سانوفی اکنون سومین تولیدکننده انسولین است که قیمت ها را کاهش می دهد


اسآنوفی قیمت فهرست دو انسولین خود را در ایالات متحده کاهش خواهد داد و سومین تولیدکننده عمده داروی دیابت است که اخیراً قیمت ها را کاهش داده است.

بر اساس بیانیه روز پنجشنبه، شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی، قیمت لیست انسولین لانتوس، پر مصرف ترین انسولین آن در ایالات متحده را تا 78 درصد کاهش خواهد داد. این شرکت همچنین لیست قیمت Apidra را 70 درصد کاهش خواهد داد.

اولیویه بوگیلو، رئیس بخش داروهای عمومی ایالات متحده، گفت: «از اینکه می‌بینیم دیگران به تلاش‌های ما برای کمک به بیماران ملحق می‌شوند خرسندیم، زیرا ما اکنون تحولات بازار انسولین ایالات متحده را تسریع می‌کنیم. تصمیم ما برای کاهش فهرست قیمت انسولین سرب باید با تغییرات گسترده‌تری در سیستم کلی همراه شود تا در واقع پس‌اندازی برای بیماران در پیشخوان داروخانه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: انسولین تنها هزینه بالا برای افراد مبتلا به دیابت نیست

این شرکت همچنین هزینه های خود را برای Lantus به 35 دلار محدود می کند. این حرکت‌ها که در سال 2024 اجرایی می‌شوند، منعکس‌کننده مراحل رقبای Eli Lilly & Co و Novo Nordisk A/S هستند.

این کاهش قیمت‌ها از سوی سه بازیگر بزرگ انسولین به دنبال افزایش فشار قانون‌گذاران و مدافعان است که نگرانی‌هایی را در مورد استطاعت قیمت برای بیماران ایجاد کرده‌اند. این شرکت‌ها همچنین می‌توانند در سال آینده در نتیجه کاهش قیمت‌ها، مزایای مالی را ببینند، زیرا تغییری در آینده در میزان مبلغی که تولیدکنندگان می‌توانند مجبور به پرداخت تخفیف به Medicaid باشند.

نوو روز سه‌شنبه اعلام کرد که لیست قیمت‌های NovoLog و NovoLog Mix 70/30 را تا 75 درصد کاهش می‌دهد. این شرکت همچنین قیمت Novolin و Levemir و همچنین چندین انسولین بدون مارک را کاهش می دهد. لیلی، اولین شرکتی که تغییرات قیمت را در اوایل ماه جاری اعلام کرد، قیمت‌های Humalog و Humulin را 70 درصد کاهش می‌دهد و هزینه‌های پرداختی را به 35 دلار محدود می‌کند.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.