“ما درمانده بودیم”: ناامیدی در CDC با شیوع همه‌گیری کووید


در اوایل مارس 2020، در حالی که کشور در برابر یک بیماری همه گیر تسلیم شد، گروهی از دانشمندان جوان از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آتلانتا خارج شدند. آنها بی سر و صدا، یکی دو نفر در یک زمان، از درهای ورودی ساختمان خارج می شدند و نشان های خود را به نگهبانان می زدند، به جای خروجی های جانبی که خروج آنها ثبت می شد.

در یک پارک کوچک روبروی خیابان جمع شده بودند و قهوه هایشان را در دست داشتند و از اتفاقات تکان دهنده عذاب می کشیدند.

در تمام فوریه 2020، دانشمندان آژانس شواهدی را جمع‌آوری می‌کردند که نشان می‌دهد کروناویروس جدید توسط افرادی بدون علامت منتشر می‌شود. در اوایل ماه مارس، CDC اعلام کرد که هر کارمندی که برای ردیابی کووید-19 در جای دیگری مستقر شده است، چه علائمی داشته باشد یا نداشته باشد، باید به مدت 14 روز در خانه ایزوله شود.

برای دانشمندانی که در بیرون جمع شده بودند، کارآموزانی که در سرویس اطلاعاتی اپیدمی تحسین شده آژانس، جمع شده بودند، این مفهوم واضح بود: رهبران CDC متوجه شدند که ویروس نه تنها توسط افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، بلکه توسط افرادی که به وضوح بیمار نیستند، منتشر می‌شود. اما آژانس هنوز به مردم هشدار نداده بود.

دکتر دانیل وزنیچکا، یکی از کارآموزان، گفت: “همه ما می دانستیم که ده ها هزار نفر قرار است بمیرند، و ما برای متوقف کردن آن درمانده بودیم.” این واقعاً دلخراش و از نظر روانی سخت بود که نتوانم کاری انجام دهم.»

به طور کلی مشخص است که روحیه در CDC به دلیل تلاش مقامات دولت ترامپ برای فرونشاندن مخالفت در میان دانشمندان حرفه‌ای که با مدیریت کاخ سفید در مورد همه‌گیری مخالف بودند، سقوط کرد. اما تعداد کمی از کارمندان ناامیدی در داخل آژانس محاصره شده را به دلیل پر شدن بیمارستان ها از بیماران و انباشته شدن اجساد در سردخانه های موقت توصیف کرده اند.

مصاحبه با 11 کارمند فعلی و سابق آژانس، از جمله کارآموزان در EIS، و همچنین بررسی پیام های متنی و سایر اسناد به دست آمده توسط نیویورک تایمز، آژانسی را تحت فشار شدید رهبران سیاسی کشور نشان می دهد. برخی از کارکنان جوان تر با احساس گناه، خشم و احساس ناتوانی فزاینده دست و پنجه نرم می کردند زیرا مقامات دولتی در تحقیقات علمی مهم دخالت می کردند یا به سادگی آنها را نادیده می گرفتند.

دکتر وزنیچکا، 35 ساله، CDC را در ژوئیه 2021 ترک کرد و از Whistleblower Aid، یک سازمان حقوقی غیرانتفاعی، کمک گرفت. او در آگوست و اکتبر گذشته در مقابل یک کمیته فرعی مجلس در مورد همه‌گیری شهادت داد و گسست بین آنچه دانشمندان CDC در اوایل سال 2020 درباره ویروس کرونا یاد گرفتند و موضع عمومی آژانس در مورد خطرات را توصیف کرد.

دانشمندان دیگری که هنوز در CDC هستند، به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، زیرا از عواقب آن در کار بیم داشتند. بسیاری گفتند که به دنبال درمان بوده اند یا برای مقابله با ناامیدی و سرخوردگی خود دارو مصرف کرده اند. برخی گفتند که اغلب اشک می ریختند.

یکی از افسران EIS درباره رفتار مقامات دولت ترامپ با آژانس گفت: «من هر روز از این بابت عصبانی هستم.

