چرا همه چیزهایی که درباره رژیم غذایی کتوژنیک می دانید دروغ است

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان برخی شواهد حاکی از آن است که این اثرات اغلب به آنفولانزای کتو اشاره دارد. این بدین معنی است که با پیروی از رژیم کتوژنیک، عملکردتان را در فعالیتهای شدیدی که در ادامه آورده شده، به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. رژیم کتوژنیک میتواند بیشترین فایده را برای ورزشکاران استقامتی داشته باشد، اما ممکن است در چند هفته اول با پیروی از این رژیم غذایی، کمی عملکردتان دچار مشکل شود. این رژیم غذایی شامل کاهش کربوهیدرات ها ، به میزان 50 گرم در روز یا کمتر ، برای کمک به بدن در رسیدن به حالت کتوز است که در آن بدن مجبور است چربی (و نه قند) را برای تأمین انرژی بسوزاند.

در ادامه لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. همان طور که گفته شد اصلی ترین قانون در رژیم کتوژنیک عدم مصرف کربوهیدرات ها است. اما به عنوان یک برنامه کلی کاهش وزن ، استفاده از رژیم کتو بحث برانگیز است. با شروع رژیم کتوژنیک، باید مصرف کربوهیدرات را محدود کنید؛ این کار موجب میشود تا دیگر سوخت شماره یک مورد نیاز عضلاتتان (شکر) تأمین نشده و در فعالیتهای بدنیِ شدت بالا، با مدت زمان ۱۰ ثانیه تا ۲ دقیقه به اصطلاح کم بیاورید.

رژیم کتوژنیک لیست غذا

در حالی که به نظر می رسد در کوتاه مدت بی خطر است، هنوز تحقیقاتی در مورد اثرات طولانی مدت رژیم غذایی وجود ندارد. حتی بسیاری از طرفداران رژیم کتو اعتراف می کنند ، اگر رژیم غذایی “به روش صحیح” انجام نشود ، می تواند برعکس یک رژیم سالم عمل نماید. اگر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکنید سبب گسترش انواع بیماری ها در بدن خود خواهید شد . اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. طبق نظر متخصصان ماهر در این زمینه بهتر است پس از شروع رژیم کتوژنیک تا یک ماه ورزش های هوازی و پیاده روی انجام دهید تا بدن به مرحله کتوادپت برسد و فرد قابلیت انجام ورزش های قدرتی را پیدا کند.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن

اگر به دنبال ایجاد یک تغییر مثبت در زندگی خود هستید، قطع کردن شکر برای یک ماه یک نقطه شروع عالی برای شما خواهد بود، اما نکته کلیدی این است که برای این تغییر مهم که یک تغییر در سبک زندگی شما هم هست، ثابت قدم باشید. در صورتیکه میخواهید رژیم کتوژنیک را به بهترین شکل رعایت کنید، بهتر است پروتئین دریافتیتان را بین وعدههای اصلی تقسیم کرده و میزان کمی از پروتئین را به بعد از تمرین موکول کنید تا ریکاوری سریعتری داشته باشید. اگر هنگام رعایت رژیم کتو این موارد را تجربه کردید ، فوراً با پزشک مشورت کنید.

عوارض رژیم کتوژنیک

اگر احساس کردید که این میزان کربوهیدرات نهتنها عملکردتان را کاهش نداده، بلکه باعث بهبود عملکرد شما شده، پس همین رژیم را ادامه دهید. خوشبختانه در ورزش هوازی، برعکس ورزشهای قدرتی شدت بالا، نیازتان به گیلکوژن و شکر کمتر بوده و در نتیجه رژیم کتوژنیک عملکردتان در حین ورزش هوازی را مختل نخواهد کرد. من احساس می کردم هیچ قدرتی ندارم. در نتیجه برای انجام تمرینات قدرتی و کار با وزنه، ستهایتان باید بیشتر از ۱۰ ثانیه طول بکشد. بدن انسان برای ادامه بقا بسیار هوشمندانه و منعطف طراحی شده است. هنگام برنامهریزی وعدههای غذایی، هدف شما این است که ۷۰ تا ۷۵ درصد از میزان کالری مورد نیاز خود را از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین، و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدراتها به دست آورید.

