گیربکس خودرو چه وظیفه ای دارد؟

ایراد خودرو ارائه خدماتی که به آن اشاره کردیم علاوه بر پژو 206، شامل اکثر خودروهای صفر و کارکرده بازار نیز میشود و در فرآیند خرید نیز، ضمانت کارشناسی 7 روزه به همهی این خودروها تعلق خواهد گرفت. و بررسی فنی خودروها به پارس اتومات میرسیم. با توجه به اینکه این روزها انتخاب بسیاری از خریداران، خرید پژو 206 تیپ 2 و خرید پژو 206 تیپ 5 است، نیاز به کارشناسی فنی و بدنه دقیق روی این خودرو بیش از پیش فوت و فن پر کاربرد خنک نگه داشتن کولر خودرو حس میشود. خرید 206 با توجه به قیمت و امکانات فنی آن، یکی از گزینههای همیشگی خانوادههای ایرانی در دو دهه گذشته بوده است. بعد از عرضه پژو ۲۰۶ در اوایل دهه هشتاد، مدل جدیدتری از آن با نام پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۸۹ به مشتریان ایرانی معرفی شد. اگر بخواهیم پژو ۲۰۶ را تعریف کنیم باید کلمات «پرطرفدارترین»، «محبوبترین» و «پرفروشترین» را به کار ببریم. این موضوع زمانیکه خودرو به پیچ نزدیک میشود و برای مثال در دنده 3 ترمز میگیرد و به دنده 2 تغییر وضعیت میدهد، باید به آرامی کلاچ رها شود؛ زیرا در چنین حالتی وزن بیشتری به قسمت جلو منتقل شده و خودرو وارد پیچ میشود و با توجه به توزیع نامناسب وزن، احتمال سر خوردن عقب خودرو افزایش مییابد و راننده باید با تسلط تعویض دنده خودرو و سنگین کردن آن را انجام دهد. ​&;&;​!

دلیل آن نیز میتواند گیر کردن یکی از کالیپرها باشد چراکه در این صورت اصطکاک موجود در یکی از چرخها باعث انحراف خودرو میشود. در نتیجه هنگامیکه یکی از چرخها از سرعت دورانی بیشتری برخوردار بود بهراحتی قفل میشد و تعادل خودرو را برهم میزد. این موضوع بدین معنی است که یک جعبه دنده باید بتواند در سربالاییها نیروی کافی و مناسب خودرو را فراهم کند و در مسیرهای صاف و هموار همچون اتوبانها و بزرگراهها سرعت بالا مورد نیاز را تامین کند. برطرفکردن نیاز به خرید 206 با ضمانت میتواند عاملی باشد تا این دغدغهها تا حد امکان کاهش پیدا کنند. گیربکس های دستی به رغم عملکرد سادهشان، به نوبه خودشان میتوانند عیب و ایرادهایی پیدا کنند. اگر میخواهید بدانید روشن شدن چراغ چک موتور مربوط به مشکلات گیربکس است یا نه، میتوانید یک ابزار تشخیص عیب خریداری کرده و سوکت آن را به سوکت پنل ابزاری که سمت راننده قرار دارد وصل برای کنید. این اتفاق ممکن است زمانی که میخواهید دنده یک را جا بزنید و حرکت کنید، یا هر زمان دیگری که میخواهید دنده عوض کنید بیفتد.

این نکته را در نظر بگیرید که زمان تعویض دنده در شرایط رانندگی متفاوت و مسیرهای مختلف چون مسیرهای صاف، سربالایی، سرپایینی و پیچ متفاوت است. واسکازین نه تنها بخش های مختلف گیربکس را روغن کاری میکند بلکه آن را خنک کرده و از سوختنش جلوگیری میکند. البته در طی سالهای مختلف تولید چندین تیپ از این ماشین در کشور متوقف شد و در سایر مدلها نیز آپشنهای متعددی از آن حذف شدند. خرید پژو 206، مانند سایر خودروهای بازار چالشهای خاص خودش را دارد و باید نکات متعددی را برای جلوگیری از ضرر و از بینرفتن سرمایه درنظر داشت. در این صورت ماشین سرخوردگی شدید خواهد داشت و از کنترل شما خارج خواهد شد. فرض کنید با دنده 4 در حال حرکت در خیابان هستید و دور موتور خودرو روی 3 هزار دور بر دقیقه قرار دارد و میخواهید سرعت خودرو را کم کنید در این شرایط نیاز به تعویض دنده به دنده 3 خواهید داشت. نیازی به گفتن نیست که اگر هنگام تعویض دنده صداهای غیر معمول میشنوید به این علت است که گیربکس به شدت در حال کار است، ولی آیا به فکرتان خطور میکند هنگامی که دنده خلاص است هم اشیایی به هم برخورد بکنند؟ شاید تشخیص عیب خودرو به نظرتان کاری غیر ممکن برسد، ولی به خودرو هم مانند بدنتان فکر کنید.

باور کنید یا نه، هنوز افرادی هستند که دوست دارند به صورت دستی دنده عوض کنند، پدال کلاچ و دسته دنده داشته باشند، و افرادی هم هستند که این کار را با اشتیاق انجام میدهند. آی سی صداها به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم میشوند و از نظر شکل و ظاهری دارای تفاوت می باشند و این تفاوت کاملا قابل تشخیض است. ادامه مطلب را بخوانید تا معنی سر و صداها را بفهمید. سازندگان تصمیم گرفتند برخی از صداها را که برای اکثریت مردم شنیده نمی شود حذف کنند و فایل را کوچکتر کنند. حالا پس از گذشت چند ماه، ایران خودرو اولین سری این خودرو را به مشتریان خود تحویل داده و در بازار قیمت خورده است. گروه صنعتی ایران خودرو با هدف کنترل اختلاف قیمت خودرو، با برگزاری طرحهای ثبتنام خودرو (یکساله، ۳ ماهه و تحویل ۳۰ روزه) از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام به عرضه محصولات خود میکنند.این خودروساز تا پیش از راهاندازی سامانه یکپارچه، محصولات خود را به صورت مستقیم و با قرعهکشی در درگاه اختصاصی فروش ایران خودرو عرضه میکرد. برای آشنایی با نحوه عملکرد چرخ دنده خودرو ابتدا باید با مفهوم و ساختار انواع چرخ دنده آشنا شویم. همچنین مجوز ارز مورد نیاز باید صادر شود و ارز تامین شود.