تهیه کنندگان مستند وندی ویلیامز از دمانس آگاه نیستند


مناگر سریال های مستند لایف تایم وندی ویلیامز را تماشا کردید که در آخر هفته پخش شد و احساس ناراحتی کردید، تنها نبودید.

“وندی ویلیامز کجاست؟” در آخر هفته نمایش داده شد و صحنه های متعددی از مجری سابق برنامه گفتگوی بی ثبات، متخاصم، گیج و همچنین مست بود. مدیر او مرتباً بطری‌های مشروب را در سرتاسر آپارتمانش پنهان می‌کرد، رفتاری که تهیه‌کنندگان می‌گویند هنگام فیلم‌برداری آنها را عصبی می‌کرد. اما آنها می گویند که در آن زمان نمی دانستند که ویلیامز به زوال عقل مبتلا شده است، چیزی که مردم اواخر هفته گذشته متوجه شدند.

همه ما نگران امنیت او شدیم. صادقانه بگویم، من خیلی نگران بودم که او از پله‌ها بیفتد و به دلایل مختلف.

هانسون گفت بلافاصله پس از اینکه پسرش به او و سازندگان فیلم گفت که ویلیامز زوال عقل دارد، دوربین ها را خاموش کردند.

ما تصمیم گرفتیم فیلمبرداری را به عنوان یک تیم متوقف کنیم. ما امیدوار بودیم که او بهتر شود، اما برایمان آشکار شد که او خوب نیست و او واقعاً به کمک نیاز دارد.

“وندی ویلیامز کجاست؟” اولین بار شنبه، دو روز پس از انتشار بیانیه ای توسط تیم مراقبت او مبنی بر اینکه او مبتلا به آفازی پیشرونده اولیه و زوال عقل فرونتوتمپورال، همان بیماری بروس ویلیس، تشخیص داده شده است. دو قسمت آن پس از آن پخش شد که وکلای لایف تایم با موفقیت از تلاش قیم ویلیامز برای توقف پخش جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: زندگی با آفازی چگونه است – و چگونه از یک عزیز با این شرایط حمایت کنیم

ورایتی در یک بررسی، این سریال را «نمایش استثمارگرانه زوال شناختی و رفاه عاطفی او» نامید. دنی بوکانان، یک دی جی رادیویی در آتلانتا، یک واکنش ویدئویی در اینستاگرام منتشر کرد و گفت: «نمی‌توانستم آن را تمام کنم… تماشای آن بسیار سخت بود، دیدن او به این شکل بسیار سخت بود.

در طول مستند، ویلیامز روی پاهایش ناپایدار به نظر می رسد و در راه رفتن بدون کمک مشکل دارد. احساسات او بین شیرین تا ناگهانی تحریک پذیر تا جنگ طلب تا گریه یا ناامیدی در نوسان است. بسیاری از مواقع مجری سابق برنامه گفتگو به نوشیدن الکل اعتراف می کند. ویلیامز 59 ساله در قسمت اول می گوید: “من عاشق ودکا هستم.”

او در مورد اعتیادش به کوکائین علنی صحبت کرده است و در سال 2019 در یک “خانه هوشیار” زندگی می کرد. هر بار که کسی جلوی دوربین از نوشیدن او صحبت می کند، ویلیامز به گفتگو پایان می دهد.

در آوریل 2023، گروه فیلمبرداری ویلیامز را به میامی دنبال کردند تا پسرش کوین جونیور و سایر خانواده‌ها را ملاقات کنند. در طول سفر، پسر ویلیامز به سازندگان فیلم گفت که مادرش از نوعی زوال عقل ناشی از الکل رنج می برد.

بری برایانت، معاون ارشد برنامه‌نویسی لایف‌تایم، گفت: «ما تا زمانی که کوین جونیور آن را با ما در میان گذاشت، متوجه این تشخیص نشدیم.