حذفیات رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک که همچنین به عنوان “رژیم کتو” شناخته می شود اخیرا در برنامه های کاهش وزن توسط افراد مشهوری در جامعه مورد استفاد و تبلیغ قرار گرفته است . صرع: تحقیات نشان داده است که رژیم کتو میتواند باعث کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. بهتر است در روزهایی که ورزش می کنید از کربوهیدرات استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از این رژیم بگیرید. نکته: اگر محدودیت کربوهیدرات عملکرد ورزشیتان را مختل میکند، بهتر است مصرف آن را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد. ​Data has be᠎en c᠎reated ᠎by GSA Con tent Gen᠎er᠎at or D᠎emover​sion!

خارج شدن از رژیم کتوژنیک

برای محاسبه میزان کالری مورد نیاز خود می توانید با متخصصان رژیم غذایی و یا تغذیه مشورت کنید. رژیم کتوژنیک کلاسیک که از سال 1920 مورد استفاده است بیشتر به عنوان رژیم لاغری و کاهش وزن شناخته شده است درصورتی که میتواند در درمان برخی بیماری های عصبی نیز مفید واقع شود. دیابت با تغییر در متابولسیم بدن، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین همراه است. این مشکل می تواند از زمان تغییر سبک زندگی با چربی بیشتر وکربوهیدرات کمتر اتفاق افتد. به بیان دیگر، در برنامه ورزشیتان با رژیم کتوژنیک باید برای هر حرکت ورزشی ۵ ست یا بیشتر با ۵ تکرار یا کمتر در نظر بگیرید.

از آنجایی که وقتی سازگاری چربی داشته باشید، برای انجام فعالیتی مشخص، به اکسیژن کمتری نیاز پیدا خواهید کرد، استفاده از چربی به عنوان سوخت باعث می شود تمرین هوازی برای تان ساده تر و راحت تر شود، در نتیجه از انجام این تمرین ها، لذت بیشتری خواهید برد. برای لاغری سریع شکم و پهلو علاوه بر پرهیز از شکر و الکل، شما همچنین می خواهید از غذاهای چاق کننده مانند غذاهای ناسالم و غذاهای سرخ شده نیز اجتناب کنید. بعد از مدتی به جایی خواهید رسید که تقریبا ۷۰ درصد از VO2maxتان (مقدار اکسیژنی که در اوج تمرینات هوازی در بافت های بدن به مصرف می رسد) فاقد کمترین احساس ناراحتی روی خواهد داد.

اما می توان گفت رژیم کتو به همراه پیاده روی تاثیر پذیری بسیار بالایی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد. با توجه به عوامل بسیاری که در رژیم کتو سبب کاهش وزن می شوند نمی توان عدد ثابتی را برای کاهش وزن با پیاده روی در این رژیم تعیین کرد. بیشترین فایده ای که پیاده روی اصولی در رژیم کتو دارد سوزاندن کالری است البته با پیاده روی نمی توان کالری زیادی را سوزاند اما می توان به سلامت قلب و افزایش استقامت بدن کمک کرد.

گلیکوژن برای فعالیت های شدید، عالی است اما نمی توانیم مقدار زیادی از آن ذخیره کنیم؛ بیشترین ظرفیتی که عضله ی انسان برای ذخیره ی گلیکوژن دارد، فقط ۶۰۰ گرم در کبد و بافت عضلانی اسکلتی است. از آنجا که رژیم کتو بسیار محدودکننده است ، متخصصان تغذیه بر این باورند که این رژیم یک برنامه مناسب غذایی برای پیروی طولانی مدت نیست. متخصصان تغذیه بر این باورند که برخی از افراد در هنگام شروع استفاده از این رژیم غذایی احساس بیماری می کنند. این رژیم غذایی در واقع ابزاری مفید برای درمان بیماریهای عصبی همچون صرع شناخته میشود. علاوه بر استفاده از این رژیم در درمان و مدیریت بیماریهای گوناگون، از رژیم کتوژنیک برای لاغری و کاهش وزن نیز میتوان بهره برد (بخصوص در افراد دیابتی و افراد مبتلابه فشارخون بالا) که بهدلیل کمبودن کربوهیدرات در 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 این رژیم است.

گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، ناراحتی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی وجود در فرد مشاهده گردد. ضمناً اگر آستانه ی تحمل تان بالا برود، می توانید قبل از اینکه به مرحله ی درد و ناراحتی برسید، تمرینات بیشتری انجام دهید و از پس شان بربیایید. برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از پیشنهادات برای رژیم کتوژنیک برای لاغری 1402 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید. پس شما که ورزشکار هستید در انتخاب هر نوع رژیم غذایی باید حواستان به مصرف درشتمغذیهای مورد نیاز مثل پروتئین باشد؛ بهخصوص اگر از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند . برخی از متخصصان تغذیه با اشاره به عوارض جانبی ناخوشایند ،خطرات استفاده از رژیم کتوژنیک ، خطرات بهداشتی و ماهیت ناپایدار این رژیم غذایی ، در مورد استفاده از آن هشدار می دهند. پزشکان می گویند که رژیم های غذایی پرچرب مانند این رژیم، ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهند و برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش می دهند.

محققا بر این باورند که تغییرات وزن مربوط به کتو می تواند به دلیل از دست دادن توده عضلانی در فرد باشد به خصوص اگر شخصی بیش از حد پروتئین و چربی استفاده می نماید ممکن است وزن کم کند ، اما در واقع این کاهش وزند به معنای کاهش عضله زیادی در بدن او باشد . این شرایط زمانی اتفاق می افتد که بدن مقدار زیادی کتون اسیدهایی که به عنوان محصول جانبی چربی سوزی تولید می شوند ذخیره کرده و خون بیمار بیش از حد اسیدی شود که این شرایط می تواند به کبد ، کلیه ها و مغز آسیب برساند.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان افراد مبتلا به دیابت نوع 1 معمولاً در صورت مصرف بیش از حد انسولین و عدم مصرف کربوهیدرات کافی، قند خون پایین را تجربه می کنند. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید.

میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین ممکن است فکر کنید که شیرینی های طبیعی در رژیم غذایی مرسوم و پرچرب و کم کربوهیدرات ممنوع است. در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود).

نکته: ناگفته نماند که این مدت زمان ۱۰ ثانیه تا ۲ دقیقه برای هر فرد متفاوت است، شاید شخصی حتی تا ۳۰ ثانیه بعد از آغاز تمرینات، به سوزاندن کربوهیدرات نیاز پیدا نکند. در نهایت بدون اینکه عملکردتان مختل شود، میتوانید در مدت طولانیتری با پیروی از این رژیم، ورزش هوازی انجام دهید. ثابت شده شما هر میزان تمرین که داشته باشید، اگر بیشتر از چربی به عنوان سوخت استفاده کنید تا از گلیکوژن، عملکردتان مؤثرتر خواهد بود. هنگامی که ما قند و کربوهیدرات میخوریم، در خون به قند شکسته میشود. این مقدار پروتئینِ مصرفی باعث میشود تا علاوهبر حفظ عضلاتتان ، چربیسوزی هم داشته باشید.

چربی و کتونها نمیتوانند جایگزین گلوکز مورد نیاز بدنتان شوند، اما بعد از ۲ دقیقه ورزش، دیگر بدنتان متوجه نبود گلوکز میشود و بلافاصله منبع تأمین انرژیاش را تغییر داده و به سراغ چربیها و کتونها خواهد رفت. در ادامه این مقاله دو بخش، فیتامین، شیوهنامه و راهنمای کاملی در مورد رژیم و ورزش کتوژنیک را در اختیارتان قرار خواهد داد. چگونه رژیم کتوژنیک عملکرد ورزشی را تحت تأثیر قرار میدهد؟ این روغن سرشار از اسید اولئیک است، یک چربی تک غیراشباع که مشخص شده است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

قوانین رژیم کتوژنیک

تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. من و رژیم با برخورداری از آن دانسته ها به بهترین و مناسب ترین مرجع برای شما تبدیل شده و خیلی زود شما را به هدفتان می رساند. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی درخواست شده سه سوالات درباره برای لاغری سریع… این است بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.