رحم مصنوعی ممکن است روزی به یک نوزاد نارس کمک کند تا زنده بماند. نگرانی وجود دارد: تیراندازی


جراح کریستوف هالر و تیم تحقیقاتی او از بیمارستان کودکان بیمار تورنتو در حال کار بر روی فناوری هستند که می تواند روزی به یک رحم مصنوعی برای کمک به نوزادان بسیار نارس منجر شود.

کلویی الینگسون برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلویی الینگسون برای NPR


جراح کریستوف هالر و تیم تحقیقاتی او از بیمارستان کودکان بیمار تورنتو در حال کار بر روی فناوری هستند که می تواند روزی به یک رحم مصنوعی برای کمک به نوزادان بسیار نارس منجر شود.

کلویی الینگسون برای NPR

تورنتو – یک تیم جراحی در اطراف یک خوک ماده باردار که بیهوش روی میز عمل خوابیده است، می چرخند. آنها در آستانه شرکت در آزمایشی هستند که می تواند به ارائه گزینه جدیدی برای کمک به زنده ماندن نوزادان نارس کمک کند.

دکتر کریستف هالر با اشاره به یک کیسه پلاستیکی مستطیل شکل شفاف با لوله هایی که داخل و خارج آن هستند، می گوید: «هدف نهایی امروز انتقال جنین به رحم مصنوعی است.

هالر، جراح قلب کودکان در بیمارستان کودکان بیمار می‌گوید: «ما در حال انتقال آن به یک محیط مصنوعی هستیم که به جنین اجازه می‌دهد تا فیزیولوژی منظم خود را حفظ کند.

امروز، این جنین خوک است که هالر و همکارانش از آن برای آزمایش رحم مصنوعی خود استفاده خواهند کرد. اما امید آنها این است که روزی چنین فناوری به انسان کمک کند تا از زایمان بسیار زودرس جان سالم به در ببرد و از عوارض جدی مانند نابینایی و آسیب دائمی به ریه ها و مغز جلوگیری کند.

هالر که همچنین استادیار است می‌گوید: “ما اساساً در حال تلاش برای یافتن مفهوم جدیدی در مورد چگونگی حفظ جنین‌ها هستیم تا به آنها اجازه دهیم از نظر فیزیولوژیکی در مقایسه با نوزادان نارس معمولی بالغ شوند. این هدف، درمان نوزادان نارس شدید است.” جراحی در دانشگاه تورنتو “امیدوارم این یک معامله بزرگ باشد – یک تغییر بازی.”

NPR به تماشای آزمایش رحم مصنوعی تیم هالر دسترسی انحصاری داشت.

تحقیقاتی مانند این هیجان بسیار زیادی را در میان پزشکانی ایجاد می‌کند که نوزادانی را که نارس به دنیا می‌آیند، درمان می‌کنند که یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر و ناتوانی نوزادان است. اما چشم انداز یک رحم مصنوعی فهرستی طولانی از سوالات را برانگیخته است.

دکتر مارک مرکوریو، استاد اطفال که برنامه اخلاق زیست پزشکی در دانشکده پزشکی ییل را هدایت می کند، می گوید: “من فکر می کنم این یک فناوری واقعا امیدوار کننده و جذاب است.” اما مطمئناً نگرانی‌های اخلاقی و سؤالاتی را ایجاد می‌کند که باید به آنها رسیدگی شود.»

این روش بسیار تجربی است

سینی فلزی در کنار شکم خوک با کاغذ آبی پوشانده شده است. تیم هالر فقط تصویری از صورت خوک را روی کاغذی که با عبارت “Oink. Oink. Oink” احاطه شده بود، کشیدند. و “ما ❤ شما.” سپس رحم مصنوعی را روی آن گذاشتند. برخی به این نوع مواد مخدر «کیسه زیستی» می گویند.

یک تکنسین شکم یک خوک باردار را قبل از عمل برای انتقال جنین به رحم مصنوعی اسکن می کند.

کلویی الینگسون برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلویی الینگسون برای NPR


یک تکنسین شکم یک خوک باردار را قبل از عمل برای انتقال جنین به رحم مصنوعی اسکن می کند.

کلویی الینگسون برای NPR

در مرحله بعد، تیم جراحی تجهیزات را مرتب می کنند و 10 جنین را در رحم خروس با سونوگرافی معاینه می کنند. هالر از یک گیره استفاده می کند تا در لحظه آخر لوله هایی را که به بند ناف خوک جنین بخیه می زند، انجام دهد.

