بیمارانی که به دنبال سقط جنین خارج از ایالت هستند، گاهی اوقات سوار هواپیماهای شخصی می شوند: عکس


خلبانان داوطلب، بیماران را برای دریافت سقط جنین و مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت از ایالت های دارای ممنوعیت به ایالت های مجاور که در آن خدمات در دسترس است، می فرستند.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


خلبانان داوطلب، بیماران را برای دریافت سقط جنین و مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت از ایالت های دارای ممنوعیت به ایالت های مجاور که در آن خدمات در دسترس است، می فرستند.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس

خلبان که یک بادگیر آبی پوشیده بود، اخیراً هواپیمای تک موتوره و چهار نفره خود را روی آسفالت یک فرودگاه کوچک شهری کشیده است.

این فرودگاه در حالتی قرار دارد که در حال حاضر سقط جنین تقریباً در همه موارد ممنوع است. اما با یک پرواز کوتاه در کانزاس، سقط جنین قانونی باقی می ماند. این امر موجی از سفر را از سراسر جنوب و غرب میانه به دنبال قرص ها و روش هایی که قبلاً در سراسر ایالات متحده قانونی بودند، به راه انداخته است.

مایکل بخشی از گروه رو به رشدی از خلبانان هواپیماهای خصوصی کوچک است که شروع به حمل و نقل مردم از خطوط ایالتی برای دریافت سقط جنین و مراقبت های پزشکی با تأیید جنسیت کرده اند، حتی اگر این به معنای نادیده گرفتن محدودیت های محلی باشد. آنها داوطلبان Elevated Access هستند، یک گروه مستقر در ایلینوی که پروازها را هماهنگ می کند. NPR تنها به دلیل احتمال آزار و اذیت و اقدام قانونی موافقت کرد که از نام کوچک خود استفاده کند.

این پروازها که برای مسافران رایگان است، افرادی را که به دنبال این مراقبت های پزشکی هستند از تأخیرها و هزینه هایی که همراه با پروازهای تجاری یا سفر با اتوبوس یا ماشین است، در امان می دارد. و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با نادیده گرفتن امنیت در فرودگاه‌های تجاری، به‌طور ناشناس سفر کنند و هیچ رد کاغذی از خود باقی نگذارند.

مایکل گفت: «انبوهی از فرودگاه‌های کوچک مانند این وجود دارد که در همه جا نقطه‌گذاری شده‌اند. من سعی می‌کنم از فرودگاه‌های بزرگ دوری کنم. معمولاً به فرودگاهی می‌رویم که به محل زندگی آنها نزدیک‌تر است».

خلبانان زمان و استفاده از هواپیماهای خود را اهدا می کنند. بیشتر آنها هزینه سوخت را نیز پوشش می دهند، زیرا خلبانان خصوصی به طور قانونی نمی توانند برای پرواز غرامت دریافت کنند. (Elevated Access در حال تلاش برای دریافت معافیت است که به سازمان اجازه می دهد هزینه های سوخت را بازپرداخت کند.)

پروازهای خصوصی، افرادی را که به دنبال مراقبت‌های پزشکی مورد انگ می‌گردند، از هزینه‌ها، تأخیرها و پست‌های بازرسی امنیتی که همراه با سفرهای سنتی است، در امان می‌گذارند.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


پروازهای خصوصی، افرادی را که به دنبال مراقبت‌های پزشکی مورد انگ می‌گردند، از هزینه‌ها، تأخیرها و پست‌های بازرسی امنیتی که همراه با سفرهای سنتی است، در امان می‌گذارند.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس

در لحظات سخت کمک کنید

اخیراً، مایکل زنی را پس از قرار ملاقات در یک کلینیک کانزاس به خانه خود به جنوب عمیق برد. او عاشق پرواز است – او همچنین پروازهای داوطلبانه برای یک گروه نجات حیوانات انجام می دهد و از فرصتی می پرد تا خانواده و دوستانش را در آسمان ببرد. مایکل گفت، اما پرواز Elevated Access احساس متفاوتی دارد.

او گفت: «شاید بهترین زمان در زندگی یک فرد خاص نباشد، یا در حال گذراندن یک چیز حساس هستند. بنابراین من با احترام زیادی با آن رفتار می کنم.

تنها تعداد انگشت شماری از افراد در زندگی مایکل می دانند که او بخشی از شبکه نوظهور افرادی است که به زنان کمک می کنند سقط جنین هایی را انجام دهند که ناگهان در ایالت های خود غیرقانونی شده است. او می گوید برخی از اعضای خانواده و برخی از دوستان خلبانش با سقط جنین مخالف هستند. این شاید تعجب آور نباشد – خلبانان معمولاً محافظه کارتر از آمریکایی ها هستند. کمتر از 10 درصد زن هستند.

بلافاصله رو در مقابل وید تابستان گذشته لغو شد و Elevated Access راه اندازی شد، مایکل پیوندی به سازمان را در یک انجمن آزمایشی آنلاین ارسال کرد. واکنش فوراً آمد.

