زندگی من، شغل من، شغل من: چگونه 4 رژیم غذایی کتوژنیک ساده به من کمک کرد تا موفق شوم

رژیم کتوژنیک ممکن است جدید و به روز به نظر برسد، اما در واقع از دهه 1920 به عنوان درمانی برای صرع رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است وجود داشته است. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. یعنی یک فرد ۷۰ کیلوگرمی نباید به اندازه فردی که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد از این مواد غذایی استفاده کند! البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای اینکه رژيم كتوژنيک چقدر لاغر ميكند بیان کرد.

هرم رژیم کتوژنیک

بدنسازی و رژیم کتوژنیک نتایج مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که بتا هیدروکسی بوتیرات ممکن است عملکرد سیگنالی داشته باشد که در شرایطی مانند دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر بر شرایط سلامتی فرد تاثیر بگذارد. افت سطح انسولین می تواند بر روی الکترولیت های بدن، از جمله پتاسیم و سدیم تأثیر بگذارد. ورزش بر روی کتو می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. برگهای درخت گیلاس همان اثرات را دارند و علاوه بر دفع گاز شکم ضد کمخونی هم هستند. شما میتوانید برای هر فنجان از نوشیدنی خود دو قاشق غذاخوری از این پودر را در آب حل کرده و میل کنید.

خبر خوب این است که ورزش یکی از سودمندترین انتخابهای سبک زندگی است که میتوانید برای مکمل خود انجام دهید رژیم کتوژنیک چربی بالا و سلامت کلی شما. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند.

کربوهیدرات ها سوخت اولیه برای ورزش های بی هوازی هستند، بنابراین چربی به تنهایی آیکون می تواند قادر به تامین توان کافی برای این نوع نیست آموزش. در انتخاب میوه هم همیشه سعی کنید میوه های کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و در زمان خوردن هم نیازی نیست که مثلا یه عدد پرتقال را یکجا بخورید. این غالباً منجر به این میشود که افراد زود تسلیم شوند (نیازی به اشاره نیست که دهیدراتاسیون میتوانند تأثیر منفی بر سلامتی شما داشته باشد).

کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. البته برخی از تحقیقات نشان میدهد که اینگونه نیست که رژیم کتو برای تمام انواع دیابت نامطلوب باشد؛ برای مثال، مبتلایان به دیابت نوع دوم میتوانند زیر نظر پزشکان و متخصصان و با برنامهای حرفهای و اصولی از رژیم کتو استفاده کنند. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب های عصبی میشوند. هنوز رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند.

رژیم کتوژنیک تلگرام رژیم کتوژنیک نیز جزو رژیمهای جنجالی به حساب میآید و هنوز هم جزء موضوعات بحث برانگیز متخصصان این زمینه است. بدون رویآوردن به رژیمهای سختی مانند کتو نیز میتوان وزنی متناسب داشت. این رژیم با تاثیر زیادی بر چربی سوزی می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند. در حالی که آنها همه تلاش خود را برای بر هم زدن مراسم ازدواج می کنند، دوباره در شرایطی قرار می گیرند که آتش احساسات قدیمی شان نسبت به یکدیگر زبانه می کشد. بله. با این حال، مهم است که در ابتدا میزان کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

صرع: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. دستور رژیم غذایی تخم مرغ مهم است که هنگام تهیه ، لیست روزانه رژیم به درستی اعمال شود. در مقایسه خواص گردو با بادام تفاوتی ایجاد نکنید و در لیست رژیم غذایی قرار بگیرید. بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس بیماری است که سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ برخی از افراد بر این باورند که رژیم کتوژنیک می تواند روند پیشروی بیماری ام اس را کندتر ساخته و علائم آن را کنترل کند. اگر دیابت یا فشار خون بالا دارید و دارو مصرف می کنید، باید با پزشک خود در تماس باشید تا تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز داروها را تنظیم کنید.

رژیم کتوژنیک صبحانه

Data was c᠎re᠎ated by G​SA C᠎on᠎tent G᠎enerat​or Demov᠎ersi on !

• ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. این موضوع بهطور ویژه برای قلب مفید است، چون چربی اضافی شکم خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت را افزایش میدهد. در حالی که گوشت های فرآوری شده، مانند بیکن و سوسیس، روی کتو مجاز هستند، اما برای قلب شما خوب نیستند و در صورت خوردن بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهند. اما روش کار رژیم کتوژنیک مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات است که همین موضوع میتواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد.

