چرا موسیقی تیلور سوئیفت ما را بسیار احساساتی می کند؟


یک پیشنهاد برای توده‌ها: اکنون زمان خوبی است که طرفداران تیلور سویفت را بررسی کنید. پس از ماه‌ها انتظار شدید، این سوپراستار یازدهمین آلبوم استودیویی خود را ارائه کرد. بخش شعرای شکنجه شده، در روز جمعه—و Swifities در همه جا در حال از دست دادن ذهن خود هستند.

از دیدگاه علوم اعصاب، پاسخ منطقی است. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی سیستم پاداش مغز را فعال می کند و باعث آزاد شدن انتقال دهنده عصبی دوپامین می شود. لیندسی هالادی، دانشیار علوم اعصاب و روانشناسی در دانشگاه سانتا کلارا می گوید: «ما می دانیم که موسیقی به دلایل مختلف به شدت با احساسات مرتبط است. سرعت موسیقی در واقع می تواند نوسانات عصبی را تعدیل کند که گاهی اوقات امواج مغزی نامیده می شود. این می تواند نحوه ارتباط کل مغز را تغییر دهد.» به همین دلیل است که ممکن است پس از گوش دادن به موسیقی شاد، برای مثال، یا پس از یک شب بتهوون، احساس انرژی بیشتری کنید.

اما چه چیزی در مورد موسیقی سوئیفت وجود دارد که تا این حد عمیق طنین انداز می شود؟ چندتا پرسیدیم روانشناسانی که در نقش سویفتی ها مهتاب می گیرند.

او درباره چیزهایی می خواند که همه ما تجربه می کنیم

سال گذشته، زمانی که میلیون‌ها نفر در تلاش بودند بلیت‌های تور Eras را بگیرند، دانشجویان دانشگاه مسیحی تگزاس به سختی تلاش می‌کردند تا وارد کلاس «روان‌شناسی (نسخه تیلور») شوند، کلاس جدیدی که توسط روان‌شناس رشد، نائومی اکاس ارائه شده بود. او می‌گوید: «ما موضوعات و مضامین مختلفی را از موسیقی یا زندگی او می‌گیریم و دیدگاهی توسعه‌گرایانه برای آن اعمال می‌کنیم. به عنوان مثال، کلاس ها بر روی خیانت، انتقام، جذابیت و جدایی متمرکز شده اند.

در یکی از کلاس های اخیر، اکاس بازی کرد مارجوری، ویرانگر همیشه آهنگی که به مادربزرگ سوئیفت ادای احترام می کند. (من باید از شما سوال می پرسیدم، باید از شما می پرسیدم که چگونه باشیدبسیاری از 120 دانش آموز شروع به گریه کردند و از آنها پرسیدند که آیا می توانند چند دقیقه فرصت داشته باشند تا به مادربزرگ یا مادر یا پدرشان پیامک بدهند. همه ما می‌گفتیم، آیا امروز به کلاس ادامه می‌دهیم؟ اکاس به یاد می آورد زیرا ما بسیار غمگین هستیم.

ادامه مطلب: تیلور سویفت ۵ مرحله غم را در آغوش می‌گیرد. شما باید؟

این موضوع از جهانی بودن موضوعاتی که سوئیفت نورافکن می کند صحبت می کند. او می گوید: «همه ما از دست دادن را تجربه می کنیم. “همه ما دوستانی را تجربه می کنیم که به ما صدمه می زنند و می خواهیم به آنها پاسخ دهیم و از آنها انتقام بگیریم. همه ما عاشق می شویم، همه از عشق می افتیم.» Ekas می‌گوید با دانستن اینکه سوئیفت آنچه را که ما احساس می‌کنیم، به احساسات ما اعتبار می‌بخشد، می‌گوید – به شما اجازه می‌دهد بدانید که خوب است به آن دلشکستگی یا شادی متمایل شوید.

