قواعد رژیم کتوژنیک مشاوره – چه هک است؟

رژیم کتوژنیک برای بیماران قلبی رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این شکل از رژیم به فرد قدر می دهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتو با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند. وضعیت متابولیک کتوز در رژیم کتوژنیک، همانطور که گفته شد، در حالتی اتفاق میافتد که بدن به جای کربوهیدارت، از چربی برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده کند و این درست زمانی رخ میدهد که شما مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و به این ترتیب، عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی برای تامین انرژی سلولها کلمه پایانی رژیم کتوژنیک لاغری سریع است، محدود میکنید.

​Data h​as been c re​ated  by G SA  Con tent Gen᠎erat᠎or Demoversion.

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

این تغییرات با عادت کردن بدن به روند رژیم کتو اتفاق می افتد. ابتلا به میگرن بدون علائم پیشدرآمدی در زنان بیشتر از میگرنهای همراه با علائم پیشدرآمدی است، ولی در مردان هر دوی این میگرنها به یک میزان اتفاق میافتند. یکی از علائم کتوز “آنفولانزای کتوئی” است که شامل علائمی مانند ناراحتی معده، سردرد و خستگی دارد. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. ᠎This article h as be en  done ​with G SA  Con᠎te​nt  Gener ator Dem​ov ersion!

در شروع رژیم کتو شما به یک برنامه ریزی نیاز دارید.به این صورت یک برنامه ی غذایی قابل اعتماد پیش رو دارید.چیزی که میخورید بستگی به این دارد که شما چقدر برای رسیدن به حالت کتوز بدن خود عجله دارید.بیشترین حد کاهش کربوهیدرات بدن(کمتر از 15 گرم در روز)سریع ترین روش رسیدن به کتوز است. رسیدن به حالت کتوز ممکن است چند روز و گاهی بیشتر طول بکشد و برای اینکه در کتوز باقی بمانید باید به شدت کربوهیدرات ها و پروتئین را محدود کنید. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

خوراک مرغ طعمدار یک غذای ساده، سریع و در عین حال با طعمی متفاوت است که در رژیم کتو میتوانید آن را طبخ کنید. برای تزیین هر آووکادو نیز میتوانید در نهایت از مقداری پیازچه، بیکن و یک قاشق ماست استفاده کنید. اندازه ها در هر وعده نشان داده شده است. در واقع تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک بسیار بهتر از رژیمهای توصیهشدهی کمچربی هستند. رژیم های کتو واقعی دارای کربوهیدرات بسیار کم، چربی بالا و پروتئین متوسط هستند.

ثبت نام رژیم کتوژنیک

C on te nt h​as been c᠎re ated  with the  he​lp  of GSA C᠎onte᠎nt  G​enerat᠎or DE​MO !

آیا رژیم های کتوژنیک می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند؟ این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعدههای غذایی یا کم کردن آنها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. فواید این تغییر سبک زندگی کم کربوهیدرات توسط افراد مشهور مانند هالی بری، کورتنی کارداشیان و مگان فاکس مورد توجه قرار گرفته است. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود.

چربی مصرفشده، در وضعیت کتوز، در کبد به کتون تبدیل میشود که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را هم تامین کند. این اجسام کتونی به عنوان جایگزینی برای گلوکز عمل کرده و انرژی موردنیاز مغز را تامین میکنند. بخش اعظم کالری و انرژی روزانه رژیم کتوژنیک از چربی تامین میگردد. رژیم کتوژنیک از چربی های بدن شما برای تولید انرژی استفاده میکند بنابراین به طور واضح برای کاهش وزن مفید است. این ممکن است به این دلیل باشد که برای تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی لازم است.

دکتر کرمانی و رژیم کتوژنیک

در رژیم کتو انسولین بدن شما(هورمون ذخیره ی چربی در بدن) به اندازه ی کافی کاهش میابد و بدن شما را به یک ماشین سوخت چربی تبدیل میکند. رژیم کتو باعث میشود چربیها در کبد به «کِتون» تبدیل شوند. رژیم کتو باعث افزایش سطح تری گلسرید میشود که به کلسترول جریان خون مرتبط است. افزایش کتون در رژیم غذایی کتوژنیک، در پایین آمدن سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقش اساسی دارد. این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود. علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود.