او گفت: «بدیهی است که این یک چیز قطبی کننده بود که به اشتراک گذاشته شد. خوشحالم که تعدادی از خلبانان را متوجه این موضوع کردم، حتی اگر باعث عصبانیت شود.» او گفت که با این حال، پاسخ خشمگین باعث شده است که او کمتر در مورد مشارکت خود با گروه صحبت کند.

برای خلبانانی مانند مایکل، که اکثر آنها مشاغل روزانه دارند، این پروازها فرصتی برای حفظ مهارت های پروازی خود در عین حمایت از هدفی که به آن اعتقاد دارند، می دهد.

اما برای افرادی که سعی می کنند به یک قرار سقط جنین در چندین ایالت دورتر برسند – شاید فقط با چند روز اطلاع رسانی – پروازهای خصوصی می تواند زندگی را تغییر دهد.

آنها می توانند یک رانندگی چند روزه را به چند ساعت تبدیل کنند یا با قطع سفر به نزدیکترین فرودگاه تجاری که ممکن است چند ساعت با شما فاصله داشته باشد، پرواز را بسیار ساده تر کنند.

و Eleved Access به مسافران این امکان را می دهد که تقریبا ناشناس بمانند. به خلبانان فقط نام و وزن مسافر داده می شود (برای جلوگیری از تجاوز از حد وزن هواپیمای کوچک).

بنیانگذار Elevated Access که مایک نام دارد، گفت: “ما شناسه را بررسی نمی کنیم زیرا این بخشی از هوانوردی خصوصی نیست.” “هیچ بلیط یا TSA یا چیزی شبیه به آن وجود ندارد. اگر کسی احساس می کند که باید از یک نام جعلی استفاده کند، قطعا می تواند این کار را انجام دهد.”

خلبانان Eleved Access داوطلبانه وقت خود و استفاده از هواپیماهای خود را برای کمک به افراد در رسیدن به قرار ملاقات های سقط جنین در خارج از کشور صرف می کنند. این سازمان تاکنون بیش از 200 خلبان را بررسی کرده است.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


خلبانان Eleved Access داوطلبانه وقت خود و استفاده از هواپیماهای خود را برای کمک به افراد در رسیدن به قرار ملاقات های سقط جنین در خارج از کشور صرف می کنند. این سازمان تاکنون بیش از 200 خلبان را بررسی کرده است.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس

حاشیه یک منطقه خاکستری در قوانین ایالتی

به خلبان ها دستور داده می شود که از مسافران نپرسند که چرا در حال سفر هستند. این امر مسافران را از هرگونه فشار برای توضیح یا توجیه خدماتی که به دنبال آن هستند رها می کند و همچنین به خلبانان در مواجهه با تهدیدات قانونی احتمالی انکار قابل قبولی می دهد. برخی از ایالت ها در نظر دارند کسانی را که به مردم در انجام سقط جنین کمک می کنند تحت پیگرد قانونی قرار دهند و تگزاس قبلاً آنها را در معرض شکایت قرار داده است.

هیچ قانون موجود به طور خاص سفرهای بین ایالتی را هدف قرار نمی دهد، اگرچه آیداهو می تواند به زودی کمک به یک خردسال برای سفر به خارج از ایالت برای سقط جنین بدون رضایت والدین جرم محسوب شود. با این حال، کارشناسان حقوقی می گویند که پرواز برای دسترسی به ارتفاع بالا ممکن است خطرات قانونی را به همراه داشته باشد.

دیوید کوهن، استاد حقوق در دانشگاه درکسل، گفت: «می‌توانید ببینید که یک دادستان متجاوز تلاش می‌کند طبق قوانین فعلی بگوید که ما این خلبان را متهم به قتل یا کمک به سقط جنین می‌کنیم.» . ما هنوز ندیده‌ایم که دادستان‌ها این کار را انجام دهند. اما دلیل خوبی برای این باور وجود دارد که در افق است.»

راشل ربوشه، رئیس دانشکده حقوق بیزلی دانشگاه تمپل، گفت این احتمال وجود دارد که مقامات فدرال محدودیت هایی را برای سفرهای مرتبط با سقط جنین در حریم هوایی ایالات متحده اعمال کنند.

او گفت: «این دولت فعلی سعی نخواهد کرد از اختیارات هوانوردی فدرال برای مجازات افرادی که در حال پرواز هستند به جای رانندگی استفاده کند. اما در سال‌های آینده، بسته به اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، یک دولت ضد سقط جنین می‌تواند این کار را انجام دهد.»

مایک گفت که Eleved Access “ده ها و ده ها” پرواز را تکمیل کرده است و به سرعت در حال رشد است. بیش از 200 خلبان بررسی شده اند و بیش از 1000 نفر ابراز علاقه کرده اند.

مایک، بنیانگذار گروه گفت: «ما اعداد کامل خود را به اشتراک نمی گذاریم زیرا نمی خواهیم به یک هدف تبدیل شویم.

