اکثر آمریکایی ها سیگار را ترک می کنند – به جز افراد بالای 65 سال


آعرضه بی‌پایان محصولات مد روز در سال‌های اخیر ادعا می‌کند که در میان بزرگسالان جوان، سیگار کشیدن دوباره جالب است. اما بر اساس داده‌های جدید در مورد رفتارهای سیگار کشیدن بزرگسالان در ایالات متحده، اگرچه سیگارها ممکن است از لبان اینفلوئنسرها و ستاره‌های بزرگ آویزان باشند، سیگار در جمعیت‌های قدیمی‌تر طرفداران بسیار بیشتری دارد. از سال 2011 تا 2022، شیوع عادات سیگار در هر گروه سنی کاهش یافته است، به جز یک گروه: جمعیت بالای 65 سال.

رافائل مزا می‌گوید که کمپین‌ها و برنامه‌های بهداشت عمومی که خطرات سیگار را بیان می‌کنند، واقعاً برای افراد مسن‌تر هدف قرار نمی‌گیرند.، یک انکولوژیست یکپارچه در موسسه تحقیقات سرطان BC در ونکوور و نویسنده اصلی یک مطالعه جدید در مورد سیگار کشیدن بزرگسالان. او می گوید: «در ایالات متحده، سیگار کشیدن واقعاً یک الگوی نسلی دارد.

تحلیل جدید Meza که در 1 دسامبر منتشر شد انجمن سلامت جاما، نشان می دهد که در حالی که افراد 40 تا 64 ساله بیشترین سیگار را می کشند، آمریکایی های 65 ساله و بالاتر این عادت را به گونه ای انتخاب می کنند که هیچ کس دیگری این عادت را ندارد. در حالی که شیوع سیگاری‌های معمولی از 21.2 درصد در مدت کمی بیش از یک دهه برای آن گروه میانسال به 15.2 درصد کاهش یافته است، افراد مسن‌تر شاهد افزایش از 8.7 درصد به 9.4 درصد در بازه زمانی مشابه بودند.

چند توضیح وجود دارد که به راحتی می توان از نظر این شکاف های نسلی به آنها اشاره کرد. میزا می‌گوید: برای مثال، بسیاری از آمریکایی‌های مسن‌تر امروزی احتمالاً برای اولین بار قبل از شروع مداخلات گسترده بهداشت عمومی با هدف سیگاری‌ها در معرض سیگار و تنباکو قرار گرفتند – اگر نه قبل از اینکه حتی به طور قاطع نشان داده شود که سیگار عواقب واقعی سلامتی دارد. تا سال 1966، 12 سال پس از انتشار مقاله ای که به طور قطعی ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان ریه را تایید می کرد، تولیدکنندگان سیگار مجبور به چاپ هشدارهای بهداشتی در کنار کارتن ها نبودند. اگر سالخوردگان امروزی هنوز به سن کافی نرسیده بودند که خودشان سیگار بکشند، ممکن است هنوز این عادت را توسط والدین، دوست یا خواهر یا برادر بزرگتر عادی دیده باشند. مزا می‌گوید: «به نوعی، این‌ها پیامدهای اتفاقاتی است که در آن زمان‌ها روی می‌داد.

این را به این واقعیت اضافه کنید که برنامه ها و ابزارهای ترک سیگار همیشه برای همه قابل دسترسی نیست، و درک اینکه چگونه یک عادت می تواند ادامه یابد، آسان است. به عنوان مثال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تنها دو درمان ترک سیگار بدون نیکوتین را تایید کرده است، که هر دو فقط با نسخه در دسترس هستند. اگرچه آنها نسبتاً خوب عمل می کنند، دسترسی نابرابر به مراقبت های بهداشتی می تواند مصرف این داروها را در وهله اول برای بسیاری غیرممکن کند. در واقع، زمانی که Meza داده‌های گروه سنی را بر اساس سطح درآمد تقسیم کرد، آمریکایی‌های ثروتمندتر در سه گروه سنی جوان‌تر نسبت به همتایان فقیرتر خود شاهد کاهش شدید رفتارهای سیگار کشیدن بودند. به طور مشابه، اگرچه رفتارهای سیگار کشیدن به طور کلی برای بزرگسالان 65 سال و بالاتر افزایش یافت، شیوع این عادت در ثروتمندترین زیرمجموعه به تنهایی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف سیگار در ایالات متحده به کمترین میزان از سال 1965 رسیده است

