پس از شیوع سرخک، مقامات نسبت به تهدیدات جدید احتیاط می کنند


سرخک، یک بیماری بسیار مسری اما قابل پیشگیری، در حال افزایش است و هشداری در مورد خطرات ناشی از تقویت جنبش ضد واکسن است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها امسال بیش از 58 مورد ثبت شده در کل سال 2023 ثبت کرده است، اگرچه انتظار نمی رود این آژانس تا روز جمعه آمار دقیقی را منتشر کند. روز دوشنبه، آژانس به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه کرد که اطمینان حاصل کنند که بیماران واکسینه نشده، به ویژه آنهایی که به خارج از کشور سفر می کنند، در جریان واکسیناسیون خود قرار بگیرند.

دکتر مانیشا پاتل، افسر ارشد پزشکی در بخش بیماری‌های تنفسی CDC، گفت که احتمالاً به دلیل افزایش شدید سرخک در سراسر جهان، همراه با سفر بهاری به برخی مناطق با شیوع بیماری از جمله بریتانیا، تعداد موارد همچنان در حال افزایش است.

تقریباً تمام موارد در ایالات متحده تاکنون مربوط به مسافران واکسینه نشده است. دکتر پاتل گفت: “ما شاهد شیوع گسترده سرخک در سراسر کشور نخواهیم بود.” “اما ما انتظار داریم موارد و شیوع بیشتری رخ دهد.”

سرخک یکی از مسری ترین بیماری هاست. هر فرد مبتلا می تواند ویروس را به 18 نفر دیگر منتقل کند. این ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود و می‌تواند تا دو ساعت پس از خروج فرد مبتلا از اتاق باقی بماند و به سرعت در خانه‌ها، مدارس و مراکز نگهداری از کودکان پخش شود.

در شیکاگو، یک مورد سرخک در یک پناهگاه مهاجران به 13 نفر افزایش یافته است، که CDC را بر آن داشت تا تیمی را برای کمک به مهار شیوع بفرستد. (به نظر می رسد دو مورد دیگر در شهر نامرتبط باشند.)

در فلوریدا، هفت دانش آموز در یک مدرسه ابتدایی به سرخک مبتلا شدند، حتی زمانی که جراح عمومی ایالت، دکتر جوزف لاداپو، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کودکان واکسینه نشده باید به مدرسه بروند یا خیر، به والدین واگذار کرد.

در جنوب غربی واشنگتن، مقامات سرخک را در شش عضو بالغ واکسینه نشده یک خانواده ساکن در دو شهرستان شناسایی کردند. و در آریزونا، یک مسافر بین المللی مبتلا به سرخک در یک رستوران شام خورد و ویروس را به حداقل دو نفر دیگر منتقل کرد.

سرخک در سال 2000 در ایالات متحده حذف شد و کودکان آمریکایی معمولاً برای حضور در مدرسه باید واکسینه شوند. با این حال موارد پراکنده هر چند سال یک بار منجر به شیوع بیشتر بیماری می شود. اما اکنون کاهش نرخ واکسیناسیون که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تشدید شده است، کارشناسان را نگران تجدید حیات کرده است.

دکتر سعد عمر، رئیس دانشکده بهداشت عمومی O’Donnell در UT Southwestern در دالاس، گفت: زمانی که واکسیناسیون با تاخیر انجام می شود، “اولین بیماری که ظاهر می شود سرخک است، زیرا بسیار عفونی است.”

به گفته CDC از هر 10 فرد واکسینه نشده که در تماس نزدیک با بیمار سرخک هستند، 9 نفر مبتلا می شوند.

سرخک در کشورهایی با نرخ بالای ایمن سازی و مراقبت های پزشکی خوب بسیار کمتر کشنده است. کمتر از سه نفر از هر 1000 کودک آمریکایی مبتلا به سرخک در نتیجه عوارض شدیدی مانند ذات الریه یا آنسفالیت، تورم مغز، جان خود را از دست خواهند داد.

با این حال، از هر پنج نفر مبتلا به سرخک، یک نفر ممکن است در بیمارستان بستری شود.

