بسته‌های ضد کودک و هشدارهای روی برچسب با هدف ایمن‌تر کردن ملاتونین برای کودکان: عکس‌ها


تحقیقات اخیر نشان می دهد که تقریباً از هر 5 کودک و نوجوان مدرسه ای، 1 نفر از ملاتونین به طور منظم برای کمک به خواب استفاده می کند.

الوا اتین/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الوا اتین/گتی ایماژ


تحقیقات اخیر نشان می دهد که تقریباً از هر 5 کودک و نوجوان مدرسه ای، 1 نفر از ملاتونین به طور منظم برای کمک به خواب استفاده می کند.

الوا اتین/گتی ایماژ

یک گروه تجاری پیشرو از شرکت‌هایی که ملاتونین تولید می‌کنند می‌خواهد تا به‌طور داوطلبانه از بسته‌بندی‌های بازدارنده کودکان و سایر پیشرفت‌ها در نحوه بسته‌بندی و برچسب‌گذاری محصولات خود استفاده کنند.

ملاتونین هورمونی است که به طور گسترده به عنوان خواب آور استفاده می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ماه گذشته گزارش داد که در سال های اخیر، تقریباً 11000 نوزاد و کودک خردسال پس از مصرف تصادفی ملاتونین به اورژانس مراجعه کرده اند.

استیو مستر، رئیس و مدیر عامل شورای تغذیه مسئولانه، انجمن تجاری که دستورالعمل‌های جدید را منتشر کرده است، می‌گوید این افزایش در مصرف تصادفی با افزایش فروش ملاتونین همزمان شده است.

مستر می‌گوید: «ملاتونین بیشتری وجود دارد و به نظر می‌رسد بچه‌های بیشتری وارد آن می‌شوند. او می‌گوید این گروه دستورالعمل‌ها را «به عنوان تلاشی برای نشان دادن رفتار مسئولانه از طرف صنعت» تهیه کرده است.

این دستورالعمل‌ها به بسته‌بندی‌هایی اشاره می‌کنند که باز کردن آن برای کودکان سخت‌تر است، به‌ویژه برای ملاتونین که به شکل طعم‌دار فروخته می‌شود. این شامل آدامس‌ها یا جویدن‌هایی است که ممکن است برای بچه‌ها جذاب باشد، به‌ویژه بچه‌های کوچک که ممکن است فکر کنند آب نبات یا حتی ویتامین هستند.

دستورالعمل ها همچنین برچسب هایی را توصیه می کنند که به وضوح هشدار می دهند ملاتونین می تواند باعث خواب آلودگی شود، فقط باید با نظارت بزرگسالان استفاده شود و باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. برچسب ها همچنین باید تاکید کنند که ملاتونین فقط برای استفاده گاه به گاه در نظر گرفته شده است. این نکته ای است که بسیاری از پزشکان اطفال به آن اشاره کرده اند – به خصوص به این دلیل که بسیاری از کودکان و نوجوانان اکنون عمدا ملاتونین را به عنوان کمک خواب مصرف می کنند.

“من واقعا صنعت را برای پاسخ به نگرانی های ما تحسین می کنم. این یک شروع عالی است“، می گوید دکتر کورا کولت برونر، استاد اطفال در دانشگاه واشنگتن.

با این حال، برونر مایل است صنعت را فراتر بگذارد، با حذف کامل اشکال طعم‌دار ملاتونین و ایجاد عواقب برای تولیدکنندگانی که دستورالعمل‌های داوطلبانه را قبول نمی‌کنند. شورای تغذیه مسئولانه می گوید انتظار دارد اعضایش از این دستورالعمل پیروی کنند زیرا خودشان به دستورالعمل ها رای داده اند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که تقریباً از هر 5 کودک و نوجوان در سن مدرسه، 1 نفر از ملاتونین به طور منظم استفاده می کند.

برونر یکی از پزشکان اطفال است که به دلایل متعدد نگران چنین استفاده گسترده ای است. برای شروع، مکمل‌های ملاتونین با همان دقتی که نسخه‌ها و داروهای بدون نسخه تجویز می‌شوند، تنظیم نمی‌شوند. او می‌گوید از آنجایی که ملاتونین به راحتی در قفسه‌های فروشگاه‌ها یافت می‌شود، مردم تصور می‌کنند که به اندازه مصرف یک ویتامین بی‌خطر است. اما ملاتونین یک هورمون است و او می گوید هیچ داده واقعی در مورد استفاده طولانی مدت در کودکان وجود ندارد. برونر خاطرنشان می کند که هیچ دستورالعملی برای دوز مصرفی بر اساس سن و وزن، یا زمان و میزان تجویز ملاتونین وجود ندارد.

