تخمین زده می شود که حاملگی های ناشی از تجاوز جنسی در ایالت های ممنوعه سقط جنین 65000 نفر تخمین زده می شود.


صحنه دادگاه عالی ایالات متحده در روزی که آن را لغو کرد رو در مقابل وید در ژوئن 2022. محققان تخمین می زنند که از آن زمان تاکنون 64565 حاملگی ناشی از تجاوز در ایالت هایی رخ داده است که سقط جنین را ممنوع کرده اند.

ژاکلین مارتین/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ژاکلین مارتین/AP


صحنه دادگاه عالی ایالات متحده در روزی که آن را لغو کرد رو در مقابل وید در ژوئن 2022. محققان تخمین می زنند که از آن زمان تاکنون 64565 حاملگی ناشی از تجاوز در ایالت هایی رخ داده است که سقط جنین را ممنوع کرده اند.

ژاکلین مارتین/AP

دکتر ساموئل دیکمن به عنوان یک ارائه دهنده سقط جنین در مونتانا، به طور معمول بیمارانی را دیده است که به او می گویند پس از تجاوز باردار شده اند. حس او این بود که بیمارانی که به او می گفتند تنها کسری از عدد واقعی هستند. مطمئناً بازماندگان تجاوز جنسی بسیار بیشتری هستند که در نتیجه باردار می شوند، که – به دلایل کاملاً قابل درک – نمی خواهند این واقعیت را برای ارائه دهنده پزشکی که به تازگی ملاقات کرده اند فاش کنند.

دیکمن قبلاً در تگزاس زندگی می‌کرد و تمرین می‌کرد، و شروع به تعجب در مورد بیمارانی کرد که به دلیل تجاوز جنسی در ایالت‌هایی که سقط جنین دیگر گزینه‌ای نیست، باردار شدند. (او همچنین مدیر پزشکی Planned Parenthood Montana و شاکی در چندین پرونده قضایی است که محدودیت های سقط جنین در مونتانا را به چالش می کشد.)

او و گروهی از همکارانش به جواب رسیده اند. آنها در نامه تحقیقاتی که روز چهارشنبه منتشر شد، تخمین زدند JAMA Internal Medicine در 14 ایالتی که سقط جنین ممنوع است، 64565 حاملگی به دلیل تجاوز جنسی رخ داده است.

این رقم، در حالی که تخمینی است که ممکن است جرقه بحث‌هایی برانگیزد، یک نقطه داده مهم از آن زمان است دابز علیه سلامت زنان جکسون تصمیم دادگاه عالی تضمین فدرال برای حقوق سقط جنین را لغو کرد. در حالی که زمانی اجماع سیاسی وجود داشت که سقط جنین باید در موارد تجاوز مجاز باشد، اما تغییر کرده است. تعداد کمی از ایالت هایی که سقط جنین را ممنوع کرده اند، استثناهایی برای تجاوز دارند. آنهایی که استثنا دارند از قربانیان می خواهند که تجاوز جنسی را به مقامات گزارش دهند، چیزی که تحقیقات نشان می دهد تنها در بخش کوچکی از تجاوزات جنسی اتفاق می افتد.

چالش داده

برای رسیدن به رقم نزدیک به 65000 حاملگی ناشی از تجاوز جنسی، محققان ابتدا تعداد تجاوزهایی را که در ایالت های ممنوعه سقط جنین رخ داده است، تخمین زدند، در حالی که این ممنوعیت ها در حال اجرا بودند – دوره های زمانی که از ایالت به ایالت متفاوت است.

دیکمن توضیح می‌دهد: «ما از بهترین تحقیقات و داده‌های موجود استفاده کردیم تا به بخشی از زنان در سن باروری که از تجاوز جنسی کامل بازمانده‌اند – و اصطلاحات در اینجا وحشتناک است – برسیم. “بنیاد یک نظرسنجی بود که [Centers for Disease Control and Prevention] انجام شد که فکر می‌کنیم احتمالاً دقیق‌ترین تخمین نه تنها از تجاوزات جنسی گزارش شده به مجریان قانون، بلکه همچنین مواردی است که به مجریان قانون گزارش نشده‌اند.”

آنها سپس از داده های اداره آمار دادگستری در مورد قربانی شدن جنایتکاران و گزارش های جرم یکنواخت FBI برای ارزیابی تعداد تجاوزهای واژینال به زنان 15 تا 45 ساله استفاده کردند که در آن 14 ایالت در زمانی که ممنوعیت سقط جنین در حال اجرا بود، اتفاق افتاد. تعداد آنها به حدود 520000 تجاوز جنسی رسیده است.

