند بولدر، بودجه خود را از طریق مالیات نوشابه‌های محلی تامین می‌کنند، که این مزیت افزوده کاهش جذابیت غذاهای ناسالم را دارد.

در کتابخانه بولدر، Casas Ibarra شلوغ ترین فرد در اتاق است. در طول شب، او افراد زیادی را چک می‌کند، و وقتی متوجه گم شدن افراد می‌شود، با آنها تماس می‌گیرد و به آنها یادآوری می‌کند – تا ساعت 6:30 بعد از ظهر در کتابخانه خواهند بود.

او می‌داند که این کوپن‌ها می‌توانند تفاوت ایجاد کنند – او حتی این را در خانواده‌اش دیده است. چند سال پیش، مادر Casas Ibarra متوجه شد که او پیش دیابت دارد – سپس او شروع به دریافت این کوپن های میوه و سبزیجات کرد.

کاساس ایبارا می‌گوید: «او شروع به ایجاد تغییرات کرد و شروع به خوردن نه تنها بیشتر، بلکه انواع مختلفی از سبزیجات کرد. “و او توانست همه اینها را تغییر دهد. او 20 پوند از دست داد؛ او دیگر پیش دیابتی نیست.”

خانواده کاساس ایبارا اهل روستایی در مرکز مکزیک هستند و پدر و مادر و برادرش سال‌هاست که در این منطقه زندگی می‌کنند. او می‌گوید: «افرادی که از جایی که من می‌آیند، می‌دانند چگونه از ابتدا آشپزی کنند – چیزی که از دست رفته دسترسی به انواع میوه‌ها و سبزیجات است.

شکاف اسنپ

پشت این تلاش یک تیم کوچک از اداره بهداشت عمومی شهرستان بولدر است. چندین کارمند در کنار Casas Ibarra در میزهای تاشو کار می کنند و به توزیع کوپن ها کمک می کنند.

راشل آرنت، که در بخش بهداشت شهرستان کار می کند، در گوشه ای ایستاده و تمام فعالیت ها را بررسی می کند. او می‌گوید که کل این ماجرا حدود 10 سال پیش شروع شد. وزارت بهداشت قبلاً برنامه‌های زیادی برای کمک به افرادی که از مزایای غذای فدرال برخوردار بودند، داشت تا محصولات تازه بیشتری دریافت کنند.

آملیا هالبرت (سمت چپ) از بهداشت عمومی شهرستان بولدر با ماریبل مارتینز و پسرش، ایوان، صحبت می کند.

ریچل وولف برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ریچل وولف برای NPR


آملیا هالبرت (سمت چپ) از بهداشت عمومی شهرستان بولدر با ماریبل مارتینز و پسرش، ایوان، صحبت می کند.

ریچل وولف برای NPR

آرندت می‌گوید: «ما واقعاً متوجه شدیم که هنوز افراد زیادی هستند که به نوعی در حال سقوط بودند. اغلب آنها به دلیل وضعیت مهاجرتی خود واجد شرایط اسنپ نبودند، یا پول زیادی به دست می آوردند، اما هنوز توانایی خرید محصولات تازه را نداشتند.

او توضیح می دهد: «بنابراین ما برنامه میوه و سبزیجات را در سال 2019 پس از تصویب مالیات نوشیدنی قندی بولدر شروع کردیم.

اکنون، این برنامه به حدود 580 خانواده در بولدر و همسایه لانگمونت خدمات می دهد. اکثر خانواده ها دارای وضعیت مهاجرت مختلط هستند.

هر سه ماه یکبار، گیرندگان وارد می شوند، نظرسنجی را پر می کنند و کوپن های خود را در یک دفترچه به اندازه یک دسته چک دریافت می کنند. در اوایل همه‌گیری، آنها به ارسال پستی برای آنها روی آوردند، اما آملیا هالبرت، از بهداشت عمومی شهرستان بولدر، می‌گوید دلایل زیادی وجود دارد که چرا این توزیع‌های حضوری ارزشمند هستند.