با توجه به کمبود تحقیقات، برونر می‌گوید: «نمی‌خواهم خانواده‌ها فکر کنند که باید بتوانند این کار را برای ماه‌ها در یک زمان انجام دهند.

ممکن است کودکان در مصرف ملاتونین بیش از حد مصرف کنند که می تواند منجر به علائمی از جمله سردرد شدید، سرگیجه، درد معده، خواب آلودگی شدید – حتی شب ادراری شود. مصرف بیش از حد ملاتونین در کودکان در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و بین سال‌های 2012 تا 2021 بیش از 500 درصد افزایش یافته است. طبق تحقیقات منتشر شده توسط مراکز، در حالی که اکثر کودکان در خانه درمان می‌شدند، بستری شدن در بیمارستان نیز افزایش یافت و دو کودک در آن دوره جان خود را از دست دادند. کنترل و پیشگیری از بیماری.

دکتر نیا هرد گاریس محقق دانشگاه نورث وسترن و پزشک اطفال در بیمارستان کودکان لوری شیکاگو است. او می‌گوید والدین باید حتماً قبل از دادن ملاتونین به بچه‌هایشان با پزشکان اطفال صحبت کنند – به خصوص اگر در نظر دارند از آن در کوچک‌ترین بچه‌ها، مانند کودکان پیش دبستانی استفاده کنند، زیرا دادن بیش از حد به آنها آسان است.

او می گوید حتی در بچه های بزرگتر، استفاده از ملاتونین باید خیلی گاه به گاه باشد. او می‌گوید، اما این باید باعث صحبت با پزشک اطفال کودکتان شود، زیرا «گاه به گاه» می‌تواند ذهنی باشد.

هرد گاریس می‌گوید: «شما به من می‌گویید که سه بار در هفته از آن استفاده می‌کنید، و من بیشتر از آن چیزی است که می‌خواهم از آن استفاده کنید.» «چه خبر است؟ می دانید، بیایید در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنیم، و سپس می توانیم به نوعی به ریشه مشکل برسیم. اگر سالی یک بار، هر چهار یا پنج ماه یک بار باشد، شاید کمتر یک پرچم قرمز باشد.”

برونر خاطرنشان می‌کند که نوجوانان اغلب ملاتونین را خود تجویز می‌کنند، اما والدین نیز باید بر آنها نظارت داشته باشند، زیرا در عمل او، از بیماران نوجوانی می‌گوید که دو یا سه برابر دوز توصیه‌شده مصرف می‌کنند، در صورتی که فوراً اثری را احساس نمی‌کنند.

در حالی که استفاده از ملاتونین به عنوان یک روش کوتاه مدت برای کمک به استراحت کودکان اشکالی ندارد، برونر و هرد-گاریس توافق دارند که ابتدا باید روی بهداشت خواب تمرکز شود. این بدان معناست که کارهایی مانند خاموش کردن صفحه‌نمایش حداقل یک ساعت قبل از خواب، استفاده از سایه‌های خاموش‌کننده و دستگاه‌های حذف صدا یا گوش‌گیرها، و اجازه ندادن به بچه‌ها بیش از یک یا دو ساعت از زمان خواب عادی خود در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بیدار بمانند.

اگر والدین پس از مشورت با پزشک خود تصمیم به دادن ملاتونین به کودک خود بگیرند، برونر توصیه می کند که از کمترین دوز ممکن استفاده کنند و به دنبال برچسبی باشند که نشان دهد محصول توسط شخص ثالث آزمایش شده است، مانند NSF یا داروسازی ایالات متحده. تا اطمینان حاصل شود که مکمل حاوی آنچه در برچسب آمده است.

مطالعات نشان داده‌اند که برخی مکمل‌ها – از جمله آدامس‌ها – می‌توانند حاوی ملاتونین بسیار بیشتری نسبت به آنچه در برچسب ذکر شده است، داشته باشند، اگرچه صنعت روش‌شناسی مورد استفاده در این یافته‌ها را رد کرده است.

این داستان توسط Jane Greenhalgh ویرایش شده است



Source link