الی لیلی می گوید که قیمت انسولین را کاهش می دهد


شرکت داروسازی Eli Lilly and Company روز چهارشنبه اعلام کرد که قیمت چندین محصول انسولین نجات دهنده خود را که توسط بیماران دیابتی استفاده می شود و قیمت آن ها لیلی در گذشته به طور مکرر افزایش یافته است، به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

لیلی همچنین گفت که مبلغی را که بیماران از جیب خود برای محصولات انسولین این داروساز می پردازند، به 35 دلار در ماه محدود می کند.

انسولین که معمولاً روزانه مصرف می‌شود، در سال‌های اخیر با وجود رقابت جدید، گران‌تر شده است. بسیاری از بیماران دیابتی داروهای خود را جیره بندی می کنند یا آنها را به دلیل هزینه قطع می کنند. بیش از 30 میلیون آمریکایی با دیابت زندگی می کنند و بیش از هفت میلیون نفر از آنها به انسولین متکی هستند.

کاهش قیمت لیست محصولات توسط لیلی، که در طول سال جاری اعمال می شود، فقط برای محصولات قدیمی انسولین این شرکت اعمال می شود.

استیسی دوستزینا، استاد سیاست های بهداشتی در دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیلت، گفت که این تغییرات برای بیماران دیابتی که بیمه نیستند یا بیمه کمتری دارند، مفید خواهد بود. اما او خاطرنشان کرد که بیمه‌گران در حال حاضر کمتر از قیمت برچسب برای محصولات انسولین به دلیل تخفیف‌ها و تخفیف‌های متنوع پرداخت می‌کنند.

اعلامیه لیلی به دنبال سال‌ها انتقاد فزاینده از سوی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد که گفته‌اند انسولین باید در دسترس‌تر و راحت‌تر باشد. این انتقاد منجر به شکایت و قانون‌گذاری شد.

اقدام الی لیلی برای محدود کردن هزینه‌های پرداختی به تغییری که در ابتدای سال جاری برای بیماران تحت مدیکر اعمال شد، گسترش می‌یابد. بر اساس قانون کاهش تورم سال گذشته، کنگره سقف ماهیانه 35 دلاری را برای پرداخت انسولین برای بیماران مدیکر تعیین کرد.

لیلی گفت که قصد دارد در سه ماه آخر سال جاری قیمت فهرست رایج ترین انسولین خود، Humalog، و همچنین یک محصول انسولین دیگر، Humulin را تا 70 درصد کاهش دهد. لیلی گفت که نسخه جدیدتر Tempo Pen از محصول Humalog خود، که به عنوان یک قلم انسولین از پیش پر شده عرضه می شود، تخفیف نخواهد داشت.

لیلی گفت که بلافاصله قیمت نسخه عمومی Humalog خود را از 82 دلار به 25 دلار در هر ویال کاهش می دهد، تغییری که شرکت گفته است قیمت را به کمتر از آنچه در سال 1999 بود کاهش می دهد.

در ماه آوریل، لیلی قصد دارد نسخه مشابهی از محصول انسولین رقیب سانوفی Lantus را ارائه دهد. گفته می شود که این دارو را با 78 درصد تخفیف نسبت به لیست قیمت لانتوس ارائه می دهد.