سمعک های بدون نسخه کاربران جوان را جذب می کنند


دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی آیلا وینگ همیشه نمی‌دانند از سمعک معلم ۲۶ ساله‌شان چه بسازند. رایج ترین پاسخی که او می شنود: “اوه، مادربزرگ من هم آنها را دارد.”

اما سمعک‌های مادربزرگ هرگز این‌گونه نبودند: بلوتوث فعال و متصل به تلفن او، به خانم وینگ اجازه می‌دهد با یک لمس بین تنظیمات سفارشی جابجا شود. او می‌تواند در حین یک مترو سواری غرغروی دنیا را ببندد، در طول یک شب بیرون از خانه با دوستانش در بارهای پر سر و صدا بشنود و حتی با تغییر به «بچه‌های بی‌حوصله» دانش‌آموزانش را بهتر درک کند.

مجموعه‌ای از سمعک‌های جدید در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند و جذابیت بیشتری برای نسلی از بزرگسالان جوان ارائه می‌دهند که به گفته برخی کارشناسان، هم در اوایل زندگی دچار مشکلات شنوایی می‌شوند و هم – شاید به طرز متناقضی – با یک قطعه فناوری گران قیمت پمپاژ راحت‌تر شوند. صدا در گوش آنها

برخی از مدل‌های جدید، از جمله مدل Ms. Wing، توسط برندهای نسخه‌ای سنتی ساخته می‌شوند که معمولاً نیاز به مراجعه به متخصص دارند. اما سازمان غذا و دارو سال گذشته با اجازه فروش سمعک بدون نسخه بازار را باز کرد. در پاسخ، نام‌های تجاری مانند سونی و جبرا شروع به عرضه محصولات خود کردند و به موج جدیدی از طراحی‌ها و ویژگی‌هایی افزودند که برای مصرف‌کنندگان جوان جذاب بود.

پیت بیلزریان، یک جوان 25 ساله در ریچموند ویرجینیا، که از 7 سالگی این دستگاه ها را استفاده کرده است، گفت: “این سمعک های جدید جذاب هستند.” سمعک های رنگی با قالبی که دور گوش می چرخد. اما به‌طور فزاینده‌ای، این مدل‌ها جای خود را به مدل‌های شیک‌تر و کوچک‌تر با قابلیت‌های تکنولوژیکی بیشتر داده‌اند.

او گفت که امروزه به نظر می رسد هیچ کس متوجه الکترونیکی در گوش او نمی شود. اگر به عنوان یک موضوع مطرح شود، فقط آن را پاک می کنم و می گویم، “هی، من این AirPods های بسیار گران قیمت را دریافت کردم.”

کارشناسان می گویند افراد بیشتری در گروه سنی آقای بیلزریان ممکن است به ایرپادهای گران قیمت نیاز داشته باشند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اخیراً تخمین زده است که تا زمانی که آنها 30 ساله می شوند، حدود یک پنجم آمریکایی های امروزی شنوایی خود را به دلیل سر و صدا آسیب دیده اند. این تعداد به جمعیت قابل توجه جوانان مبتلا به کم شنوایی مرتبط با ژنتیک یا شرایط پزشکی اضافه می شود.

تعیین تعداد دقیق جوانانی که به سمعک نیاز دارند یا از آنها استفاده می کنند دشوار است، اما هم سازندگان دستگاه و هم کارشناسان پزشکی می گویند که جمعیت در حال افزایش است. تولیدکننده پیشرو داروهای تجویزی، Phonak، می‌گوید تعداد آمریکایی‌های بین 22 تا 54 ساله که سمعک‌های این شرکت را نصب کرده‌اند، 14 درصد بیشتر از افزایش برای کاربران تمام سنین دیگر بین سال‌های 2017 تا 2021 افزایش یافته است.

«به طور حکایتی، در دهه گذشته شاهد بوده ایم که جوانان بیشتری به دنبال محافظت از شنوایی هستند. دکتر کاترین وی. پالمر، مدیر بخش شنوایی شناسی و سمعک در مرکز پزشکی و بیمارستان کودکان دانشگاه پیتزبورگ، گفت: به نظر می رسد این جریان اصلی تر است، که عالی است.

کارشناسان می گویند دلایل متعددی وجود دارد که سمعک ها شکاف نسلی را کم می کنند. نگرش ها با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده است و باعث شده است که جوانان بیشتری مایل به امتحان کردن آنها باشند. و تعداد فزاینده‌ای از 20 نفره ممکن است به آنها نیاز داشته باشند، زیرا در دنیایی که به طور فزاینده‌ای غوطه‌ور است، حرکت می‌کنند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از یک میلیارد جوان در سراسر جهان در معرض خطر کم شنوایی ناشی از صدا هستند.

اما هنوز موانع قابل توجهی وجود دارد: سمعک ها گران هستند – به ویژه برای افرادی که فاقد بیمه پزشکی خوب هستند – و بیشتر آنها 1000 دلار یا بیشتر هزینه دارند. و گزینه‌ها می‌توانند گیج‌کننده و ناوبری دشوار باشند. بسیاری از مدل ها هنوز باید توسط شنوایی شناس تجویز شوند. و اگرچه ممکن است این ننگ در حال محو شدن باشد، اما به طور کامل از بین نرفته است.

