خطرناک ترین زمان زایمان: بعد از اینکه مادران جدید به خانه می آیند


پسر بچه شری ویلیس-پراتر 2 ماهه بود و او در شرف بازگشت به کار خود در کافه تریا مدرسه در شیکاگو بود. اما در حالی که یک روز عصر از پله های کوتاه به سمت آشپزخانه اش بالا می رفت، تقریباً به زمین افتاد و نفس نفس می زد.

در بیمارستان، خانم ویلیس پراتر، که در آن زمان 42 سال داشت، به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد که هوا را به ریه های او پمپاژ می کرد. به گفته پزشکان قلب او با کمتر از 20 درصد ظرفیت خود کار می کرد. او به شکل نادری از نارسایی قلبی مبتلا شده بود که پس از بارداری ظاهر می شود.

تشخیص آخرین چیزی بود که او انتظار شنیدن داشت. پس از زایمان، خانم ویلیس-پراتر در مصاحبه ای به یاد آورد که “من از خط پایان عبور کردم.” “دیگر لازم نیست نگران چیزی باشم.”

اکثر مردم زایمان و زایمان را خطرناک ترین بخش بارداری می دانند. اما تحقیقات علمی جدید این فرض را به چالش می کشد و دریافته است که خطرات قابل توجهی برای یک سال کامل پس از تولد وجود دارد. مرگبارترین زمان برای مادران در واقع بعد از تولد نوزاد است.

و برای هر زنی که می میرد، تخمین زده می شود 50 تا 100 زن عوارض شدیدی را تجربه می کنند که ممکن است آنها را با مشکلات سلامتی مادام العمر مواجه کند. با افزایش وزن زنان آمریکایی و افزایش فشار خون و دیابت، این آمار در حال افزایش است.

زنان بیشتری نیز زایمان را به اواخر زندگی خود به تعویق می‌اندازند، بنابراین احتمال اینکه حاملگی با شرایط مزمن پزشکی که می‌تواند منجر به عوارض شود، بیشتر است.

ارقام جدید در بحبوحه افزایش نگران کننده مرگ و میر زنان باردار و مادران تازه وارد در ایالات متحده که بالاترین نرخ مرگ و میر مادران را در جهان صنعتی دارد، ارائه می شود. این ارقام در طول همه‌گیری افزایش یافت و به 32.9 مرگ به ازای هر 100000 تولد زنده در سال 2021 رسید، که از 20.1 در هر 100000 در سال 2019 افزایش یافت. نرخ برای زنان سیاه‌پوست و بومیان آمریکا دو تا سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست است.

اما این ارقام بیانگر یک تعریف سنتی از مرگ و میر مادران است، مرگ‌هایی که در دوران بارداری یا تا شش هفته پس از تولد رخ می‌دهند.

گستره کامل تری از این مشکل در سپتامبر آشکار شد، زمانی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نگاه گسترده تری به مرگ مادران انداخت و آنها را برای یک سال کامل پس از زایمان و از جمله مرگ های ناشی از شرایط سلامت روان تجزیه و تحلیل کرد.

بر اساس داده های ارائه شده توسط 36 ایالت در مورد 1018 مرگ و میر ناشی از بارداری از سال 2017 تا 2019، CDC به این نتیجه رسید که حدود یک سوم از آنها در دوران بارداری یا در روز زایمان و تقریباً یک سوم دیگر قبل از شش هفته شدن نوزاد رخ داده است. 30 درصد کامل از آن نقطه تا اولین تولد نوزاد رخ داده است، دوره ای که کانون تحقیقات مرگ و میر مادران نبوده است.

این داده‌ها منجر به درخواست‌هایی برای پیگیری دقیق‌تر و حمایت بیشتر از مادران جدید در طول آنچه «سه ماهه چهارم» نامیده می‌شود، با توجه ویژه به زنان آسیب‌پذیر شده است.

دکتر آلیسون استیوب، استاد زنان و زایمان در دانشگاه می‌گوید: «رویکرد ما برای تولد این بوده است که نوزاد آب نبات است و مادر بسته بندی، و هنگامی که کودک از لفاف خارج شد، آن را کنار می‌اندازیم». دانشکده پزشکی کارولینای شمالی “ما باید تشخیص دهیم که لفاف یک شخص است – مادران واقعاً بیمار می شوند و می میرند.”

علل اصلی مرگ و میر مادران در میان زنان سفیدپوست و اسپانیایی تبار شرایط سلامت روانی است که منجر به خودکشی یا مصرف بیش از حد کشنده می شود. در میان زنان آسیایی، علت اصلی خونریزی است.