او می‌گوید: «داشتن آن نقطه تماس حضوری برای بازخورد بسیار ارزشمند است. “این راهی است برای بررسی اینکه آیا کارها در فروشگاه ها به خوبی پیش می رود – اگر مشکلاتی در فروشگاه های خاص وجود داشته باشد، دوباره آموزش خواهیم داد.” کارکنان حتی ماموریت های مخفی خریدار را انجام می دهند، جایی که سعی می کنند از کوپن های منقضی شده استفاده کنند یا از کوپن ها برای خرید تراشه استفاده کنند تا مطمئن شوند همه چیز همانطور که باید کار می کند.

هالبرت می‌گوید، رویدادهای توزیع حضوری برای او زمینه‌ساز هستند. “این به من یادآور تأثیر کاری است که ما انجام می دهیم.”

درست با غروب خورشید، ماریبل مارتینز و پسر 9 ساله اش ایوان وارد کتابخانه می شوند. مارتینز 34 ساله است و در یک رستوران کار می کند. ایوان دوست دارد خاطرات یک کودک ضعیف و یک ژامبون کامل است. وقتی از میوه یا سبزی مورد علاقه اش سوال می شود، می گوید: “کهکشان راه شیری”. وقتی مادرش دوباره می پرسد، می گوید مسابقه ای وجود ندارد. او اعلام می کند: “انگور”. به طور خاص، انگور بنفش.

وقتی ایوان جوانتر بود، مارتینز در یک برنامه غذایی فدرال به نام WIC بود که مخفف زنان، نوزادان و کودکان است. وقتی او پنج ساله شد، او دیگر واجد شرایط نبود. سپس از همسایه خود در مورد این برنامه شنید و پس از دو سال حضور در لیست انتظار، توانست ثبت نام کند.

او می گوید: “این قطعا کمک می کند.” به خصوص با قیمت‌ها در حال حاضر».

“برد سه گانه”

جیم کریگر، استاد دانشگاه واشنگتن و مدیر اجرایی یک سازمان غیرانتفاعی به نام غذای سالم آمریکا، می‌گوید که میوه و سبزی بولدر نمونه‌ای از برنامه‌های تشویقی تغذیه است.

بخش بهداشت عمومی بولدر کانتی خود کوپن ها را طراحی و چاپ می کند و از طریق شماره سریال محل استفاده از هر کدام را دنبال می کند.

ریچل وولف برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ریچل وولف برای NPR


بخش بهداشت عمومی بولدر کانتی خود کوپن ها را طراحی و چاپ می کند و از طریق شماره سریال محل استفاده از هر کدام را دنبال می کند.

ریچل وولف برای NPR

کریگر می‌گوید: «تحقیقات زیادی در مورد این برنامه‌ها انجام شده است، از جمله برخی کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده، و همچنین سایر مطالعات کمتر دقیق». و همه آنها تقریباً نشان می دهند که افرادی که مشوق های تغذیه ای دریافت می کنند، بیشتر خرید می کنند و میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند. او می گوید به عبارت دیگر برنامه ها کار می کنند.

کریگر می گوید: “هیچ گلوله نقره ای برای جلوگیری از دیابت یا چاقی یا بیماری قلبی وجود ندارد، اما واضح است که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ایده خوبی است.” و شرکت کنندگان در برنامه ها آنها را دوست دارند.»

این مطمئناً در بولدر و لانگمونت صادق است. اداره بهداشت شهرستان هر کوپنی را که از طریق شماره سریال تحویل می دهند، پیگیری می کند و مردم از آنها استفاده می کنند. در سه ماهه سوم سال 2023، در لانگمونت، 97 درصد از کوپن ها بازخرید شد.

این رقم کریگر را تحت تأثیر قرار می دهد: “این عدد بسیار بالایی است – این بسیار خوب است.”

ایمی لازاروس یاروچ، مدیر مرکز ملی انگیزه تغذیه، توضیح می‌دهد که برنامه‌های تشویقی تغذیه حدود دوازده سال است که وجود دارد و در سراسر کشور بسیار گسترده است. او می‌گوید: «این برنامه‌ها به نوعی دور از دسترس هستند. او می گوید که هر سال مکان های جدیدی وجود دارد که این برنامه ها را دریافت می کنند. دو مورد اول برای پورتوریکو آمده اند.

