دیگر هرگز رژیم کتوژنیک خود را از دست ندهید

گفته می شود همه ی افراد نباید رژیم کتوژنیک را شروع کنند. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. زمانیکه از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید، میزان چربیِ مصرفی به اندازه پروتئینِ مصرفی مهم خواهد بود؛ با خوردنِ چربی زیاد چاق و با مصرف چربیِ کم لاغر خواهید شد؛ پس برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، باید به میزان مورد نیاز چربی دریافت کنید.

10 حقایق تکان دهنده درباره رژیم کتوژنیک غذا که توسط یک متخصص گفته شده است

رژیم کتوژنیک غذاها باید چربی دریافتیتان کمتر از ۲۵۰ تا ۵۰۰ باشد، براساس میزان چربی که دارید و میزان چربی که میخواهید کم کنید. اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، بهتر است کاهش کالریِ دریافتیتان در طول روز را بیشتر از ۵۰۰ کالری در نظر بگیرید. نکته: اگر محدودیت کربوهیدرات عملکرد ورزشیتان را مختل میکند، بهتر است مصرف آن را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. داشتن میتوکندری های بیشتر، قابلیت تبدیل را بالا خواهد برد و شما می توانید ورود انرژی های بیشتری را تاب بیاورید. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند موجب کاهش ریز مغذها در بدن می شود از این رو شما باید با مشاوره پزشک از مکملهای مناسب استفاده کنید.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک ایدهی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند. متأسفانه زنانی که از سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج میبرند و دارای مقاومت به انسولین هستند نیز دچار اضافه وزن میشوند. در صورت عدم تنظیم مناسب داروها قبل از شروع این رژیم، افرادی که از دیابت رنج می برند و از انسولین یا عوامل قند خون خوراکی استفاده می کنند دچار افت قند خون شدید می شوند. پروتئین ها می توانند سبب ترشح بیشتر هورمون های سیری شوند همچنین آن ها می توانند هورمون های گرسنگی را نیز سرکوب کنند. ​Post has ​been g​enerated by GSA C ontent G᠎enerator Demoversion !

برای درک بهتر تأثیر رژیم کتوژنیک بر ورزش، بیایید با مثالی ساده موضوع را باز کنیم. اما بهتر است که پس از رسیدن به وزن دلخواه از رژیم کتوژنیک خارج شوید و به جای آن رژیم لوکارب با پروتئین بالا ادامه دهید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید.

اما باز هم تاکید می شود ، قبل از شروع رژیم کتوژنیک درباره منافع آن بر بیماری خود ، حتما با پزشک تان مشورت کنید . بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند . این نوع نوسانات وزنی می تواند منجر به بی نظمی در خوردن شود ، یا می تواند کیفیت غذا خوردن را بدتر سازد.

رژیم کتوژنیک ماچا

خوشبختانه در رژیم کتوژنیک هم میتوانید قدرت، نیرو و عضلهسازیتان را افزایش دهید. این مقاله توضیح میدهد که در رژیم غذایی کتو وگان چه چیزی بخوریم و یا از خوردنش اجتناب کنیم و در ادامه یک منوی کتو وگان یک هفتهای هم ارائه داده شده است. هر چیزی که کالری ورودی را کاهش بدهد یا کالری خروجی را افزایش بدهد، AMPK را بالا خواهد برد. هر چیزی را که می خوردم می سوزاندم اما در نهایت نمی توانستم بیشتر از ۲ ساعت فاقد خوردن دوام بیاورم و این نه تنها از نظر جسمی به من فشار وارد می کرد، بلکه فشار روانی ناشی از نیاز به خوردن ِ مداوم هم برایم ناراحت کننده بود.

کتواسیدوز در تعدادی از افراد سالم و فاقد دیابت که رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کردند نیز گزارش شده است ، اگرچه این عارضه نادر است. بعد از مدتی به جایی خواهید رسید که تقریبا ۷۰ درصد از VO2maxتان (مقدار اکسیژنی که در اوج تمرینات هوازی در بافت های بدن به مصرف می رسد) فاقد کمترین احساس ناراحتی روی خواهد داد. در تحقیقی، ورزشکاران استقامتی که تحت رژیم کتوژنیک بودند، به مدت تقریباً ۲۰ ماه، با ماکسیمم اکسیداسیون، ۲.۳ برابر بیشتر چربی سوزاندند و چربی سوزی کلی شان، ۵۹ درصد بیشتر بود که البته این آمار در مقایسه با ورزشکارانی که تحت رژیم های غذایی عادی بودند اعلام شده.

رژیم کتوژنیک برای صرع

بعد از اینکه نسبت به میزان پروتئین مورد نیازتان آگاه شدید، میزان چربی باید حدوداً ۷۰ درصد کالری دریافتیِ روزتان باشد. گلیکوژن برای فعالیت های شدید، عالی است اما نمی توانیم مقدار زیادی از آن ذخیره کنیم؛ بیشترین ظرفیتی که عضله ی انسان برای ذخیره ی گلیکوژن دارد، فقط ۶۰۰ گرم در کبد و بافت عضلانی اسکلتی است. رژیم کتو باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. ورزشکارانی که پیرو سازگاری چربی هستند، قبل از اینکه سراغ ذخیره ی نسبتاً کمیاب گلیکوژن در عضله و کبد بروند، می توانند بخش بزرگی از چربی بدن شان را بسوزانند، بنابراین این گلیکوژن را برای مصارف دیرتر، ذخیره می کنند.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ مخالفان رژیم های غذایی پُرچربی و کم کربوهیدارت معمولا ادعا می کنند این رژیم ها برای عملکرد فیزیکی مناسب نیستند. این سبک از تغذیه گرسنگی و اشتها را کم می کند و از این طریق کمک زیادی به کاهش و مدیریت وزن می کند. این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند.