در میان زنان سیاه‌پوست مانند خانم ویلیس پراتر، بیماری‌های قلبی علت اصلی مرگ و میر بودند. فشار خون بالا که یک عامل مستعد کننده است، در میان زنان سیاهپوست شایع‌تر است، و آنها اغلب دسترسی ضعیفی به مراقبت‌های بهداشتی دارند که میراث فقر و نژادپرستی است.

خطر مرگ بعدی مادر – از شش هفته تا یک سال پس از زایمان – در میان زنان سیاه‌پوست 3.5 برابر بیشتر از زنان سفیدپوست است.

عمل پزشکی اغلب به کندی تغییر می کند. اما اعداد و ارقام تجدید نظر در Medicaid را تسریع می‌کنند، برنامه بهداشتی که آمریکایی‌های کم درآمد، از جمله بیش از 40 درصد از زنان باردار در ایالات متحده را پوشش می‌دهد.

به گفته بنیاد خانواده کایزر، سی و سه ایالت و واشنگتن دی سی پوشش Medicaid را برای مادران جدید تا یک سال کامل پس از زایمان افزایش داده اند، بنابراین زنان در دوران نقاهت پس از بارداری بیمه می شوند و هشت ایالت دیگر نیز قصد دارند این کار را انجام دهند.

به گفته این بنیاد، سه ایالت، از جمله تگزاس، پوشش محدودی را گسترش می‌دهند و شش ایالت – از جمله آرکانزاس، که یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ و میر مادران در کشور را داشته است – هیچ برنامه‌ای برای تمدید پوشش Medicaid ندارند.

ابتکارات دیگر شامل قانون جدیدی در نیوجرسی است که پزشکان اورژانس را ملزم می کند تا از زنان در سنین باروری در مورد سابقه بارداری خود سوال کنند. برخی از بیماری‌هایی که زنان را به بیمارستان می‌آورند، اگر پزشکان بدانند که آنها تازه مادر شده‌اند، ممکن است سریع‌تر تشخیص داده شوند.

در کارولینای شمالی، اگر یک بیمار برای ویزیت پس از زایمان مراجعه کند، ارائه دهندگان بهداشت 150 دلار پاداش دریافت می کنند. از نظر تاریخی، نزدیک به نیمی از تازه مادران معاینه پس از زایمان را از دست داده اند.

اکنون به پزشکان توصیه می شود به جای اینکه منتظر معاینه شش هفته ای که زمانی استاندارد بود، مادران جدید را در عرض سه هفته پس از زایمان ببینند.

حالا این است که “دو هفته دیگر می بینمت، درست است؟” و بله، شما قطعاً می آیید.

دکتر آگوست گفت: مادران تازه وارد با شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا باید زودتر معاینه شوند.

اما مهمتر از آن این است که پزشکان و سایر ارائه دهندگان به هنگام ابراز نگرانی زنان گوش دهند و هنگامی که زنان سیاه پوست و بومیان آمریکا می گویند چیزی اشتباه است، توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر آگوست گفت: “اوه عزیزم، تو خوب هستی” دیگر وجود ندارد. “دیگر چیزی از آن وجود ندارد. “بیایید ببینیم آیا می توانیم شما را وارد کنیم تا امروز یا فردا ما را ببینید.”

بسیاری از پزشکان از بارداری به عنوان “تست استرس قلبی طبیعت” یاد می کنند. این وضعیت قلب و سیستم گردش خون زن را تحت فشار قرار می دهد: حجم خون تا 50 درصد افزایش می یابد، قلب سخت تر کار می کند و ضربان قلب افزایش می یابد.

دکتر راشل باند، متخصص قلب و مدیر سیستم برنامه سلامت قلب زنان در دیگنیتی هلث در چندلر، گفت: افزایش فشار خون می‌تواند سایر اندام‌های حیاتی را تحت تأثیر قرار دهد و زن را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در دوران بارداری یا حتی دهه‌ها بعد قرار دهد. آریز.

دکتر باند گفت: “ما به زنان می گوییم، “شما اولین تست استرس خود را انجام دادید – یا قبول می شوید یا شکست می خورید.” “شکست لزوماً به این معنی نیست که شما به بیماری قلبی مبتلا خواهید شد، اما به این معنی است که ما به عنوان پزشک باید با شدت بیشتری با شما رفتار کنیم.”

هنگامی که نوزاد متولد می شود، رحم کوچک می شود و فشار خون ممکن است افزایش یابد که می تواند باعث سکته شود.

