چگونه تعریف و تمجیدهای خوبی انجام دهیم


Oبعدازظهر روزهای هفته اخیر، ژوان ژائو کمی قبل از بسته شدن به اداره پست مراجعه کرد. مردی که به او کمک می کرد بسیار صبور بود و با انبوهی بسته به او کمک کرد. بنابراین قبل از رفتن، کارت تعریفی را که طراحی کرده بود به او داد. در قسمت جلو آمده است: «تمایل شما برای رفتن مایل بیشتر هرگز مورد توجه قرار نمی گیرد. در سمت دیگر نوشته شده بود: «شما این تمجید را دریافت می‌کنید زیرا شگفت‌انگیز بودن شما مستحق یک فریاد بزرگ است»، همراه با یادآوری اینکه کلمات محبت‌آمیز این قدرت را دارند که روز دیگران را بیش از آنچه انتظار داریم روشن‌تر کنند، و پیشنهادی برای پرداختن به آن. . او به یاد می آورد: «او لبخند بزرگی بر لب داشت.

ژائو، دانشمند علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد که مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران استارت‌آپ فلوریش ساینس است، تحقیقاتی را رهبری کرده است که نشان می‌دهد ما تمایل داریم تأثیر مثبت تعارف بر خود و گیرنده را دست کم بگیریم. در نتیجه آنقدر که باید نمی دهیم. او می گوید: «تمجید یکی از این اقدامات بسیار قدرتمند و کوچک است که روز شما را روشن می کند و روز دیگران را روشن می کند. “و هیچ هزینه ای ندارد.”

چرا تعریف و تمجید اینقدر تاثیرگذار است؟ ونسا بونز، روانشناس اجتماعی و استاد رفتار سازمانی در دانشگاه کرنل، که در مورد تعریف و تمجید تحقیق کرده است، می گوید: یکی از مهم ترین چیزها برای انسان ها این است که دیگران احساس ارزش و احترام داشته باشند، و مثل اینکه ما به ما تعلق داریم. او می‌گوید: «ما همیشه با تکه‌های اطلاعاتی که در مورد اینکه دیگران چگونه به ما نگاه می‌کنند هماهنگ هستیم، اما به ندرت اطلاعاتی دریافت می‌کنیم. “وقتی ما یک تعریف و تمجید دریافت می کنیم، بازخوردی را به ما می دهد که می خواهیم در مورد آنچه دیگران در مورد ما فکر می کنند بدانیم.” او می‌افزاید که ابراز تحسین، «تکه‌ای از امید» را ایجاد می‌کند که در برخی ویژگی‌ها به ما مثبت نگریسته می‌شود، مانند کار یا مد، که مرکز پاداش مغز را فعال می‌کند و روحیه ما را تقویت می‌کند. طبق تحقیقات Bohns، مردم پس از تعریف و تمجید، در مقایسه با احساس قبلی، احساس «به‌طور قابل توجهی بهتری» دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، از کارشناسان خواستیم تا برخی از تعارفات مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند – و چرا آنها طنین انداز می شوند.

“شما خیلی خوب با آن موقعیت کنار آمدید.”

Bohns اخیراً از تعریف مورد علاقه‌اش استفاده کرد، وقتی دید که یک سرور در یک موقعیت دشوار با مشتری در بار حرکت می‌کند. او می‌گوید: «من آن را خیلی دوست دارم، زیرا شما از آن در لحظات پرتنش استفاده می‌کنید، جایی که طرف مقابل اغلب مطمئن نیست که آیا شرایط را خوب مدیریت کرده است یا خیر. “این به فرد اطمینان می دهد که آنها این کار را انجام داده اند و به آنها نشان می دهد که تلاش های آنها برای خنثی کردن یک موقعیت یا کمک به کسی بی توجه نبوده است.”