این پروازها تنها بخش کوچکی از سفرهای مرتبط با سقط جنین را نشان می‌دهند که از تابستان گذشته، زمانی که برخی از ایالت‌ها شروع به اجرای ممنوعیت سقط جنین کردند، سرعت گرفته است.

با این حال، این دریچه ای به تاکتیک های غیرمتعارف فزاینده گروه های زیرزمینی است که برای دسترسی به سقط جنین برای مردم در سراسر کشور تلاش می کنند.

ریبوشه گفت که سازمان های حقوق سقط جنین تلاش می کنند در مواجهه با عدم اطمینان قانونی زیرک باشند.

او گفت: «تهدید تصویب یک قانون خود می‌تواند رفتار را سرد کند – یا مردم را به روش‌های مختلف تشویق به سازمان‌دهی کند. “این یک پویایی جالب است که چگونه این فشار کشش سیاست بالقوه هر دو مراقبت را شکل می دهد [and] استراتژی های حمایت».

Eleved Access معمولاً با گروه‌های شریک برای هماهنگ کردن پروازها کار می‌کند، معمولاً پس از اتمام سایر گزینه‌ها – برای مثال، اگر بیمار به اندازه کافی برای اجاره ماشین سن نداشته باشد یا پرواز تجاری او لغو شده باشد.

هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص سفرهای سقط جنین بین ایالتی را هدف قرار دهد، اما خلبانان هنوز خطرات قانونی را متحمل می شوند.

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

رز کانلون/سرویس خبری کانزاس

فرار از موقعیت توهین آمیز و جستجوی مراقبت

مایک می‌گوید که ایده Elevated Access از تجربه داوطلبانه‌اش با سازمان دیگری به نام Midwest Access Coalition که به مردم کمک می‌کند تا برای سفرهای مرتبط با سقط جنین هماهنگ کنند و هزینه‌های آن را پرداخت کنند، نشأت گرفت.

مایک گفت: “من می خواستم در مورد دسترسی به سقط جنین بیاموزم زیرا فکر می کردم خلبان ها می توانند کمک کنند.”

آلیسون دریث، مدیر مشارکت های استراتژیک ائتلاف اقدام میان غرب، گفت که چندین مشتری را با Elevated Access مرتبط کرده است. اکثر آنها درآمد کمی دارند و برخی قبلاً هرگز پرواز نکرده اند.

اولین مسافر رسمی سازمان تابستان گذشته از اوکلاهاما برای سقط جنین در کانزاس سیتی، کان، پرواز کرد.

دریت گفت: «او در مورد پرواز کمی عصبی بود. اما خلبان توانست به داخل پارکینگ برود و او را مستقیماً به فرودگاه برساند. این واقعاً مانند یک تجربه VIP است.

Dreith گفت که این پروازها به ویژه برای افرادی که مدارک لازم برای پرواز تجاری را ندارند مفید است. این گروه می تواند شامل مهاجران غیرقانونی باشد – یا افرادی که از سوء استفاده می گریزند، مانند یکی از مشتریان اخیر او که در ماه دسامبر برای کمک به سقط جنین با ائتلاف دسترسی میدوست تماس گرفت.

دریث گفت: “او در یک موقعیت خشونت خانگی قرار داشت که شریک خشونت آمیزش شناسنامه و شناسنامه او را از بین برده بود.”

دریت در ابتدا به کارولینای شمالی سفر کرد تا به زن کمک کند تا با خیال راحت از شریک جنسی خود دور شود و به یک کلینیک مجاور که سقط جنین را انجام می دهد، برود. این زن فکر می‌کرد حدود 16 هفته باردار است – بنابراین هنوز از نظر قانونی واجد شرایط سقط جنین تحت محدودیت 20 هفته ای ایالت است – اما مطمئن نبود زیرا همسرش به او اجازه سونوگرافی یا مراقبت‌های دوران بارداری را نداده بود.

وقتی به کلینیک رسید، زن متوجه شد که از محدودیت ایالتی گذشته است. در این زمان بود که دریت با کارکنان شرکت Eleved Access تماس گرفت که پروازی را به منطقه سنت لوئیس ترتیب دادند، جایی که این زن اصالتاً از آنجا بود.

پس از عبور از خط ایالت میسوری به ایلینوی، این زن توانست سقط جنین کند. او همچنین از یک گروه خشونت خانگی کمک گرفت و اکنون به تنهایی زندگی می کند.

دریث گفت: “او دست به خودکشی زده بود، زیرا فکر می کرد هرگز از وضعیت خود خارج نخواهد شد.” من حتی چیزهای فوق العاده ای ندارم که بگویم چقدر شکرگزار بود.»

رز کانلون در مورد سلامتی برای KMUW و سرویس خبری کانزاس گزارش می دهد. او در توییتر در @rosebconlon است.

این داستان توسط سرویس خبری کانزاس، با همکاری KCUR، KMUW، رادیو عمومی کانزاس و رادیو عمومی High Plains با تمرکز بر سلامت، عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت و ارتباط آنها با سیاست های عمومی تهیه شده است.