این لوله ها خون جنین را با اکسیژن تامین می کند، دی اکسید کربن را از خون خارج می کند و تغذیه و دارو را تامین می کند.

او با خنده می‌گوید: «من اینجا دارم چیزهای مک‌گیور می‌کنم تا کارها درست شود.

در نهایت، همه آماده اند تا یکی از جنین ها را خارج کنند.

هالر می‌گوید: «بسیار خوب، فکر می‌کنم ما شروع به کار می‌کنیم.

در حالی که هالر با یک چاقوی جراحی برقی برشی ایجاد می کند، دود از شکم خوک بلند می شود. یک دستیار آن ناحیه را می مکد تا خشک بماند.

دکتر کریستوف هالر با انجام عمل جراحی یک خوک جنین را از شکم خوک بالغ خارج می کند.

کلویی الینگسون برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلویی الینگسون برای NPR


دکتر کریستوف هالر با انجام عمل جراحی یک خوک جنین را از شکم خوک بالغ خارج می کند.

کلویی الینگسون برای NPR

او می‌گوید: “بنابراین آنچه شما به آن نگاه می‌کنید اساساً رحم است. و سپس جنین در اینجاست. سر جایی در اینجاست، جایی که من دستم را گرفته‌ام. بقیه بدن هنوز داخل است.”

هالر پس از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام جنین در سونوگرافی بهتر به نظر می رسد، برش دیگری در رحم ایجاد می کند و یک بچه خوک جنین صورتی روشن را بیرون می آورد. جنین آرام به نظر می رسد، مثل اینکه در حال خواب است.

هنگامی که جنین به طور کامل خارج شد، هالر و تیمش به سرعت سلامت آن را ارزیابی کرده و بند ناف را قطع کردند تا بتوانند حیوان را به رحم مصنوعی منتقل کنند.

یک “کیسه زیستی” به رحم جدید تبدیل می شود

هالر پس از لغزش جنین به درون کیسه زیستی، به سرعت سه لوله بند ناف را وصل می کند. همکاران او کیسه را با یک مایع شفاف و گرم پر می کنند که به منظور تقلید مایع آمنیوتیک و مهر و موم کردن رحم مصنوعی است.

هالر می‌گوید: «الان دوره‌ای سخت خواهد بود.

یک خوک جنین در داخل رحم مصنوعی استراحت می کند.

کلویی الینگسون برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

کلویی الینگسون برای NPR


یک خوک جنین در داخل رحم مصنوعی استراحت می کند.

کلویی الینگسون برای NPR

تیم به دقت ضربان قلب، فشار خون و سایر علائم حیاتی جنین را زیر نظر دارد. هنگامی که به نظر می رسد پایدار است، محققان کیسه زیستی را با گرم کننده ها احاطه می کنند.

هالر می‌گوید: «من فکر می‌کنم این به یک انتقال خوب نزدیک است. “من خیلی هیجان زده هستم که انگار این یک عمل جراحی انسانی مناسب است – فقط به این دلیل که می خواهم آن را درست انجام دهم و می خواهم ببینم جنین در آنجا خوب عمل می کند.”

این تا ساعت ها ادامه خواهد داشت.

هالر می گوید: “شما ممکن است ببینید جنین شروع به حرکات تنفسی می کند. اما این همان چیزی است که در داخل رحم اتفاق می افتد – گویی که آنها اساساً کمی تمرین می کنند. ممکن است ببینید که پاهایش را لگد می زند.” این چیزی است که ما دوست داریم ببینیم زیرا نشان دهنده سطح خاصی از سلامتی است.

یک رحم مصنوعی می تواند پلی برای سلامتی بهتر باشد

هالر می‌گوید: اگر بتوان نوزادان نارس را تنها برای دو یا سه هفته با خیال راحت روی دستگاهی مانند این نگه داشت، می‌تواند تفاوت بین زندگی و مرگ یا زندگی با ناتوانی‌های شدید و مشکلات سلامتی را ایجاد کند یا خیر.

گروه تورنتو شاهد لخته شدن خون و مشکلات قلبی بوده است. تا کنون، آنها فقط توانسته اند یک جنین خوک را برای حدود یک هفته نگه دارند.

اما محققان در بیمارستان کودکان فیلادلفیا به مدت چهار هفته با خیال راحت گوسفند جنینی را روی دستگاهی بسیار مشابه نگهداری کردند که باعث شد گروه تورنتو و سایرین خوشبین باشند که این رویکرد در نهایت کارساز خواهد بود.