در نهایت، آنها محاسبه کردند که بر اساس داده های CDC، 12.5٪ از این حملات منجر به بارداری می شود. دیکمن اذعان می‌کند: «به‌دست آوردن این اعداد دشوار است – هیچ مجموعه‌ای منظم در سطح ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی وجود ندارد که بتواند به این سؤال پاسخ دهد که میزان بارداری در میان افرادی که قربانی تجاوز جنسی کامل شده‌اند چقدر است». . این بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.»

تخمین کلی آنها از حاملگی های ناشی از تجاوز جنسی در ایالت های دارای ممنوعیت سقط جنین 64565 نفر است.

دیکمن، که همچنین محققی در دانشگاه سیتی نیویورک است، می‌گوید که او و همکارانش از اعدادی که محاسبات آنها به دست می‌آورد شوکه شده‌اند.

او می گوید: «من وحشت کردم. تجاوز جنسی فوق‌العاده رایج است – من این را در یک مفهوم کلی می‌دانستم. اما مواجه شدن با این تخمین‌ها که در ایالت‌هایی که دسترسی معنی‌داری به سقط جنین وجود ندارد بسیار زیاد است؟ درک کردن آن سخت است.»

او می‌گوید: «بخشی از این که چرا ما تحقیق می‌کنیم به این دلیل است که وقتی به تک تک بیماران فکر می‌کنم، خیلی زیاد است.

دکتر راشل پری، استاد OB-GYN در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین که در این مطالعه شرکت نداشت، مشاهده می کند که مطمئناً همه افرادی که به دلیل تجاوز جنسی باردار می شوند، خواهان سقط جنین نیستند. او می‌گوید: «ما می‌دانیم کسانی که پس از تجاوز جنسی باردار می‌شوند، بیشتر سقط جنین را انتخاب می‌کنند تا اینکه به بارداری خود ادامه دهند. این نشان می‌دهد که ده‌ها هزار آمریکایی وجود داشته‌اند که پس از تجاوز جنسی خواستار سقط جنین بودند و دسترسی معنی‌داری نداشتند.

از نظر پری، روش‌هایی که دیکمن و همکارانش برای تخمین زدن خود استفاده کردند، با توجه به فقدان داده‌های مشخص در مورد تجاوز جنسی و بارداری، مناسب بودند. او می‌گوید: «دیدن این اعداد باعث می‌شود متوجه شویم که – حتی اگر دقیق نباشند – این یک مشکل بزرگ است.

هر عدد، یک داستان

سامانتا هانسن سال‌هاست که صریحاً از تجاوز جنسی نجات یافته است، اما اخیراً به اشتراک گذاشته است که در نتیجه این حمله باردار شده است. او در سال 2014 دانشجوی دانشگاه بریگهام یانگ بود، زمانی که با شخصی که دوستش می‌دانست، نتفلیکس را تماشا می‌کرد.

سامانتا هانسن با لایحه ای در یوتا مخالف است که کلینیک ها را از ارائه سقط جنین به قربانیان تجاوز جنسی که نمی توانند شماره پرونده ایجاد شده توسط نیروی انتظامی ارائه دهند، باز می دارد.

لی هاگستن/ تریبون دریاچه نمک


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لی هاگستن/ تریبون دریاچه نمک


سامانتا هانسن با لایحه ای در یوتا مخالف است که کلینیک ها را از ارائه سقط جنین به قربانیان تجاوز جنسی که نمی توانند شماره پرونده ایجاد شده توسط نیروی انتظامی ارائه دهند، باز می دارد.

لی هاگستن/ تریبون دریاچه نمک

او به یاد می آورد: «من به اتاق دیگر رفتم تا پاپ کورن بخورم. اعتقاد من این است که او چیزی را در کوکاکولا من ریخت، زیرا وقتی برگشتم و شروع به نوشیدن کوکای خود کردم، خیلی طول نکشید که نتوانستم حتی یک عضله را حرکت دهم.

او جزئیات تجاوز را به خاطر نمی آورد. “بقیه شب تکه هایی از برق است – و من سعی می کنم برای به دست آوردن کنترل اندامم بجنگم.”

روز بعد، او یک دوش طولانی گرفت. او می‌گوید: «سپس از آپارتمانم گذشتم – هر چیزی که آن شب لمس می‌شد، در کیسه زباله رفت و سپس در سطل زباله بیرون آپارتمان من رفت. سپس او قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی به نام پلان B را مصرف کرد. مانند بسیاری از بازماندگان تجاوز جنسی، او به دکتر مراجعه نکرد و حادثه را به مجریان قانون گزارش نکرد. او فقط سعی کرد وانمود کند که هرگز اتفاق نیفتاده است. در هفته های بعد، او نمی توانست بخوابد، وزنش کم شد و نمراتش پایین آمد.

