مردی کلیه خوک اصلاح شده ژنتیکی را پیوند زد و تاریخچه پزشکی ایجاد کرد: عکس


جراحان اولین پیوند کلیه خوک اصلاح شده ژنتیکی را به یک انسان زنده در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون انجام دادند.

میشل رز/ بیمارستان عمومی ماساچوست


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

میشل رز/ بیمارستان عمومی ماساچوست


جراحان اولین پیوند کلیه خوک اصلاح شده ژنتیکی را به یک انسان زنده در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون انجام دادند.

میشل رز/ بیمارستان عمومی ماساچوست

پزشکان در بوستون روز پنجشنبه گفتند، جراحان برای اولین بار یک کلیه از خوک اصلاح شده ژنتیکی را به یک فرد زنده پیوند زده اند.

بیمارستان عمومی ماساچوست اعلام کرد، ریچارد اسلیمن، 62 ساله، از ویموث، ماساچوست، که از بیماری کلیوی در مرحله نهایی رنج می برد، روز شنبه این عضو را طی یک عمل چهار ساعته دریافت کرد. بیمارستان گفت: حال او خوب است و انتظار می‌رود روز شنبه مرخص شود.

اسلایمن در بیانیه ای که بیمارستان منتشر کرد، گفت: “من آن را نه تنها راهی برای کمک به خود، بلکه راهی برای ایجاد امید برای هزاران نفری که برای زنده ماندن نیاز به پیوند دارند، دیدم.”

این روش جدیدترین پیشرفت در یک مسابقه سریع برای ایجاد خوک های اصلاح شده ژنتیکی است که کلیه ها، کبد، قلب و سایر اندام ها را برای کمک به کاهش کمبود اعضا برای افرادی که نیاز به پیوند دارند فراهم می کند.

دکتر تاتسو کاوای، مدیر تحمل پیوند بالینی بیمارستان، در بیانیه بیمارستان گفت: «امید ما این است که این رویکرد پیوند، راه نجاتی برای میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان باشد که از نارسایی کلیه رنج می‌برند».

اعضای حیوانات می توانند کمبود پیوند را کاهش دهند

چندین شرکت بیوتکنولوژی در حال رقابت برای تولید منبعی از خوک‌های شبیه‌سازی شده هستند که DNA آنها اصلاح ژنتیکی شده است تا توسط بدن انسان رد نشوند، ویروس‌های خوک را به مردم منتقل نکنند و یا عوارض دیگری ایجاد نکنند. NPR اخیراً دسترسی انحصاری به یک مزرعه تحقیقاتی پرورش این حیوانات برای شرکتی در این مسابقه به نام Revivicor Inc. از Blacksburg، Va.

کلیه پیوند شده در بوستون از خوک ایجاد شده توسط eGenesis از کمبریج، ماساچوست. خوک های eGenesis با 69 تغییر ژنتیکی برای آماده سازی اندام ها برای پیوند انسان پرورش داده می شوند. این تغییرات از ویروسی محافظت می کند که به خوک ها آلوده می شود و همچنین ژن های خوک را حذف می کند و ژن های انسانی را اضافه می کند تا اندام ها با افراد سازگار شوند.

مایک کورتیس، مدیر اجرایی eGenesis در این بیانیه گفت: “ما از کمک شجاعانه بیمار و پیشرفت علم پیوند سپاسگزاریم.” این یک مرز جدید در پزشکی است و پتانسیل مهندسی ژنوم برای تغییر زندگی میلیون ها بیمار را نشان می دهد.

این زمینه در مورد استفاده از فناوری های شبیه سازی و ویرایش ژن برای رفع کمبود دائمی اندام برای پیوند انسان، هیجان را برانگیخته است. در حال حاضر بیش از 103000 نفر در لیست انتظار اعضای بدن هستند. حدود 17 نفر هر روز می میرند زیرا نمی توانند یکی را دریافت کنند.

براساس آمار فدرال، بیماری کلیوی در مرحله پایانی در میان سیاه پوستان 3.8 برابر بیشتر از سفیدپوستان در ایالات متحده شایع است.

دکتر دکتر گفت: پیوند “نشان دهنده یک پیشرفت بالقوه در حل یکی از مشکلات لاینحل در حوزه ما است، یعنی دسترسی نابرابر بیماران اقلیت قومی به فرصت پیوند کلیه به دلیل کمبود شدید اعضای اهدا کننده و سایر موانع مبتنی بر سیستم.” وینفرد ویلیامز، متخصص کلیه در حال معالجه اسلیمن، که یک مرد سیاه پوست است.

احتیاط در مورد استفاده از اندام های حیوانی در افراد

اما این تحقیق نگرانی‌های متعددی را نیز ایجاد می‌کند. یکی از نگرانی ها در مورد احتمال انتشار ویروس های حیوانی به انسان است. مورد دیگر در مورد ذبح هزاران حیوان در هر سال برای برداشت اعضای بدن آنها است.

L. Syd M. Johnson، یک متخصص اخلاق زیستی در دانشگاه پزشکی SUNY Upstate در سیراکوز، نیویورک، به NPR گفت: “من فکر می کنم ما باید بسیار بسیار مراقب باشیم.” “من نگرانی های زیادی در مورد درمانی دارم که بسیار اثبات نشده است.”

برخی همچنین آزمایش این اندام ها بر روی بیمارانی که به شدت بیمار هستند را زیر سوال می برند.

مایکل گوسمانو، یک متخصص اخلاق زیستی در دانشگاه لیهایگ، در NPR می نویسد: «اگر FDA بخواهد استفاده از کلیه خوک را در انسان بررسی کند، بهتر است مجوز آزمایش بالینی مرحله اول را صادر کند تا بتوانیم شواهد سیستماتیک بیشتری در این مورد جمع آوری کنیم. در یک ایمیل

جراحان قبلاً کلیه و کبد را از خوک های شبیه سازی شده اصلاح شده ژنتیکی به بابون ها و تعداد انگشت شماری مرده مغزی پیوند زده اند. جراحان دانشگاه مریلند حتی قلب دو مرد را که گزینه های دیگر تمام شده بودند آزمایش کردند. آنها چندین هفته پس از انجام عمل زنده ماندند.

به گفته بیمارستان، اسلایمن پس از هفت سال دیالیز، پیوند کلیه انسان را دریافت کرد. اما کلیه پیوندی او پس از حدود پنج سال علائم نارسایی را نشان داد و اسلایمن را مجبور کرد تا دیالیز را در ماه مه گذشته از سر بگیرد. او از آن زمان دچار عوارض جدی شده است.

پیوند کلیه خوک توسط سازمان غذا و دارو به عنوان بخشی از برنامه “استفاده دلسوزانه” با هدف کمک به بیماران ناامید امکان پذیر شد.

اسلایمن در بیانیه بیمارستان گفت: “زمانی که کلیه پیوندی من در سال 2023 شروع به از کار افتادن کرد، من دوباره به تیم مراقبتی ام در MGH اعتماد کردم تا به اهدافم که نه تنها بهبود کیفیت زندگی ام بلکه افزایش آن است” اعتماد کردم. معایب این روش.”



Source link