برقراری ارتباط واضح در طول عرضه واکسن | توسط CommunicateHealth | سواد سلامتی


Alt: سه ابله شاد عضلات خود را خم می کنند. آن‌ها برچسب‌هایی به نام «Pfizer»، «J&J» و «Moderna» دارند.
  • تاکید کنید که هر 3 واکسن مجاز (Pfizer، Moderna، و Johnson & Johnson) ایمن و موثر هستند. درک نکردن فواید واکسن می‌تواند به همان اندازه مضر باشد که اغراق‌آمیز آن‌ها – پس به مردم بگویید این واکسن‌ها چقدر شگفت‌انگیز هستند! تنها با گذشت یک سال از این همه گیری ویرانگر، اکنون نه 1، نه 2، بلکه 3 واکسن داریم که می تواند به جلوگیری از بیماری و مرگ ناشی از COVID-19 کمک کند. این چند خبر خوب برای سلامتی است که همه ما می توانیم از پشت بام ها فریاد بزنیم.
  • نگویید که دقیقاً یکسان هستند. پس از تمام زمانی که ما افراد بهداشت عمومی صرف توضیح فناوری mRNA کرده ایم، ممکن است مردم در مورد تفاوت بین این رویکرد و سیستم تحویل آدنوویروس جانسون و جانسون تعجب کنند. اما محققان هنوز یک کارآزمایی بالینی سیب به سیب، سر به سر، برای مقایسه این 3 واکسن انجام نداده اند. هنگامی که آنها انجام می‌دهند، ممکن است تفاوت‌های کلیدی پدیدار شوند – مانند اینکه یکی در برابر یک نوع خاص مؤثرتر است. بنابراین، برای جلوگیری از پایین آمدن خط مزاحم U، به حقایق پایبند باشید: ما هنوز در حال جمع‌آوری داده‌ها هستیم – اما می‌دانیم که همه آن‌ها آزمایش‌های ایمنی دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند، و می‌دانیم که هر ۳ واقعاً خوب کار می‌کنند.
  • همه را تشویق کنید اولین واکسنی را که به آنها پیشنهاد می شود دریافت کنند. از آنجایی که ما هنوز به اندازه کافی نمی دانیم که بگوییم آیا یک واکسن بهتر از دیگری است یا خیر، منطقی است که ارتباطات سلامت مردم را تشویق کنند تا هر واکسنی را که پیشنهاد می شود، ابتدا دریافت کنند. زیرا بهترین واکسنی است که می توانید دریافت کنید قبل از شما با ویروس در تماس هستید و با توجه به شیوع بیماری همه گیر و افزایش تقاضای واکسن همچنان از عرضه، اکنون زمان خرید نیست.
  • در مورد هر چیزی که می دانیم و نمی دانیم صادق باشیم. کارشناسان امیدوارند که واکسن‌ها از انتشار ویروس در افراد جلوگیری کنند – اما برای اینکه مطمئن شویم به زمان و داده‌های بیشتری نیاز داریم. ما همچنین مطمئن نیستیم که محافظت در برابر واکسن ها چقدر طول می کشد. اما ما می توان به مردم اطمینان دهید که هر یک از 3 واکسن به محافظت از آنها (حداقل در کوتاه مدت) از ابتلا به COVID-19 کمک می کند.
  • به درخواست ها برای برابری واکسن ادامه دهید. با انتشار آمار واکسیناسیون در سراسر کشور، واضح است که سفیدپوستان با نرخ های بسیار بالاتری نسبت به سیاه پوستان و اسپانیایی ها واکسن دریافت می کنند. و از آنجایی که می دانیم نژادپرستی و سایر عوامل اجتماعی سیاه پوستان و اسپانیایی تبارها را بیشتر در معرض بیماری و مرگ ناشی از COVID-19 قرار می دهد، این تفاوت های واکسن نه تنها ناعادلانه، بلکه کشنده است. به عنوان ارتباطات سلامت، ما باید این مشکل را نام ببریم، دسترسی و دسترسی به جوامع رنگین پوست را در اولویت قرار دهیم و از سیاستگذاران و نهادها بخواهیم که بهتر عمل کنند.
  • برای افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، راهنمایی های قابل فهم ارائه دهید. هنگامی که مردم عکس های خود را دریافت می کنند، احتمالاً سؤالات زیادی برایشان پیش می آید! CDC اکنون دستورالعمل‌های خاصی را ارائه می‌کند، اما نکته اصلی این است: افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند می‌توانند کارهای بیشتری را با خیال راحت انجام دهند (huzzah!)، اما نمی‌توانند طوری رفتار کنند که همه‌گیری تمام شده است. به عنوان مثال، همه ما هنوز برای مدتی ماسک های خود را به فروشگاه مواد غذایی می زنیم. اما دوستانی که کاملاً واکسینه شده‌اند می‌توانند مانند زمان‌های قدیم بدون ماسک در خانه بنشینند! بنابراین به ترویج اقدامات ایمنی توصیه‌شده ادامه دهید – اما فراموش نکنید که آزادی‌هایی را که واکسن‌ها باز می‌گردانند جشن بگیرید.