راه به تایید FDA برای ویرایش ژن CRISPR برای سلول داسی شکل: عکس


ویکتوریا گری، اولین فردی که درمان ویرایش ژن CRISPR را دریافت کرد، به NPR می گوید: «این درمان واقعاً زندگی من را بیش از آنچه تصور می کردم متحول کرده است. “این به من روح تازه ای داد.”

اورلاندو گیلی برای NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اورلاندو گیلی برای NPR


ویکتوریا گری، اولین فردی که درمان ویرایش ژن CRISPR را دریافت کرد، به NPR می گوید: «این درمان واقعاً زندگی من را بیش از آنچه تصور می کردم متحول کرده است. “این به من روح تازه ای داد.”

اورلاندو گیلی برای NPR

چهار سال پیش، ویکتوریا گری روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود، در حالی که یک عمر از بیماری سلول داسی شکل خسته شده بود و پس از یک درمان آزمایشی طاقت فرسا که امیدوار بود نجاتش دهد، در حال بهبودی بود.

امروز، جنگل، خانم، مادر چهار فرزند، سرشار از انرژی و امید است. او تمام وقت کار می کند، با بچه های نوجوانش همگام است و با شوهرش به دور دنیا سفر می کند.

دگرگونی گری نتیجه آزمایش پزشکی برجسته‌ای است که او راه‌اندازی کرد و در دسامبر با یک نقطه عطف به اوج رسید: سازمان غذا و دارو اولین درمانی را تأیید کرد که از ویرایش ژن برای کاهش بیماری انسانی استفاده می‌کند. این اولین درمان ژنتیکی برای اختلال خونی وحشیانه است که مدت ها توسط پزشکی نادیده گرفته شده بود.

در چهار سال گذشته، NPR داستان گری را روایت کرده است. NPR این خبر را زمانی منتشر کرد که گری اولین بیمار بود که تحت درمان قرار گرفت و دسترسی انحصاری برای گزارش تجربیات بعدی خود داشت.

گری در مورد تاییدیه 8 دسامبر به NPR گفت: “من سرحال هستم.” این یک موهبت است که آنها این درمان را تایید کردند. این یک شروع جدید برای افراد مبتلا به بیماری سلول داسی شکل است.

یک شگفتی پزشکی که ممکن است دور از دسترس باشد

در حالی که این درمان زندگی گری و سایر بیماران را تغییر داده است، موانع بسیاری باقی مانده است. این درمان گران است – 2.2 میلیون دلار به ازای هر بیمار – و پیچیده و دشوار است و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا برای بیمارانی که بیشتر به آن نیاز دارند قابل دسترسی است یا خیر ایجاد می کند. سلول داسی شکل به طور نامتناسبی بر افراد آفریقایی تبار تأثیر می گذارد و در کشورهای کمتر مرفه شایع تر است.

سؤالات دیگر نیز باقی می ماند: آیا درمان به کار خود ادامه می دهد؟ آیا باعث افزایش طول عمر بیماران می شود؟ آیا در آینده عوارض غیر قابل پیش بینی ایجاد خواهد کرد؟

دکتر لوئیس هسو از دانشگاه ایلینوی شیکاگو که به عنوان مسئول ارشد پزشکی انجمن سلول داسی در آمریکا خدمت می کند، گفت: “این چیزی است که ما بیش از 70 سال منتظر آن بوده ایم.” اما مسائل زیادی پیش روی ما وجود دارد.»

در عین حال، این تایید باعث ایجاد هیجان می شود زیرا سایر درمان هایی که از تکنیک ویرایش ژن CRISPR استفاده می کنند، برای سایر بیماری ها، از اختلالات ژنتیکی نادر اما ویرانگر، مانند دیستروفی عضلانی، تا بیماری های رایج، از جمله سرطان و بیماری قلبی، نویدبخش هستند. .

