واکنش یک متخصص تغذیه به روند گلایسین ویروسی TikTok


گلیسین – یک ترکیب واحد که در غذاها یافت می شود – تیک تاک را طوفان می کند.

این ترکیب برای مدتی در حال افزایش بوده است، اما اخیراً به لطف یک آگهی تجاری اطلاعاتی که هدف آن «دختران گلیسین» است، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گروهی خاص از زنان جوان که وسواس زیادی به مکمل‌های در حال ظهور دارند. اما این جرقه گفتگویی را برانگیخت، و بسیاری از مردم تعجب کردند که دقیقاً چیست – و آیا ارزش گرفتن آن را دارد یا خیر.

برای کمک به پاسخ به این سؤالات، با یکی از متخصصان تغذیه ثبت نام شده خود کاترین باسبام صحبت کردیم تا به این علم بپردازیم.

گلیسین چیست؟

گلیسین یکی از اسیدهای آمینه است که بلوک های سازنده پروتئین در بدن شما هستند. باسبام توضیح می‌دهد: «این یک اسید آمینه غیر ضروری در نظر گرفته می‌شود، زیرا بدن می‌تواند گلیسین تولید کند، برخلاف اسیدهای آمینه ضروری، که فقط از منابع غذایی می‌توان به دست آورد.»

گفته می شود، مقدار گلیسینی که بدن شما تولید می کند اغلب برای رفع نیازهای روزانه شما کافی نیست. در حالی که می توانید مکمل های گلیسین بخرید، اسید آمینه به طور طبیعی در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات نیز یافت می شود.

مزایای بالقوه

Basbaum توضیح می دهد: “عملکرد اصلی گلیسین کمک به رشد و سلامت سلول های بدن است.” با این حال، تحقیقات نشان داده است که ممکن است مزایای بیشتری برای مصرف اسید آمینه وجود داشته باشد که عبارتند از:

برای این فواید به چه مقدار گلیسین نیاز دارید؟ خوب، هیچ مرجع رسمی دریافت رژیم غذایی برای آن (یا هر یک از اسیدهای آمینه غیر ضروری، برای آن موضوع) وجود ندارد. با این حال، برخی مطالعات مصرف 1.5 تا 3 گرم در روز را پیشنهاد می کنند. باسبام می گوید که یک فرد بالغ در حال حاضر به طور متوسط ​​حدود 2 گرم در روز مصرف می کند.

واکنش یک متخصص تغذیه به روند TikTok واکنش یک متخصص تغذیه به روند TikTok

چگونه گلیسین را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

اگر می خواهید مصرف گلیسین خود را افزایش دهید، Basbaum توصیه می کند که پروتئین را در رژیم غذایی خود در اولویت قرار دهید. او می گوید: «یک راه خوب برای اطمینان از دریافت اسید آمینه کافی از طریق پروتئین های غذایی مانند گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ، لبنیات، محصولات سویا، لوبیا و حبوبات است. می توانید میزان پروتئین مصرفی خود را از طریق برنامه MyFitnessPal پیگیری کنید تا ایده خوبی از میزان مصرف فعلی خود داشته باشید.

و در مورد مکمل‌های گلیسین مرسوم که ممکن است در سراسر TikTok مشاهده کنید، Basbaum فعلاً از مصرف آنها جلوگیری می‌کند. در عوض، به غذای واقعی بچسبید. او هشدار می‌دهد: «نه تنها می‌توانید معمولاً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از طریق یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید، بلکه اغلب شرط مطمئن‌تری است زیرا مکمل‌های غذایی به‌شدت توسط FDA تنظیم نمی‌شوند.»





Source link