اشعار او در مغز ما نقش می بندد

وقتی موسیقی احساسی را برمی انگیزد – شاید عصبانیت اگر فقط به آن گوش داده باشید خون بد، یا اگر داری حسرت لباس پوشیدن هالادی می‌گوید در تکرار – احتمالاً خاطرات قوی‌تری را تجربه خواهید کرد. او می‌گوید: «احساسات قوی این توانایی را دارند که نحوه پردازش خاطرات را تغییر دهند. چه احساسات مثبت یا منفی، آنها می توانند بر نحوه ذخیره اطلاعات مغز ما تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که ما رویدادهای پیش پا افتاده را به خاطر نمی آوریم، مانند آنچه دو هفته پیش برای ناهار خوردیم، اما موقعیت های هیجان انگیز یا آسیب زا در حافظه ما سوخته است. هالادی می‌گوید: «ما می‌خواهیم آن اطلاعات را حفظ کنیم، و مغز ما در انجام این کار بسیار خوب است، وقتی نشانه‌ای از آن به دست می‌آید. بنابراین اگر در حال حاضر دریافت آن برای شما سخت است لندن خیلی طولانی از سر شما، سرزنش اشعار تکان دهنده: ستون فقراتم از بالا بردن ما از تپه شکافت… تو قسم خوردی که دوستم داری اما سرنخ ها کجا بودند؟

او آسیب پذیر است – پس ما هم آسیب پذیر هستیم

سوئیفت به طور غیرمعمولی در مورد زندگی خود صحبت می کند و اشعار خام را در مورد چالش ها و پیروزی های شخصی خود می نویسد. (در ثانیه های اول آهنگ جدید دو هفته، او اعلام می کند: من یک الکلی فعال بودم تا زمانی که هیچ کس متوجه زیبایی جدید من نشدنائومی تورس-مکی، روانشناس در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک می گوید که این آسیب پذیری می تواند تأثیر عمیقی بر شنوندگان داشته باشد. مشتریان تورس-مکی، سوئیفت را بیشتر از آنچه انتظار دارید در جلسات مطرح می کنند و به عنوان یک کاتالیزور برای درون گرایی عمیق تر عمل می کند. چند نفر پیش من آمده‌اند و می‌گویند، من فقط داشتم به این موسیقی تیلور گوش می‌دادم، یا داشتم دوباره این آلبوم را مرور می‌کردم، و ناگهان توانستم تمام این احساسات را که واقعاً برایم سخت بود، احساس کنم. او می گوید. همانطور که تورس-مکی اشاره می کند، سوئیفت در موسیقی خود به موضوعاتی مانند اختلالات خوردن، افسردگی و شک به خود اشاره می کند یا به آنها اشاره می کند – و این می تواند به برخی افراد اجازه دهد که احساس کنند می توانند همین کار را انجام دهند.

او به ویژه به دختران و زنان احساس دیده شدن می دهد

جنسیت در احساساتی که موسیقی سوئیفت جرقه می زند نقش دارد. تورس-مکی خاطرنشان می کند که هنجارهای اجتماعی همچنان به محدود کردن و اخراج دختران و زنان ادامه می دهند – به ویژه تجربیات، علایق و احساسات آنها، که همه آنها می توانند احمقانه یا بی ربط تلقی شوند. با این حال یکی از نیازهای اساسی روانشناختی ما احساس دیده شدن و درک شدن است. تورس-مکی می‌گوید: آهنگ‌های سوئیفت «واقعاً به شنوندگان این احساس را می‌دهند که دختران در واقع می‌توانند غمگین، عصبانی و گم شوند». “هر تجربه احساسی مهم است، و ارزش خواندن در مورد آن را دارد.”

ادامه مطلب: چرا نمی توانید آن کنسرت تیلور سویفت را خیلی خوب به خاطر بسپارید؟

به علاوه، آهنگ‌های سوئیفت به بررسی نکات ظریف زندگی می‌پردازد که اغلب مختص زنان است. بگیر تحمل کن، که در آن او فریاد می زند: کنار در منتظر می مانم انگار یک بچه هستم / از بهترین رنگ هایم برای پرتره خود استفاده می کنم / میز را با چیزهای شیک می چینم / و تماشا می کنم که تحملش می کنی. کری مک‌بروم، روانشناس در بروکلین، می‌گوید: «چیزی که او درباره آن صحبت می‌کند انجام کار عاطفی برای یک مرد و عدم قدردانی از آن است. او در حال لمس آن تجربه منحصر به فرد خاص زنانه است که این همه کار احساسی از شما انتظار می رود، و سپس به رسمیت شناخته نشدن یا تایید یا تمجید یا پاداش برای آن انجام نمی شود. مک‌بروم به یاد می‌آورد که وقتی برای اولین بار آهنگ را می‌شنید، مشتی به دل می‌رفت و فکر می‌کرد: «خدای من، تیلور، از دفتر خاطرات من برو بیرون».

