من از ChatGPT به عنوان مربی شخصی من استفاده کردم. خوب پیش نرفت


من عاشق دویدن هستم. من با خوشحالی ساعت ها می دوم (و اغلب در طول ماراتن این کار را انجام می دهم). اما از من بخواهید که یک فشار را انجام دهم، ممکن است گریه کنم. من واقعا از تمرینات قدرتی متنفرم.

متأسفانه برای من، برای شما و برای دوندگانی که می‌خواهند سریع‌تر شوند، بسیار خوب است. بنابراین تصمیم گرفتم دو جلسه تمرین قدرتی در هفته را برای آمادگی برای دویدن ماراتن بوستون در بهار امسال اضافه کنم.

من تمریناتی را می خواستم که برای بهبود سرعتم طراحی شوند، اما نمی خواستم برای یک مربی شخصی پول خرج کنم. مطمئن نبودم چگونه شروع کنم، به ChatGPT روی آوردم.

چت بات برنامه تمرینی را که انتظارش را داشتم را به من نداد – و بعد از تقریباً یک ماه پیروی از توصیه‌های آن، دیگر علاقه‌ای به تمرینات قدرتی نداشتم. اما در طول مسیر چیزهایی یاد گرفتم که ممکن است به من کمک کند تا دونده بهتری شوم.

درس 1: ChatGPT چندان یک مربی نیست

چت ربات رایگان هوش مصنوعی OpenAI بر روی حجم وسیعی از داده ها از منابع سراسر اینترنت آموزش دیده است تا بتواند به درخواست ها با متنی شبیه انسان پاسخ دهد. برای آزمایش توصیه های تمرینی آن، ابتدا از آن خواستم تا یک برنامه تمرینی ماراتن ایجاد کند.

به عنوان یک مربی دونده که بیش از دوازده ماراتن را به پایان رسانده است، درک خوبی از برنامه تمرینی جامد دارم. نتایج ChatGPT چنین نبود. اگرچه به من می‌گفت که حدود شش روز در هفته با سرعت‌ها و مسافت‌های مختلف بدوم (تا اینجا خیلی خوب است)، سرعت‌ها و فواصل تپه‌ها را بدون جزئیات ضروری مانند سرعت یا دور ذکر کرد. همچنین به من اجازه دویدن بیش از 14 مایل را نداد، به غیر از پیشنهاد دویدن یک ماراتن کامل یک هفته قبل از پایان – چیزی که هیچ مربی قانونی هرگز توصیه نمی‌کند، زیرا این برای بدن بسیار سنگین است که نمی‌تواند مفید باشد، به خصوص بسیار نزدیک به روز مسابقه. من این سوال را دو بار دیگر پرسیدم و جزئیاتی در مورد سطح آمادگی جسمانی و اهدافم اضافه کردم. الان فقط به من گفت تا 12 مایل بدو. در مقایسه، طولانی ترین دویدن در اکثر برنامه های ماراتن قابل احترام 18 تا 22 مایل است.

ادامه مطلب: مغز شما نمی خواهد شما ورزش کنید

پیدا کردن یک برنامه آموزشی مناسب به صورت آنلاین کار سختی نیست. بنابراین، اگرچه انتظار نداشتم که ChatGPT یک رژیم غافلگیرکننده اختراع کند، اما از اینکه برنامه‌هایی که به گوش می‌رسید بسیار ضعیف و گاهی غیرقابل درک بودند، شگفت‌زده شدم. اما شاید من نباید بودم. ریچارد بیلی، نایب رئیس بخش محصولات، هوش مصنوعی و داده‌ها در PEAR Health Labs، که مالک اپلیکیشن تناسب اندام مبتنی بر هوش مصنوعی Aaptiv است، توضیح می‌دهد که آنچه ChatGPT به خوبی انجام می‌دهد این است که یک خروجی زبان طبیعی مانند انسان ایجاد می‌کند. اما در حالی که چت ربات طوری طراحی شده است که به نظر می رسد می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند، نمی داند.

مهارت اصلی ChatGPT در ایجاد صدای انسان نهفته در ارائه توصیه های متخصص است. این وب‌سایت حتی شامل یک سلب مسئولیت برای «بررسی حقایق خود» می‌شود که بیان می‌کند ربات چت برای ارائه مشاوره نیست. با این حال، مردم در حال حاضر از سایت برای پیشنهادات تمرینی استفاده می کنند. (OpenAI به درخواست نظر برای این قطعه پاسخ نداد.)

درس 2: ChatGPT ایده های ورزشی مناسبی ایجاد کرد

اگرچه در آزمون تورنسل طرح ماراتن من شکست خورد، هنوز می‌خواستم ببینم که آیا ChatGPT می‌تواند ایده‌هایی برای تمرینات قدرتی به من بدهد. پس از پرسیدن «کدام تمرینات تمرینی قدرتی فقط با وزن بدن به من کمک می‌کند سریع‌تر بدوم»، 12 تمرین را فهرست کرد که نسبتاً محکم به نظر می‌رسیدند و تقریباً به تمام گروه‌های عضلانی اصلی مورد استفاده در دویدن ضربه زدند. اما وقتی شروع به انجام تمرین کردم، متوجه شدم که هیچ اطلاعاتی در مورد ست ها، تکرارها، یا اینکه آیا باید هر تمرین را یک به یک در مقابل یک دایره انجام دهم، ندارم.