CDC در بیانیه ای گفت که روزهای اولیه همه گیری “زمان بی سابقه و بسیار چالش برانگیز برای همه افرادی که در بهداشت عمومی کار می کنند” بود و افزود که برای افسران جدید EIS که در مکان هایی بدون شرایط اجتماعی معمول مستقر شده اند “به ویژه چالش برانگیز” است. شبکه های پشتیبانی

در بیانیه آمده است: «ما عمیقاً در مورد حفظ روحیه افسران EIS خود نگران بودیم و سیستم‌های پشتیبانی متعددی را برای کارکنان ارائه کردیم، از جمله پشتیبانی اضافی توسط رهبری EIS».

آژانس گفت که در آغاز یک شیوع سریع و مرموز، همیشه مشخص نبود که شواهد علمی چه زمانی به نقطه اوج رسیده است.

این آژانس گفت: «CDC در ابتدای همه‌گیری آشکار بود که کووید-19 یک بیماری جدید است، و ما هنوز در حال یادگیری نحوه گسترش آن، شدت بیماری و میزان انتشار آن در ایالات متحده بودیم.» گفت.

این آژانس گفت توصیه آن به کارکنان برای ایزوله کردن، چه علائمی داشته باشند یا نه، «بر اساس دوره نهفتگی کووید-19» بوده و با راهنمایی‌های وزارت امور خارجه برای افرادی که به کشورهای خاصی سفر کرده‌اند، مطابقت دارد.

دکتر آن شوچات، معاون اصلی CDC تا زمان بازنشستگی او در ماه مه 2021، گفت: این دوران حتی برای دانشمندان کهنه کار در آژانس بسیار دشوار بود.

او گفت که اگر آنها در مورد خطرات برای مردم سکوت کردند، تنها به این دلیل بود که محققان دولتی توسط دولت ترامپ خفه شده بودند. اما “بیشتر رسانه ها آژانس را بدگویی می کردند.”

محققان جوان اغلب بهداشت عمومی – و به‌ویژه EIS – را به‌عنوان نوعی فراخوان برتر، دور از سیاست و بازار می‌دانند.

دکتر سیما یاسمین، مدیر ابتکار ارتباطات سلامت استانفورد در دانشگاه استنفورد و یکی از فارغ التحصیلان EIS، گفت: “به نظر خیلی ایده آلیستی می رسد، اما به همین دلیل است که شما وارد چنین شغلی می شوید.”

او افزود: “این برای افتخار نیست و مطمئناً برای پول نیست.”

اما فرارسیدن همه‌گیری این توهمات را از بین برد. اولین شوک بزرگ در فوریه 2020 رخ داد، زمانی که دولت ترامپ دکتر نانسی مسونیر، یکی از مقامات ارشد CDC را به دلیل هشدار به آمریکایی ها برای آماده شدن برای یک بیماری همه گیر، توبیخ کرد.


آنچه ما قبل از استفاده از منابع ناشناس در نظر می گیریم. آیا منابع اطلاعات را می دانند؟ انگیزه آنها برای گفتن به ما چیست؟ آیا آنها در گذشته قابل اعتماد بوده اند؟ آیا می توانیم اطلاعات را تایید کنیم؟ حتی با برآورده شدن این سوالات، تایمز از منابع ناشناس به عنوان آخرین راه حل استفاده می کند. گزارشگر و حداقل یک سردبیر هویت منبع را می دانند.

دو روز بعد، در 27 فوریه، به کارکنان CDC گفته شد که تمام پیام‌های آژانس از طریق معاون رئیس‌جمهور مایک پنس، که رهبری گروه ویژه کرونا را بر عهده گرفته بود، ارسال می‌شود.

در آن روز، دکتر توماس آر. فریدن، که CDC را در طول همه‌گیری آنفولانزای خوکی در سال 2009 رهبری می‌کرد، در توییتر اعلام کرد که کروناویروس «همه‌گیری در راه است» و یکی از افسران EIS اظهار داشت: «روزی امیدوارم با آزادی توییت کنم. از یک مدیر سابق CDC.”

چیزها نیز به طرز عجیبی روی زمین آشکار می شدند. افسران EIS به فرودگاه‌های سراسر کشور اعزام شدند تا مسافرانی را که از چین وارد می‌شوند از نظر آلودگی به ویروس جدید معاینه کنند – اما به آنها گفته شد که از ماسک استفاده نکنند تا باعث نگرانی مردم نشود.