حمایت گسترده دوحزبی از برنامه کمک مالی فدرال در کنگره وجود دارد که او آن را به این واقعیت نسبت می دهد که این برنامه یک “برنده سه گانه” است.

برای مصرف‌کننده‌ای که در آن جامعه خاص زندگی می‌کند خوب است، زیرا غذای سالم دریافت می‌کند، برای کشاورز که یا در بازارهای کشاورز است و درآمد ایجاد می‌کند یا اجناس خود را در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌فروشد، خوب است، و سپس برای کشاورزان خوب است. اقتصاد” او می گوید.

چیزی که کمتر رایج است این است که جوامع از درآمد مالیاتی نوشابه محلی مانند بولدر استفاده کنند. Yaroch می گوید: «من فکر می کنم این یک ایده عالی و بسیار نوآورانه است. اما همه جا نمی تواند کار کند. او می‌گوید: «بسیاری از مردم هستند که لزوماً از برنامه‌های مالیاتی بر نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر رضایت ندارند. “شما باید این خرید را دریافت کنید.”

کریگر فکر می‌کند در برنامه‌هایی که مالیات نوشابه را با مشوق‌هایی برای غذای سالم همراه می‌کنند، چیزی شاعرانه وجود دارد – و به گفته او، بسیاری از دریافت‌کنندگانی که با محققان صحبت کرده‌اند نیز همینطور هستند. او می گوید: “آنها از دانستن این که بودجه آن از طریق مالیات نوشیدنی های قندی تامین می شود، بسیار خوب می شوند، زیرا می گویند: “وای، پس شما شکری را که باعث دیابت من شده بود برای من به میوه و سبزیجات تبدیل می کنید. این واقعا عالی است.” “

دو کیسه بزرگ محصول، کوپن ۴۵ دلاری

شما می توانید مالیات سودا را در یک سوپرمارکت بولدر به نام King Soopers ببینید. ماریبل مارتینز – مادر ایوان – به یک بسته 12 قوطی دکتر فلفل اشاره می کند.

او می‌گوید: «ببینید، اینها 9 دلار هستند. “و اگر بیرون از بولدر بروید، [to] لافایت، آنها پنج دلار هستند.» مالیات به ازای هر اونس مایع 2 سنت است که برای آن بسته 12 تایی به 2.88 دلار می رسد.

ماریبل مارتینز یک روز پس از تحویل گرفتن کوپن های میوه و سبزی خود، بخش محصولات را در King Sooper’s در بولدر، کولو.

سلنا سیمونز دافین/NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سلنا سیمونز دافین/NPR


ماریبل مارتینز یک روز پس از تحویل گرفتن کوپن های میوه و سبزی خود، بخش محصولات را در King Sooper’s در بولدر، کولو.

سلنا سیمونز دافین/NPR

اما مارتینز برای نوشابه اینجا نیست – او دفترچه کوپن میوه و سبزیجات خود را دارد. او پرتقال، آناناس، هویج بچه، مقداری سبزی، انگور (البته برای ایوان) می گیرد. سبد خریدش خیلی پر است

در خط پرداخت، همه چیز به 51 دلار می رسد، از جمله یک بسته تورتیلا که مارتینز نمی تواند با کوپن ها بخرد. او با دقت 9 کوپن به ارزش 45 دلار را می شمارد و سپس 6 دلار را نقد می پردازد.

آن کوپن‌ها به یک دفتر منطقه‌ای برای سوپرمارکت می‌روند، در آنجا شمارش می‌شوند و فاکتور می‌شوند. اداره بهداشت با وجوه مالیات سودا فاکتور را به زنجیره مواد غذایی پرداخت می کند.

مارتینز با دو کیسه بزرگ محصولات بیرون می‌رود و فقط باید ۶ دلار از جیبش می‌پردازد. او هفت کوپن برای بقیه ماه باقی مانده است و می گوید شکی ندارد که از آنها استفاده خواهد کرد.



Source link