دکتر مایک سید، دانشیار می گوید: «اگر این فناوری رحم مصنوعی بتواند بیمار را حتی برای چند هفته نگه دارد و او را به مرحله بعدی و اندازه بزرگتر برساند، به طور بالقوه می تواند یک تغییر چشمگیر در رشته ما باشد. متخصص اطفال در دانشگاه تورنتو که با هالر کار می کند.

پیشرفت علمی باعث ایجاد نگرانی های اخلاقی می شود

اما احتمال وجود رحم مصنوعی نیز سوالات زیادی را ایجاد می کند. چه زمانی ممکن است آزمایش رحم مصنوعی برای انسان بی خطر باشد؟ کدام نوزادان نارس نامزد مناسبی خواهند بود؟ آنها را باید چه نامید؟ جنین ها؟ نوزادان؟

مرکوریو، متخصص اخلاق زیستی دانشگاه ییل، می‌گوید: «این موضوع از نظر نحوه اعطای موقعیت اخلاقی به افراد مهم است. “منافع آنها – چقدر رفاه آنها – باید مهم باشد. و چه چیزی می تواند و نمی تواند برای آنها یا برای آنها انجام دهد.”

اما مرکوریو خوشبین است که این مسائل می توانند حل شوند و وعده بالقوه این فناوری به وضوح پیگیری آن را تضمین می کند.

سازمان غذا و دارو در سپتامبر 2023 کارگاهی را برای بحث در مورد آخرین تلاش‌های علمی برای ایجاد رحم مصنوعی، مسائل اخلاقی که فناوری مطرح می‌کند، و اینکه قبل از اجازه آزمایش رحم مصنوعی برای انسان باید پاسخ داده شود، برگزار کرد.

واردیت راویتسکی، رئیس و مدیر عامل مرکز هاستینگز، یک اندیشکده اخلاق زیستی، می‌گوید: «من کاملاً طرفدار این فناوری هستم، زیرا فکر می‌کنم پتانسیل بالایی برای نجات نوزادان دارد.

اما مسائل خاصی وجود دارد که توسط فضای سیاسی و حقوقی کنونی مطرح شده است.

راویتسکی می گوید: “نگرانی من این است که افراد باردار مجبور شوند اجازه دهند جنین ها را از بدن خود خارج کرده و در رحم مصنوعی بگذارند تا اینکه اجازه پایان بارداری خود را بدهند – اساساً روش جدیدی برای سلب حق سقط جنین است.”

او همچنین تعجب می کند: اگر امکان استفاده از رحم مصنوعی برای حاملگی جنین برای کل بارداری وجود داشته باشد و بارداری طبیعی غیرضروری شود، چه؟

راویتسکی می گوید: “نویسندگان داستان های علمی تخیلی ده ها سال است که با این مفهوم بازی می کنند. این طور نیست که ما هرگز به آن فکر نکرده باشیم. فقط متفاوت است که به آن به عنوان یک آزمایش فکری فکر کنیم و در مورد آن به عنوان چیزی که به طور بالقوه در اطراف است فکر کنیم.” سناریوی استفاده کامل از رحم مصنوعی می‌تواند به سرعت بسیار ترسناک شود.

اما هالر و همکارانش می گویند تاریک ترین نگرانی ها بی اساس است.

ما شنیده‌ایم که مردم می‌ترسند که این به این معنی است که زنان دیگر مجبور نیستند یک بارداری کامل را پشت سر بگذارند. ماتریسهالر می گوید: سبک آینده دیستوپیایی.

“اما این افتضاح خواهد بود که فرض کنیم هر مداخله مصنوعی به هر شکلی بهتر از طبیعت است. بنابراین اگر در دوران بارداری خود با مشکلاتی مواجه نمی شوید، من فکر می کنم شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد بهتر است مانند خودتان متولد شوید. باید از آن چیزی باشد که طبیعت در نظر گرفته است.»

او می گوید که هالر و همکارانش فقط در تلاش برای نجات نوزادان هستند.

او می گوید: از هر ابزاری می توان سوء استفاده کرد. مانند هوش مصنوعی – مزایای خود را دارد، اما اگر به اندازه کافی تنظیم نشود، آسیب های زیادی می تواند از چنین چیزی ناشی شود.

در همین حال، خوک جنین در رحم مصنوعی جدید خود مستقر می شود.

هالر می‌گوید: «من فکر می‌کنم زیبا، راحت و آرام به نظر می‌رسد. “به نظر زیباست، خیلی خوشحال است. آره، خوب است.”



Source link