سارا فرگوسن، دوشس یورک، برای سرطان سینه تحت عمل جراحی قرار گرفت


سارا فرگوسن، دوشس یورک و همسر سابق شاهزاده اندرو، پسر رسوا شده ملکه الیزابت دوم، پس از تشخیص سرطان سینه، در قسمتی از پادکست خود که روز دوشنبه منتشر شد، یک بار ماستکتومی شد.

او در طول قسمت پادکست هفتگی جدید “Tea Talks With the Duchess & Sarah” که با کارآفرین سارا تامسون میزبانی می کند، گفت که او پس از یک ماموگرافی معمولی این بیماری را دریافت کرد. خانم فرگوسن نگفت چه زمانی عملیات انجام شد اما خاطرنشان کرد که پادکست یک روز قبل از انجام آن در حال ضبط بود. طبق پادکست، خانم فرگوسن هیچ علامتی نداشت و توده ای پیدا نکرد.

خانم فرگوسن، 63 ساله، با اشاره به اینکه پدر و ناپدری او هر دو بر اثر سرطان درگذشتند، گفت: “خیلی مهم است که در مورد آن صحبت کنم.”

او گفت: “من به مردم می گویم زیرا می خواهم هر فردی که به این پادکست گوش می دهد بررسی شود.”

سرویس بهداشت ملی بریتانیا ماموگرافی های معمولی را برای زنان از سن 50 سالگی ارائه می دهد. در ایالات متحده، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، که دستورالعمل هایی را در مورد مراقبت های پیشگیرانه صادر می کند، امسال توصیه کرد که همه زنان غربالگری سرطان سینه را از 40 سالگی شروع کنند. توصیه قبلی. 50 بود

یک سخنگوی به آسوشیتدپرس گفت که عمل جراحی خانم فرگوسن موفقیت آمیز بود و پیش آگهی او خوب است. خانم فرگوسن از بیمارستان شاه ادوارد هفتم در لندن که مدت‌هاست اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا را درمان می‌کرد، مرخص شد.

خانم فرگوسن مدت‌هاست با سازمانی در بریتانیا که هدف آن کمک به جوانان مبتلا به سرطان است، با Teenage Cancer Trust همکاری داشته است. طبق وب سایت این سازمان، خانم فرگوسن اولین واحد تخصصی سرطان تراست را در سال 1990 در بیمارستانی در لندن افتتاح کرد.

او گفت که پس از مرگ ناپدری اش در سن 50 سالگی، الهام گرفته شده است تا با سازمان های خیریه سرطان درگیر شود.

خانم فرگوسن در سال 1986 در کلیسای وست مینستر لندن با شاهزاده اندرو ازدواج کرد. آنها یک دهه بعد طلاق گرفتند اما به زندگی مشترکشان در ویندزور ادامه می دهند. آنها دو دختر به نام های پرنسس بئاتریس و یوژنی و سه نوه دارند.

خانم فرگوسن با نام مستعار «فرگی» مدت‌هاست یکی از مهره‌های روزنامه‌های بریتانیا بوده است که در مورد وزن، زندگی عاشقانه‌اش، طلاق و کنار گذاشتن او از عروسی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در سال 2011 صحبت می‌کنند. از آن زمان، او چیزی را که می توان به عنوان یک بازگشت توصیف کرد، انتشار رمان های تاریخی، یک کتاب کودکان و شروع پادکست خود انجام داد.

او در قسمت روز دوشنبه گفت که پس از تشخیص اخیرش بر روی تناسب اندام و سلامت تمرکز کرده است.

او گفت: “چاره ای نیست، من نمی توانم بهانه دیگری بیاورم.” من باید این عملیات را پشت سر بگذارم و باید خوب و قوی باشم.»