در موقعیت هایی که نیاز به تعریف و تمجید دارد، خودتان را حدس بزنید. آنها را سخاوتمندانه انجام دهید. مردم گاهی نگران هستند که از تعریف و تمجید زیاده روی کنند و شروع به غیرصادقانه کردن کنند. بونز می گوید که این نگرانی بی اساس است. او خاطرنشان می‌کند: «آستانه ما برای تعداد تعارف‌هایی که فکر می‌کنیم باید انجام دهیم، کمتر از آن چیزی است که مردم قابل قبول می‌دانند». “نیازی نیست که دیوانه شوید، اما احتمالاً می توانید بیشتر از آنچه فکر می کنید تعریف کنید.” تا زمانی که واقعاً منظور شما از آنچه می‌گویید – در مقابل ساختن چیزی به امید سود شخصی – اجازه تعریف و تمجید را در نظر بگیرید.

“شما حتی لحظات معمولی را نیز خارق العاده می کنید.”

این تعریف – یکی از موارد مورد علاقه ژائو – در بین شرکای عاشقانه و اعضای نزدیک خانواده به خوبی جواب می دهد. او می‌گوید: «این یک راه زیبا و عمیق برای برجسته کردن این است که چگونه حضور آنها زندگی را به چیزی معنادار و ارزشمند تبدیل می‌کند، علی‌رغم کارهای روزمره و عادی زندگی روزمره ما».

خواندن بیشتر: 7 روش کم استرس برای شروع بی نظمی

اگر از این می ترسید که تعریفی از این قبیل احساس عجیبی داشته باشد، تنها نیستید. مردم تمایل دارند بیش از حد نگران نحوه تعریف و تمجید با شایستگی باشند. ما برای عملکرد خوب احساس فشار می کنیم—مثلاً اگر کلمات محبت آمیز خود را به طور کامل بیان نکنیم، به ما می خندند. اریکا بوثبی، روانشناس اجتماعی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از نویسندگان تحقیق تعریف و تمجید Bohns می‌گوید یکی از راه‌های غلبه بر این ترس، انجام یک تمرین دویدن است. او می‌گوید: «اگر شخصاً احساس می‌کنید که اگر آن را یادداشت می‌کنید، میله برای تعریف کردن از شما پایین است، یا اگر تمرین می‌کنید با صدای بلند آن را بگویید یا ابتدا به گربه خانگی‌تان تعارف می‌کنید، این کار را انجام دهید. ایجاد احساس راحتی – با تعریف و تمجید در آینه، اگر این چیزی است که لازم است – ارزش تلاش را دارد.

“من واقعا تحت تاثیر توانایی شما برای کار کردن تحت فشار هستم.”

احترام در هنگام تعریف و تمجید ضروری است. بیشتر زنان می‌توانند به اصطلاح «تعریف‌هایی» را به خاطر بیاورند که به جایی نرسیده است – به کتک زدن و دیگر اظهارات ناخواسته در مورد ظاهر فیزیکی فکر کنند. بونز می گوید: «اینها واقعاً تعارف نیستند، زیرا احترامی از خود نشان نمی دهند. قبل از اینکه چیزی خوب به کسی بگویید، مطمئن شوید که این کار را به روشی متفکرانه و مناسب انجام می دهید. برای مثال، اگر یکی از همکاران به تازگی یک ارائه کاری چشمگیر را به پایان رسانده است، از ظاهر او تعریف نکنید. Bohns توضیح می دهد که انجام این کار «به این معنا نیست که «ما برای شما در این زمینه کاری ارزش قائل هستیم، جایی که کار ویژگی مهم است». “مثل این است که “تحمل خوبی انجام دادی، اما به نظر می رسید که این کار را انجام می دهی.” همچنین مهم است که از تعارفات پشت سر هم که ممکن است بی ضرر به نظر برسند اما در واقع حاوی انتقاد یا توهین پنهان هستند اجتناب کنید – و اطمینان حاصل کنید که زبان شما به طور پنهانی دو نفر را با هم مقایسه نمی کند.

“من عاشق روشی هستم که شما بهترین ها را در بین مردم نشان می دهید.”

خاص باشید. جزئیات می توانند یک تعریف و تمجید را به یک تعریف عالی تبدیل کنند، بنابراین آن را به عنوان نقطه ای برای برجسته کردن ویژگی ها یا اقدامات خاص تبدیل کنید. او می‌گوید: «ژائو این یکی را دوست دارد، زیرا «تمایل، تلاش و ذهنیت رشد فرد را در شناخت و پرورش توانایی‌های بالقوه در دیگران – اغلب قبل از اینکه این افراد آن را در خودشان ببینند، تصدیق می‌کند». “این برای هر کسی که به دنبال تأثیر مثبت است، مانند یک رهبر یا یک معلم، قابل تحسین است.”

