نوع JN.1 در حال حاضر در ایالات متحده غالب است.


تا آنجایی که کارشناسان می‌دانند، به نظر نمی‌رسد که JN.1 در بیشتر افراد باعث بیماری شدید شود، اگرچه حتی یک مورد خفیف نیز می‌تواند باعث شود که شما برای سه یا چهار روز احساس بدی داشته باشید. علائم عفونت JN.1 مشابه علائم ناشی از انواع قبلی کووید، از جمله سرفه، تب، بدن درد و خستگی است.

برای محافظت در برابر عفونت و بیماری شدید، کارشناسان همچنان پوشیدن ماسک، بهبود تهویه داخل خانه در صورت امکان، ماندن در خانه در صورت بیماری و دریافت آخرین واکسن کووید را توصیه می‌کنند.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌های به‌روزرسانی‌شده کووید-۱۹ منتشر شده در سپتامبر، آنتی‌بادی‌های مؤثری علیه JN.1 تولید می‌کنند که البته بسیار دور به نوع XBB.1.5، که واکسن‌ها برای آن طراحی شده‌اند، مرتبط است. ممکن است افراد به اندازه XBB.1.5 آنتی بادی علیه JN.1 نسازند، اما سطوح آن همچنان باید خطر را کاهش دهد.

دیوید هو، ویروس شناس در دانشگاه کلمبیا که سرپرستی تحقیق در مورد JN.1 و را بر عهده داشت، گفت: “در میان افرادی که اخیراً آلوده شده اند یا دوز تقویت کننده دریافت کرده اند، محافظت متقابل در برابر JN.1 باید کاملا مناسب باشد، مطالعات آزمایشگاهی ما نشان می دهد.” واکسن های کووید، که به عنوان یک مقاله پیش چاپ در اوایل دسامبر منتشر شد. تست سریع نیز یک ابزار ارزشمند باقی مانده است، و CDC می گوید تست هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد در تشخیص نوع JN.1 به خوبی کار می کنند.

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد موارد COVID-19 یک بار دیگر در حال افزایش است. در هفته 10 دسامبر، کمتر از 26000 بستری مرتبط با ویروس کرونا در بیمارستان رخ داد که نسبت به هفته قبل که نزدیک به 23000 مورد بود 10 درصد افزایش داشت. اما تعداد بستری شدن کووید در بیمارستان هنوز بسیار کمتر از اوج موج اول Omicron در ژانویه 2022 است و تا کنون تنها نیمی از آن چیزی است که در اوج “سه گانه” زمستان گذشته، زمانی که موارد COVID-19 بود، بوده است. آنفولانزا و RSV در همان زمان ظهور کردند.



Source link