بدون بیشتر اشتباهات با رژیم کتوژنیک

با توجه به توضیحات داده شده توی این مطلب متوجه شدین که بر خلاف تصور و توضیحاتی که خیلی از افراد در مورد رژیم های لوکرب میدن، میشه از بعضی میوه ها و سبزیجات کم کربوهیدرات توی این رژیم استفاده کرد. سپس این کتون ها به عنوان منبع سوخت در بدن ، به ویژه برای مغز استفاده می شوند. ابتدا با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای مورد علاقه در رژیم غذایی شروع کنید. به طور کلی رژیم کتوژنیک به رژیمی شناخته شده است که در آن مقدار کربوهیدرات بسیار کم است ، در این صورت بدن در کبد کتون تولید میکند که به عنوان سوخت بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

آیا رژیم کتوژنیک هدف با تمرینات شما مطابقت دارد؟

ورزش هوازی که به عنوان ورزش قلبی عروقی نیز شناخته می شود، هر چیزی است که بیش از 30 دقیقه طول بکشد. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند. مواد معدنی: زمانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، ممکن است تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان دستخوش تغییراتی شود. به ازای هر یک گرم گلیکوژن کاهش یافته ، 3 گرم آب از دست می دهید. از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی بدن است.

رژیم کتوژنیک کبد چرب

از خوردن انواع آماده این ماده غذایی خودداری کنید؛ چون نوع تازه آن است که می تواند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر لازم برای بدنتان را تامین کند. حداقل در شروع، مهم است تا اندازهای غذا بخورید که احساس سیری کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. شما می توانید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با یک نمونه برنامه غذایی دقیق آشنا شوید. با ما همراه شوید تا بیشتر با نمونه رژیم لوکارب با چربی متوسط آشنا شوید. به طور کلی، منابع کتوژنیک به طور متوسط ۷۰-۸۰٪ چربی از کل کالری روزانه، ۵-۱۰٪ کربوهیدرات و ۱۰-۲۰٪ پروتئین را پیشنهاد میکنند.

این یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی زیاد است. چطور رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟ از برنامه غذایی زیر استفاده کنید تا بدون دغدغه وزن کم کنید. با توجه به آمار گرفته شده، به صورت میانگین ۷ تا ۳۰ درصد از افراد به بیماری کبد چرب غیر الکلی مبتلا و استئاتواپاتیت رو هم تجربه میکنن. مطالعهای نشان داده است که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی سرشار از چربی با کربو هیدرات کم است که فواید بسیاری به همراه دارد.

شایعه Buzz در رژیم کتوژنیک Exposured

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته که نشان می­دهند، تداوم تماس مخاط مری با اسید معده سبب ایجاد تغییرات جدی در بافت مخاط مری می­گردد. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما به نظر می رسد این رژیم برای بسیاری از افراد در کوتاه مدت بی خطر است. ورزش های بی هوازی با فوران های کوتاه انرژی مانند تمرینات قدرتی، کراس فیت یا تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) مشخص می شود. شما میتوانید یک رژیم غذایی مدیترانیهای یا رژیم غذایی معتدل با کربوهیدارت کم و با یک رژیم غذائی گیاهی سالم را انتخاب کنید؛ گزینههای مختلفی برای افراد با ترجیحات غذایی متفاوت وجود دارد.

رژیم کتوژنیک برای لاغری

توجه به کیفیت غذایی که در رژیم کتوژنیک مصرف میکنید، و حفظ وضعیت ثابت کتوز، اولین قدمی است که میتوانید بردارید. برای این منظور میتوانید لوبیا، پاستا، بادام زمینی و دیگر موادی از این دست انتخاب کنید. مهم است که مصرف چربی خود را در روزهای کربوهیدرات کم نگه دارید تا بدن شما به درستی از کربوهیدرات های اضافی برای ساخت عضله و ذخیره آنها به عنوان گلیکوژن به جای چربی بدن استفاده کند. اگر روزانه مصرف میوه بالایی دارید باید بدانید چه میوه ای بخورید و یا چه میوه ای مصرف نکنید. برای اینکه کاهش وزن نداشته باشم چه توصیه ای دارید؟

در زیر دستورالعملهای خاصتری را برای رژیم بدنسازی کتو بررسی خواهیم کرد. شما حق استفاده از مواد غذایی زیر را ندارید و نباید به هیچ وجه مصرف کنید. شما می توانید از فهرست میوه های زیر در برنامه غذایی خود استفاده کنید، اما زیاده روی نباید کنید چراکه ممکن است چاق شوید. ما توصیه نمیکنیم که آبلیمو را به عنوان ماده چربی سوز قوی برای لاغری مصرف کنید، ولی بر اساس مطالعات لیمو باعث بهبود حرکات روده میشود، احساس گرسنگی را کم میکند و بهطور کلی بر روی لاغری شکم و تمام بدن تأثیرگذار است. مورد چهارمی که میتونه در نهایت روی کبد چرب تاثیر گذار باشه، باکتری های روده هستن.