منیزیم گلیسینات کمک خواب مورد علاقه جدید TikTok است


Eگاهی اوقات به نظر می‌رسد که افراد زیادی در TikTok چشم‌های تیره و مضطرب دارند. نسل‌هایی که بر این برنامه تسلط دارند – Gen Z و Millennials – همچنین آنهایی هستند که بیشتر در معرض اضطراب هستند، که ارتباط نزدیکی با اختلالات خواب دارد. پس جای تعجب نیست که وسایل کمکی خواب مانند آب گیلاس ترش، نویز قهوه ای، ملاتونین و CBD- وسایل ثابتی در پلت فرم رسانه های اجتماعی هستند.

اکنون، جامعه تندرستی این اپلیکیشن به جدیدترین مکملی که برای بهبود خواب ضعیف و اضطراب تبلیغ می‌شود، چسبیده است: منیزیم گلیسینات، یکی از تقریباً دوازده مکمل بدون نسخه که می‌تواند برای افزایش سطح منیزیم بدن استفاده شود. سازندگان محتوا اصرار دارند که به آن‌ها کمک می‌کند ساعت‌ها زودتر از حد معمول بخوابند، بی‌خوابی را کاهش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد در پایان روز آرام شوند. یکی از پرستاران در این اپلیکیشن، منیزیم گلیسینات را «مکمل جام مقدس» نامید.

پس آیا واقعا کار می کند؟

منیزیم چیست؟

البته منیزیم چیز جدیدی نیست. این یک عنصر معدنی است که به لطف غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها، لوبیاها و برخی از سبزیجات و لبنیات در بدن شما وجود دارد. در سلول‌های سیستم‌های مختلف بدن کار می‌کند تا ماهیچه‌ها، اعصاب و سایر قسمت‌ها را به درستی کار کنند. امیلی تارلتون، متخصص تغذیه و رژیم غذایی، می‌گوید: کسی که سعی دارد مکمل‌ها را به شما بفروشد ممکن است به شما بگوید که نیمی از بزرگسالان ایالات متحده دچار کمبود منیزیم هستند، و در حالی که این از نظر فنی درست است، بسیاری از ما هنوز به اندازه کافی دریافت می‌کنیم تا از هر گونه اثرات قابل توجه واقعی جلوگیری کنیم. محقق دانشگاه ورمونت شمالی کمبودهای قابل توجه منیزیم بسیار کمتر رایج است و اغلب با علائمی مانند خستگی، ضعف و حالت تهوع همراه است. با این حال، برخی از محققان همچنین پیشنهاد کرده‌اند که حتی ممکن است بین کمبود خفیف منیزیم و اختلالات خواب ارتباطی وجود داشته باشد.

در طبیعت، منیزیم همیشه در ترکیب با عناصر دیگر یافت می شود، به این معنی که راه های زیادی برای رساندن آن به بدن وجود دارد. محصولات و مکمل های منیزیم این تنوع شکل را منعکس می کنند. می‌توانید کپسول‌ها (مانند سیترات منیزیم)، افزودنی‌های نوشیدنی (مانند لاکتات منیزیم)، یا نمک‌هایی را بخرید که شامل سولفات منیزیم (معروف به نمک اپسوم) است و برای رساندن مقادیر کمی از ماده معدنی از طریق پوست طراحی شده‌اند. منیزیم گلیسینات محبوب است زیرا در بین اشکال کپسولی است که زیستی‌ترین شکل‌ها را دارند، به این معنی که مقدار بیشتری از این ماده معدنی می‌تواند توسط بدن استفاده شود.

آیا مکمل های منیزیم سلامت روان یا خواب را بهبود می بخشد؟

تارلتون یکی از معدود محققانی است که تأثیر منیزیم بر افسردگی را در یک کارآزمایی بالینی تصادفی، استاندارد طلایی مطالعات دارویی، مورد مطالعه قرار داده است. در مطالعه خود در سال 2017، او دریافت که افرادی که روزانه 248 میلی گرم منیزیم عنصری را از قرص های کلرید منیزیم مصرف می کردند، در طی شش هفته بهبودی در احساس افسردگی داشتند. در همان سال، بررسی 18 مطالعه کوچک نشان داد افرادی که مکمل‌های مختلف منیزیم مصرف می‌کردند، بهبود علائم اضطراب را گزارش کردند. او می‌گوید در مطالعه تارلتون، «یکی از عوارض جانبی دیگر افزایش خواب بود». اگرچه او اثرات مکمل‌های منیزیم را مستقیماً بر خواب مطالعه نکرده است، اما برای او منطقی است که این ماده معدنی به عنوان یک کمک‌کننده خواب عمل کند، به‌ویژه در اشکال زیست‌در دسترس‌تر مانند گلیسینات منیزیم و کلرید منیزیم. او می گوید: «منیزیم نقش بزرگی در انقباض عضلانی ایفا می کند. ورزشکاران گاهی از آن برای گرفتگی عضلات استفاده می کنند. بنابراین تئوری ما این است که عارضه جانبی شل شدن عضلات می تواند به خواب کمک کند.

