دوستان می توانند سلامتی، طول عمر شما را افزایش دهند – و همچنین بدی ها را به اشتراک بگذارند: شات


دو زن نشسته اند و صحبت می کنند.  روانشناس زن در حال تمرین با زنان صبور.  جلسه مربی بین دوست دختر.  ژست های درمانگر  زن در حال صحبت کردن و نوشیدن یک فنجان چای
دو زن نشسته اند و صحبت می کنند.  روانشناس زن در حال تمرین با زنان صبور.  جلسه مربی بین دوست دختر.  ژست های درمانگر.  زن در حال صحبت کردن و نوشیدن یک فنجان چای

وقتی نوجوان بودید، احتمالاً والدینتان یک یا دو بار به شما هشدار داده بودند که فقط به این دلیل که دوستانتان این کار را انجام می‌دهند، خالکوبی نکنید یا به مهمانی‌های ناب نروید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تأثیر دوستان – برای خوب و برای خوب، شیطنت – در سال‌های بزرگ‌تر ما نیز گسترش می‌یابد.

این مطالعه روز چهارشنبه در مجله منتشر شد اپیدمیولوژی و علوم روانپزشکی، دریافت که دوستی در افراد مسن با مواردی از سلامت جسمی و رفتارهای بهداشتی بهتر و همچنین سلامت روانی بهتر در سراسر جهان مرتبط است.

نویسندگان این مطالعه نظرسنجی‌های نزدیک به 13000 فرد بالای 50 سال را که در مطالعه سلامت و بازنشستگی، یک مطالعه پانل نماینده ملی، شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها به 35 پیامد سلامتی و روانی مختلف و اینکه چگونه این پیامدها با کیفیت دوستی پاسخ دهندگان مرتبط است را بررسی کردند.

به گفته ویلیام چوپیک، یکی از نویسندگان این مطالعه، دانشیار روانشناسی در دانشگاه ایالتی میشیگان، در حالی که بسیاری از مطالعات قبلی داشتن دوستان خوب را با مزایای سلامتی خاصی مرتبط دانسته اند، این بزرگترین و جامع ترین مطالعه انجام شده تا به امروز است.

او گفت: “دوستی اغلب اولین روابط انتخابی ما در زندگی است.” به همین دلیل، او می‌گوید، او و همکارانش می‌خواستند “هر چیزی را که می‌توانیم در مورد آن به همه بگوییم.”

چوپیک و همکارانش دریافتند کسانی که دوستی باکیفیتی داشتند در واقع عمر طولانی تری داشتند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه سه بار در طول هشت سال در این نظرسنجی شرکت کردند و کسانی که دوستان خوب داشتند 24 درصد کمتر احتمال داشت در این مدت بمیرند.

داشتن دوستان خوب همچنین با بسیاری از رفتارها و مزایای سلامتی مثبت، مانند افزایش 9 درصدی احتمال ورزش، کاهش 17 درصدی خطر افسردگی و 19 درصد کمتر احتمال سکته مغزی همراه بود.

اگر نمی‌پرسید انواع دوستی‌هایی دارید که می‌تواند به شما کمک کند طولانی‌تر زندگی کنید، ممکن است بدانید که نویسندگان با تجزیه و تحلیل سه دسته، دوستی‌های باکیفیت را تعریف کرده‌اند: تعداد دوستان، تعداد تعاملات با دوستان، و احساس حمایت. و در کنار دوستان خود شاد باشید.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، خطرات تنهایی در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر آشکار شده است، زیرا در حال حاضر از هر چهار فرد سالمند یک نفر در سراسر جهان انزوای اجتماعی را تجربه می‌کند که خطرات سکته مغزی، اضطراب، زوال عقل، افسردگی، خودکشی و موارد دیگر را به همراه دارد.

رزماری بلیزنر، پروفسور ممتاز توسعه انسانی و علوم خانواده در ویرجینیا تک که با مطالعه جدید درگیر نبود، می‌گوید: «ما به افراد مختلفی نیاز داریم. “ما به رضایت عاطفی از احساس نزدیکی به مردم و احساس تعلق داشتن به یک گروه و تقویت ارزش خود و به اشتراک گذاشتن علایق با دیگران نیاز داریم.”

برخلاف همکاران یا اعضای خانواده، ما می‌توانیم دوستان خود را آزادانه انتخاب کنیم. به استرسی که ممکن است در انتظار یک گردهمایی بزرگ خانوادگی احساس کنید (حتی اگر آنها را دوست داشته باشید!) در مقابل آرامش و خنده های شکمی که ممکن است در یک جشن تولد با گروهی از نزدیک ترین جوانه های خود به اشتراک بگذارید یا با بهترین دوست خود در حال خوردن قهوه باشید فکر کنید. از کودکی.

اما آن تأثیرات فشار همسالان دوستی که مادرت در نوجوانی به تو هشدار داد؟ به نظر می رسد که آنها در سالهای آخر شما نیز وجود دارند. آن دسته از افراد حاضر در مطالعه با بهترین روابط دوستانه نیز به احتمال زیاد سیگار و مشروبات الکلی زیاد مصرف می کردند.

