در اینجا یک استدلال علیه ساعت تابستانی توسط پزشکان خواب وجود دارد: عکس


حتی یک ساعت تغییر ساعت می تواند ریتم شبانه روزی بدن را مختل کند، به خصوص زمانی که ساعت به جلو می آید.

چارلی ریدل/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

چارلی ریدل/AP


حتی یک ساعت تغییر ساعت می تواند ریتم شبانه روزی بدن را مختل کند، به خصوص زمانی که ساعت به جلو می آید.

چارلی ریدل/AP

میلیون‌ها نفر از ما ممکن است زمانی که ساعت‌ها یک ساعت به جلو می‌آیند، خواب خود را از دست بدهند، زیرا اکثر ایالت‌ها به ساعت تابستانی تغییر می‌کنند. تغییر ساعت صبح‌ها را تاریک‌تر می‌کند و در عصر نور را افزایش می‌دهد. و برخی از قانون‌گذاران می‌خواهند ساعت تابستانی را دائمی کنند تا از اختلال در تغییر مداوم جلوگیری کنند.

سناتور مارکو روبیو (R-Fla.) که قانون محافظت از نور خورشید در سال 2023 را معرفی کرده است، می‌گوید که مراسم تعویض ساعت ما دو بار در سال “بی معنی است” و “احمقانه” است. گروهی از سناتورهای دو حزبی از جمله ران وایدن (D-Ore) و ادوارد مارکی (D-Mass) به او پیوستند.

سنا در سال 2022 به اتفاق آرا مصوبه مشابهی را تصویب کرد، اما از حمایت کافی در مجلس نمایندگان برخوردار نشد. اکنون سناتور روبیو دوباره تلاش می کند و به مزایای بالقوه سلامتی و اقتصادی اشاره می کند. بحث کلیدی این است که نور بیشتر در عصر می تواند مردم را به بیرون رفتن و خرج کردن پول بیشتر در مغازه ها و رستوران ها ترغیب کند.

پی بردن به تأثیرات سلامتی پیچیده تر بوده است. اما در سال‌های اخیر، تغییر زمان بهار با افزایش حوادث قلبی مرتبط است، شاید به دلیل اختلال در خواب. یک مطالعه افزایش بستری شدن در بیمارستان به دلیل فیبریلاسیون دهلیزی، نوعی آریتمی قلبی، را در روزهای پس از انتقال بهار به ساعت تابستانی نشان داد.

دکتر Jay Chudow، متخصص قلب و عروق در Montefiore Health، سال گذشته به NPR گفت: “من بسیار شگفت زده شدم.” او می‌گوید: «این فقط یک ساعت تغییر است، اما این نشان می‌دهد که بدن ما چقدر ممکن است نسبت به اختلالات ریتم شبانه‌روزی حساس باشد.

بسیاری از پزشکان و دانشمندان موافق هستند که زمان توقف تغییر ساعت دو بار در سال فرا رسیده است، اما آنها با قانونی که ساعت تابستانی را دائمی می کند، مخالفند. در عوض، آکادمی پزشکی خواب آمریکا و انجمن پزشکی آمریکا هر دو طرفدار زمان استاندارد دائمی هستند که نور صبح را حفظ می کند.

جنیفر مارتین، روانشناس که همچنین رئیس AASM است، توضیح می دهد: «ریتم های شبانه روزی انسان ارتباط نزدیکی با طلوع و غروب خورشید دارد.

و او می گوید که ساعت داخلی ما در زمان تابستان به خوبی تنظیم نشده است. او می گوید: «نور صبح خیلی مهم است. مارتین می‌گوید: «بازیابی زمان استاندارد دائمی در طول سال بهترین گزینه برای سلامتی و رفاه ما است.

مارتین بیماران مبتلا به مشکلات خواب را درمان می کند. مارتین توضیح می‌دهد: «وقتی با افرادی که بی‌خوابی دارند کار می‌کنم، خیلی سخت کار می‌کنیم تا صبح‌ها یک ساعت ثابت داشته باشیم. و وقتی صبح روشن است، این کار بسیار آسان‌تر است.

دکتر پدرام نواب، متخصص مغز و اعصاب و متخصص طب خواب در لس آنجلس، می‌گوید: «سنا آن را معکوس کرده است. او می‌گوید: «چرخه طبیعی روزانه نور و تاریکی، واقعاً قوی‌ترین نشانه زمانی است که ما باید ساعت بدن خود را همگام کنیم.»

نواب توضیح می‌دهد که ساعت تابستانی، قرار گرفتن در معرض نور در شب را افزایش می‌دهد، که می‌تواند خوابیدن در شب را سخت‌تر کند. او قصد دارد در ماه آوریل با کمیته حمایت از آکادمی پزشکی خواب آمریکا به کاپیتول هیل سفر کند تا با قانون حفاظت از آفتاب مخالفت کند.

ASSM به “شاهد فراوان انباشته” اشاره می کند که انتقال از زمان استاندارد به ساعت تابستانی را با افزایش حوادث قلبی عروقی، اختلالات خلقی و تصادفات رانندگی مرتبط می کند. به عنوان مثال، مطالعه ای از دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر، که در Current Biology در سال 2020 منتشر شد، افزایش تصادفات رانندگی مرگبار را در هفته پس از تغییر زمان بهار نشان داد. اما راه حل آنها دائمی کردن زمان استاندارد است.

در مورد رونق در هزینه‌های مرتبط با ساعت تابستانی، فروشگاه‌های رفاه کشور به یک کمیته فرعی کنگره در سال گذشته گفتند که وقتی ساعت‌ها در بهار جلوتر می‌روند، هزینه‌ها افزایش می‌یابد. در دهه 1980، انجمن ملی فروشگاه‌های رفاه برای تمدید ساعت تابستانی برای مدت طولانی‌تری از سال لابی کرد. Lyle Beckwith از NACS سال گذشته به NPR گفت: «وقتی مردم از سر کار به خانه می‌آیند و روشنایی روز بیشتر است، فعال‌تر هستند. بکویث گفت: “آنها به رویدادهای ورزشی می روند. سافت بال بازی می کنند. آنها گلف می کنند. آنها کباب می کنند.” و این باعث می‌شود افراد بیشتری از فروشگاه‌های رفاه برای همه چیز خرید کنند آب، آبجو یا نوشیدنی های ورزشی، یا برای برداشتن زغال چوب.

بنابراین به نظر می رسد بین آنچه که احتمالاً برای سلامتی ما بهترین است (زمان استاندارد دائمی) و آنچه ممکن است برای اقتصاد مفید باشد (ساعت دائمی در تابستان) تفاوت وجود دارد.

سال گذشته، قانونگذاران در مجلس با ذکر اولویت‌های بالاتر، از تصویب قانون حفاظت از نور خورشید خودداری کردند. و با تورم، کسری بودجه عظیم و جنگ در اوکراین، امسال شاهد تکرار آن خواهیم بود.