الی لیلی داده هایی را برای یک داروی جدید کاهش وزن برای مقابله با چاقی منتشر می کند: شات


الی لیلی به دنبال تاییدیه FDA برای tirzepatide برای مدیریت مزمن وزن است. این دارو می تواند تا پایان سال تایید شود.

الی لیلی و شرکا


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الی لیلی و شرکا


الی لیلی به دنبال تاییدیه FDA برای tirzepatide برای مدیریت مزمن وزن است. این دارو می تواند تا پایان سال تایید شود.

الی لیلی و شرکا

در تابستان سال 2022، درست در زمانی که شایعات پیرامون داروهای دیابت و کاهش وزن Ozempic و Wegovy در حال افزایش بود، پزشکان از دیدن نتایج کارآزمایی بالینی دارویی مشابه ساخته شده توسط غول دارویی Eli Lilly شگفت زده شدند. تیرزپاتید، که با نام مونجارو برای دیابت به بازار عرضه می شود، نشان داد زوج سطوح بالاتر کاهش وزن: شرکت کنندگان حدود 21 درصد از وزن بدن خود را از دست داده بودند که بی سابقه بود.

این دارو قبلاً به عنوان داروی تزریقی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تأیید شده است. در حال حاضر، این شرکت به دنبال تاییدیه سازمان غذا و دارو برای tirzepatide برای مدیریت مزمن وزن در افرادی است که چاقی دارند یا دارای اضافه وزن با شرایط مرتبط با وزن هستند، اما دیابت ندارند.

روز پنجشنبه، این شرکت داده‌های جدیدی را برای حمایت از هدف خود از تأیید سریع منتشر کرد، از جمله نتایج مطالعه دیگری به نام SURMOUNT-2 که کاهش وزن تا 15.7 درصد را در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی نشان می‌دهد. با این نتایج جدید، شرکت اکنون تمام نیازهای خود را برای تکمیل ارسال به FDA با پتانسیل تایید تا پایان سال جاری در اختیار دارد.

جف امیک، معاون توسعه محصول در Eli Lilly and Company می گوید: «ما از نتیجه مطالعه بسیار خرسندیم. Emmick می گوید که نتایج کامل در نشست انجمن دیابت آمریکا در ماه ژوئن ارائه خواهد شد. او به اهمیت هر دو کارآزمایی بالینی و اهمیت پیشی گرفتن از کاهش 20 درصدی وزن بدن اشاره می کند. Emmick می گوید: «وقتی برای اولین بار چیزی بیشتر از 20 درصد را دیدیم، بسیار هیجان انگیز است.

در مطالعه SURMOUNT-1، افرادی که بالاترین دوز تیرزپاتید را مصرف کردند، اکثر آنها BMI حدود 30 یا بالاتر داشتند اما این کار را انجام دادند. نه مبتلا به دیابت هستند، در طول مطالعه 72 هفته ای حدود 21 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. همانطور که محققان اشاره می کنند، برای افرادی که جراحی چاقی انجام می دهند، کاهش وزن معمولی حدود 25٪ تا 30٪ وزن آنها یک یا دو سال پس از جراحی است. در مطالعه tirzepatide، 36٪ از افرادی که بالاترین دوز را دریافت کردند، 25٪ یا بیشتر از وزن بدن خود را از دست دادند.

دکتر لوئیس آرون، متخصص چاقی در Weill Cornell Medicine، یکی از نویسندگان همکار مطالعه SURMOUNT-1 می گوید: «این داروها دریچه ای برای یک دوره کاملاً جدید در درمان بیماری های متابولیک هستند. آرون می‌گوید: «آنها در نهایت در محدوده جراحی چاقی قرار دارند. آرون سالهاست که در حال مطالعه داروهای کاهش وزن بوده و مشاور الی لیلی است.

این داروها در زمانی ارائه می‌شوند که چاقی شایع‌ترین بیماری مزمن است که حدود 650 میلیون بزرگسال در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این درک رو به رشد است که بسیاری از مردم قادر به کاهش وزن قابل توجهی از طریق رژیم غذایی و ورزش نیستند.

تیرزپاتید شبیه سماگلوتید است که با نام های Wegovy (برای مدیریت وزن) و Ozempic (برای دیابت) به بازار عرضه می شود. هر دوی آنها حاوی GLP-1 یا پپتید-1 شبه گلوکاگون هستند که از هورمون سیری GLP-1 در بدن ما تقلید می کند. تیرزپاتید همچنین حاوی هورمون روده دیگری است که می تواند این اثر را تقویت کند.

دسترسی به این داروها یک چالش بزرگ است.

میانگین قیمت خرده‌فروشی Mounjara در حال حاضر حدود 1180 دلار در ماه است، طبق Good Rx برای افرادی که از جیب خود پرداخت می‌کنند، و اگرچه الی لیلی هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نسخه خواهر Mounjara در صورت تایید مزمن بودن آن منتشر نکرده است. مدیریت وزن، احتمالاً هزینه برای بسیاری از افراد دور از دسترس است. همانطور که NPR گزارش کرده است، زمانی که بیماران توانایی پرداخت داروهای چاقی را ندارند، احتمالاً بیشتر وزن خود را به دست خواهند آورد.

با توجه به آنچه که در مورد پوشش بیمه ای لکه دار Wegovy اتفاق افتاده است، پزشکانی که چاقی را درمان می کنند، چالش های مشابهی را پیش بینی می کنند. دکتر بورلی چانگ، متخصص غدد که بیماران مبتلا به چاقی را درمان می‌کند و مشاور رو، می‌گوید که پزشکان در رشته او منتظر تایید FDA هستند و خوشحال می‌شوند که گزینه دارویی دیگری را ببینند. Tchang می‌گوید: «اما بیشتر ما نگران این هستیم که دسترسی چگونه باشد.

با توجه به کمبودهایی که در داروهای GLP-1، Wegovy و Ozempic مشاهده می شود، نگرانی هایی در مورد مسائل عرضه نیز وجود دارد. Eli Lilly می‌گوید که تلاش می‌کند ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا در انتظار تایید باشد.

مانند هر دارویی، تیرزپاتید دارای برخی عوارض جانبی است. برخی افراد حالت تهوع، اسهال، یبوست و استفراغ را تجربه می کنند. آرون می‌گوید: «اینها تا حد زیادی رایج‌ترین هستند. او می گوید تعداد کمی از بیماران نمی توانند عوارض جانبی را تحمل کنند، اما به نظر می رسد افراد زیادی علاقه مند به آزمایش این دارو هستند.

نتایج نظرسنجی جدید از Obesity Action Coalition and Ro، شرکتی که داروهای GLP-1 را از طریق برنامه کاهش وزن خود ارائه می دهد، نشان می دهد که بیش از نیمی از افراد مبتلا به چاقی گفته اند که مایلند تا پایان عمر خود دارو مصرف کنند. به منظور حفظ وزن بدن سالم این نظرسنجی نشان داد که بیش از 40 درصد می‌گویند که برای دسترسی به پوشش درمان چاقی، شغل جدیدی را انتخاب می‌کنند و از هر 2 نفر حدود 1 نفر در شغلی باقی می‌مانند که از داشتن پوشش بیمه‌ای برای چاقی متنفرند.