چرا برخی از پزشکان در کلینیک خود یک رویکرد “بدون وزن” را امتحان می کنند: عکس


هنگامی که سارا باراک، بیرون از خانه‌اش در سیاتل ایستاده بود، نیاز به عمل جراحی برای انگشت شست آسیب‌دیده‌اش داشت، جراح او توصیه‌های ناخواسته‌ای برای کاهش وزن به او داد. افراد با جثه بزرگ‌تر اغلب گزارش می‌دهند که وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، مشکلات آنها نادیده گرفته می‌شود یا به عنوان نتیجه اجتناب‌ناپذیر وزن‌شان از بین می‌رود.

مگان فارمر/KUOW


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مگان فارمر/KUOW


هنگامی که سارا باراک، بیرون از خانه‌اش در سیاتل ایستاده بود، نیاز به عمل جراحی برای انگشت شست آسیب‌دیده‌اش داشت، جراح او توصیه‌های ناخواسته‌ای برای کاهش وزن به او داد. افراد با جثه بزرگ‌تر اغلب گزارش می‌دهند که وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، مشکلات آنها نادیده گرفته می‌شود یا به عنوان نتیجه اجتناب‌ناپذیر وزن‌شان از بین می‌رود.

مگان فارمر/KUOW

حدود پنج سال پیش، سارا باراک به شدت رباط انگشت شست خود را پاره کرد و برای اتصال مجدد آن نیاز به جراحی داشت.

اما وقتی برای عمل رفت، توصیه‌های ناخواسته‌ای دریافت کرد: جراح گفت که باید وزن کم کند، که نشان می‌دهد اندازه او و شست آسیب دیده‌اش به هم متصل هستند.

باراک می‌گوید: «او این استدلال را مطرح می‌کرد که وضعیت بدنی من بر درد بازوی من تأثیر می‌گذارد و وضعیت بدنی من به دلیل سایز من بدتر شده است، همه اینها می‌تواند درست باشد. “اما من هنوز یک شست قطع شده داشتم و حتی اگر 100 پوند وزن کم می کردم، انگشت شست به خودی خود دوباره وصل نمی شد.”

باراک می‌گوید که در مورد حمایت از مراقبت‌هایی که به آن نیاز دارد، قاطعانه عمل می‌کند – اما این کار خسته‌کننده است.

او می‌گوید: «این خیلی خسته‌کننده است. “و صادقانه بگویم، همه نمی توانند این کار را انجام دهند.”

سال هاست که وزن به عنوان معیاری برای سنجش سلامت در مطب پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن شاخص توده بدنی بالاتر با بیماری قلبی، دیابت، انواع خاصی از سرطان و سایر شرایط مرتبط است.

اما در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده است که وقتی پزشکان روی وزن تمرکز می‌کنند، می‌تواند بیماران را به اجتناب از مراقبت‌های بهداشتی، از جمله غربالگری‌های توصیه‌شده سرطان، سوق دهد. افراد با جثه بزرگ‌تر اغلب گزارش می‌دهند که وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، مشکلات آنها نادیده گرفته می‌شود یا به عنوان نتیجه اجتناب‌ناپذیر وزن‌شان از بین می‌رود. آنها می گویند، بدون پرسیدن سوال، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی رژیم هایی را که قبلا امتحان کرده اند و تغییراتی در سبک زندگی که قبلا ایجاد کرده اند، پیشنهاد می کنند.

دکتر لیزا ارلانگر، که طب بی‌وزنی و پروفسور بالینی در UW است، می‌گوید که ارائه‌دهندگان گاهی اوقات مشکلات عمده سلامتی را از دست می‌دهند – هم در افراد با جثه بزرگ‌تر و هم در افرادی که جثه‌های کوچک‌تر دارند – وقتی بیش از حد بر وزن بیمار متمرکز شده‌اند. پزشکی در سیاتل

ارلانگر می‌گوید: «داستان‌های وحشتناک بسیاری از تشخیص‌ها وجود دارد که به دلیل تمرکز بر وزن نادیده گرفته شدند.

یک کلینیک در سیاتل رویکردی بدون وزن را امتحان می کند

شواهدی مبنی بر اینکه تمرکز صرف بر وزن می تواند به بیماران آسیب برساند، برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی را وادار کرده است تا رویکرد آنها را بررسی کنند.

در ماه ژوئن، انجمن پزشکی آمریکا شروع به توصیه کرد که پزشکان برای درک سلامت بیمار به فراتر از شاخص توده بدن نگاه کنند. سیاست جدید می گوید عواملی مانند ژنتیک، سطح قند خون و محل وجود چربی در بدن بیمار در نظر گرفته شود.

اما تعداد فزاینده‌ای از ارائه‌دهندگان فراتر از آن می‌روند: تمرین مراقبت‌هایی که آنها را شامل وزن، یا وزن خنثی می‌نامند. برخی از مجموعه ای از اصول به نام “سلامت در هر اندازه” مشترک هستند.

تس مور، پزشک خانواده در سیاتل که تمرین وزن خود را خنثی کرده است، می‌گوید: «در بیشتر موارد، مراقبت‌هایی که ارائه می‌کنید باید بدون توجه به عدد روی ترازو یکسان باشد.

