سل بالاترین میزان در یک دهه گذشته است


نیویورک – بر اساس گزارش جدید دولت، تعداد موارد سل در ایالات متحده در سال 2023 بالاترین میزان در یک دهه گذشته بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری روز پنجشنبه اعلام کرد، چهل ایالت افزایش ابتلا به سل را گزارش کردند و میزان آن در تمام گروه های سنی افزایش یافته است. بیش از 9600 مورد گزارش شده است که افزایش 16 درصدی نسبت به سال 2022 و بالاترین میزان از سال 2013 را نشان می دهد.

موارد ابتلا به این بیماری در ابتدای همه گیری کووید-19 به شدت کاهش یافت، اما از آن زمان افزایش یافته است.

اکثر موارد سل در ایالات متحده در افرادی که در کشورهای دیگر متولد شده اند تشخیص داده می شود. کارشناسان می گویند آمار سال 2023 تا حدی ترکیبی از افزایش موارد سل در سطح بین المللی است – سازمان بهداشت جهانی گفت که سل در سال 2022 تنها پشت سر بیماری های کشنده عفونی کووید-19 در سراسر جهان بوده است. همچنین افزایش مهاجرت و بین المللی پس از همه گیری وجود دارد. مسافرت رفتن.

اما عوامل دیگری نیز نقش دارند، از جمله بیماری‌های دیگری که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند و به عفونت‌های نهفته سل اجازه ظهور می‌دهند.

دکتر فیلیپ لوبو، مدیر بخش حذف سل آژانس، گفت که مقامات CDC انتظار داشتند تعداد سل افزایش یابد، اما شمارش در سال 2023 “کمی بیشتر از حد انتظار بود.”

علیرغم این جهش، تعداد و نرخ موارد جدید سل در هر سال کمتر از گذشته است و ایالات متحده نسبت به بسیاری از کشورها نرخ موارد جدید سل کمتری دارد.

ادامه مطلب: کنه ها بیش از لایم حامل بیماری هستند

سل توسط باکتری هایی ایجاد می شود که معمولاً به ریه ها حمله می کنند و هنگام سرفه یا عطسه یک فرد عفونی از طریق هوا پخش می شود. اگر به درستی درمان نشود، می تواند کشنده باشد. در اواخر دهه 1800، سل از هر هفت نفری که در ایالات متحده و اروپا زندگی می کردند، یک نفر را کشت. اما توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها و تلاش‌های بهداشت عمومی در درمان عفونت‌ها و ردیابی افرادی که آلوده می‌شوند، موفق شد، که منجر به کاهش موارد برای چندین دهه شد.

آمار جدید CDC شمارش تعداد افراد تازه آلوده در سال 2023 نیست، بلکه تعداد افراد مبتلا به سرفه یا علائم دیگر و تشخیص آن است.

تخمین زده می شود که 85 درصد از افرادی که در سال 2023 شمارش شده اند حداقل یک یا دو سال زودتر آلوده شده اند و به آنچه که سل نهفته می گویند، زمانی که باکتری وارد بدن شده و در ریه ها یا سایر قسمت های بدن به خواب زمستانی می رود، مبتلا شده اند. کارشناسان تخمین می زنند که 13 میلیون آمریکایی به سل نهفته مبتلا هستند و مسری نیستند.

هنگامی که سیستم ایمنی ضعیف می شود – به دلیل برخی داروها یا بیماری های دیگر مانند دیابت و HIV – به اصطلاح، سل بیدار می شود. نیکول اسکاگز گفت که در سال 2020 آلوده شده بود، اما تا سال 2022 علائمی نداشت – پس از اینکه از کووید-19 بیمار شد.

اسکاگز، 41 ساله، مدیر املاک در بوتل، واشنگتن، گفت: «هر چیزی که بتواند سیستم ایمنی شما را از بین ببرد یا آن را کاهش دهد، می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد.

مقامات CDC این ایده را که کووید-19 در افزایش فعال شدن مجدد سل ایفا کرده است «یک سوال مهم» نامیدند.

او همچنین گفت: “خیلی زود است که بگوییم” چه اتفاقی برای روند سل در چند سال آینده خواهد افتاد.

واکسن‌های سل در حال توسعه هستند و کارکنان بهداشت عمومی که روی کووید متمرکز شده‌اند اکنون به آزمایش رویکردهای جدید برای پیشگیری از سل بازگشته‌اند. دکتر اشوین واسان، کمیسر بهداشت شهر، گفت که شهر نیویورک، که شاهد افزایش 28 درصدی موارد در سال گذشته بود، مدیران موارد سل و کارکنان بهداشت جامعه را استخدام می کند و به طور فزاینده ای از نظارت تصویری بیمارانی که دارو مصرف می کنند برای بالا نگه داشتن نرخ درمان استفاده می کند.

از سوی دیگر، بودجه فدرال سل برای تلاش های اداره بهداشت ایالتی و محلی ثابت بوده است و یکی از آنتی بیوتیک های کلیدی مورد استفاده علیه سل در سال های اخیر کمبود داشته است. به علاوه، عفونت های سل مقاوم به دارو در کسری از موارد ظاهر شده است.



Source link