در اینجا نحوه ردیابی سطوح COVID-19 ایالات متحده پس از 11 مه آورده شده است


کووید-19 باعث ایجاد یک بحران بهداشت عمومی بر خلاف سایر موارد در حافظه اخیر شده است، اما با گذشت سه سال از همه‌گیری، نشانه‌هایی وجود دارد که دولت‌ها و مقامات بهداشت عمومی آماده هستند تا فوریت این تهدید را در گذشته آغاز کنند. در 5 ماه مه، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کووید-19 دیگر یک “یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی نگرانی بین‌المللی” نیست و اکنون “یک موضوع بهداشتی ثابت و جاری” است. WHO تصمیم خود را بر اساس کاهش مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ناشی از COVID-19 در سطح جهان و همچنین افزایش ایمنی در برابر SARS-CoV-2 از هر دو واکسن و عفونت است.

در ایالات متحده، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برنامه‌هایی را برای پایان دادن به بهداشت عمومی و اورژانس‌های ملی کشور در 11 مه پیش می‌برد، که به این معنی است که تعدادی از اقدامات برای کمک به مهار شیوع بیماری پایان می‌یابد.

این تصمیم‌ها به این معنا نیست که همه‌گیری کووید-19 به پایان رسیده است، بلکه به این معناست که به مرحله قابل کنترل‌تری می‌رود. در ایالات متحده، این به معنای پایان دادن به مواردی مانند آزمایش‌ها و واکسن‌های رایگان است که توسط دولت فدرال ارائه شده است (و تا زمانی که تمام شود ادامه خواهد یافت). برای دریافت و پرداخت این هزینه ها، مردم اکنون از پوشش بیمه ای یا برای کسانی که بیمه نیستند از خدمات بهداشت عمومی استفاده خواهند کرد.

نحوه ردیابی و نظارت ایالات متحده COVID-19 نیز تغییر خواهد کرد. جن کیتس، مدیر بهداشت جهانی و اچ‌آی‌وی در بنیاد غیرانتفاعی خانواده کایزر، می‌گوید: «ما در لحظه‌ای تاریخی زندگی کردیم که دولت فدرال را وادار کرد تا حمایت‌های گسترده‌ای را برای واکنش به COVID-19 بسیج کند. هنگامی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به پایان می رسد، ما به سیستم عادی باز می گردیم و همه چالش های ما حل نشده است.

پس از پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در 11 مه، داده‌های COVID-19 چگونه تغییر می‌کنند.

چه چیزی تغییر خواهد کرد:

نقشه های رنگی از بین خواهند رفت

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) ردیابی سطوح جامعه COVID-19 را متوقف خواهند کرد: مجموعه‌ای از موارد تأیید شده با PCR، تا سطح شهرستان، که ایالت‌ها موظف بودند به CDC گزارش دهند. این اطلاعات جمع‌آوری شده به آژانس اجازه می‌دهد تا معیاری ساده برای درک و مبتنی بر رنگ را برای افراد تعیین کند که آیا موارد در محل زندگی آنها کم (سبز)، متوسط ​​(زرد) یا زیاد (قرمز) است یا خیر. این سیستم به افراد و همچنین سازمان‌هایی مانند مدارس و بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا در مورد توصیه تغییرات رفتاری مانند پوشیدن ماسک تصمیم بگیرند.

پس از 11 مه، ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی دیگر ملزم به گزارش موارد به CDC نخواهند بود، بنابراین داده‌هایی که آژانس دریافت می‌کند به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا به‌طور دقیق بار موارد COVID-19 را در هیچ شهرستانی ثبت کنند.

داده های بستری شدن در بیمارستان جایگزین آن خواهد شد

CDC اکنون بر داده های پذیرش بیمارستان تکیه خواهد کرد، که بیمارستان ها همچنان به CDC گزارش می دهند. دکتر برندن جکسون، سرپرست پاسخ CDC به COVID-19، در طی یک جلسه توجیهی گفت: بستری شدن در بیمارستان “محرک اصلی سطوح جامعه COVID-19 است.” در گزارشی در 5 می، دانشمندان CDC تجزیه و تحلیل‌هایی را انجام دادند که داده‌های بستری در بیمارستان و همبستگی آن را با سطوح عفونت‌های جامعه مقایسه کردند و 99 درصد تطابق بین این دو را پیدا کردند. دکتر نیرو شاه، معاون اصلی CDC، گفت: “ما همچنان می توانیم بگوییم که برف باریده است، حتی اگر دیگر دانه های برف را نمی شماریم.”

اما به جای گزارش روزانه پذیرش، همانطور که بیمارستان ها در حال حاضر انجام می دهند، این کار را به صورت هفتگی انجام می دهند.

