چگونه از سگ خود در برابر بیماری تنفسی مرموز محافظت کنید


از آنجایی که یک بیماری تنفسی ناشناخته سگ همچنان به صورت دسته‌هایی در سراسر ایالات متحده ظاهر می‌شود – که باعث علائمی مانند سرفه، تب و بی‌حالی و در موارد جدی‌تر، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ می‌شود – بسیاری از صاحبان سگ‌ها از خود می‌پرسند که برای نگهداری از حیوانات خانگی خود چه اقداماتی باید انجام دهند. بی خطر.

با وجود عناوین هشداردهنده در مورد تلفات، دامپزشکان از صاحبان حیوانات خانگی می خواهند مراقب باشند، اما وحشت نکنند.

دکتر دبورا سیلورستاین، استاد اورژانس حیوانات کوچک و پزشکی مراقبت های ویژه در بیمارستان دامپزشکی رایان دانشگاه پنسیلوانیا، گفت: «در این مقطع زمانی، فکر نمی کنم دلیلی برای هشدار شدید وجود داشته باشد. “من فکر می کنم زمان محتاط بودن و مطلع ماندن است.”

ما با دکتر سیلورستاین و سایر کارشناسان در مورد استراتژی هایی که آنها توصیه می کنند (و در برخی موارد در خانه های خود استفاده می کنند) برای محافظت از سلامت سگ ها صحبت کردیم.

دکتر سیلورستاین گفت، اگرچه مشخص نیست که آیا “بیماری مرموز” یک پاتوژن جدید است یا یک عفونت باکتریایی یا ویروسی شناخته شده است، صاحبان سگ باید اطمینان حاصل کنند که حیوانات خانگی آنها در مورد واکسیناسیون خود به روز هستند.

توجه داشته باشید که برخی از سگ ها در صورت بیمار شدن در معرض خطر بیشتری برای عوارض جدی تر هستند.

دکتر سیلورستاین گفت: “حیواناتی که ما واقعا نگران ابتلا به عفونت های شدید هستیم، آنهایی هستند که سیستم ایمنی خوبی ندارند.” بنابراین، این حیوانات بسیار جوان هستند، به خصوص اگر یک سری کامل واکسن نخورده باشند، یا حیوانات بسیار مسن، زیرا احتمال ابتلا به بیماری های همراه یا سایر بیماری هایی که ممکن است سیستم ایمنی آنها را تضعیف کند، بیشتر است.

دکتر سیلورستاین گفت که نژادهای براکیسفالیک یا بینی کوتاه مانند پاگ ها و بولداگ های فرانسوی و انگلیسی نیز برای پاک کردن عفونت های دستگاه تنفسی مشکل تری دارند.

دکتر رنی مک‌دوگال، جراح متخصص باند ویت، گفت: مطمئن‌ترین راه برای ایمن نگه‌داشتن سگ‌ها جدا کردن آنها از سگ‌های دیگر است. او و همسرش یک پیتبول پنج ساله به نام روپرت دارند که عاشق پیاده روی و بو کردن سگ های دیگر است. اما او گفت که در سه هفته گذشته، این زوج او را از هرگونه “سلام بینی به بینی” باز داشته اند.

“سگ من خیلی غمگین است!” دکتر مک دوگال اعتراف کرد.

او گفت: “ما می دانیم که چگونه این بیماری معمولاً از طریق قطرات و تعاملات چهره به چهره پخش می شود.” بنابراین اگر فقط از آن سناریوها اجتناب کنیم، احتمالاً تا آنجا که ممکن است ایمن هستیم.»

اما اگر به عنوان مثال در حین کار به مراقبت روزانه سگ‌ها متکی هستید، یا اگر قصد دارید در تعطیلات سوار سگ خود شوید، اقدامات خاصی ممکن است به کاهش خطرات در تنظیمات گروه کمک کند.

این دو کارشناس گفتند در مورد الزامات واکسن این مرکز و سیاست های غربالگری آن بپرسید.

دکتر سیلورستاین گفت: “مطمئن شوید که آنها از دستورالعمل های دقیق در مورد سگ هایی که اجازه ورود به ساختمان را دارند پیروی می کنند.” “اگر آنها ظاهر شدند و سرفه یا عطسه داشتند، نباید اجازه ورود داشته باشند.” اگرچه او هشدار داد که سگ ها احتمالاً ویروس را قبل از اینکه علائمی نشان دهند دفع می کنند.

دکتر مک دوگال توصیه کرد در مورد اندازه گروهی که سگ شما در آن وقت می گذراند بپرسید. آیا مثلاً 30 سگ با هم می دوند؟ آیا سگ های مختلف هر روز حضور خواهند داشت؟ او گفت که گروه های کوچکتر و ثابت بهتر هستند. و در حالت ایده آل، سگ ها نباید اسباب بازی یا کاسه آب مشترک داشته باشند.

دکتر مک دوگال با اذعان به اینکه بسیاری از صاحبان برای مراقبت از توله هایشان به امکانات بیرونی وابسته هستند، گفت: “شما پدر و مادر سگ هستید.” “شما تصمیم می گیرید که چقدر ریسک کنید.”

دکتر سیلورستاین گفت که پارک های سگ تا حدودی بحث برانگیز هستند، اگرچه او می داند که چقدر می توانند محبوب باشند.

اما در حال حاضر، او گفت که “بی خطرترین آن است که از سگ های دیگری که وضعیت سلامت و وضعیت واکسن آنها ناشناخته است دور بمانید”، مگر اینکه مطمئن باشید “بروز بسیار کمی از بیماری” در منطقه شما وجود دارد. (موردهایی در چندین ایالت از جمله کلرادو، ماساچوست، اورگان و رود آیلند گزارش شده است، اما به گفته کارشناسان، تعداد آنها در حال افزایش است و بیماری به احتمال زیاد گسترده تر است.) برخی از جوامع پارک های سگ ها را به طور موقت بسته اند.

به عنوان یک جایگزین، دکتر سیلورستاین گفت که صاحبان سگ ممکن است در نظر داشته باشند که با سگ دیگری که وضعیت سلامتی و واکسن او را می‌دانند، یک “قرار بازی” داشته باشند – اگرچه هیچ تضمینی برای ایمنی وجود ندارد.

دامپزشکانی که با آنها صحبت کردیم تأکید کردند که صاحبان حیوانات خانگی اگر سؤالی دارند در مورد اینکه آیا مواردی در محل وجود داشته است یا اگر برای سنجش خطرات حیوان خانگی خود به کمک نیاز دارند، باید با دامپزشک خود صحبت کنند.

دکتر سیلورستاین گفت، اگر متوجه سرفه یا ترشحات بینی یا ترشحات چشمی سگ خود شدید، با دامپزشک خود تماس بگیرید. دکتر مک‌دوگال گفت، اگر حیوان خانگی شما به طور معمول غذا می‌خورد و عمل می‌کند، ممکن است دامپزشک توصیه کند که او را به مدت 24 تا 48 ساعت در خانه تحت نظر داشته باشید یا ممکن است یک ویزیت از راه دور را برنامه‌ریزی کنید.

سگ هایی که بی حال به نظر می رسند یا در تنفس مشکل دارند نیاز به توجه فوری دارند.

دکتر سیلورستاین و دکتر مک‌دوگال هر کدام گفتند که دامپزشکی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیماران مراقب است و اذعان داشتند که بسیاری از کلینیک‌ها و بیمارستان‌های حیوانات پشتیبانی می‌شوند، بنابراین یافتن مراقبت ممکن است ساده‌تر از انجام آن باشد.



Source link