چوپیک گفت: “من می گویم اینطور نیست که آنها یک بسته در روز سیگار بکشند.” “وقتی به افراد مسن نگاه می کنید، آنها از نظر میزان نوشیدنی و میزان سیگار به نوعی دلپذیر هستند. بنابراین واقعاً یک تفاوت کوچک است، اما ما آن را پیدا می کنیم.”

به طور مرموزی، چوپیک اضافه می‌کند، حتی با در نظر گرفتن این رفتارهای منفی سلامتی، این گروه همچنان طولانی‌تر از کسانی که روابط دوستانه‌شان قوی‌تر نبود، عمر می‌کردند و شادتر بودند. او می‌گوید: «ممکن است آن‌ها کمی غذا بخورند، اما پس از آن همه این چیزهای مثبت را دارند که با آن مقابله می‌کند و در نهایت عمر طولانی‌تری خواهند داشت».

جولیان هولت لانستاد، استاد روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه بریگام یانگ که هیچ نقشی در این مطالعه نداشته است، می گوید: نتایج با بسیاری از تحقیقات دیگر که اهمیت روابط نزدیک برای سلامتی را نشان داده اند، مطابقت دارد.

و در عین حال او می‌گوید که قبلاً نیز نشان داده شده بود که همسالان “همچنین می‌توانند بر رفتارهای پرخطر تاثیر بگذارند. روابط ما می‌تواند تاثیرات بسیار قدرتمندی بر سلامتی ما داشته باشد… چه خوب یا چه بد.”

Holt-Lunstad، که همچنین به عنوان رئیس مؤسس علمی و عضو هیئت مدیره بنیاد ارتباطات اجتماعی ایالات متحده خدمت می کند، می گوید که ماهیت جامع این مطالعه نشان می دهد که سلامت ما چقدر با افراد اطرافمان مرتبط است.

“بسیاری از چیزها می توانند خوشه ای شوند، مانند افرادی که از نظر اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند، از نظر جسمی فعال تر هستند، و همچنین می توانند احساس معنا و هدف بیشتری در زندگی خود داشته باشند. این می تواند باعث شود که بهتر از خود مراقبت کنند و کمتر به آنها توجه کنند. خطر، زیرا آنها افرادی دارند که به آنها وابسته هستند یا آنها را تشویق می کنند و به دنبال آنها هستند.”

با این حال او اضافه می کند، او امیدوار است که این افراد را تشویق به سیگار کشیدن یا مشروبات الکلی زیاد فقط به خاطر داشتن دوستان نکند.

Blieszner می گوید: مقیاس بزرگ این مطالعه نقش مهم دوستی ها را در سلامت تایید می کند: “شما می توانید این نتایج را با اطمینان زیادی به کل جمعیت تعمیم دهید.”

اما او می‌گوید که نتایج را در مورد رفتارهای خاص، مانند سیگار کشیدن و نوشیدن، با مقداری نمک در نظر بگیرید. اگرچه او می‌گوید روش‌های تحقیق این مطالعه صحیح است، “این منطقه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.”

او خاطرنشان می کند که این نوع سوالات رفتاری فردی با مطالعات کوچکتر که می توانند فعالیت های روزانه افراد را در زمان واقعی ردیابی کنند، به جای اینکه از مردم بخواهند مصرف الکل خود را در یک دوره طولانی مدت به خاطر بسپارند، بهتر پاسخ داده می شوند.

با این حال، بلیزنر مشاهده کرده است که رفتارهای منفی بهداشتی اغلب در جوامع خاص، از نظر جغرافیایی، خوشه‌بندی می‌شوند، به این معنی که دوستان و سایر ارتباطات اجتماعی مطمئناً می‌توانند بر رفتارهای منفی و همچنین رفتارهای مثبت تأثیر بگذارند.

چوپیک، یکی از نویسندگان این مطالعه، خاطرنشان کرد که امیدوار است کار آینده‌اش در آزمایشگاه روابط نزدیک در ایالت میشیگان به جزئیات بیشتر درباره دوستی بپردازد، به‌ویژه اینکه چگونه بهترین دوستان را در تمام مراحل مختلف زندگی‌مان پیدا کنیم و آنها را پرورش دهیم.

او گفت: “از نظر تاریخی، نه تنها در ادبیات تحقیقاتی، بلکه فقط در جامعه عمومی، دوستی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اغلب تمرکز انحصاری بر روابط عاشقانه و ازدواج وجود دارد.”

اما ماهیت دوستی ها مانند یک فرصت قوی برای سلامت عمومی به نظر می رسد. این واقعیت که می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و می‌توانید روی دوستی‌هایی که دارید سرمایه‌گذاری کنید، و می‌توانید هر تعداد دوستی که می‌خواهید اضافه کنید، و این می‌تواند بخش‌های مختلف زندگی شما را بهبود بخشد.»

پس امسال از گردهمایی Friendsgiving خود غافل نشوید و حتما یک نان تست برای سلامتی خود داشته باشید!

مگی مرتنز یک روزنامه نگار آزاد در سیاتل است که در مورد جنسیت، فرهنگ، سلامت و ورزش می نویسد.



Source link