او به ما کمک می کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم

مک‌بروم می‌گوید، سوئیفت در ایجاد احساس جهانی در تجارب شخصی برتر است – و وقتی با تجربه‌ای که او به صورت غزلی توصیف می‌کند ارتباط برقرار می‌کنیم، احساس می‌کنیم که بخشی از “جامعه بزرگتر دلشکسته یا شادمان” هستیم. ما متوجه می‌شویم که افراد دیگر نیز تجربه‌های مشابهی را تجربه کرده‌اند، و این احساس یکپارچگی با میلیون‌ها طرفدار است. روسری بدنامی را که سوئیفت در خانه خواهر سابقش ترک کرده است، در نظر بگیرید. همه چیز خوبه. مک بروم انتظار دارد که بسیاری از شنوندگان این آهنگ را دوست داشته باشند زیرا آنها نیز روسری یا چیزهای احساسی دیگری را در خانه شخصی جا گذاشته اند و درک می کنند که برای همیشه گم شده است. «آسان است که مهر خود را روی آن بگذاری، و سپس بفهمی که دنیا پر از افرادی است که زخم‌هایی بر زندگی یکدیگر گذاشته‌اند. و من فکر می کنم که او این کار را با استفاده از چنین تصاویر خاصی انجام می دهد.”

ادامه مطلب: زبان عشق در واقع رابطه شما را بهبود می بخشد

به علاوه، ارتش سوئیفتی‌ها وجود دارند که دور ستاره و یکدیگر جمع شده‌اند. اکاس که 45 سال دارد، اخیراً از یک دوست 79 ساله تماس گرفت که برای اولین بار به سوئیفت گوش داد و از شنیدن او لذت برد. کلاس او به ایده های هدیه تولد برای یک سوئیفتی 8 ساله کمک کرد. و یکی از معدود دانش‌آموزان پسر او به او گفت که در کلاس ثبت نام کرده است زیرا می‌خواهد بتواند با خواهرانش که طرفدار هستند ارتباط برقرار کند. وقتی Ekas سال گذشته به تنهایی به تور Eras Swift رفت، ساعت ها با گروهی از غریبه ها سرگرم شد. او می‌گوید سوئیفت «بسیار مثبت و نشاط‌آور است» که به جامعه طرفدارانش می‌آید و به پرورش وابستگی عاطفی به کارش کمک می‌کند.

او از سر و کله زدن با ما لذت می برد

در روزهای منتهی به بخش شعرای شکنجه شدهانتشار، Ekas و شاگردانش از سوراخ خرگوش پس از سوراخ خرگوش از تئوری ها و حدس و گمان در مورد آلبوم جدید افتادند. سوئیفت – که مشهور است عاشق انداختن تخم‌مرغ‌های عید پاک – از یک کتابخانه پاپ‌آپ نصبی پر از سرنخ‌هایی برای رمزگشایی پرده برداری کرد. اکاس می‌گوید همه چیزهای گیج‌کننده «به رابطه‌ای که ما فکر می‌کنیم با او داریم وارد می‌کند». ما فکر می کنیم، اوه، او می دهد من این سرنخ را تقویت می کند که ما با او و موسیقی او احساس می کنیم. به علاوه، تلاش برای کشف پیام های پنهان انتظار را تشدید می‌کند، طرفداران را به جنون می‌اندازد – این بدان معناست که احساسات ما قبلاً در حال افزایش در آلبوم جدید بودند. این تقریباً یک واکنش احشایی را تضمین می کند. اکاس می‌گوید: «من فکر می‌کنم او واقعاً آن را دوست دارد و از سر و کله زدن با ما لذت می‌برد. “احساس می‌کنم که او این هفته با گربه‌هایش و تراویس می‌نشیند: “ها ها ها”.



Source link