یکی از افسران که به یاد می آورد مسافران هوایی چینی با ماسک های N95 فقط برای ارزیابی توسط مقامات CDC که بدون ماسک بودند، گفت: “این حیرت انگیز بود، زیرا اولاً، عقل سلیم را به چالش می کشد.”

به هر حال، افسران EIS به سرعت بیهودگی غربالگری علائم را دریافتند.

دکتر پل کیتسوتانی، سرپرست دکتر وزنیچکا، به یاد آورد که در هونولولو، جایی که دکتر وزنیچکا مستقر بود، تنها یک فرد مبتلا علائمی را داشت که CDC در اوایل تشخیص داده بود. (دکتر کیتسوتانی در سال 2021 از CDC بازنشسته شد.) گزارش CDC در نوامبر به این نتیجه رسید که غربالگری فرودگاه تنها یک مورد را پس از غربالگری 85000 مسافر شناسایی کرده است.

داده های به دست آمده از چین و جاهای دیگر به شدت حاکی از گسترش بدون علامت است و به نظر می رسد غربالگری فرودگاه از آن حمایت می کند. وقتی دکتر وزنیچکا بیش از پیش نگران شد، دکتر کیتسوتانی او را تشویق کرد تا نگرانی های خود را با مافوق در آتلانتا در میان بگذارد.

وقتی دکتر وزنیچکا به آتلانتا بازگشت، متوجه شد که امکان انتقال بدون علامت برای هیچ کس تعجب آور نیست. در تمام ماه فوریه، دانشمندان آژانس شواهد قانع‌کننده فزاینده‌ای را بررسی کرده بودند و داده‌های تحقیقات خود CDC از ساکنان خانه‌های سالمندان در سیاتل در اوایل ماه مارس، آن را تأیید کرد.

به طور خصوصی، بسیاری از افسران EIS قبلاً به دوستان و خانواده خود توصیه می کردند که عروسی ها و تعطیلات برنامه ریزی شده را لغو کنند، در خانه بمانند و هنگام خروج از خانه از ماسک و حتی عینک استفاده کنند.

برخی از افسران حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کردند تا صریح در مورد شواهد در حال ظهور در مورد شیوع بدون علامت کرونا و بهترین راه‌ها برای محافظت از خود مردم صحبت کنند.

در یک یادداشت داخلی در 9 مارس، CDC گفت که هر کارمندی که در جای دیگری برای کار روی کووید-19 مستقر شده بود، باید به مدت 14 روز در خانه ایزوله شود – چه علائمی داشته باشد یا نه.

بر اساس ارتباطات داخلی که نیویورک تایمز به دست آورده، سه روز بعد، به افسران EIS گفته شد که پست‌های مربوط به کووید را در رسانه‌های اجتماعی متوقف کنند. (دکتر وزنیچکا در ابتدا رعایت نکرد، اما پس از تهدید به اخراج این کار را انجام داد.)

تنها در 30 مارس بود که دکتر رابرت ردفیلد، مدیر CDC، در یک مصاحبه رادیویی نسبت به انتقال بدون علامت کروناویروس جدید هشدار داد. در 3 آوریل، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، این آژانس به آمریکایی ها توصیه کرد که از ماسک استفاده کنند.

دکتر ردفیلد به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما او و سایر مقامات ارشد CDC به کمیته فرعی منتخب مجلس در مورد بحران کرونا گفتند که کاخ سفید درخواست‌های آژانس برای برگزاری جلسات توجیهی مطبوعاتی در مورد راهنمایی ماسک را رد کرده است. دکتر ردفیلد سال گذشته به کمیته گفت: “برای مدتی، هیچ یک از جلسات توجیهی ما تایید نشد.”

دکتر وزنیچکا گفت که تاخیر در هشدار به مردم مایه تاسف عمیق بود.

او گفت: «کاش تلفن همراهم را برداشته بودم و خودم را به صورت زنده پخش می‌کردم که در بالای ریه‌ام فریاد می‌زدم. اگر من این کار را می کردم، افراد بیشتری زنده بودند.»