رژیم کتوژنیک متناوب

این نوع غذاها علاوه بر این که ما را مدت بیشتری سیر نگه می دارند برای سلامتی هم مفید هستند چون در این نوع آشپزی شکم خود را از کربوهیدرات هایی که هیچ مواد مغذی هم ندارند پر نمی کنیم و در عوض موادی که برای سلامتی بدن لازم است را جایگزین می کنیم. بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. بررسی هایی که بر روی رژیم کتوژنیک انجام شده است نشان داده که این رژیم غذایی در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بیشتری داشته است.

 A​rticle has ᠎be᠎en c re at᠎ed  by G SA Co​nt en​t  Ge nera᠎tor DEMO᠎!

مطالعه دیگری روی ۳۴ فرد مسن نشان داد که کسانی که به مدت ۸ هفته از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی کمچرب پیروی می کردند، چربی بدن خود را از دست دادند. رژیم کتوژنیک اخیرا روی 1900 نفر برای درمان بیماری صرع مورد استفاده قرار گرفته است.این روش هنوز هم یکی از بهترین روش های درمان برای کودکانیست که بیماری صرع خارج از کنترل دارند. پس از ناپدید شدن لکهها، یک الگوی قهوهای تیره روی پوست باقی میماند. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید.

حلیم در رژیم کتوژنیک

اما افراد با فرهنگ های غذایی گوناگونی وجود دارند که به راحتی وارد فاز کتوز میشوند و مدت زمان طولانی بدون هیچگونه تأثیر منفی در رژیم کتو باقی میمانند. ممکن است بدن شما در کتوز کامل نباشد یا از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده نکند. ناگفته نماند که این رژیم بهعنوان یک درمان جدید برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کندکردن رشد تومورها کمک کند. زیرا اقدام به کاهش وزن میتواند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار بدهد و به همین منظور باید از یک رژیم قاعدهمند و درست، تحت نظر مشاور پیروی کنید.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. برخی از وبسایتها به متقاضیان خود پیشنهاد دریافت رژیم کتوژنیک رایگان را میدهند؛ اما به خاطر داشته باشید، ممکن است حتی با پیروی درست از قواعد رژیم کتوژنیک نیز به وزن ایدهآل خود نرسید و حتی به سلامت خود صدمه بزنید. یک مطالعه دیگر دراره بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که با رعایت کردن از این رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد.

رژیم کتوژنیک برای کودکان

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. یک مطالعه کوچک هم در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان میدهد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A۱C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. قبلاً فکر میشد ساکاروز و نشاسته به روشهای مشابهی متابولیزه میشوند و بنابراین از تغذیه قابل تعویض هستند، اما شواهد جدیدتر نشان داده بود که متابولیسم آنها تفاوت معنی داری دارد. یک مطالعه قدیمی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد بهبود میبخشد.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

طبق توصیهی کارشناسان از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا انتخابهای سالمتری داشته باشید مانند: آووکادو، آجیل، روغن زیتون و ماهی. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتر برای اضافه کردن چربیها به برنامهی غذایی است که باعث میشود در روزهای آزاد رژیم متعادلتری داشته باشید. به طور کلی در رژیم کتوژنیک استاندارد، مصرف کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود و جایش با چربیها، مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم پر میشود. زمانی که منبع سوختوساز بدن بهجای کربوهیدراتها، چربیهای مجاز مانند گوشت، ماهی، تخممرغ، آجیل و روغنهای سالم باشد بدن کتوز میشود.

نگران نباشید. دلیل این امر بهخاطر دفع محصولات جانبی حاصل از کتوز است. بهطور کلی، همه تریپتانها ظاهراً کارایی مشابه و عوارض جانبی یکسانی دارند. این رژیم هم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که میتوان نزدیک به زمانهای تمرین کربوهیدرات مصرف کرد. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است.

مردم اغلب از رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت برخی از شرایط پزشکی مانند صرع نیز کمک کند. اغلب افراد از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده می کنند ، اما رعایت این نوع رژیم می تواند به کنترل سایر بیماری ها نظیر صرع نیز کمک کند . برای فهمیدنش آزمایشهای خون، ادرار و تنفس در دسترس هستند، که میتواند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، مشخص کند که وارد کتوز شدهاید یا نه. با یک رژیم کتو، باید غذاهای سیر کننده و پر از چربی را مصرف کنید، که فرآیند سوخت و ساز چربی سوزی به نام کتوز را تحریک کند.