بیشتر بخوانید: طبق تحقیقات جدید، قوانین گواهینامه رانندگی ایالتی می تواند منجر به تشخیص نادرست دمانس شود

پس از بازگشت از میامی، خدمه به آپارتمان ویلیامز رسیدند و متوجه شدند که او در رختخوابش هق هق می‌کند و به ظاهر مست شده بود. این نقطه عطف بود – هانسون در حال صحبت با مدیر ویلیامز، ویل سلبی، در مورد وضعیت او فیلم شد، قبل از اینکه آنها فیلمبرداری ویلیامز را به طور کلی متوقف کنند. مدت کوتاهی پس از آن که توسط سرپرستی او در یک مرکز درمانی قرار گرفت.

ما همیشه می پرسیدیم که آیا باید اینجا باشیم؟ آیا ما نباید؟ چگونه می توانیم این داستان را با حساسیت بیان کنیم؟ همه ما را عمیقا تحت تاثیر قرار داد. هانسون گفت که واقعاً اینطور بود.

این پروژه قرار بود دنباله‌ای بر مستند لایف‌تایم با عنوان «وندی ویلیامز: چه آشفته‌ای» در سال ۲۰۲۱ و زندگی‌نامه‌ای «وندی ویلیامز: فیلم» باشد. برایانت گفت که هم شبکه و هم ویلیامز از شراکتشان لذت بردند و با فیلمبرداری فصل بعدی ویلیامز موافقت کردند.

به گفته هانسون، هدف این بود که زنی را ثبت کند که در زندگی خود تغییراتی ایجاد می کند، با موانع روبرو می شود و از طرف دیگر بیرون می آید. برنامه گفتگوی روزانه ویلیامز با عنوان خود در سال 2022 به دلیل مشکلات بهداشتی مداوم ناشی از بیماری گریوز که او را از فیلمبرداری باز داشت، به پایان رسید. شری شپرد، میزبان مهمان ویلیامز، برنامه خودش را داشت.

هانسون گفت: «ما فکر می‌کردیم که قرار است از زنی فیلمبرداری کنیم که در یک نقطه عطف واقعی در زندگی‌اش قرار دارد و با وندی در حال انجام یک پادکست حرفه‌ای جدید را آغاز می‌کنیم… در حال بهبودی پس از یک طلاق بسیار دشوار». زمانی که فیلمبرداری را شروع کردیم، واقعاً به مسیر متفاوتی رفت.»

بیشتر بخوانید: مطالعه می گوید آلودگی هوا ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد

تهیه کنندگان می گویند در نهایت چیزی که فیلمبرداری و پخش شد مانند خود ویلیامز صادقانه و بدون فیلتر است.

مارک فورد، تهیه کننده اجرایی، افزود: «این یک حقیقت دردناک است، و یک حقیقت بسیار غم انگیز است، اما وندی یکی از رادیکال ترین داستان نویسان در تاریخ رسانه است. چرا این مستند آن میراث باورنکردنی باز بودن را تکرار نمی کند؟»

برایانت می گوید «هیچ گفتگویی» درباره فیلمبرداری بیشتر با ویلیامز در آینده وجود ندارد. تنها چیزی که در لایف تایم به آن اهمیت می‌دهیم این است که او بستری برای گفتن داستانش داشت، و ما احساس می‌کنیم که این کار را مسئولانه انجام دادیم، و اینکه او خوب می‌شود و امیدوارم با خانواده‌اش باشد.»

سازندگان فیلم می گویند امیدوارند این سریال باعث شود مردم نگاه دقیق تری به قیمومیت داشته باشند. از آنجا که امور مالی و مراقبت های پزشکی ویلیامز توسط شخص ثالثی مدیریت می شود، خانواده او می گویند که نمی توانند او را ببینند و در درمان او نظری داشته باشند.

فورد گفت: «امیدواریم مردم بتوانند ببینند چرا ما آن را پخش کردیم و آن را تولید کردیم، و هدف این است که مشکلات و محرمانه‌های موجود در این قیمومیت‌ها را روشن کنیم.



Source link