من تنها کسی نیستم که متوجه شده ام تمرینات ChatGPT جزئیات اساسی را از دست داده اند. یک مطالعه ژانویه 2024 که تمرینات ایجاد شده توسط ChatGPT را ارزیابی کرد، نشان داد که توصیه‌های ورزشی آن تنها 41 درصد جامع است – به این معنی که پاسخ‌های آن شامل تمام شش مؤلفه تجویز ورزش کالج پزشکی ورزشی آمریکا نمی‌شود: فراوانی، شدت، زمان، نوع، حجم، و پیشرفت

ادامه مطلب: این بهترین زمان روز برای تمرین است

با این حال، محققان متوجه شدند که تمرینات 90٪ دقیق هستند. بیشتر اشتباهات مربوط به این بود که به مردم می‌گفتیم در مواقعی که نیازی به ورزش ندارند، مجوز پزشکی دریافت کنند. این ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما لیندا پسکاتلو، استاد بخش حرکت شناسی در دانشگاه کانکتیکات و یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید که این می تواند افراد را از ورزش به طور کلی منصرف کند. او می‌گوید: «اجازه گرفتن از کسی برای دریافت مجوز پزشکی یک عامل بازدارنده اصلی برای انجام یک برنامه ورزشی است.

اگر درست انجام شود، هوش مصنوعی پتانسیل واقعی برای به حرکت درآوردن بیشتر ما را دارد. در گزارشی که اخیراً توسط شرکت پوشاک ورزشی ASICS تأمین شده است، 62 درصد از زنان هزینه بالای مربیان را به عنوان مانع اصلی برای ورزش نام بردند. یک چت ربات رایگان و با دسترسی آسان که توصیه‌های تمرینی هدفمند و درخواستی را در مقیاس انبوه ارائه می‌کند، می‌تواند یک موهبت برای سلامت عمومی باشد.

درس 3: تمرینات چت بات کسل کننده و بدون الهام هستند

دو هفته پس از برنامه تمرینی قدرتی، متوجه شدم که برخی از حرکات را نادیده می‌گیرم و به جای آن حرکات دیگری را عوض می‌کنم. مشکل این بود که من به Coach ChatGPT اعتماد نداشتم. آیا واقعاً نیاز به انجام بورپی داشتم یا اینکه چت بات به سادگی در مقاله‌ای تصادفی «تمرین برای دوندگان» با آن‌ها مواجه شد؟ پاسخ ها هیچ اطلاعاتی در مورد من ندادند چرا من حرکات یا پیوندها را برای یادگیری بیشتر انجام می‌دادم، بنابراین مدام کارآمدی تمرین‌ها را زیر سوال بردم.

همچنین، تمرین خسته کننده بود، از تمرینات پایه کلاس بدنسازی آمریکایی که علیرغم تمام اطلاعات شخصی که در اعلاناتم گنجانده بودم، کاملاً بی ارزش بود.

پسکاتلو می‌گوید: «علم تجویز ورزش، و هنر وجود دارد». ممکن است یک ربات تمرینات تجویز شده من را کامل کرده باشد و به نتایجی رسیده باشد، اما من آنقدر انسان هستم که نمی‌توانم همان 12 حرکت آرام را با ذوق و شوق انجام دهم – به خصوص بدون مربی که مرا به آن نگه دارد. کریستی لارسون، یک مربی شخصی ساکن نیویورک، می‌گوید: «این به هیچ وجه برای انسانیت به حساب نمی‌آید. مطمئناً، اگر شما هم یک ماشین بودید، ممکن است یک برنامه آموزشی بسیار خوب بنویسد.

درس 4: اگر مجروح شدید به انسان مراجعه کنید

در یک لحظه، عضله سرتوریوس من در رانم شروع به عمل کرد. از ChatGPT پرسیدم، “اگر عضله سارتریوسم درد می کند، می توانم همچنان بدوم؟” پاسخی مبهم و طولانی به من داد که دقیقاً «نه» نبود، اما پیشنهاد کرد که اگر «درد خفیف و رو به بهبود است» به فعالیت‌های کم‌تأثیر مانند پیاده‌روی ادامه دهم.

من این موضوع را با جسیکا زاپوتکن مربی دونده آدیداس مستقر در نیویورک مطرح کردم. آیا این توصیه درست یا بیش از حد محافظه کارانه بود؟ او به من می‌گوید: «این سؤال باعث می‌شود درباره موضوعی فکر کنم که درباره آن زیاد با ورزشکاران صحبت می‌کنم، که تمایز بین درد و ناراحتی است. او می‌گوید: انواع مختلفی از آسیب‌دیدگی وجود دارد و تعیین اینکه چه چیزی صرفاً بخشی از تمرین در مقابل نشانه‌های آسیب است، مستلزم «فهرستی از سؤالات» است. این یکی دیگر از مشکلات مربیان هوش مصنوعی است: آنها سوال نمی پرسند، همانطور که یک مربی انسانی معمولا این کار را می کند.

