افراد مبتلا به کووید طولانی مدت خطر مرگ زودهنگام بیشتری دارند


منna مطالعه جدید منتشر شده در انجمن سلامت جاما، افراد مبتلا به کووید طولانی مدت در مقایسه با افرادی که هرگز به کووید-19 مبتلا نشده بودند، در طول دوره مطالعه خطر مرگ و ابتلا به مشکلات جدی سلامتی داشتند.

کووید طولانی یک اصطلاح کلی برای مشکلات سلامتی است که در طول یا پس از یک مورد کووید-19 ظاهر می‌شود و هفته‌ها، ماه‌ها یا بیشتر طول می‌کشد. برخی از علائم – مانند خستگی، اختلال عملکرد شناختی و درد مزمن – بر زندگی روزمره بیماران تأثیر می گذارد، در حالی که برخی دیگر – مانند آسیب اندام ها – در زیر سطح باقی می مانند و به طور بالقوه باعث بیماری جدی می شوند. مطالعه جدید به دومی می پردازد.

محققان از پایگاه داده ای استخراج کردند که شامل داده های پرونده سلامت میلیون ها نفر در ایالات متحده است که تحت پوشش 14 طرح بیمه تجاری قرار دارند. آنها با استفاده از این سوابق، گروهی متشکل از 13500 بزرگسال آمریکایی را که از آوریل تا ژوئیه 2020 مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده بودند، مورد بررسی قرار دادند و سپس به کووید طولانی مبتلا شدند. تقریباً 27000 بزرگسال که در طول دوره مطالعه تشخیص کووید-19 نداشتند اما به طور مشابه از نظر جمعیت شناختی و وضعیت سلامتی قبل از همه گیری همسان بودند، به عنوان گروه کنترل بودند. (میزان شرایط از قبل موجود در بین هر دو گروه نسبتاً بالا بود، نویسندگان خاطرنشان کردند، اما آنها در تجزیه و تحلیل خود سلامت کلی را در نظر گرفتند.)

در سال پس از تشخیص کووید-19، افراد مبتلا به کووید طولانی به طور قابل توجهی در مقایسه با گروه کنترل بیشتر به دنبال مراقبت برای مشکلات سلامتی از جمله ضربان قلب نامنظم، لخته شدن خون، سکته مغزی، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و بیماری‌های تنفسی بودند. ضربان قلب نامنظم و بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) شایع ترین شرایط درمان شده در میان افراد مبتلا به کووید طولانی مدت بود که حدود 30 درصد از گروه به دنبال مراقبت برای هر یک بودند. در همین حال، تنها 12.5% ​​و 16.5% از افراد کنترل به ترتیب به دنبال مراقبت برای ضربان قلب نامنظم و COPD بودند.

ادامه مطلب: چگونه COVID-19 قلب را تغییر می دهد – حتی پس از از بین رفتن ویروس

افرادی که در ابتدا به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شدند، به ویژه در آینده به مشکلات سلامتی مبتلا شدند. در میان آن گروه، بیش از نیمی از آنها برای ضربان قلب نامنظم درمان شدند، بیش از 40 درصد برای COPD و تقریبا 30 درصد برای بیماری قلبی تحت درمان قرار گرفتند.

تعداد بیشتری از افراد مبتلا به کووید طولانی مدت نیز در طول دوره پیگیری جان خود را از دست دادند: تقریباً 3٪ از افراد مبتلا به کووید طولانی در یک سال پس از موارد اولیه COVID-19 جان خود را از دست دادند، در مقایسه با کمی بیش از 1٪ از افرادی که تشخیص داده نشده بودند. با COVID-19.

چند نکته برای تحقیق وجود دارد. اولاً، پرونده‌های سلامت منبع داده‌ای کامل نیستند، زیرا فقط شامل افرادی می‌شوند که به دنبال مراقبت‌های پزشکی بوده‌اند، که شامل افرادی می‌شود که یا دسترسی نداشتند یا به اندازه کافی خوب بودند که علائم خود را در خانه مدیریت کنند. سوابق سلامتی همچنین ممکن است منعکس کننده هر علامتی نباشد که فرد تجربه می کند. دوم، این مطالعه افرادی را که در سال 2020 به کووید-19 مبتلا شده بودند، قبل از در دسترس بودن واکسن مورد بررسی قرار داد. در حالی که واکسن ها به طور کامل از ابتلا به کووید طولانی جلوگیری نمی کنند، اما خطر ابتلا به آن را کاهش می دهند. در نهایت، این امکان وجود دارد که برخی از افراد در گروه کنترل مبتلا به کووید-19 بوده و از آن اطلاعی نداشته باشند.

حتی با وجود آن اخطارها، این مطالعه به یک نتیجه‌گیری محکم‌تر کمک می‌کند: کووید-19 به روش‌های بی‌شماری اثر خود را بر روی بدن بر جای می‌گذارد، که برخی از آنها بسیار طولانی‌تر – و جدی‌تر – از چند روز علائم مشابه آنفولانزا باقی می‌مانند. .

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


بنویسید جیمی دوچارم در jamie.ducharme@time.com.