عفونت های ادراری ممکن است توسط E. coli در عرضه گوشت ایالات متحده ایجاد شوند: شات


برخی از عفونت های دستگاه ادراری ممکن است در اثر مواد غذایی ایجاد شوند E. coli باکتری ها، تحقیقات نشان می دهد.

گتی ایماژ/وستند61


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

گتی ایماژ/وستند61


برخی از عفونت های دستگاه ادراری ممکن است در اثر مواد غذایی ایجاد شوند E. coli باکتری ها، تحقیقات نشان می دهد.

گتی ایماژ/وستند61

اگر عفونت ادراری داشته اید، در شرکت خوبی هستید. حدود 60 درصد از زنان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شوند. UTI منجر به بیش از یک میلیون مراجعه به اورژانس در سال و بیش از 2 میلیارد دلار هزینه پزشکی می شود.

بسیاری از این عفونت ها توسط سویه های رایج ایجاد می شوند E. coli باکتری هایی که انسان ها هزاران سال با آنها زندگی کرده اند. اما اکنون محققان در حال بررسی یک منبع ناراحت کننده برخی از بیماری ها هستند: عرضه گوشت.

UTI ادرار را دردناک یا دشوار می کند و می تواند در رابطه جنسی، خواب و ورزش اختلال ایجاد کند. گاهی اوقات می توانند باعث تب یا لرز شوند. اما از آنجایی که می‌توان آن‌ها را با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کرد، بیشتر به عنوان یک مزاحمت در نظر گرفته می‌شوند تا یک مشکل بهداشت عمومی. اگرچه اخیراً مقاومت چند دارویی در برابر برخی از باکتری ها، از جمله سویه های از E. coli، که باعث UTI می شود به یک نگرانی فزاینده تبدیل شده است.

اما بسیاری از بیش از 700 گونه شناخته شده از اشرشیاکلی بی ضرر هستند بنابراین نویسندگان یک مطالعه جدید به دنبال حل یک معما هستند: کدام گونه‌ها باعث عفونت می‌شوند و از کجا می‌آیند؟

آنها تصور می کردند که سیستم کشاورزی حیوانات ایالات متحده می تواند مقصر احتمالی باشد.

هم حیوانات مزرعه و هم انسان ها دارای گونه هایی هستند E. coli باکتری در روده آنها هنگامی که حیوانات مزرعه ذبح می شوند، باکتری های روده آنها می توانند گوشت خام را آلوده کنند که به نوبه خود می تواند سطوح آشپزخانه را در طول پخت و پز آلوده کند.

تیمی از محققان یک سال را صرف جمع‌آوری نمونه‌هایی از گوشت خام در فلگستاف، آریز کردند تا دریابند که آیا بین این گونه‌ها همپوشانی وجود دارد یا خیر. E. coli در عرضه گوشت و سویه هایی که می تواند مردم را بیمار کند.

لنس پرایس، استاد دانشکده بهداشت عمومی میلکن دانشگاه جورج واشنگتن و موسس مرکز اقدام مقاومت آنتی‌بیوتیکی، توضیح می‌دهد: «ما هر ماه دو بار از مرغ، بوقلمون و گوشت خوک از هر خواربار فروشی در شهر نمونه‌برداری می‌کردیم.

آنها همچنین نمونه های ادرار را از مرکز پزشکی Flagstaff از افرادی که به دلیل UTI در بیمارستان بستری بودند، جمع آوری کردند.

در مطالعه آنها که در مجله علمی منتشر شده است یک سلامتیمحققان دریافتند که حدود 8 درصد از عفونت های ادراری در Flagstaff را می توان به باکتری های گوشت نسبت داد. آنها تخمین می زنند که در سراسر کشور سالانه 640000 عفونت ناشی از مواد غذایی است. E. coli سویه های حیوانات

“مطالعه ما شواهد قانع کننده ای را ارائه می دهد که خطرناک است E. coli پرایس می‌گوید، سویه‌ها از طریق عرضه غذا از حیوانات غذایی به مردم راه می‌یابند و مردم را بیمار می‌کنند.