ادامه مطلب: آیا می خواهید به زندگی خود معنای بیشتری بدهید؟ به آن به عنوان یک “سفر قهرمان” فکر کنید

برای مثال، اگر فردی را تماشا کرده‌اید که در یک کنفرانس سخنرانی قانع‌کننده‌ای ارائه می‌کند، به او بگویید که کدام بخش بیشتر مورد توجه شما قرار گرفته است. ژائو پیشنهاد می‌کند به‌جای یک «کار خوب» عمومی، بگویید: «سخنرانی شما واقعاً الهام‌بخش بود». “اگر بتوانید کمی بیشتر در مورد چگونگی الهام بخشیدن به فکر کردن در مورد چیزی به روشی جدید بگویید، حتی بهتر است.” همچنین می‌توانید با تأیید پیشرفت شخصی در زمینه‌ای که به سختی روی آن کار کرده‌اند – مانند کاهش سرعت یا حذف زبان پرکننده از جمله‌هایش – یک تعریف و تمجید انجام دهید که نشان می‌دهد برای پیشرفت و تلاش او ارزش قائل هستید.

“هی، گوشواره های عالی!”

با خیال راحت از غریبه ها تعریف کنید. در تحقیقات Bohns، به دانش‌آموزان در محوطه دانشگاه گفته شد که به یک غریبه همجنس نزدیک شوند و از او تعریف کنند، مثلاً در مورد پیراهن زیبایشان. قبل از رفتن به بیرون، از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد حدس بزنند که تعریف و تمجید چه حس خوبی به طرف مقابل می دهد، و معلوم شد که آنها تأثیر مثبت را دست کم گرفته اند – در حالی که بیش از حد تخمین می زنند که چقدر آزاردهنده است که توسط یک غریبه تصادفی متوقف شود. بونز می‌گوید: «در همه زمینه‌ها، این باعث می‌شود مردم احساس بهتری نسبت به آنچه ما انتظار داریم داشته باشند. غریبه ها بیشتر مورد تملق قرار می گیرند تا سرگردان. به علاوه، چه کسی می داند؟ ممکن است علاوه بر اینکه روز کسی را بسازید، دوست جدیدی پیدا کنید.

“عملکرد شما عالی بود.”

مردم به ندرت از دریافت تجلیل خسته می شوند، بنابراین اگر با دوستی هستید که قصد تعریف و تمجید دارد، او را تشویق کنید که این کار را انجام دهد. Bohns می‌گوید: «اگر شما کسی نیستید که باید جمله‌بندی درست را پیدا کنید و با یک غریبه صحبت کنید، می‌توانید واضح‌تر ببینید که این کار باعث می‌شود کسی احساس خوبی داشته باشد. چیزی شبیه این بگویید: “شما واقعا از صحبت های آن شخص لذت بردید – بروید به او بگویید چقدر عالی بود.” و اگر آنها اهانت کنند و بگویند که گوینده احتمالاً آن را میلیون ها بار شنیده است؟ به آنها یادآوری کنید که ممکن است یک بار دیگر نقش بر روی کیک باشد.

و هنگامی که یکی را دریافت کردید: بگویید “متشکرم”.

بسیاری از ما از پذیرفتن تعارف احساس ناخوشایندی می کنیم – ممکن است سرخ شویم، از تماس چشمی خودداری کنیم، از خجالت شروع به زمزمه کنیم یا حتی خودمان را تحقیر کنیم. اگر این شما هستید، به یاد داشته باشید که فردی که از شما تعریف می کند چه احساس خوبی دارد – و در حالی که بوثبی پیشنهاد می کند، لبخند بزنید و در پاسخ به آنها بگویید: “ممنونم، این خیلی معنی دارد.” او می افزاید: اگرچه ممکن است در لحظه فکر کردن به خارج از خود سخت باشد، اما آن را “فرصتی برای ایجاد یا تقویت ارتباط خود با شخص دیگر” در نظر بگیرید. هر دوی شما تعامل را شادتر ترک خواهید کرد – و این به بقیه روز شما کمک می کند.



Source link