اما پیش از آنکه رژیم لاغری دیابتیک را شروع کنید، به خاطر داشته باشید که نظارت پزشک غدد یا پزشک متخصص دیابت حائز اهمیت است چراکه در زمان رعایت رژیم لاغری، بررسی قند خون، انسولین و دارو درمانی تان به توجه خاصی نیاز پیدا میکند. نکته: ناگفته نماند که این مدت زمان ۱۰ ثانیه تا ۲ دقیقه برای هر فرد متفاوت است، شاید شخصی حتی تا ۳۰ ثانیه بعد از آغاز تمرینات، به سوزاندن کربوهیدرات نیاز پیدا نکند. در این صورت است که مشکلات روده آنها حل میشود و امکان دفع پیدا میکنند.

این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات کیسه صفرا عضوی که صفرا را برای کمک به تجزیه چربی در رژیم غذایی تولید می کند بوجود آید . آن ها می توانند انرژی گرمایی ناشی از چربی، کربوهیدرات و کتون ها را به انرژی واقعی مورد نیازمان (ATP) تبدیل کنند. برطبق رژیم غذایی ورزشکاران و ترکیب بدنیشان، محققان پیشنهاد میکنند که افراد ورزشکار بهتر است به ازای هر یک کیلو وزن بدنشان ۰٫۷ تا ۱ گرم پروتئین یا ۰٫۳ تا ۴ گرم پروتئین دریافت کنند. تعدادی از متخصصان باور دارند که بهتر است این رژیم 30 تا 90 روز انجام شود و به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر استفاده گردد.

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر

واقعیت این است که انجام دادن مقداری از یک برنامه بهتر از حذف کامل آن برنامه است . در صورتیکه میخواهید رژیم کتوژنیک را به بهترین شکل رعایت کنید، بهتر است پروتئین دریافتیتان را بین وعدههای اصلی تقسیم کرده و میزان کمی از پروتئین را به بعد از تمرین موکول کنید تا ریکاوری سریعتری داشته باشید. اگر بتوانید مقاومت به انسولین را با رژیم کتوژنیک کنترل کنید، میتوانید بسیاری از علائم و عوارض PCOS از جمله وزن، دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و ناباروری را کاهش دهید. کاهش سطح قند خون منجر به سوختن چربی و تبدیل آن به انرژی می گردد.

رژیم کتوژنیک فرشته نی نی سایت

رژیم کتوژنیک پتانسیل کاهش سطح گلوکز خون را دارد. مبنا و پایه این رژیم را پروتئین، سبزیجات و چربیها تشکیل میدهند و بر خلاف تعجب و ناباوری دیگران، واقعا به روند لاغر شدن و کاهش وزن چشمگیر کمک میکند! احتمالاً تمرین و آماده شدن برای رقابت، کار روزمره ی شما نیست. به عبارت دیگر ، استفاده از این رژیم به معنای خوردن کره و بیکن زیاد نیست . از آنجا که رژیم کتو بسیار محدودکننده است ، متخصصان تغذیه بر این باورند که این رژیم یک برنامه مناسب غذایی برای پیروی طولانی مدت نیست.

رژیم کتوژنیک میوه

دانشمندان بر این باروند که اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ، نباید از رژیم کتو را استفاده نمایید ، مگر اینکه از پزشک متخصص اجازه قطعی داشته باشید. یک نکته بسیار مهم آن است، در صورتی که بیماری دیابت نوع ۲ به دلیل افزایش وزن و چاقی ایجاد شده است. پروتئین دریافتیتان را حدود ۲٫۲ گرم به ازای هر کیلو وزن بدن نگهدارید. رژیم های غذایی کم کالری یا کم کربوهیدرات، کاهش میزان گلیکوژن، گرسنگی، کتون زدگی و انواع خاصی از ورزش ها، همگی می توانند AMPK را افزایش بدهند.

خرما در رژیم کتوژنیک

در یک مطالعه 25000 نفری که در کنگره انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شد ، نشان داده شده است که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، بیشترین خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و سایر علل را دارند. بله. از آنجا که با کمک این شاخص می توان متوجه شد که در مجموع چقدر اضافه وزن دارید، می توان همان میزان اضافه وزن را کم کرد تا به محدوده وزنی سالم برسید. البته که چنین نیست، داشتن میتوکندری های بیشتر برای کاهش فشار وارد بر بدن، کاهش استرس اکسیداتیو و مقاومت انسولینی و همچنین افزایش قابلیت چربی سوزی تان، همه و همه منجر به سلامتی بهتری برای شما خواهند شد.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است لطفا از صفحه ما بخواهید.