درون محور دونالد ترامپ در مورد اوباماکر


این مقاله بخشی از DC Brief، خبرنامه سیاسی تایم است. ثبت نام اینجا برای دریافت داستان هایی مانند این به صندوق ورودی خود.

یک دهه و نیم پیش، قانون مراقبت مقرون به صرفه زمینه را برای پیروزی دونالد ترامپ در کاخ سفید فراهم کرد. واکنش محافظه‌کاران به پیشنهاد مراقبت‌های بهداشتی گسترده و تعیین‌کننده دستور کار دموکرات‌ها به قدری قوی بود که منجر به تشکیل جناح راست افراطی جدید در کنگره شد، الهام‌بخش یک نسل کامل از نوپایان سیاسی خشمگین شد و تقریباً باراک اوباما را یک دوره‌ای کرد. رئيس جمهور. اکنون، 14 سال بعد، به نظر می‌رسد که همان هجوم‌کنندگان ترامپ را متقاعد کرده‌اند که سال‌ها علیه قوانینی که به‌طور غیررسمی به نام اوباماکر شناخته می‌شود، خشم می‌کشید که اگر نه سیاست خوبی باشد، ممکن است سیاست خوبی باشد.

شاید اکنون به خاطر سپردن سخت باشد، اما ترامپ کمپین انتخاباتی خود در سال 2016 را بر اساس دو سنگ بنای ادعاهای دروغین و نژادپرستانه مبنی بر اینکه اوباما در ایالات متحده به دنیا نیامده است و یک تحقیر سرسختانه برای Obamacare بنا کرد. او به ندرت از فرصتی برای تقبیح این قانون به عنوان یک “فاجعه” یا اعلام اینکه “ممکن است” از دست داد و مکرراً گفت که تلاش جدیدی تنها “دو هفته” باقی مانده است. همین چند ماه پیش، او قول داده بود که در صورت اعطای دوره دوم، آن را نابود کند. “ما هرگز نباید تسلیم شویم!” او در یک پست اجتماعی حقیقت در نوامبر اعلام کرد.

هرچند در چند سال اخیر یک اتفاق خنده دار رخ داده است. محبوبیت اوباماکر با تعامل بیشتر و بیشتر آمریکایی‌ها با سیستم مراقبت بهداشتی که اساساً در قطعات کوچکی راه‌اندازی شده است، افزایش یافته است و قدرت نفرت نسبت به اوباماها کمرنگ شده است. (با این حال، برخی اظهارنظرهای زشت همچنان ظاهر می شوند.) نتیجه این است که ضربات وارده به قانون میراثی چهل و چهارمین رئیس جمهور دیگر با همان ضربات وارد نمی شود و به سختی به اندازه یک ضربت می لرزد.

اکنون، در سال 2024، به نظر می رسد که اوباماکر منفجر نخواهد شد، اما شاید حتی در صورت پیروزی ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید، تقویت شود. در یک سری پیام‌های جدید، رئیس‌جمهور سابق به رای‌دهندگان می‌گوید… خوب، در اینجا یکی از افکار او در رسانه‌های اجتماعی با شکوه تمام است:

من قصد ندارم ACA را خاتمه دهم، همانطور که جو بودن نادرست همیشه اطلاعات نادرست و نادرست می دهد، من برای بستن مرزها، توقف تورم، عالی کردن اقتصادمان، تقویت ارتش ما، و یا MAKE تلاش می کنم. همانطور که شناخته شده است، بسیار بهتر، قوی تر، و بسیار کمتر گران است. به عبارت دیگر، ACA را با پول (یا هزینه) بسیار کمتر، برای بزرگترین شهروندان آمریکایی ما که توسط بایدن، تورم رکوردش، اقتصاد اقتصادی و اقتصادی بد، در حال نابودی قرار گرفته اند، بسیار، بسیار، بسیار بهتر کنید. SE. جو بایدن کج‌رو، تا کنون، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است! MAGA2024