با گذشت ماه‌ها، افسران EIS 16 ساعت در روز، هفت روز در هفته، در خانه‌های سالمندان، کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت، فرودگاه‌ها و کشتی‌های تفریحی کار می‌کردند، اپیدمیولوژی چرم کفش را انجام می‌دادند – علائم بیماران را ثبت می‌کردند، تماس‌های آنها را ردیابی می‌کردند و شیوع بیماری را ترسیم می‌کردند. ویروس.

اما چندین نفر گفتند که بسیاری از گزارش‌های آنها – از جمله گزارش‌هایی درباره زمان ورود ویروس به ایالات متحده، راهنمایی برای کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت و خدمات مذهبی و خطرات برای کودکان – سرکوب شده یا به‌طور غیرقابل تشخیص توسط دولت ترامپ تغییر داده شده است. (کمیته فرعی منتخب مجلس نمایندگان در مورد بیماری همه گیر به این نتیجه رسید که دولت ترامپ در حداقل 19 گزارش مداخله کرده یا آن را مسدود کرده است.)

پس از آن که گزارشی در ماه می 2020 تخمین زد که اعمال تدابیر فاصله گذاری اجتماعی یک هفته زودتر در مارس 2020 می تواند جان 36000 نفر را نجات دهد، روحیه سقوط کرد.

در آگوست 2020، مایکل آر. کاپوتو، دستیار وزیر امور عمومی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی، دانشمندان CDC را تنبل و خائنانی توصیف کرد که درگیر فتنه هستند.

یکی از افسران در آن زمان در یک گفتگوی گروهی نوشت: «این کاملاً آزاردهنده است.

دیگری نوشت: «مثل اینکه در جهنم یا منطقه گرگ و میش هستیم.

گروهی از افسران خشمگین در 15 سپتامبر در پارک Piedmont در آتلانتا جمع شدند. دکتر ردفیلد قرار بود دو روز بعد میزبان یک جلسه سراسری آژانس باشد. افسران در مورد پاسخ آژانس سؤالاتی برای او مطرح کردند و آنها را فرستادند. جلسه لغو شد.

در اکتبر 2020، بیش از 1000 افسر فعلی و سابق EIS نامه ای سرگشاده نوشتند و در آن سکوت دولت ترامپ در مورد CDC را محکوم کردند، برخی از کارآموزان ترجیح دادند ناشناس بمانند. بعضی ها اصلا امضا نکردند، از ترس اینکه ممکن است به نحوی شناسایی شوند.

در پایان سال، بسیاری از حتی مقاوم‌ترین افسران در حال مبارزه بودند. یکی به یاد می آورد که از زنی مسن تر که سرطان ریه داشت و به شدت به کمک پزشکی نیاز داشت، التماس می کرد.

این زن از رفتن به اورژانس امتناع کرد زیرا شوهرش اجازه نداشت با او وارد شود، حتی اگر می‌دانست که اگر نرود می‌میرد. افسر پس از تلاش بیهوده برای متقاعد کردن او، زن را رها کرد و با هق هق در ماشین او نشست.

هنگامی که برنامه دو ساله آنها در ژوئن 2021 به پایان رسید، بسیاری از همکاران آژانس را ترک کردند. دیگران ماندند، اما با زندگی کاملاً متفاوت با آنچه تصور می کردند. برخی گفتند که از ذکر شغل خود در ملاء عام خودداری کرده اند.

یکی از افسران گفت: “یک نفر که بشنود شما در CDC کار می کنید، می تواند روز شما را خراب کند، زیرا آنها فقط سر شما فریاد خواهند زد.”

در یک گردهمایی خانوادگی، برادرش که می‌خواست تجمعی علیه دستورات واکسن سازماندهی کند، به او گفت که به «دانشمندان دولتی» اعتماد ندارد.

او به یاد می آورد: «من به او گفتم که دانشمندان دولتی افرادی هستند دقیقاً مانند من، خواهر شما – فردی که امیدواریم به او اعتماد کنید. فرقی نمی کرد.

افسران به راحتی می توانستند در جاهای دیگر دو برابر بیشتر درآمد داشته باشند، یکی هنوز در آژانس خاطرنشان کرد: “اما اوضاع به این ترتیب بهتر نمی شود.”