سندرز از NIH می خواهد تا در برابر داروسازان در مورد قیمت گذاری بایستد: شات


رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا، سناتور برنی سندرز، مستقل از ورمونت، دکتر مونیکا برتاگنولی را در جریان استماع تأییدیه‌اش برای انتخاب شدن به عنوان مدیر مؤسسه ملی بهداشت مورد سؤال قرار می‌دهد.

کوین دیچ/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کوین دیچ/گتی ایماژ


رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا، سناتور برنی سندرز، مستقل از ورمونت، دکتر مونیکا برتاگنولی را در جریان استماع تأییدیه‌اش برای انتخاب شدن به عنوان مدیر مؤسسه ملی بهداشت مورد سؤال قرار می‌دهد.

کوین دیچ/گتی ایماژ

آیا مؤسسه ملی بهداشت می تواند قیمت داروها را کاهش دهد؟ این دارو داروهای جدید را تأیید نمی کند یا هزینه ای برای آنها پرداخت نمی کند، اما نقش آن در تحقیقات دارویی به آن اهرم شگفت انگیزی می دهد.

سناتور برنی سندرز، رئیس کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی، به تایید دکتر مونیکا برتاگنولی به عنوان مدیر NIH رای منفی داد. سندرز، یک مستقل از ورمونت که با دموکرات‌ها در مجلس سنا تشکیل جلسه می‌دهد، گفت که فکر نمی‌کند برتاگنولی آماده ایستادگی در برابر صنعت داروسازی باشد.

اما سندرز به NPR می‌گوید که قصد دارد با برتاگنولی که در 7 نوامبر تایید شد، کار کند. او می‌گوید چیزی باید در NIH تغییر کند، که هر ساله میلیاردها دلار را صرف تحقیقات زیست‌پزشکی می‌کند که پایه‌های سود پرسود را برای صنعت دارو ایجاد می‌کند.

سندرز می‌گوید: «با وجود پول هنگفتی که مالیات‌دهندگان برای توسعه این داروها خرج می‌کنند، شرکت‌های دارویی محصول را دریافت می‌کنند و در نهایت بالاترین قیمت‌ها را در جهان برای آن از ما دریافت می‌کنند».

قراردادهای دولتی می توانند اهرمی را اعمال کنند

او می گوید واکسن کووید مدرنا نمونه ای از این مشکل است. این واکسن با همکاری موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، بخشی از NIH ساخته شده است. و دولت موافقت کرد که 100 میلیون دوز بخرد، حتی اگر در آزمایشات بالینی شکست خورد، توسط سازمان غذا و دارو مجاز نبود و همه آن دوزها در سطل زباله ریخته شد.

امیت سرپاتواری، دستیار مدیر برنامه مقررات، درمان و قانون در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید که دولت می‌توانست از اهرم‌های خود به‌عنوان تأمین‌کننده بیشتر استفاده کند. او می‌گوید: «این می‌توانست حداقل قیمت‌های معقول را برای آمریکایی‌ها تضمین کند و تضمین کند که آمریکایی‌ها بیشتر از مردم کشورهای دیگر پول نمی‌پردازند».

مدرنا قیمت واکسن کووید را در سال جاری از حدود 26 دلار در هر دوز به 130 دلار در هر دوز افزایش داد. این شرکت نقش NIH را کم اهمیت جلوه داده است.

به طور کلی، صنعت داروسازی اهمیت تحقیقات با بودجه NIH را در کار خود نادیده می گیرد. اما سرپاتواری می گوید که NIH در واقع بزرگترین سرمایه گذار تحقیقات زیست پزشکی در جهان است.

برای محافظت از آمریکایی ها می توان چیزهای زیادی در قراردادهای NIH گنجاند. او می‌گوید: «حداقل شرایطی وجود دارد که دسترسی منصفانه به نتایج همه این حمایت‌ها را تضمین می‌کند، کاملاً ممکن است،» و اضافه کرد که NIH برای انعطاف‌پذیری عضلات خود در قیمت‌گذاری مردد بوده است.

سندرز خواستار بررسی دقیق قرارداد صدور مجوز است

سندرز خواهان تغییر آن است و می گوید امیدوار است آژانس تحت رهبری جدید با صنعت داروسازی کمتر دلپذیر باشد. او ماه گذشته نامه‌ای ارسال کرد و از دولت درخواست کرد که اقدامات NIH برای اعطای مجوز انحصاری ثبت اختراع برای یک داروی سرطان دهانه رحم که در این آژانس توسعه داده شده است را به یک استارت‌آپ مرموز که در دلاور ثبت شده است بدون وب‌سایت اعطا کند.

این استارت آپ، Scarlet TCR، با یکی از کارمندان سابق NIH رابطه دارد و این معامله می تواند به شرکت اجازه دهد روزی برای یک اختراع دولتی قیمت های بالایی دریافت کند.

آژانس می گوید هیچ تصمیمی در مورد Scarlet TCR گرفته نشده است.

رنیت مایلز، سخنگوی NIH در ایمیلی به NPR نوشت: «نگرانی های NIH در مورد قیمت های بالای دارو و باری که آنها بر دوش بیماران و خانواده هایشان می گذارند، دارد. همانطور که در جلسه تایید سنا بیان شد، دکتر برتاگنولی تعهد خود را برای اطمینان از اینکه مزایای تحقیقات با بودجه NIH مقرون به صرفه و در دسترس همه آمریکایی ها باشد، ابراز کرده است.

مایلز افزود که برتاگنولی با کنگره همکاری خواهد کرد.



Source link