اسلحه ژنومیک ارتباط با دام را روشن می کند

برای مشخص کردن این ارتباط، محققان نمونه‌های گوشت و ادرار را به آزمایشگاه خود آوردند و آنها را کشت دادند. E. coliپل کیم، یکی از نویسندگان، مدیر اجرایی مؤسسه پاتوژن و میکروبیوم در دانشگاه آریزونا شمالی توضیح می دهد. آنها توالی یابی ژنومی را برای بازرسی DNA میکروب ها انجام دادند.

این به آنها کمک کرد بخش‌هایی از DNA را از باکتری‌هایی که مخصوص سویه‌های حیوانی هستند و سایرین که مخصوص سویه‌های موجود در افراد هستند، شناسایی کنند. پرایس توضیح می دهد: “ما شروع به تشخیص کردیم که، هی، این بسته های کوچک DNA هستند که واقعاً به شدت با مرغ مرتبط هستند.” برخی دیگر می توانند به شدت با گوشت خوک مرتبط باشند و برخی دیگر با مردم.

کیم توضیح می دهد: «تحلیل ژنومی به ما اجازه داد تا تعدادی از سویه های مختلف را با هم تطبیق دهیم.

درجه همپوشانی بین E. coli تیم جانسون، استاد کالج دامپزشکی در دانشگاه مینه‌سوتا که به مطالعه بیماری‌های طیور و ژنومیک می‌پردازد، می‌گوید که سویه‌های گوشت و نمونه‌هایی که در نمونه‌های بیماران مبتلا به عفونت ادراری یافت می‌شوند، شگفت‌انگیز بود.

جانسون می‌گوید: «وقتی برای اولین بار داده‌ها را دیدم، از اتصال بسیار غرق شدم. E.coli از گوشت او به راه‌هایی اشاره می‌کند که باکتری‌ها می‌توانند مواد غذایی را آلوده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند وارد آب آبیاری شوند و محصولات را آلوده کنند.

کیم می‌گوید تصویر بزرگ، این مطالعه نشان می‌دهد که «تعداد زیادی وجود دارد E. coli سویه هایی وجود دارند که باعث عفونت ادراری می شوند و شما می توانید آنها را از طریق تامین مواد غذایی دریافت کنید.

توقف بیماری انسانی ممکن است در مزرعه شروع شود

محققان قصد دارند به ردیابی ارتباط بین عرضه غذا و UTI انسان ادامه دهند. این مطالعه به آنها اجازه داد تا یک پلتفرم داده ایجاد کنند که امیدوارند بر روی آن کار کنند. کیم توضیح می‌دهد که این شبیه به این است که اف‌بی‌آی پایگاه‌داده‌ای از اثر انگشت DNA مجرمان را ایجاد کرد که می‌توانند برای حل جنایات جستجو کنند. “ما برای آن نداشتیم E. coliاو می‌گوید، یا برای UTI تا انجام این مطالعه.

این نوع دانش می تواند به استراتژی های جدیدی برای جلوگیری از گسترش باکتری هایی که باعث UTI می شوند منجر شود.

به عنوان مثال، مطالعه به دو مورد اشاره می کند E. coli سویه هایی که دارای حدت بالایی هستند، از جمله ST131-اچسویه 22 که در عملیات طیور یافت شده است. مطالعه قبلی نشان داد که این سویه ممکن است وسیله ای برای عفونت انسان باشد.

به نظر می رسد که این سویه باعث ایجاد بیماری در پرندگان در عملیات طیور می شود، بنابراین جانسون می گوید برخی از کشاورزان گله های خود را در برابر آن واکسینه می کنند. جانسون توضیح می‌دهد: «آنها از چیزی که واکسن خودزا نامیده می‌شود استفاده می‌کنند. آنها برای گله از سویه های باکتری جدا شده از حیوانات در گله سفارشی شده اند. او می‌گوید درک بهتر همپوشانی بین بیماری‌های انسانی و بیماری‌های حیوانی می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا اقدامات پیشگیرانه پیشگیرانه را انجام دهند.