مور با تلاش برای ایجاد احساس راحتی در کلینیک خود برای بیماران در هر اندازه شروع کرد. هر اتاق امتحان دارای مجموعه‌ای از کاف‌های فشار خون برای بازوهای با اندازه‌های مختلف، و همچنین روپوش‌ها و اسپکولوم‌هایی با اندازه‌های مختلف است. صندلی ها و میزهای معاینه برای همه بیماران مناسب است.

اما این رویکرد مور برای صحبت در مورد وزن است که بیشتر از یک تمرین سنتی متفاوت است.

مور می گوید: «ما کاهش وزن را به عنوان راهی برای درمان شرایط پزشکی توصیه نمی کنیم.

در عوض، او به بیمارانش می گوید که ورزش و غذاهای مغذی برای آنها مفید است بدون در نظر گرفتن از کاهش وزن یا عدم کاهش وزن.

او می‌گوید: «ما توصیه می‌کنیم بدن خود را به‌گونه‌ای که پایدار باشد حرکت دهید، که امیدواریم شادی‌آور باشد، و «غذا را به‌گونه‌ای بخورید که باعث تغذیه شود».

مور می‌گوید که تأکید بر فواید ذاتی ورزش می‌تواند به افراد کمک کند تا یک روتین را شروع کنند و همچنین به آن پایبند باشند. او به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد حتی نظرات خوب اعضای خانواده و پزشکان درباره وزن می‌تواند اجتناب از ورزش را افزایش دهد و افرادی که دارای نگرش‌های درونی‌شده‌تر ضد چربی هستند، در صورت تجربه انگ وزن، بیشتر از ورزش اجتناب می‌کنند.

مور می‌گوید: «اگر بعد از این بحث، یک بیمار هنوز کاملاً مطمئن باشد که می‌خواهد روی کاهش وزن تمرکز کند، من به آنها می‌گویم که احتمالاً در درازمدت با شکست مواجه خواهد شد.»

به عنوان مثال، یک متاآنالیز 29 مطالعه کاهش وزن طولانی مدت نشان داد که به طور متوسط ​​برای افراد چاق، بیش از نیمی از وزن از دست رفته طی دو سال و بیش از 80 درصد در طی پنج سال دوباره به دست آمد.

الن شور، پزشک چاقی و محقق در UW Medicine می گوید: «وقتی فردی وزن کم می کند، باعث ایجاد یک سری تغییرات هورمونی می شود که باعث افزایش اشتها و کاهش متابولیسم می شود.

مور می‌گوید در نهایت هدف او تمرکز بر سلامت طولانی‌مدت بیمار و ارائه توصیه‌هایی است که احتمال پایداری آنها بسیار بیشتر است.

او می‌گوید: «با تصمیم‌گیری در مورد توصیه نکردن کاهش وزن، به جای بستن در، دری را باز می‌کند.

اگر به شیوه ای “محترمانه” انجام شود، توصیه های کاهش وزن همچنان نقش دارند

Schur و دیگرانی که در پزشکی چاقی تخصص دارند می گویند که هنگام صحبت با بیماران در مورد وزن آنها نیاز به یک رویکرد جدید را تشخیص می دهند، اما آنها می گویند هنوز هم می توان در صورت لزوم تشویق به کاهش وزن کرد.

Schur می‌گوید: «برای برخی از افرادی که به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستند، کاهش وزن در ترکیب با برخی تغییرات سبک زندگی می‌تواند گزینه‌ای باشد که آن‌ها انتخاب می‌کنند.

او با ارائه دهندگان وزن خنثی مانند مور موافق است که تشویق بیماران به ورزش و خوردن غذاهای مغذی مزایای آشکاری دارد. او می‌گوید با این حال، برای برخی از بیماران، کاهش وزن می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که حتی کاهش وزن نسبتاً کمی – در محدوده 3٪ تا 7٪ – شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را برای افراد در معرض خطر کاهش می دهد و قند خون را در بین افرادی که دیابت دارند بهبود می بخشد.

و Schur می گوید که وقتی کاهش وزن ممکن است کمک کند، پزشکان باید این را بگویند.

در حالی که سابقه طولانی‌ای از تعصب وزن در جامعه آمریکا، از جمله در مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد، شور می‌گوید که می‌توان در مورد کاهش وزن صحبت‌هایی حساس و محترمانه داشت.

او می‌گوید: «وقتی یک پزشک به شیوه‌ای بدون قضاوت با آن برخورد می‌کند و فرض نمی‌کند که فرد تغییری ایجاد نکرده است، می‌توان آن را به‌عنوان یک گزینه درمانی به روشی حمایت‌کننده مورد بحث قرار داد.

Schur می گوید که به طور فزاینده ای، داروهای کاهش وزن مانند Wegovy ابزار اصلی او برای مدیریت وزن بیماران هستند.

او می‌گوید: «راستش را بخواهیم، ​​آنچه ما از آنها خواسته‌ایم انجام دهند، می‌دانی، تنها با سبک زندگی غیرواقعی بوده است.

منتقدان جدیدترین داروهای کاهش وزن به محدودیت‌های آنها اشاره می‌کنند: این داروها گران هستند و کمبود دارند و اثرات بلندمدت آنها هنوز ناشناخته است.

و ارائه دهندگان وزن خنثی می گویند که حتی در دنیایی با این داروهای جدید، افراد با جثه بزرگتر هنوز باید احساس کنند که در مطب پزشک شنیده می شوند و مورد احترام قرار می گیرند و نگرانی های بهداشتی اولیه آنها برطرف می شود.



Source link