هنگامی که کیفیت خواب در تحقیقات مکمل منیزیم ظاهر شد، اغلب به عنوان یک عارضه جانبی است. در مطالعاتی که منیزیم به افراد مبتلا به میگرن، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و چند بیماری دیگر داده شده است، گاهی اوقات بهبود خواب گزارش شده است، اما به ندرت به طور رسمی پیگیری می شود.

چند مطالعه مکمل‌های منیزیم را منحصراً به‌عنوان یک درمان بی‌خوابی مورد بررسی قرار داده‌اند، اما همه آن‌ها بسیار کوچک بوده و جمعیت خاصی را هدف قرار داده‌اند تا بتوان از آنها نتیجه‌گیری کرد. یکی از این مطالعات در سال 2012 فقط شامل شرکت کنندگان مسن بود و حجم نمونه فقط 46 نفر بود. یک مطالعه جدیدتر دیگر در سال 2019 شامل منیزیم به عنوان یک درمان بی خوابی بود، اما تنها به عنوان بخشی از مکملی که حاوی ملاتونین و ویتامین B نیز بود. در سال 2022، نویسندگان مروری که تمام مطالعات منیزیم را به عنوان یک درمان بی خوابی تجزیه و تحلیل کرد، به این نتیجه رسیدند که بدون مقدار بیشتری و تحقیقات طولانی تر، هیچ ارتباط قطعی بین منیزیم و خواب نمی تواند ترسیم شود.

بزرگ‌ترین نقش اصلی منیزیم در دنیای سلامت مدت‌هاست که برای درمان میگرن بوده است. فرمول ها و قوت های خاصی از طریق نسخه برای کسانی که از حملات رنج می برند در دسترس است. تئوری‌های کنونی درباره نحوه عملکرد منیزیم برای کاهش این علائم در درجه اول نشان می‌دهد که منیزیم به مغز نوعی تقویت برای از سرگیری عملکرد طبیعی می‌دهد، از جمله تعدیل انتشار سیگنال‌های شیمیایی و کشاندن عوامل شفابخش به آن ناحیه. در حالی که هیچ مدرک محکمی مبنی بر اینکه هر یک از این فرآیندها برای ذهن پرخواب نیز اعمال می شود وجود ندارد، تارلتون می گوید که این امر قابل قبول است.

نحوه استفاده ایمن از منیزیم

اگر می‌خواهید منیزیم را برای خواب، آرامش یا هر دلیل دیگری امتحان کنید، مهم است که مطمئن شوید واقعاً می‌دانید چقدر مصرف می‌کنید. و از آنجایی که مکمل‌ها مانند داروها تنظیم نمی‌شوند، قرص‌های منیزیم ممکن است ترکیبات دیگری نیز داشته باشند. او توصیه می‌کند همیشه برچسب بطری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تولیدکنندگان مقدار منیزیم عنصری (در اصل، فقط حجم خود ماده معدنی) موجود در قرص‌ها را فهرست کرده‌اند. یک متخصص مراقبت های بهداشتی بهترین گزینه برای راهنمایی شما به سمت یک دوز اولیه خوب است – و بررسی می کند که آیا اصلاً باید منیزیم مصرف کنید، زیرا مکمل ها بدون خطر نیستند. تارلتون می گوید: «عوارض جانبی بزرگ منیزیم زیاد اسهال، ناراحتی معده و در نهایت حالت تهوع و استفراغ است. “اینها به نوعی اولین علائم هستند” که ممکن است بیش از حد مصرف کنید.

تارلتون می‌گوید مانند هر وسیله‌ای برای خواب، بهتر است از مکمل‌های منیزیم کم استفاده کنید، زیرا اثرات آنها می‌تواند در طول زمان ضعیف شود. و قبل از شروع مصرف مکمل ها، بهداشت و عادات خواب خود را اصلاح کنید. “مصرف یک مکمل بسیار ساده تر از این است که به طور دقیق به دلایلی که در ابتدا خوب نمی خوابید نگاه کنید.”

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.