از آنجایی که شیوع گسترده سرخک نادر بوده است، اکثر آمریکایی ها، از جمله پزشکان، ممکن است بثورات قرمز پر جنب و جوش را که همراه با علائم تنفسی در عفونت سرخک است، تشخیص ندهند. آنها ممکن است تأثیر این بیماری را بر افراد و جوامع فراموش کرده باشند.

دکتر کریستین هان، اپیدمیولوژیست ایالتی آیداهو، که سال گذشته شامل مجموعه کوچکی از موارد بود، گفت: «بیشتر افراد بخش بهداشت محلی ما هرگز شیوع سرخک را ندیده اند.

او گفت: «این یک چالش بزرگ برای ما خواهد بود که در صورت و زمانی که شیوع بعدی خود را دریافت کنیم، پاسخ دهیم.

قبل از معرفی اولین واکسن سرخک در دهه 1960، این بیماری سالانه حدود 2.6 میلیون نفر را در سراسر جهان از بین می برد. اما تأثیر کامل آن ممکن است بسیار بیشتر باشد.

سرخک سیستم ایمنی را فلج می کند و به سایر پاتوژن ها اجازه می دهد راحت تر وارد بدن شوند. یک مطالعه در سال 2015 تخمین زد که سرخک ممکن است بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری های عفونی در کودکان را به خود اختصاص دهد.

دکتر مایکل مینا، مدیر ارشد علمی شرکت سلامت دیجیتال eMed و سابقاً یک اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan گفت: حدود یک ماه پس از بیماری حاد، سرخک می تواند اولین پاسخ بدن به سایر باکتری ها و ویروس ها را خفه کند. .

دکتر مینا، که نویسنده اصلی این مطالعه در سال 2015 بود، گفت که این باعث می‌شود بیماران «به شدت مستعد ابتلا به ذات‌الریه باکتریایی و موارد دیگر شوند».

او افزود: «این برای افرادی که در چند هفته اول پس از سرخک قرار دارند بسیار خطرناک است.

این ویروس همچنین باعث ایجاد نوعی فراموشی سیستم ایمنی می شود. به طور معمول بدن باکتری ها و ویروس هایی را که قبلا با آن ها مبارزه کرده است «به یاد می آورد». دکتر مینا و همکارانش در سال 2019 نشان دادند که افراد مبتلا به سرخک بین 11 تا 73 درصد از مجموعه ایمنی خود را که به سختی به دست آورده‌اند از دست می‌دهند، از دست دادنی که می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد.

این بدان معنا نیست که بدن دیگر اصلاً آن عوامل بیماری زا را نمی شناسد، اما زرادخانه سلاح های موجود برای مبارزه با آنها را کاهش می دهد.

دکتر مینا گفت: “مردم باید آگاه باشند که اگر تصمیم می گیرند واکسن نزنند، این موقعیتی است که خود و خانواده خود را در آن قرار می دهند.”

CDC دریافت اولین دوز واکسن سرخک را پس از 12 ماهگی، و دومی در سنین 4 تا 6 سالگی توصیه می کند. حتی یک دوز از واکسن 93 درصد موثر است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، واکسیناسیون سرخک از 56 میلیون مرگ بین سال های 2000 تا 2021 جلوگیری کرد.

نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده نشان داده است که در سال تحصیلی 2022-23 از 95 درصد در سال 2020-2019 به 93 درصد کاهش یافته است – سطح مورد نیاز برای محافظت از همه افراد جامعه. نرخ معافیت های واکسیناسیون در 40 ایالت و ناحیه کلمبیا افزایش یافت.

در یک نظرسنجی در سال گذشته، کمی بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان گفتند که مدارس دولتی باید واکسیناسیون سرخک را انجام دهند، در حالی که این میزان قبل از همه‌گیری حدود 80 درصد بود. (حمایت از واکسن در میان دموکرات ها ثابت است.)

دکتر عمر گفت، در حالی که نرخ واکسیناسیون در سطح ملی یا دولتی ممکن است بالا باشد، ممکن است بخش‌هایی از واکسیناسیون کم وجود داشته باشد که برای ویروس سرخک تداخل ایجاد می‌کند.

