پل الکساندر: بیمار فلج اطفال با ریه آهنی در ۷۸ سالگی درگذشت


دالاس – پل الکساندر در دوران کودکی پس از ابتلا به فلج اطفال در یک ریه آهنی محصور شده بود، پل الکساندر توانست خود را تمرین دهد تا برای بخشی از روز به تنهایی نفس بکشد، مدرک حقوق گرفت، کتابی درباره زندگی خود نوشت و طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. و با دیدگاه مثبت خود الهام بخش مردم در سراسر جهان شد.

دانیل اسپینکس، دوست قدیمی، گفت که الکساندر دوشنبه در سن 78 سالگی در بیمارستانی در دالاس درگذشت. او گفت که الکساندر اخیراً پس از تشخیص بیماری کووید-19 در بیمارستان بستری شده بود، اما دلیل مرگ را نمی دانست.

بیشتر بخوانید: برای مبارزه با COVID-19، فورد در حال برنامه ریزی برای تولید هواکش ها است. این اولین بار نیست که خودروساز دستگاه های پزشکی تولید می کند

الکساندر در سال 1952، زمانی که 6 ساله بود، به فلج اطفال مبتلا شد. او از گردن به پایین فلج شد و شروع به استفاده از یک ریه آهنی کرد، سیلندری که بدن او را در برگرفته بود، زیرا فشار هوا در محفظه هوا را مجبور به ورود و خروج هوا به ریه هایش می کرد. او در حساب TikTok خود میلیون ها بازدید داشت.

اسپینکس گفت: «او عاشق خندیدن بود. او فقط یکی از ستاره های درخشان این جهان بود.

الکساندر در یکی از پست‌های «مکالمه با پل» خود در TikTok به بینندگان می‌گوید که «مثبت بودن برای من یک روش زندگی است» زیرا سرش روی بالش قرار گرفته و ریه‌های آهنی در پس‌زمینه به گوش می‌رسد.

اسپینکس گفت که مثبت بودن الکساندر تأثیر عمیقی بر اطرافیانش داشت. اسپینکس گفت: «بودن در کنار پل از بسیاری جهات یک روشنگری بود.

اسپینکس گفت که الکساندر یاد گرفته بود که چگونه “هوا را در ریه هایش فرو کند” تا بخشی از روز را از ریه آهنی خارج کند. اسپینکس گفت که الکساندر با استفاده از یک چوب در دهانش می‌توانست روی کامپیوتر تایپ کند و از تلفن استفاده کند.

اسپینکس می‌گوید: «هنگامی که او بزرگ‌تر می‌شد، برای مدت‌هایی در تنفس خارج از ریه مشکلات بیشتری داشت، بنابراین واقعاً به ریه بازنشسته شد.

گری کاکس که از دوران کالج با الکساندر دوست بوده، می گوید دوستش همیشه لبخند می زند. کاکس گفت: “او بسیار دوستانه بود. او همیشه خوشحال بود.”

کتابی که الکساندر در مورد زندگی خود نوشت، “سه دقیقه برای یک سگ: زندگی من در یک ریه آهنین” در سال 2020 منتشر شد. کاکس گفت که این عنوان از قولی است که پرستار اسکندر در زمانی که پسر جوانی بود به او داده بود: او اگر بتواند به مدت سه دقیقه نفس کشیدن خود را به خود بیاموزد، یک سگ بگیرید.

کاکس می‌گوید: «شاید دو سال، سه سال طول کشید تا او بتواند سه دقیقه و سپس پنج دقیقه و سپس 10 دقیقه بیرون بماند و در نهایت قدرت یافت تا یاد بگیرد که تمام روز بیرون بماند. و در واقع، اسکندر آن توله سگ را به دست آورد.

اسپینکس گفت که الکساندر، که مدرک لیسانس اقتصاد را در سال 1978 از دانشگاه تگزاس و مدرک حقوق را از دانشکده در سال 1984 دریافت کرد، مردی رانده بود که ایمان قوی به خدا داشت. آنها در سال 2000 با هم دوست شدند، زمانی که کاکس به عنوان راننده و کمک او مشغول به کار شد.

او گفت که اسکندر را به دادگاه خواهد برد و سپس او را با ویلچر خود به دادگاه می برد. او گفت که در آن زمان، اسکندر می‌توانست حدود چهار تا شش ساعت را بیرون از یک ریه آهنی بگذراند و زمانی که در دفتر یا خانه‌اش بود، در یک ریه آهنی بود.

اسپینکس فقط حدود یک سال برای اسکندر کار کرد، اگرچه آنها با هم دوست بودند، و اسپینکس گفت که او از جمله دوستانی بود که به حفظ و ترمیم ریه های آهنی اسکندر کمک کرد.

اسپینکس می‌گوید: «چند تماس نزدیک بود که ریه‌اش می‌شکست و من با عجله بیرون می‌رفتم و باید آن را تعمیر می‌کردیم.»

کاکس گفت که در یک نقطه، او و برادرش یک ریه آهنی از eBay گرفتند و به شیکاگو رفتند تا آن را تحویل بگیرند، آن را به دالاس بازگرداندند و آن را بازسازی کردند.

کاکس گفت: «آنها از ساختن آنها دست کشیدند. آنها از تهیه قطعات برای آنها دست کشیدند. دیگر حتی نمی توانی برای آنها یقه بگیری.»

فلج اطفال زمانی یکی از ترسناک ترین بیماری های کشور بود که شیوع سالانه آن باعث هزاران مورد فلج می شد. این بیماری در درجه اول کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

واکسن‌ها از سال 1955 در دسترس قرار گرفتند. طبق گفته‌های مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری، یک کمپین ملی واکسیناسیون تعداد سالانه موارد در ایالات متحده را به کمتر از 100 مورد در دهه 1960 و کمتر از 10 مورد در دهه 1970 کاهش داد. در سال 1979، فلج اطفال در ایالات متحده حذف شد، به این معنی که دیگر به طور معمول گسترش نمی یافت.

بیشتر بخوانید: آنچه تاریخچه فلج اطفال می تواند در مورد COVID-19 به ما بیاموزد

اسپینکس گفت که الکساندر عاشق مصاحبه شدن است و اشتیاق نشان می دهد که افراد ناتوان در جامعه جایگاهی دارند.

کریس اولمر، بنیانگذار Special Books By Special Kids، یک پلتفرم رسانه اجتماعی که به افراد معلول راهی برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود می دهد، در سال 2022 با الکساندر مصاحبه کرد.

اولمر گفت: «پل خود واقعاً دوست داشت الهام بخش مردم باشد و به آنها بفهماند که قادر به انجام کارهای بزرگ هستند.

او گفت: «او فقط چنان انرژی پر جنب و جوش و شادی در اطراف خود داشت که مسری بود.

کاکس گفت که در طول سال ها، مردم در سراسر جهان به دنبال اسکندر برای شنیدن داستان الهام بخش او بودند.

کاکس گفت: “اگر او تصمیم خود را به آن معطوف کند، می تواند این کار را انجام دهد.”



Source link