جانسون می‌گوید: «اگر سویه‌ای مشکل‌ساز پیدا کردید که مرغ‌ها یا بوقلمون‌ها را می‌کشد، که می‌تواند تهدیدی برای ایمنی غذا باشد، آن‌ها می‌توانند واکسن‌هایی را علیه این گونه‌ها بسازند تا سعی کنند آنها را از انبارها حذف کنند.»

مراقب نحوه استفاده از گوشت خام باشید تا از عفونت ناشی از غذا جلوگیری کنید E. coli.

متیو اشمور /Getty Images/EyeEm


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

متیو اشمور /Getty Images/EyeEm


مراقب نحوه استفاده از گوشت خام باشید تا از عفونت ناشی از غذا جلوگیری کنید E. coli.

متیو اشمور /Getty Images/EyeEm

راه های پیشگیری از عفونت ادراری

دکتر Michelle E. Van Kuiken، متخصص اورولوژی متخصص در پزشکی لگن زنان، در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می‌گوید: عفونت‌های ادراری شامل تعامل پیچیده‌ای از باکتری‌ها، میکروبیوم‌ها، سیستم ایمنی و آناتومی ما هستند. و ون کویکن می گوید که بیماران باید بدانند که ممکن است به دلیل عواملی که خارج از کنترل شخصی آنهاست بیمار شوند.

ون کویکن می‌گوید: «ما این ارتباط را می‌بینیم و باید بدانیم که کشاورزی در مقیاس بزرگ چگونه می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. او می افزاید: «تا حدی، زنان با این تصور که اشتباهی انجام می دهند یا چیزهایی است که می توانند آن را اصلاح کنند، به آنها بدی شده است».

اگرچه ممکن است برخی از عوامل ایجاد کننده آنها خارج از کنترل شما باشد، نکاتی مبتنی بر شواهد وجود دارد که ارزش تلاش برای جلوگیری از عفونت ادراری مکرر را دارد.

1. آناتومی خود را درک کنید

الودی جوی دیلوبانزا، متخصص اورولوژی در بیمارستان بریگهام و زنان توضیح می‌دهد افرادی که با آناتومی زنانه متولد می‌شوند، بیشتر مستعد عفونت‌های دستگاه ادراری هستند. مجرای ادرار که ادرار را از مثانه خارج از بدن حمل می کند، معمولاً در زنان کوتاهتر است و در مجاورت بسیار نزدیک به مقعد قرار دارد.

راه E. coli در نهایت حمله به مجرای ادرار به نوعی ناخوشایند است، اما نتیجه نهایی این است که باکتری از مدفوع ما خارج می شود. و اگر درست پاک نکنید (از جلو به عقب)، می‌تواند به مجرای ادرار ختم شود، جایی که می‌تواند به مجاری ادراری حمله کند.

رابطه جنسی نیز می تواند نقش داشته باشد. در طول رابطه جنسی آلت تناسلی در واژن، باکتری – که می تواند در بافت نزدیک مقعد زندگی کند – می تواند در امتداد آلت تناسلی به سمت ورودی مجرای ادرار حرکت کند. به همین دلیل است که ادرار کردن بعد از رابطه جنسی برای دفع برخی از باکتری ها هوشمندانه است.

2. هیدراته بمانید

دیلوبانزا می گوید، مصرف مایعات کافی برای حفظ تولید ادرار کافی مهم است. او می‌گوید: «بهترین دفاع بدن ما در برابر باکتری‌های مهاجم، شست‌وشو دادن آن است. “من دوست دارم به بیمارانم توصیه کنم حداقل روزانه شش فنجان آب مصرف کنند.”

3. مراقب بهداشت آشپزخانه باشید

E. coli نمی تواند در دمای بالا دوام بیاورد، بنابراین اگر گوشت خود را با حداقل دمای توصیه شده بپزید، باکتری ها را از بین خواهید برد.