سیستم‌های دیگر، مانند نظارت بر فاضلاب، به ارائه پنجره‌ای به نحوه کاهش و جریان موارد COVID-19 در جوامع مختلف کمک می‌کنند. سیستم ملی نظارت بر فاضلاب CDC، که در سال 2020 راه اندازی شد، شامل جمع آوری فاضلاب و تجزیه و تحلیل آن برای حضور SARS-CoV-2 در صدها سایتی است که 140 میلیون نفر (حدود 40٪ از جمعیت ایالات متحده) را پوشش می دهد. شاه گفت: «فاضلاب به ما این امکان را می دهد که نه تنها درباره کووید-19، بلکه سایر بیماری های عفونی نیز اطلاعاتی به دست آوریم. “این یکی از آن نشانگرهای نگهبان اولیه است که ما از آن برای درک اینکه اوضاع به کجا می‌رود استفاده می‌کنیم و قصد داریم به سرمایه‌گذاری CDC انجام شده در این سیستم ادامه دهیم.”

تست های آزمایشگاهی PCR دیگر ردیابی نمی شوند

پس از 11 مه، دیگر بینشی در مورد «درصد مثبت بودن» یا درصد آزمایش‌های COVID-19 که در یک منطقه خاص مثبت هستند، نخواهیم داشت. به این دلیل که برای محاسبه آن اندازه گیری، CDC باید داده هایی از تمام نتایج آزمایشات آزمایشگاهی، از جمله نتایج منفی، داشته باشد تا مشخص کند که چند درصد از کل مثبت است. اما پس از 11 می، بیشتر آزمایشگاه‌ها دیگر نیازی به گزارش نتایج منفی آزمایش نخواهند داشت.

CDC اکنون به آزمایشگاه‌هایی که داوطلبانه داده‌ها را گزارش می‌کنند متکی است

اگرچه CDC برای ادامه گزارش نتایج منفی با برخی از آزمایشگاه‌ها توافقاتی دارد، اما این آژانس در حال حرکت است تا COVID-19 را در سیستم ملی نظارت بر ویروس تنفسی و روده‌ای خود بگنجاند، شبکه‌ای متشکل از 450 آزمایشگاه در سراسر کشور که نتایج را برای بیماری‌های تنفسی آزمایش و گزارش می‌کنند. . این شبکه شامل همه آزمایشگاه‌های آزمایش کووید-19 نمی‌شود، اما نمونه‌ای است که به CDC در مورد زمان و مکان ظهور موارد بیشتر COVID-19 هشدار می‌دهد.

علاوه بر این، آژانس همچنین داده‌هایی را از برنامه نظارت بر سندرم ملی خود که داده‌های بخش اورژانس را از 6300 مرکز بهداشتی در تمام 50 ایالت، منطقه کلمبیا و گوام جمع‌آوری می‌کند، جمع‌آوری خواهد کرد. این شبکه حدود 75 درصد از تمام بازدیدهای اضطراری در ایالات متحده را پوشش می‌دهد و ارزیابی هفتگی تعداد افراد مبتلا به کووید-19 در طول ملاقات‌ها مثبت می‌شود، می‌تواند نکات اولیه درباره افزایش موارد ابتلا به این بیماری را ارائه دهد.

چه چیزی ثابت خواهد ماند:

داده های واکسیناسیون همچنان در ردیاب داده COVID-19 CDC ردیابی می شود. تقریباً تمام 64 ایالت و حوزه قضایی (مانند جزایر مارشال و ویرجین) که با CDC کار می کنند، قراردادهای استفاده از داده ها را امضا کرده اند که در آن به ارائه اطلاعات در مورد تعداد واکسن هایی که انجام داده اند ادامه می دهند.

CDC همچنین به نظارت بر عوارض جانبی واکسن COVID-19 از طریق سیستم VAERS خود ادامه خواهد داد. سیستم V-safe که به طور خاص برای نظارت بر عوارض جانبی واکسن COVID-19 از طریق یک برنامه تلفن هوشمند ایجاد شده است، دیگر گزارش‌های جدید را نمی‌پذیرد، اما CDC قصد دارد نسخه جدیدی از V-safe را اواخر امسال عرضه کند.

به گفته جکسون، مرگ و میر ناشی از COVID-19 همچنان در ردیاب داده COVID-19 ظاهر می شود، اما به روشی دقیق تر. تا کنون، مرگ و میر بر اساس تاریخی که در آن گزارش شده است، ثبت می شد، که باعث می شد برخی از تأخیرها و عدم دقت در تطبیق آنها تا افزایش در موارد وجود داشته باشد. CDC به گزارش مرگ و میر ناشی از COVID-19 بر اساس گواهی‌های مرگ، که تاریخ مرگ را ثبت می‌کند، تغییر خواهد کرد.

CDC همچنان توالی‌یابی ژنومیک نمونه‌های مثبت را انجام خواهد داد – چه از افراد داخل ایالات متحده و چه از مسافرانی که از خارج از کشور آمده‌اند و آزمایش آنها مثبت است – برای نظارت بر انواع جدید. نمونه‌های سیستم ملی نظارت بر فاضلاب نیز به صورت ژنتیکی توالی‌یابی می‌شوند، و این منابع با هم، شاخص‌های اولیه انواع جدیدی هستند که ممکن است باعث عفونت در ایالات متحده شوند.

CDC قصد دارد یک وب‌سایت جدید COVID-19 Data Tracker را راه‌اندازی کند که این تغییرات را در 11 مه در بر می‌گیرد و به‌صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود تا عموم را در مورد تغییر روند COVID-19 مطلع کند.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.