جنیفر داودنا از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی که جایزه نوبل را برای کمک به کشف CRISPR به اشتراک گذاشته است، گفت: “این فقط آغاز است.” CRISPR به دانشمندان این امکان را می دهد که تغییرات بسیار دقیقی را در DNA بسیار راحت تر از همیشه انجام دهند. او به NPR گفت: «زمان شگفت انگیزی است.

درمان طاقت فرسا برای یک بیماری وحشیانه

هنگامی که NPR در جولای 2019 گری را به شنوندگان و خوانندگان معرفی کرد، او 34 ساله بود و به تازگی تحت فرآیند ویرایش ژن در موسسه تحقیقاتی سارا کانن در نشویل، تن قرار گرفته بود. این منطقه ناشناخته بود، امیدهای زیادی را برانگیخت، اما همچنین مملو از عدم اطمینان و خطر بود. . این اولین باری بود که سلول هایی که با CRISPR ویرایش شده بودند به بیمار مبتلا به سلول داسی شکل تزریق می شدند.

ویکتوریا گری برای یکی از مورد انتظارترین آزمایش های پزشکی در دهه ها داوطلب شد: اولین تلاش برای استفاده از تکنیک ویرایش ژن CRISPR برای درمان یک اختلال ژنتیکی در ایالات متحده.

مردیث ریزو / NPR / مردیث ریزو / NPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مردیث ریزو / NPR / مردیث ریزو / NPR


ویکتوریا گری برای یکی از مورد انتظارترین آزمایش های پزشکی در دهه ها داوطلب شد: اولین تلاش برای استفاده از تکنیک ویرایش ژن CRISPR برای درمان یک اختلال ژنتیکی در ایالات متحده.

مردیث ریزو / NPR / مردیث ریزو / NPR

سلول داسی شکل میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد، از جمله حدود 100000 نفر در ایالات متحده یک نقص ژنتیکی باعث می شود مغز استخوان یک نسخه معیوب از پروتئینی به نام هموگلوبین تولید کند. این امر گلبول های قرمز داسی شکلی را ایجاد می کند که رگ های خونی را مسدود می کند و اکسیژن را به طور معمول حمل نمی کند و باعث عوارض ناتوان کننده و در نهایت کاهش عمر می شود.

گری در آن زمان گفت: “این وحشتناک است. وقتی نمی توانید راه بروید یا، می دانید، قاشق را برای تغذیه خود بلند کنید، واقعا سخت می شود.”

یکی از بدترین اثرات سلول داسی، حملات غیرقابل پیش بینی درد طاقت فرسا است. این بحران‌ها بیماران را مجبور می‌کند برای تسریع در انتقال خون و داروهای قوی برای کاهش درد به بیمارستان مراجعه کنند.

برای درمان ویرایش ژن، پزشکان سلول‌ها را از مغز استخوان بیماران جدا می‌کنند تا دانشمندان بتوانند از CRISPR برای ویرایش یک ژن استفاده کنند و سلول‌ها را قادر می‌سازد شکل سالمی از هموگلوبین به نام هموگلوبین جنینی بسازند. سپس بیماران تحت شیمی درمانی قرار می گیرند تا جایی در مغز استخوان آنها برای سلول های ویرایش شده باز شود. در نهایت، پزشکان میلیاردها سلول اصلاح شده را دوباره به بدن بیماران تزریق می کنند.

NPR مجموعه ای از گزارش های انحصاری را تهیه کرد که پیشرفت گری را مستند کرد. این شامل زمانی بود که او پس از عمل در 2 ژوئیه 2019 به اندازه کافی بهبود یافته بود تا ماه‌ها بعد نشویل را ترک کند تا به صورت غافلگیرکننده به خانه خود در می سی سی پی بازگردد.

او سپس گفت: “می دانم که برای من احساسی خواهد بود. دلم برای آغوش ها و بوسه ها و همه چیز تنگ شده است.”

NPR همچنین زمانی که گری به طور منظم در ماه‌های بعد به نشویل سفر می‌کرد، آنجا بود تا پزشکان بتوانند ببینند که آیا درمان مؤثر است یا خیر.