داده‌های جمع‌آوری‌شده در سال 1989 توسط MarkeTrak، یک سازمان تحقیقاتی مصرف‌کننده که بخشی از صنایع شنوایی آمریکا است، نشان داد که افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند «در نظر گرفته می‌شوند که کمتر شایستگی، جذابیت کمتر، جوان‌تر و ناتوان‌تر هستند». اما امروز، این سازمان در گزارش اخیر خود گفت، کاربران سمعک «به ندرت یا هرگز احساس خجالت یا طرد شدن نمی‌کنند».

در حالی که ظهور سمعک‌های بدون نسخه گزینه‌های جدیدی را فراهم کرده است، غواصی در بازار را نیز پیچیده‌تر کرده است. ده ها برند برای انتخاب وجود دارد، از غلاف های کوچک داخل گوش گرفته تا آن هایی که از قوس های فلزی بلند در اطراف گوش استفاده می کنند. اکثر مدل های جدید دارای ظرفیت پخش بلوتوث هستند. و حتی برخی از گزینه های بدون نسخه را می توان به صورت آنلاین با ارسال رایگان سفارش داد.

Blake Cadwell وب‌سایتی Soundly را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مارک‌ها و قیمت‌های سمعک را پس از تلاش برای حرکت در بازار پیچیده، مقایسه کنند.

آقای کادول، 32 ساله، که در لس آنجلس زندگی می‌کند، گفت: «وقتی این فرآیند را شروع کردم، اصلی‌ترین چیزی که تجربه کردم این بود که دانستن اینکه از کجا شروع کنم و چگونه شروع کنم، دشوار است.

حتی تشخیص کم شنوایی نیز می تواند سخت باشد. افرادی که نگران شنوایی خود هستند ممکن است از یک متخصص گوش، حلق و بینی شروع کنند، و بسیاری از آنها به شنوایی شناسان یا کلینیک های شنوایی ارجاع داده می شوند، جایی که با ترکیبی از تست های شنوایی، معاینه فیزیکی یا تصویربرداری مواجه می شوند.

جولیان ژو، یک دانشجوی بین المللی 22 ساله در دانشگاه نیویورک، پس از اختلال در صدای زنگ شدید، که به عنوان وزوز گوش ناشی از کم شنوایی متوسط ​​تشخیص داده شد، انگیزه ای برای بررسی گوش های خود داشت. با این حال، او با سمعک فروخته نشده است. شنوایی شناس در ایالات متحده آنها را توصیه کرد، اما والدین او و پزشک خانواده آنها در چین به او گفتند که “فقط برای افراد مسن هستند.”

او گفت: “فقط نمی دانم که آیا این کار ضروری است یا نه.”

خانم ژو می‌گوید که “احتمالاً با صدای بلند به موسیقی گوش داده است” که باعث مشکلات شنوایی او شده است. به گفته انجمن کاهش شنوایی، که کم شنوایی ناشی از سر و صدا را یک بحران رو به رشد سلامت عمومی نامیده است، این یک نگرانی رایج است.

اگرچه داده‌های ردیابی طولانی‌مدت در دسترس نیست، این انجمن تخمین می‌زند که ۱۲.۵ درصد از آمریکایی‌های بین ۶ تا ۱۹ سال در نتیجه گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، به‌ویژه از طریق هدفون با صدای ناایمن، از دست دادن شنوایی دارند.

برای کسانی که به آنها نیاز دارند، موج جدید کمک‌های بدون نسخه می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از مدل‌های نسخه‌ای باشد. زینا جوادی، 27 ساله، که از 4 سالگی از سمعک استفاده می کند و در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس تحصیل می کند، گفت که این آنها را به انتخاب اول خوبی برای جوانان بیشتر تبدیل می کند.

او گفت: “این یکی از بزرگترین چیزهایی است که در مدت زمان طولانی در این فضا دیده ام.”

خانم وینگ، معلم مدرسه راهنمایی، گفت که تصمیم گرفت سمعک جدید خود را فقط چند ماه قبل از 26 سالگی بخرد و دسترسی به طرح بیمه درمانی والدینش را از دست بدهد. او گفت که در غیر این صورت، سمعک های نسخه ای 4000 دلاری غیرقابل قیمت بود.

خانم وینگ نگران دوام و اثربخشی کمک‌های بدون نسخه در مقایسه با جفت نسخه‌ای خود بود که انتظار دارد حداقل پنج سال طول بکشد.

او گفت: “من هم عینک می زنم و نمی توانم فقط از CVS عینک مطالعه بگیرم – باید آنها را از چشم پزشک تهیه کنم.” “در مورد سمعک من هم همینطور است.”

خانم وینگ گفت که همکاران زیادی در دهه 40 و 50 خود دارد که احتمالاً می توانند از سمعک بهره ببرند اما نگران برداشت های منفی هستند. او سعی می کند آن را از بین ببرد.

خانم وینگ گفت: «من به همه می‌گویم که می‌دانم سمعک دارم، فقط برای اینکه انگ کمتر شود.»