ادامه مطلب: آیا باید از فوم غلتک استفاده کنم؟

Bayly از PEAR Health Labs می گوید: “شما باید در مورد ورودی های خود بسیار مراقب باشید، زیرا اگر ورودی های بدی داشته باشید، خروجی های بدی خواهید داشت.” یک چت ربات مولد هوش مصنوعی تا حد زیادی به اطلاعاتی که به طور گسترده در دسترس است متکی است. فکر نمی‌کنم تفاوت زیادی بین یک برنامه عمومی وجود داشته باشد که ممکن است بتوانید آن را از اینترنت دانلود کنید و برنامه‌ای که ربات چت ممکن است آن را بازگرداند، اگر شما به اندازه کافی خاص نباشید. برنامه‌های تمرینی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Aaptiv از کاربران می‌خواهند به سؤالات متعددی در مورد اهداف، تجربه، سن و موارد دیگر پاسخ دهند تا توصیه‌های شخصی‌سازی شده را ایجاد کنند، که سپس با ردیابی کارهایی که کاربر در برنامه انجام می‌دهد، در Netflix بیشتر اصلاح می‌شوند.

مشکل اینجاست که کسی که برای ایده‌های ورزشی به دنبال هوش مصنوعی است احتمالاً نمی‌داند دقیقاً چه جزئیاتی را برای دریافت مفیدترین پاسخ باید به اشتراک بگذارد.

الیزابت آکینوال، مربی قدرتی ساکن شیکاگو، می گوید: «کسی که مهارت نوشتن یک دستور عالی را دارد، احتمالاً مهارت کافی برای نوشتن تمرین را دارد. از سوی دیگر، او اضافه می‌کند، اگر کسی از ChatGPT برای تمرین کمک می‌خواهد، ممکن است دانش لازم را نداشته باشد که متوجه شود وقتی چیزی حواس‌پرتی مانند برنامه‌های تمرینی ماراتن من به بیرون می‌ریزد. او می گوید: «آنها قدرت تشخیص ندارند که بگویند، نه، درست به نظر نمی رسد.

بنابراین ChatGPT برای چه چیزی در دنیای تناسب اندام خوب است؟

پسکاتلو می گوید: «تنوع». یکی از قابلیت هایی که هوش مصنوعی در هر حرفه ای دارد این است که می تواند یک ابزار جستجوی عالی باشد. با اعلان دقیق، می‌توانید تنظیمات برگزیده خود را مشخص کنید و خروجی‌ای تولید می‌شود که گزینه‌های بیشتری از آنچه اکنون احساس می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد.» لارسون این احساس را تکرار می‌کند و می‌گوید که بهترین استفاده از آن توسط فردی با تجربه است که فقط به دنبال مخلوط کردن چیزها با یک ایده جدید برای افزودن به چرخش خود است.

با این حال، برای دریافت بهترین نتایج، باید در یک جمعیت محدود قرار بگیرید. پسکاتلو می‌گوید که تیم او دریافته است که توصیه‌های ChatGPT در حال حاضر نسبت به بزرگسالان مغرضانه است و فاقد آگاهی فرهنگی یا ملاحظات مربوط به ناتوانی‌ها است. تجزیه و تحلیل آنها همچنین خوانایی را در سطح کالج به دست آورد.

ادامه مطلب: 3 حرکت ورزشی موثر که نیازی به تجهیزات ندارند

علیرغم اینکه ChatGPT به مربی شخصی رایگانی که می‌خواستم تبدیل نشد، من هنوز برخی از تمرین‌های قدرتی توصیه شده آن را به طور منظم انجام می‌دهم. من هنوز سریع‌تر نشده‌ام، اگرچه باید ببینیم در روز ماراتن چه اتفاقی می‌افتد.

متوجه می‌شوم که مدام برمی‌گردم تا از ChatGPT سؤالات تمرینی خود را در ساعت 3 صبح بپرسم که خیلی احمقانه یا بی‌اهمیت به نظر می‌رسند تا انسان دیگری را آزار دهم. بعد از یک جلسه صحبت با یک متخصص تغذیه ورزشی، زمانی که نیاز به توضیح ساده در مورد «پتانسیل آنابولیک» داشتم، بسیار مفید است. چند نتیجه اول که گوگل ارائه کرد خیلی علمی بود، اما وقتی از ChatGPT خواستم آن را برای یک دانش‌آموز کلاس هشتمی تعریف کند، دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بودم دریافت کردم: «توانایی بدن برای ساختن و ترمیم بافت، به‌ویژه ماهیچه‌ها». من در نهایت از آن برای آنچه طراحی شده است استفاده می کنم: نه برای دادن توصیه های ورزشی، بلکه برای تولید زبانی با صدای طبیعی و آسان برای درک.



Source link