داروی کاهش وزن Wegovy می تواند در برابر حملات قلبی محافظت کند


تیداروی چاقی Wegovy اکنون می تواند ادعا کند که خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی عروقی را در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاقی دارند و همچنین بیماری قلبی عروقی دارند، کاهش می دهد. این اولین داروی کاهش وزن است که نشانه ای برای فواید قلبی دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بر اساس مطالعه ای از سازنده Wegovy، Novo Nordisk، افزودن این برچسب را در 8 مارس تأیید کرد و نشان داد که این دارو خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از مشکلات مربوط به قلب را کاهش می دهد. این جمعیت 20 درصد در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت می کنند.

هنگامی که نتایج این مطالعه برای اولین بار در نشست انجمن قلب آمریکا در نوامبر گذشته منتشر شد، این یافته ها با تشویق گسترده متخصصان قلب حاضر شد. چاقی یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است و در حالی که پزشکان زرادخانه ای از داروها برای درمان بسیاری از عوامل خطر دیگر مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت در اختیار دارند، اما داروی آنقدر قوی برای کمک به افراد برای از دست دادن آنها در اختیار نداشتند. وزن تا الان

Wegovy که در سال 2021 تایید شد، نام تجاری سماگلوتاید است. اوزمپیک، که در سال 2017 برای درمان دیابت تایید شد، دوز کمتری از سماگلوتید است. در سال 2020 نیز تاییدیه FDA را برای کاهش خطر حوادث قلبی عروقی عمده در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی دریافت کرد.

بیمارانی که از Wegovy استفاده می کنند یک بار در هفته با دوزهای افزایش یافته خود را تا رسیدن به دوز هدف 2.4 میلی گرم تزریق می کنند. افرادی که سابقه سرطان تیروئید دارند نباید از Wegovy استفاده کنند، زیرا semglutide با خطر بالاتر ابتلا به سرطان در حیوانات (البته نه در افراد) مرتبط است. عوارض جانبی تزریق شامل التهاب پانکراس، مشکلات کلیوی و افسردگی است.

دکتر آمیت خرا، مدیر برنامه قلب و عروق پیشگیرانه در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس، پس از تایید نتایجی که بر اساس آن تایید شد، گفت: “این یک مسیر کاملاً جدید برای مهار چاقی و عوارض متابولیک آن است.” در نوامبر منتشر شد. “این واقعیت که ما یک راه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی داریم، فوق العاده هیجان انگیز است و خوش آمدید.”



Source link