این چرخش مملو از اشتباهات تایپی – اگر در واقع اینطور باشد – همیشه تضمین نشده بود. زمانی که قانون هنوز در حال شکل گیری بود، مخالفان معتقدان واقعی را متقاعد کردند که این قانون سهمیه بندی خدمات مراقبت های بهداشتی و شاید حتی “پانل های مرگ” را به همراه خواهد داشت که تجزیه و تحلیل هزینه-فایده درمان ها را انجام می دهد. در نهایت، پس از ماه‌ها تقابل قانونی، این لایحه بدون یک رأی جمهوری‌خواه در حمایت از کنگره در مارس ۲۰۱۰ به تصویب رسید و ۳۴ دموکرات مجلس نمایندگان مخالف تصویب نهایی آن بودند.

نظرسنجی بلافاصله نشان داد که بسته کلی یک مشکل انتخاباتی است. 44 درصد از رای دهندگان در ماه می 2010 نظر نامطلوبی در مورد آن داشتند، و این اعداد واقعاً تا روز انتخابات در نوامبر تغییر نکرد، زمانی که دموکرات ها در سنا هفت کرسی را از دست دادند و 63 کرسی را از دست دادند. در مجلس – بزرگترین موج از سال 1948. بر اساس نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر، دیدگاه نامطلوب اوباماکر در ماه مه توسط 85 درصد از جمهوری خواهان مشترک بود. ماه‌ها توضیح دموکرات تنها این رقم را به 79 درصد کاهش داد، زیرا رای‌دهندگان به سمت صندوق رای رفتند.

به صراحت بگوییم: اوباماکر ممکن بود سیاست خوبی باشد، اما سیاست زشتی بود. مهلت 14 ماهه برای تصویب این قانون حتی مدافعان آن را نیز کمی بر دوش گذاشت. تا پاییز 2013 بود که مردم توانستند از طریق پورتال فدرال که گرفتار مشکلات و روابط عمومی بد بود، برای بیمه درمانی خصوصی ثبت نام کنند. اینجاست که ترامپ غرایز اولیه خود را برای تصاحب بخشی از پایگاه جمهوری‌خواهان که اغلب نادیده گرفته می‌شود و بی‌اعتمادی را تغذیه می‌کند، به کار گرفت.

و این تاکتیک کارساز بود، حداقل تا زمانی که جنبه‌های مثبت قانون مطرح شد. با گذشت زمان، نظرسنجی بهتر شد. والدین بزرگسالان جوان متوجه شدند که فرزندان آنها می توانند در برنامه های بهداشتی خود با پیشبرد حرفه خود ادامه دهند. برچسب قیمت مراقبت های بهداشتی دقیقاً کاهش نیافته است. در واقع اعداد خلاف این را بیان می کنند. اما تجربه بیماران حتی با وجود ورشکستگی ها و بدهی های پزشکی بهتر شده است. با این حال، سهمیه بندی سختی برای مراقبت وجود ندارد، و کشتن رژیمی که 45 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می دهد – یا تقریباً دو سوم کل برنامه های تأمین اجتماعی – یک برنده سیاسی نیست.

زمانی که ترامپ و متحدان اسمی اش در اوایل سال 2017 کنترل واشنگتن را در دست گرفتند، لزوماً این درک نبود. پس از آن، مقابله با اوباماکر در راس برنامه آنها قرار گرفت. ترامپ اقدامات اجرایی را انجام داد – که بعداً توسط دیوان عالی رد شد – و متحدان در کنگره را به سخره گرفت تا به خواسته های او ادامه دهند. اما شورش میان میانه روها و قانونگذاران جمهوری خواه در کرسی های در معرض خطر، این فرقه از حزب را در مسیر برخورد با ایدئولوگ های محافظه کار قرار داد. رهبران حزب تمام تلاش را کنار گذاشتند. ترامپ قول انتقام از اعضای حزبی که آنها را خائن می دانست، داد.

