قطره های چشمی پس از شیوع باکتری های مقاوم به دارو به یاد می آیند


نیویورک – مقامات بهداشتی ایالات متحده روز پنجشنبه گفتند یک شرکت در حال فراخوانی قطره های چشمی بدون نسخه خود است که با شیوع عفونت های مقاوم به دارو مرتبط است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این هفته یک هشدار بهداشتی برای پزشکان ارسال کرد و گفت که شیوع حداقل 55 نفر در 12 ایالت را شامل می شود. یک نفر فوت کرد و حداقل پنج نفر دیگر از دست دادن بینایی دائمی داشتند.

این عفونت ها، از جمله برخی که در خون، ادرار و ریه ها یافت می شوند، با اشک مصنوعی EzriCare مرتبط بودند. بسیاری گفتند که از این محصول استفاده کرده اند، که روان کننده ای است که برای درمان سوزش و خشکی استفاده می شود.

قطره های چشمی با نام EzriCare به فروش می رسد و در هند توسط Global Pharma Healthcare ساخته شده است. سازمان غذا و دارو گفت که این شرکت تعداد زیادی از اشک مصنوعی EzriCare و محصول دیگری به نام Delsam Pharma’s Artificial Tears را فراخوانی کرده است.

FDA بر اساس مشکلات تولید از جمله عدم آزمایش و کنترل مناسب بسته بندی، فراخوان را توصیه کرد. این آژانس همچنین واردات به ایالات متحده را مسدود کرد.

این عفونت توسط باکتری به نام سودوموناس آئروژینوزا ایجاد شد. محققان آن را در بطری های باز EzriCare شناسایی کردند، اما آزمایشات بیشتر در حال انجام بود.

EzriCare، شرکتی که قطره های چشمی را در ایالات متحده عرضه می کند، گفت که از شواهدی که قطعی شیوع این بیماری را به این محصول مرتبط می کند آگاه نیست، اما توزیع قطره های چشمی را متوقف کرده است. همچنین در وب سایت خود اطلاعیه ای دارد که از مصرف کنندگان می خواهد استفاده از محصول را متوقف کنند.

عفونت در بیماران در کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، فلوریدا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، نوادا، تگزاس، یوتا، واشنگتن و ویسکانسین تشخیص داده شد. یک نفر در واشنگتن بر اثر عفونت خون درگذشت.

شیوع این بیماری به ویژه نگران کننده تلقی می شود، زیرا باکتری های محرک آن به آنتی بیوتیک های استاندارد مقاوم هستند.

محققان دریافتند این باکتری به هیچ آنتی بیوتیکی که به طور معمول در آزمایشگاه های بهداشت عمومی آزمایش می شود حساس نیست. با این حال، به نظر می رسد یک آنتی بیوتیک جدیدتر به نام سفیدروکل موثر است.

قطره های چشمی چگونه می توانند باعث عفونت در خون یا ریه شوند؟ چشم از طریق مجاری اشک به حفره بینی متصل می شود. باکتری ها می توانند از حفره بینی به داخل ریه ها حرکت کنند. مقامات CDC گفتند همچنین، باکتری‌ها در این قسمت‌های بدن می‌توانند عفونت‌ها را در سایر نقاط مانند خون یا زخم‌ها ایجاد کنند.

___

متیو پرون، خبرنگار AP در این گزارش مشارکت داشت.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.