نشانه های اولیه موفقیت

در طی ارزیابی نوامبر 2019 خود در نشویل، پزشک گری این خبر هیجان انگیز را فاش کرد که نشان می دهد اولین علائم موفقیت آمیز بودن درمان را یافته است – “ابر سلول های” اصلاح شده ژنتیکی او – همانطور که گری آنها را نامیده است – هموگلوبین جنینی تولید می کنند.

گری در آن زمان گفت: این یک معجزه است. “وقتی برای چیزی برای مدت طولانی دعا می کنید، تنها چیزی که می توانید داشته باشید امید است. این شگفت انگیز است.”

او گفت که دریافت این خبر درست قبل از تعطیلات، آن را بسیار خاص کرد “زیرا گاهی اوقات من در کریسمس در بیمارستان بودم” به جای اینکه با خانواده او باشم. “من مشتاقانه منتظر یک زندگی کاملاً جدید برای همه ما هستم.”

طی چهار سال بعد، مشخص شد که این درمان در واقع موثر بوده است. گری هرگز بحران درد دیگری یا خستگی ناتوان کننده ای را که در تمام عمرش آزارش داده بود تجربه نکرد.

گری یک سال پس از درمان به NPR گفت: “این فوق العاده است. این تغییری است که من در تمام زندگی ام منتظرش بودم.”

این تغییر، گری را قادر ساخت تا برای اولین بار از خود و فرزندانش مراقبت کند، حتی در طول همه گیری.

گری دو سال پس از درمانش گفت: «این برای من و خانواده‌ام مهم است. “دو سال بدون اینکه من در بیمارستان باشم؟ وای. ما فقط نمی توانیم آن را باور کنیم. اما ما بسیار سپاسگزاریم.”

گری حتی شروع به کار تمام وقت با فروش لوازم آرایشی در Walmart کرد و با همسرش ارل شروع به سفر کرد.

تور پیروزی در لندن

NPR در اوایل سال جاری در اولین سفر خارجی خود یک روز را با گری در گشت و گذار در لندن گذراند. او به عنوان سخنران اصلی در یک کنفرانس ژنتیک دعوت شده بود که موفقیت درمان را جشن می گرفت و موانع باقیمانده ویرایش ژن را بررسی می کرد.

گری، که عمیقاً مذهبی است، به مخاطبان دانشمندان، پزشکان، اخلاق مداران و دیگران گفت: «زندگی که زمانی احساس می کردم فقط در آن وجود دارم، اکنون در حال پیشرفت هستم. من امروز اینجا در برابر شما می ایستم تا دلیلی بر این باشد که معجزات هنوز اتفاق می افتد و خدا و علم می توانند در کنار هم زندگی کنند.”

گری، که اکنون 38 سال دارد، به ویژه از این که دیگر نگران مرگ زودهنگام ناشی از سکته مغزی یا سایر عوارض سلول داسی شکل نیست و فرزندانش را بدون مادر می‌گذارد، بسیار هیجان‌زده است.

گری گفت: «درمان واقعاً زندگی من را بیش از آنچه تصور می کردم متحول کرده است. “این به من روح تازه ای داد.”

اما او بیش از حد نگران بود که بسیاری از بیماران سلول داسی نتوانند این درمان را دریافت کنند، از جمله برخی از بستگان خود که به این اختلال مبتلا هستند. این درمان که توسط Vertex Pharmaceuticals و CRISPR Therapeutics هر دو در بوستون توسعه داده شده است، با نام Casgevy به بازار عرضه خواهد شد.

گری گفت: “این احساس وحشتناکی برای من است که در را برای بیماران سلول داسی شکل باز کردم و سپس بیماران سلول داسی شکل آن را دریافت نکردند.” کاری باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که بیمارانی که بیشتر به آن نیاز دارند، واقعاً آن را دریافت می کنند.



Source link