او گفت که اگر موارد واکسینه نشده کافی برای تداوم شیوع وجود داشته باشد، حتی آنهایی که واکسینه شده اند اما ممکن است ایمنی آنها کاهش یافته باشد آسیب پذیر هستند.

در آیداهو، 12 درصد از کودکان مهدکودک سابقه واکسیناسیون ندارند. دکتر هان گفت که برخی از این شکاف ناشی از ناتوانی یا عدم تمایل والدین به اشتراک گذاری سوابق با مدارس است و نه به این دلیل که فرزندانشان واکسینه نشده اند.

او گفت که با این حال، مدارس آنلاین که از طریق همه‌گیری شیوع پیدا کردند و همچنان در ایالت محبوب هستند، بالاترین میزان معافیت واکسن را دارند.

در ماه سپتامبر، مرد جوانی از آیداهو پس از سفرهای بین‌المللی، سرخک را دوباره آورد و آنقدر بیمار شد که در بیمارستان بستری شد. او در طول مسیر، همسفران دو پرواز، ده ها کارمند بهداشتی و درمانی و بیماران و 9 نفر از اعضای خانواده واکسینه نشده را در معرض دید قرار داد. هر 9 نفر به سرخک مبتلا شدند.

دکتر هان گفت که آیداهو با شیوع این بیماری “بسیار خوش شانس” بود زیرا خانواده در یک منطقه دور افتاده زندگی می کردند. اما به احتمال زیاد بسیاری از مناطق دیگر در ایالت وجود دارند که مهار شیوع در آنها دشوار است.

او اضافه کرد: «اگر بخواهید، ما مقدار زیادی چوب داریم.

برخی از شیوع‌های بزرگ در سال‌های اخیر در میان گروه‌های عظیمی از افراد واکسینه نشده، از جمله آمیش‌ها در اوهایو و جامعه یهودیان ارتدکس در شهر نیویورک منفجر شد.

در سپتامبر 2018، یک کودک واکسینه نشده از اسرائیل به نیویورک بازگشت و ویروس سرخک را که در طی یک شیوع در آن کشور شناسایی شده بود، منتقل کرد.

حتی با وجود اینکه این شهر نرخ بالای واکسیناسیون را حفظ می‌کند، تنها همین مورد شیوعی را ایجاد کرد که تقریباً 10 ماه ادامه داشت، که بزرگترین آن در دهه‌های اخیر در کشور بود. این شهر برای اولین بار در بیش از 100 سال یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.

دکتر Oxiris Barbot، کمیسر بهداشت شهر در آن زمان و اکنون رئیس و رئیس اجرایی United Hospital Fund گفت: «ما بیش از 100 زنجیره انتقال داشتیم.

او به یاد می آورد: «صاف نگه داشتن این یک چالش بود. و اینکه مجبور به بررسی بیش از 20000 مواجهه از این قبیل باشیم، بسیار بزرگ بود.

مقامات شهر با همکاری رهبران جامعه، با عجله حدود 200000 دوز واکسن را تجویز کردند. بیش از 550 کارمند شهر در این پاسخ مشارکت داشتند و هزینه نهایی برای اداره بهداشت شهر به بیش از 8 میلیون دلار رسید.

دکتر پاتل گفت که CDC با ادارات بهداشت ایالتی و محلی برای شناسایی نقاط کم واکسیناسیون و آماده سازی آنها برای شیوع بیماری کار می کند. این آژانس همچنین به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آموزش می دهد تا علائم سرخک را تشخیص دهند، به ویژه در بیمارانی که سابقه سفرهای بین المللی دارند.

سرخک یک دشمن لغزنده است، اما بهداشت عمومی از نزدیک با ابزارهای مورد نیاز برای مهار آن آشنا است: غربالگری، ردیابی تماس ها و واکسیناسیون افراد مستعد.

دکتر عمر گفت: «ما تماشاگران درمانده نیستیم. تمرکز باید بر سلامت عمومی گوشت و سیب زمینی باشد.

صوتی تولید شده توسط تالی آبکاسیس.



Source link