نظرسنجی نشان می‌دهد سیاه‌پوستان آمریکایی انتظار دارند در مطب با نژادپرستی روبرو شوند


افراد رنگین پوستی که دکتری شبیه آنها دارند، رضایت بیشتری از مراقبت های بهداشتی خود دارند. در اینجا، آبل ولدو و دکتر کلسی آنجل در مراسم کت سفید دانشگاه مینه‌سوتا در سال 2022 شرکت می‌کنند. نیمی از این کلاس از پزشکان در حال آموزش افراد رنگین پوست هستند.

آنتونی سوفل/ استار تریبون از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آنتونی سوفل/ استار تریبون از طریق گتی ایماژ


افراد رنگین پوستی که دکتری شبیه آنها دارند، رضایت بیشتری از مراقبت های بهداشتی خود دارند. در اینجا، آبل ولدو و دکتر کلسی آنجل در مراسم کت سفید دانشگاه مینه‌سوتا در سال 2022 شرکت می‌کنند. نیمی از این کلاس از پزشکان در حال آموزش افراد رنگین پوست هستند.

آنتونی سوفل/ استار تریبون از طریق گتی ایماژ

بسیاری از رنگین پوستان در این کشور می گویند که باید نحوه لباس پوشیدن خود را تغییر دهند و از نظر ذهنی خود را برای بدرفتاری احتمالی در هنگام مراجعه به پزشک آماده کنند. این یکی از یافته های هشیارکننده یک نظرسنجی بزرگ جدید است که میزان و پیامدهای تبعیض در زندگی آمریکایی از جمله مراقبت های بهداشتی را بررسی می کند.

این نظرسنجی توسط سازمان تحقیقات سلامت KFF انجام شده است. محققان از یک نمونه ملی از نزدیک به 6300 بزرگسال نظرسنجی کردند.

خبر خوب این است که در میان افرادی که در سه سال گذشته به دنبال مراقبت های بهداشتی بوده اند، مردم گزارش داده اند که در بیشتر مواقع تعاملات مثبت و محترمانه ای با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی داشته اند.

اما این نظرسنجی همچنین تفاوت‌های نگران‌کننده‌ای را در میان خطوط نژادی و قومی نشان داد. بزرگسالان بومی سیاه پوست، اسپانیایی، آسیایی و آمریکایی و بومی آلاسکا نسبت به همتایان سفیدپوست خود بسیار بیشتر از همتایان سفیدپوست خود گزارش می دهند که در طول بازدید از مراقبت های بهداشتی دارای تعاملات منفی هستند.

سامانتا آرتیگا، مدیر برابری نژادی و سیاست سلامت در KFF می‌گوید: «چیزهایی مانند گوش ندادن ارائه‌دهنده به آنها، پاسخ ندادن به سؤال یا پاسخ ندادن به درخواست مستقیم، تجویز نکردن داروهای ضددردی که فکر می‌کردند به آن‌ها نیاز دارند».

برای مثال، دو برابر زنان سیاه‌پوستی که در دهه گذشته زایمان کرده‌اند، در مقایسه با زنان سفیدپوست از داروهای مسکنی که فکر می‌کردند به آن‌ها نیاز دارند، خودداری کرده‌اند. مطالعات متعدد قبلی نشان داده است که بیماران سیاهپوست کمتر از بیماران سفیدپوست داروهای مسکن مناسب دریافت می کنند.

و به طور کلی، حداقل یک چهارم افراد رنگین پوست گفتند که پزشکان کمتر آنها را در تصمیم گیری در مورد مراقبت از خود دخالت می دهند. در برخی موارد، آرتیگا می‌گوید که برخی از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی داستان‌های خاصی را به اشتراک گذاشتند که در آن ابتدا نگرانی‌هایشان رد شد، اما بعداً مشخص شد که یک وضعیت سلامتی جدی است.

آرتیگا می‌گوید این نوع تجارب با رفتار ناعادلانه ممکن است به توضیح اینکه چرا سهم بزرگی از پاسخ‌دهندگان رنگین‌پوست که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که حداقل در برخی مواقع اقدامات خاصی را برای آماده شدن برای بازدید از مراقبت‌های بهداشتی انجام داده‌اند، کمک کند.

به عنوان مثال، احساس اینکه باید خیلی با احتیاط لباس بپوشند یا مراقب ظاهر خود باشند تا مورد احترام قرار گیرند و توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به حرف هایشان گوش دهد، یا اینکه گاهی اوقات خود را برای توهین احتمالی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در حین سلامت آماده می کنند. آرتیگا می گوید. شش از هر 10 پاسخ دهندگان سیاه پوست گفتند که مراقب نحوه نمایش خود هستند و/یا انتظار دارند در مراکز مراقبت بهداشتی مورد توهین قرار گیرند.

یکی دیگر از یافته‌های نگران‌کننده این مطالعه این است که بزرگسالان سیاه‌پوست با رنگ پوست تیره‌تر، تبعیض بیشتری را در زندگی روزمره گزارش می‌کنند. 62 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست که رنگ پوست خود را «بسیار تیره» یا «تیره» می‌گویند، در سال گذشته موارد تبعیض‌آمیز را گزارش کرده‌اند، در مقایسه با 42 درصد بزرگسالان سیاه‌پوست که رنگ پوستشان را «بسیار روشن» یا «روشن» می‌گویند. “

افراد رنگین پوست زمانی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آنها پیشینه نژادی یا قومیتی خود را به اشتراک می گذارند، به احتمال زیاد تعاملات محترمانه و مثبتی دارند.

این با تحقیقات رو به رشدی مطابقت دارد که نشان می‌دهد بیماران رنگین‌پوست بیشتر از تعاملات مراقبت‌های بهداشتی راضی هستند و در صورتی که پزشکانشان شبیه آنها به نظر می‌رسند، بیشتر به توصیه‌های پزشکی پایبند هستند. یک مطالعه اخیر در سراسر کشور حتی نشان داد که بیماران سیاهپوست در صورتی که در مناطقی با پزشکان سیاه‌پوست بیشتری زندگی کنند، عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

با این حال، داده‌های انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا نشان می‌دهد که پزشکان سیاه‌پوست و اسپانیایی تبار نسبت به سهم خود از جمعیت ایالات متحده به میزان قابل توجهی کمتر حضور دارند.

آرتیگا می‌گوید: «در اینجا یک فرصت واقعی از نظر افزایش تنوع نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی برای تأثیرات مثبت در تعاملات مردم در سیستم مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.

این نظرسنجی در تابستان سال 2023 انجام شد و اولین مورد از مجموعه مطالعاتی است که KFF در نظر دارد در مورد تأثیرات نژادپرستی و تبعیض انجام دهد.



Source link