تیم جانسون از دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید خطر بزرگ‌تر ممکن است بهداشت ضعیف آشپزخانه باشد. “این یک تصور غلط رایج است که بیشتر انتقال از مرغ به انسان با خوردن گوشت نیم پز اتفاق می افتد. و واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به طور کامل طبخ می کنند. [it]او می گوید، به خصوص طیور.

به ظروفی که گوشت خام را لمس کرده اند، مانند تخته برش، چاقو و کاردک دقت کنید. جانسون هشدار می دهد: «اگرچه فکر می کنید ممکن است آنها را کاملاً شسته باشید، شاید این کار را نکرده باشید. مایع گوشت خام نیز می تواند روی سطوح پیشخوان نفوذ کند، بنابراین به جایی که خارج می شود توجه کنید و آن را تمیز کنید.

USDA نکاتی در مورد چگونگی جلوگیری از آلودگی متقاطع در آشپزخانه و زمانی که در خارج از منزل روی کباب هستید، دارد.

4. مکمل ها ممکن است به جلوگیری از عفونت های مکرر کمک کنند

بر اساس بررسی انجمن اورولوژی آمریکا، چندین مطالعه نشان می دهد که مکمل های کرن بری می توانند به کاهش خطر عفونت ادراری مکرر کمک کنند. ترکیبات موجود در زغال اخته، معروف به پروآنتوسیانیدین، ممکن است به جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به پوشش مجرای ادرار کمک کند. اما دیلوبانزا می‌گوید که شواهد متفاوت است و او اشاره می‌کند که معمولاً غلظت کافی از ترکیبات در بسیاری از آب‌های کرن‌بری شیرین‌شده که در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته می‌شوند وجود ندارد تا تفاوتی ایجاد کند. بنابراین اگر می خواهید آن را امتحان کنید، برخی از پزشکان به جای آن مکمل های کرن بری را پیشنهاد می کنند.

اگرچه تا به امروز تحقیقات کمتری انجام شده است، اما داده های رو به رشدی وجود دارد که از استفاده از مکمل دیگری، D-Mannose، نوعی پلی ساکارید حمایت می کند. ون کویکن توضیح می دهد که D-Mannose به سرعت از طریق ادرار دفع می شود. هنگامی که باکتری ها به پلی ساکارید متصل می شوند، می توانند به دفع آنها از دستگاه ادراری کمک کنند. ون کویکن می گوید: «این یک مکمل بی خطر است که بدون نسخه در دسترس است.

5. با نزدیک شدن به یائسگی و بعد از آن، از کرم استروژن واژینال استفاده کنید

دیلوبانزا می‌گوید از آنجایی که بدن زن در طول سال‌های منتهی به یائسگی شروع به تولید استروژن کمتری می‌کند، خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری می‌تواند افزایش یابد. او می‌گوید: «از دست دادن استروژن می‌تواند ریزمحیط واژن ما را تغییر دهد و ما را مستعد ابتلا به عفونت‌های ادراری کند». باکتری های خوبی که واژن ما را مستعمره می کنند ممکن است پس از تغییرات یائسگی کمتر زنده بمانند.

برای زنانی که در دوران پیش از یائسگی یا بعداً با عفونت های ادراری مکرر سروکار دارند، برخی از پزشکان توصیه می کنند برخی از بیماران را با استروژن موضعی واژینال شروع کنند.

ون کویکن می‌گوید: «من را شگفت‌زده می‌کند که چند زن در این رده سنی قرار می‌گیرند که درباره استروژن واژن چیزی نشنیده‌اند. احتمالاً یکی از مهمترین کارهایی که می توانیم برای جلوگیری از عفونت های مکرر دستگاه ادراری انجام دهیم این است [prescribe] استروژن موضعی.”

ویرایش و تحقیقات بصری توسط Carmel Wroth. ویرایش صدا توسط جین گرین هاگ.