سازمان حفاظت محیط زیست پاکسازی خروج سمی قطار اوهایو از ریل را بر عهده می گیرد


فلسطین شرقی، اوهایو (AP) – تنظیم‌کننده‌های فدرال محیط‌زیست روز سه‌شنبه مسئولیت پاکسازی از خارج شدن قطار فلسطین شرقی، اوهایو از ریل و سوختگی شیمیایی را بر عهده گرفتند و به نورفولک ساترن دستور دادند که این هزینه را پرداخت کند.

آژانس حفاظت از محیط زیست به نورفولک ساترن گفت که تمام اقدامات موجود را برای پاکسازی هوا و آب آلوده انجام دهد و همچنین گفت که این شرکت ملزم به بازپرداخت هزینه های دولت فدرال برای برنامه جدید ارائه خدمات نظافتی برای ساکنان و مشاغل آسیب دیده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست به نورفولک ساترن هشدار داد که در صورت عدم رعایت دستور خود، آژانس خود این کار را انجام خواهد داد و خسارت سه گانه را از شرکت طلب خواهد کرد.

مایکل اس. ریگان، مدیر EPA در بیانیه ای پیش از برنامه ریزی شده گفت: «خروج قطار نورفولک جنوبی زندگی خانواده های فلسطینی شرقی را به هم ریخته است، و دستور EPA تضمین می کند که این شرکت برای به خطر انداختن سلامت و ایمنی این جامعه مسئول است. کنفرانس خبری با فرمانداران اوهایو و پنسیلوانیا.

او گفت: “اجازه بدهید واضح بگویم: نورفولک ساترن برای پاکسازی آشفتگی هایی که ایجاد کرده اند و آسیب هایی که به این جامعه وارد کرده اند، هزینه خواهد کرد.”

ریگان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: “نورفولک ساترن به هیچ وجه از قلاب آشفتگی که ایجاد کرده است خارج نخواهد شد.”

او افزود که می‌داند این دستور «نمی‌تواند کابوس‌هایی را که خانواده‌ها در این شهر با آن زندگی می‌کردند خنثی کند، اما برای دردهایی که نورفولک ساترن ایجاد کرده است، آرامش لازم را به ارمغان می‌آورد».

این آژانس گفت که جزئیات بیشتری در مورد خدمات پاکسازی ساکنان و مشاغل در این هفته منتشر خواهد کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که دستور آن پایان مرحله “اضطراری” خروج از ریل و آغاز مرحله اصلاح طولانی مدت در منطقه فلسطین شرقی است.

مایک دی واین، فرماندار اوهایو، روز سه‌شنبه نیز نگرانی جامعه را اذعان کرد که پس از خروج دوربین‌های خبری و جلب توجه عمومی به جای دیگری، به خودی خود با عواقب بعدی کنار می‌آید و به ساکنان اطمینان داد که چنین نخواهد بود.

به طور جداگانه، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، بسته اصلاحاتی را روز سه شنبه اعلام کرد و از اپراتورهای راه آهن خواست تا اقدامات فوری برای بهبود ایمنی، مانند تسریع به روز رسانی برنامه ریزی شده خودروهای تانک، انجام دهند.

حدود 50 واگن باری در حومه شرق فلسطین، در نزدیکی خط ایالت پنسیلوانیا از ریل خارج شدند که نگرانی های زیست محیطی و بهداشتی را برانگیخت. خروج از ریل باعث تخلیه شد زیرا نگرانی ها در مورد انفجار احتمالی لاشه هواپیما در حال دود افزایش یافت.

مقاماتی که به دنبال اجتناب از خطر یک انفجار کنترل نشده بودند، تصمیم گرفتند عمداً وینیل کلرید سمی را از پنج واگن ریلی آزاد کنند و بسوزانند و شعله های آتش و دود سیاه دوباره به آسمان بلند شد. این امر باعث شد تا مردم در مورد تأثیرات بالقوه سلامت ساکنان منطقه و فراتر از آن تردید کنند، حتی با وجود اینکه مقامات معتقدند تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم انجام می دهند.

___

روبینکام از شمال شرقی پنسیلوانیا گزارش داد.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.