هفته‌ها بعد، او متوجه شد که پریودش را از دست داده است و با وجود اینکه برنامه B را انجام داده بود، آزمایش بارداری مثبت شد. او تصمیم به ادامه بارداری گرفته بود اما در نهایت سقط شد.

هانسن هنوز در یوتا زندگی می کند. او نوشته است که چرا فکر می کند ممنوعیت سقط جنین بدون استثناء تجاوز به بازماندگان تجاوز آسیب می رساند. سال گذشته، او علیه یک لایحه ایالتی صحبت کرد که بازماندگان تجاوز را ملزم می‌کرد تا گزارش پلیس برای دسترسی به سقط جنین ارائه کنند.

او گفت: «آن شبی که مورد تجاوز قرار گرفتم خودمختاری از من سلب شد، داشتن این توانایی برای انتخاب – آیا می توانم کنترل بدنم را پس بگیرم و یا نگه دارم یا سقط کنم؟ – برای شفای من بسیار مهم بود. توضیح می دهد.

یک سوال سیاستی

از زمانی که دیوان عالی کشور لغو شد رو در مقابل وید، چند مورد کلیدی از سقط جنین پس از تجاوز به عنف تبدیل شده است. یک کودک 10 ساله از اوهایو که پس از تجاوز به عنف سقط جنین دریافت کرد، بلافاصله پس از آن مرکز یک طوفان سیاسی در ایندیانا بود. دابز تصمیم گیری و هدلی دووال، که توسط ناپدری‌اش مورد تجاوز قرار گرفت و در سن 12 سالگی باردار شد، در یک تبلیغ تبلیغاتی برای فرماندار دموکرات کنتاکی، اندی بشیر ظاهر شد. این تبلیغ به عنوان کمک به Beshear در پیروزی مجدد در انتخابات شناخته شده است.

هدلی دووال این ماه در کنگره کنتاکی در فرانکفورت سخنرانی می کند. او سال گذشته در یک تبلیغات کمپین قدرتمند ظاهر شد که در آن از تجاوز و حاملگی توسط ناپدری خود صحبت می کرد.

بروس شراینر/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بروس شراینر/AP


هدلی دووال این ماه در کنگره کنتاکی در فرانکفورت سخنرانی می کند. او سال گذشته در یک تبلیغات کمپین قدرتمند ظاهر شد که در آن از تجاوز و حاملگی توسط ناپدری خود صحبت می کرد.

بروس شراینر/AP

نظرسنجی ها به طور مداوم نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها فکر می کنند که فردی که مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد و باردار می شود باید دسترسی قانونی به سقط جنین داشته باشد. دووال اکنون با قانونگذاران کنتاکی کار می کند تا استثنایی برای تجاوز جنسی به ممنوعیت سقط جنین در آن ایالت اضافه کند.

با این حال، استثنائات تجاوز جنسی برای قوانین سقط جنین در میان گروه‌های ضد حقوق سقط جنین مورد توجه قرار نگرفته است، و اکثر ایالت‌هایی که سقط جنین را ممنوع کرده‌اند، چنین استثنایی را لحاظ نمی‌کنند. Students for Life، یک گروه ضد حقوق سقط جنین که شدیداً با استثناء تجاوز مخالف است، بلافاصله درخواست NPR را برای اظهار نظر در مورد این داستان پاسخ نداد. در یک پست وبلاگی، این گروه توضیح می دهد، “SFLA با تجاوز جنسی و استثنائات محارم مخالفت می کند، زیرا ما می دانیم که یک کودک بر اساس نحوه باردار شدن، ارزش کمتری برای زندگی ندارد.”

از نظر عملی، در صورتی که تمام کلینیک های ارائه دهنده سقط جنین بسته شده باشند، در ایالت هایی که سقط جنین ممنوع است، سقط جنین پس از تجاوز به عنف نیز دشوار خواهد بود، که در چندین ایالت وجود دارد.

سامانتا هنسن در یوتا می‌گوید خوشحال است که محققان برای تعیین کمیت تعداد حاملگی‌های ناشی از تجاوز جنسی در ایالت‌هایی که سقط جنین ممنوع است، کار کرده‌اند.

او می گوید تخمین 65000 ممکن است برخی افراد را شگفت زده کند. هانسن می گوید: «من تعجب نمی کنم. “اگر چیزی باشد، من اینجا هستم – احتمالاً بالاتر است.”



Source link