مصرف بیش از حد ملاتونین در کودکان جوان افزایش می یابد


مبزرگسالان برای خواب شبانه از ملاتونین استفاده می کنند. متأسفانه، این بدان معناست که تعداد بیشتری از کودکان خردسال قرص‌ها و آدامس‌های والدین خود را پیدا می‌کنند و به طور تصادفی آنها را مصرف می‌کنند.

یک تحلیل جدید در گزارش هفتگی موربیدیتی و مرگ و میر، که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده منتشر شده است، نشان می‌دهد که ملاتونین مسئول سهم شگفت‌آوری از مراجعات به بخش اورژانس – 7٪ – در میان نوزادان و کودکان خردسالی است که به طور تصادفی از سال 2019 تا 2022 یک دارو مصرف کرد. در این بازه زمانی، ملاتونین باعث حدود 11000 مورد از این قبیل شد.

تحقیقات گذشته نشان می دهد که از سال 2009 تا 2020، بازدید از بخش اورژانس از این نوع در میان این گروه سنی 420 درصد افزایش یافته است. در سال 2022، تحقیقات دیگر افزایش 530 درصدی مسمومیت های تصادفی با ملاتونین را از سال 2012 تا 2021 در میان افراد 19 ساله و کمتر نشان داد.

ملاتونین، یک هورمون طبیعی است که به تنظیم چرخه شبانه روزی بدن کمک می کند و به صورت قرص و آدامس فروخته می شود. در تجزیه و تحلیل جدید، 47 درصد از بچه‌هایی که به بخش‌های اورژانس مراجعه کردند، آدامس‌های ملاتونین مانند آب نبات خورده بودند و حدود نیمی از بازدیدها ناشی از یک محصول طعم‌دار بود. نگران کننده است که در تقریباً 36 درصد موارد، کودکان ده یا بیشتر آدامس یا قرص را بلعیده بودند. خوشبختانه، اکثر موارد به طور کلی – حدود 94٪ – منجر به بستری شدن در بیمارستان نشد.

خطر بلع تصادفی نه تنها به دلیل در دسترس بودن فرمولاسیون های شبیه آب نبات، بلکه به دلیل این واقعیت است که ملاتونین نیازی به بسته بندی در بطری هایی با درپوش های مقاوم در برابر کودکان ندارد – اگرچه تولیدکنندگان می توانند به طور داوطلبانه از درپوش ها استفاده کنند. تجزیه و تحلیل جدید مشخص نکرد که چه سهمی از بازدیدهای بخش اورژانس شامل بسته بندی های مقاوم در برابر دستکاری است، اما 75 درصد موارد مربوط به بطری ها بوده است که نشان می دهد ظروف یا به درستی بسته نشده اند یا رویه های ضد کودک ندارند.

با وجود سهم اندک مواردی که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود، ملاتونین خطرات واقعی را برای کودکان به همراه دارد. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ایروینگ، اطلاعات محدودی در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی کودکان بیش از حد مصرف می‌کنند، وجود دارد، اما مقادیر زیاد آن می‌تواند منجر به حالت تهوع، سردرد، اسهال، تحریک‌پذیری و حتی تنفس سرکوب‌شده شود.

ملاتونین را نباید قبل از مشورت با پزشک اطفال به کودکان داد. در تمام خانواده های دارای کودک، محققان خرید ملاتونین را فقط در ظروف با بسته بندی مقاوم در برابر کودک توصیه می کنند. CDC همچنین والدین و سایر مراقبان خود را به کمپین Up and Away خود ارجاع می دهد، که توصیه می کند داروها را دور از دسترس کودکان قرار دهند و به کودکان در مورد ایمنی دارو آموزش دهند، درب ظرف ها را محکم ببندند، از مهمانان بخواهند که داروهای خود را دور از دسترس نگه دارند، و نگهداری از داروها شماره تلفن به نزدیکترین بیمارستان و مرکز کنترل سموم همیشه در دسترس است. مکمل‌های بدون نسخه مانند ملاتونین ممکن است خوش‌خیم به نظر برسند، اما می‌توانند خطرات واقعی را به‌ویژه برای کودکان ایجاد کنند.



Source link