ترامپ در مارس 2017 گفت: «متاسفانه اوباماکر منفجر خواهد شد.» “سال بسیار بدی خواهد داشت.”

پیش‌بینی‌های ترامپ درباره فروپاشی نادرست بود و اکنون او امیدوار است که فراموشی ملی که بسیاری از معکوس‌های او را بهانه کرده است، در این حوزه نیز رخ دهد. در این مرحله، اکثر آمریکایی ها نسبت به فلیپ فلاپ های او بی حس شده اند. زمانی که ترامپ مدتی پس از تلاش برای ممنوع کردن آن به عنوان رئیس جمهور از TikTok حمایت کرد، هیچ کس واقعاً شگفت زده نشد. اما ممنوعیت TikTok جزئی از برند سیاسی ترامپ نبود. سال‌ها مخالفت با اوباماکر تقریباً به اندازه حمایت او از دیوار مرزی بود.

به نظر می‌رسد ترامپ سرانجام به این واقعیت پی برده است که قانون مراقبت‌های بهداشتی – در حالی که کاملاً کامل نیست – برای میلیون‌ها آمریکایی کار خوبی انجام می‌دهد و شاید به اندازه امنیت اجتماعی مقدس باشد. دادگاه عالی بارها تلاش ها برای لغو این قانون را رد کرده است. نظرسنجی قیصر نشان می‌دهد که 59 درصد از آمریکایی‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به قانون مراقبت مقرون به صرفه دارند، از جمله 33 درصد از جمهوری‌خواهان. یک گزارش که در 22 مارس منتشر شد، نشان می‌دهد که 45 میلیون آمریکایی از برخی جنبه‌های این قانون سود می‌برند. به نظر می رسد که روزهای «لغو و جایگزینی» کم رنگ شده است زیرا ترامپ در نهایت متوجه شد که حتی سرسخت ترین منتقدان قانون نیز فاقد برنامه پرکن هستند.

جمهوری خواهان بی سر و صدا آسیب پذیرترین اعضای خود را در این راه قرار داده اند و به آنها می گویند که پایان دادن به برنامه ای که به سرعت با زندگی روزمره در هم آمیخته شده است، یک وعده شکست خورده است. چهل ایالت، از جمله برخی از ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان، و ناحیه کلمبیا در برنامه های توسعه اوباماکر مدیکید مشارکت دارند. حتی هفته‌ها پیش، در حالی که ترامپ دوباره ایده‌های خود را برای لغو قانون میراث منفور سلف خود مطرح می‌کرد، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به ترامپ می‌گفتند که او تنهاست و هیچ دوستی ندارد که با او «روی تخته راه برود».

به نظر می رسد بایدن مشتاق ترغیب ترامپ به دفاع از موضع دیرینه اش باشد یا پلیس را به یک تلنگر عظیم القا کند. رئیس‌جمهور کنونی در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه، رئیس‌جمهور سابق را با تعارف فراوان گفت: «سلف من، و بسیاری در این اتاق، می‌خواهند با لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه، آن داروهای تجویزی را از بین ببرند. من نمی گذارم این اتفاق بیفتد. ما قبلاً 50 بار جلوی شما را گرفته‌ایم و دوباره شما را متوقف خواهیم کرد.»

به نوبه خود، به نظر می رسد ترامپ بالاخره متوجه شده است که پنجاه و یکمین بار می تواند تأثیرگذارترین بار برای او باشد: کمپین انتخاباتی او در پاییز امسال. تمایل او برای بازپس گیری قدرت (و شاید تعطیل کردن برخی از پیگردهای قضایی فدرال علیه او) آنقدر قوی است که او بیش از یک دهه زبان ضد اوباماکر را با یک پلک زدن کنار خواهد گذاشت.

آنچه در واشنگتن اهمیت دارد را درک کنید. برای خبرنامه DC Brief ثبت نام کنید.



Source link