مادران تازه وارد نیز بیشتر احتمال دارد لخته های خون و عفونت های تهدید کننده زندگی را تجربه کنند. در عین حال، تغییرات هورمونی ممکن است منجر به نوسانات خلقی شود. برخی از این موارد گذرا هستند، اما افسردگی پس از زایمان شدیدتر و طولانی‌تر نیز ممکن است ایجاد شود.

اگرچه بیشتر زنان پس از زایمان از عوارض مرتبط با بارداری جان سالم به در می‌برند، مراقبت‌های پزشکی فوری حیاتی است.

دیدره وینزی، دستیار پزشکی 28 ساله در نیواورلئان، زمانی که فرزند سوم خود را باردار شد، فشار خون بالایی داشت. پزشکان یک کاف فشار خون به او دادند تا در خانه از آن استفاده کند، همراه با Babyscripts، یک سیستم نظارت از راه دور که اطلاعات را برای ماما ارسال می کرد.

خانم وینزی دو هفته و نیم زودتر پس از تشخیص پره اکلامپسی، یک بیماری پرفشاری خون خطرناک، القا شد. اما سه هفته بعد از زایمان، او نیمه شب از خواب بیدار شد و احساس سرگیجه و سرگیجه داشت. او یکی از دوستانش را برای کمک صدا کرد، در حالی که صحبت هایش ابهام داشت.

پزشکان فکر می کردند که او دچار حمله پانیک شده است و در ابتدا نمی خواستند او را به بیمارستان ببرند. در واقع او داشت سکته می کرد. خانم وینزی به یاد می آورد: «من به موقع به آنجا رسیدم. اگر این کار را نمی کردم، ممکن بود تا آخر عمرم فلج می شدم.

خانم وینزی اکنون با از دست دادن حافظه کوتاه مدت و ضعف دست و پنجه نرم می کند، اما او می تواند کار کند. با این حال، به عنوان یک مادر مجرد سه فرزند، نگران است.

خانم وینزی گفت: “بزرگترین ترس من این است که برای بچه هایم اینجا نباشم.” “اگر سکته دیگری داشته باشم و من را برای همیشه فلج کند یا بکشد چه؟ این وحشتناک است.»

بر اساس داده های CDC، در میان زنان سفید پوست، شرایط سلامت روان مسئول 35 درصد از مرگ های مرتبط با بارداری است. در میان زنان اسپانیایی تبار، این رقم 24 درصد است. اضطراب یا افسردگی از قبل ممکن است زنان را در برابر افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر کند، مانند بارداری سخت یا داشتن یک نوزاد بیمار.

کاتیون کاینی، روانشناس و رئیس هیئت مدیره بین المللی حمایت پس از زایمان، گفت که استرس ناشی از والدین ممکن است باعث عود فردی شود که در حال بهبودی از اختلال مصرف مواد است.

کارن بولاک، 39 ساله، که در خارج از Peoria، Ill زندگی می کند، یک بارداری سخت و یک زایمان زودرس آسیب زا داشت و او برای شیر دادن به مشکل برخورد کرد.

او گفت: “هیچ چیز به طور طبیعی اتفاق نیفتاد.” وقتی بچه به دنیا آمد خوشحال نبودم – ترسیدم. هر بار که به او نگاه می‌کردم، فکر می‌کردم، نمی‌دانم با تو چه کنم.» خانم بولاک در نهایت به افسردگی پس از زایمان مبتلا شد و شروع به مصرف دارو کرد.

عوارض می تواند حتی زنانی را که حاملگی بدون دردسر داشته اند شگفت زده کند. پس از عمل سزارین، به آریانا جیکوبز، تحلیلگر فناوری سلامت 34 ساله در واشنگتن دی سی، گفته شد که فشار خون او در حال نوسان است. خانم جاکوبز در خانه آن را با یک کاف فشار خون که به دلیل سابقه خانوادگی فشار خون بالا نگه داشته بود، بررسی کرد. در عرض چند روز، قرائت به 170/110 رسید.

او به بیمارستان رفت و تحت درمان پره اکلامپسی قرار گرفت – که معمولاً در دوران بارداری ایجاد می شود، نه بعد از آن.

خانم جیکوبز گفت: “کاش هر مادر تازه وارد با یک جعبه شکلات و یک کاف فشار خون به خانه فرستاده می شد تا تاکید کنم که شما به عنوان یک مادر هنوز یک بیمار هستید.” “بدن شما در حال بهبودی از چیزی عظیم است.”