مزا می‌گوید تاکتیک‌های تبلیغاتی و لابی‌گری که توسط شرکت‌های بزرگ دخانیات استفاده می‌شود نیز تا حدی مقصر این واقعیت است که مداخلات و سایر تلاش‌ها برای آموزش به طور مناسب به افراد مسن نرسیده است. این برندها در تبلیغات خود سابقه ای مستند از هدف قرار دادن گروه های خاص بر اساس سن و قومیت دارند. به عنوان مثال، در دهه 1980، تبلیغات سیگار به ویژه در مجلاتی که نوجوانان و جوانان را هدف قرار می داد برجسته بود – که بسیاری از آنها امروزه گروه سنی بالای 65 را تشکیل می دهند یا به سرعت در حال نزدیک شدن هستند.

با این حال، هیچ یک از اینها توضیح نمی دهد که چرا در دهه گذشته شاهد این موضوع بوده ایم افزایش دادن در رفتارهای سیگار کشیدن در میان سالمندان چرا با دانستن آنچه امروز می دانیم، آن را به عنوان یک عادت جدید انتخاب کنیم؟

جی یانگ، متخصص طب پیری و استادیار دانشگاه کارولینای شرقی، یکی دیگر از مشکلات مهم بهداشت عمومی را مقصر می داند: تنهایی. در یک مطالعه در سال 2022، یانگ دریافت که تنهایی در بزرگسالان 65 سال به بالا نه تنها با سیگار کشیدن به طور کلی، بلکه با تعداد سیگارهای مصرف شده در روز مرتبط است. در اعماق انزوا و ناامیدی، عده‌ای فکر می‌کنند: «حتی اگر مشکل ریوی داشته باشم، فقط سال‌های زیادی برایم باقی مانده است. جی می گوید از چه می ترسم؟ “این تقریباً یک مسئله اعتماد به نفس است که آنها فکر نمی کنند قادر به ترک آن هستند.”

پس قابل توجه است که پیام های اخیر در مورد سیگار کشیدن از کاخ سفید به صراحت شامل افراد مسن شده است. در انجمنی در ژوئن 2023 که توسط دولت بایدن برگزار شد، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده کار بر روی تلاش‌های جدید ترک سیگار را اعلام کرد که به طور فزاینده‌ای بر برابری در فرصت‌های ترک سیگار تمرکز دارد و جزئیات دقیق آن هنوز منتشر نشده است. این انجمن بر اهمیت گسترش دسترسی به درمان برای سرطان‌های ریه و سایر سرطان‌های مرتبط با سیگار، که عمده آن بر دوش افراد مسن‌تر است، تأکید کرد. بایدن همچنین از تلاش مردمی برای ممنوعیت سیگارهای منتول حمایت کرده است.

مزا می‌گوید: «جشن گرفتن» خوبی‌ها در داده‌های جدید نیز ارزش دارد. مزا می گوید: «سیگار کشیدن در بین نوجوانان واقعاً در حال فروپاشی است، کاهش چشمگیری وجود دارد که به نظر نمی رسد متوقف شود.» این نشانه بزرگی از موفقیت آمیز بودن مداخلات دهه گذشته است که بیشتر بر این گروه های سنی متمرکز بوده است. امیدواریم این بدان معناست که رسیدن به افراد مسن نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارد.



Source link